Μετάβαση στο περιεχόμενο

Γενικές διατάξεις αρτιότητας για εκτός σχεδίου.


Recommended Posts

Αγροτεμάχιο 4000τμ με πρόσωπο 50μ σε αγροτική οδό είναι άρτιο και οικοδομήσιμο με βάση το όριο των 25μ της παραγράφου 1α του αρθρου 1 του ΠΔ24.5.85 ή με βάση τα 45μ της παραγράφου 1β; Να ξέρω τη γράψω στο υπόμνημα.

Η αγροτική οδός μπορεί να θεωρήθεί Δημοτική;

Link to comment
Share on other sites

Αγροτεμαχιο που προυφισταται του 2003 με εμβαδον 4000 μ2 δεν χρειαζεται να εχει προσωπο σε κανενα δρομο και ειναι αρτιο και οικοδομησιμο κατα κανονα (αν ειναι σε ΖΟΕ ή νατουρα ή.... ψαξε τους συγκεριμενους ορους δομησης αυτους)

Link to comment
Share on other sites

Να ελενξεις την κατατμιση του 2006 αν ειναι νομιμη, που σημαινει οτι ο αγροτικος δρομος ειναι προυφισταμενος του 1923 (σου χρειαζεται η αναγνωριση του οπωσδηποτε).Για να γινει κατατμιση θα πρεπει να εγινε και καποια συμβολαιογραφικη πραξη.Ζητα το συμβολαιο αυτο και το τοπογραφικο που το συνοδευει.Μελετησε τα καλα.

Link to comment
Share on other sites

Όλα είναι ΟΚ. Εμένα άλλο με καίει τώρα. Είναι σε περιοχή Natura και γράφει το σχέδιο νόμου για τα 4στρ οτι ισχύει σαν παρέκλιση η παράγραφος 1β του αρθρου 1 του ΠΔ24.5.85. Εκεί δεν μιλάει όμως για αγροτικό δρόμο. Το τεμάχιο έχει πρόσωπο 50μ δηλαδή καλύπτει τα 45μ που γράφει η 1β. Μπόρει όμως να ελεγχθεί με την 1β ή πάει με τα 25μ της 1α;

Link to comment
Share on other sites

Στην έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής αναφέρονται τα εξής (σελ. 14-) σχετικά με το θέμα αυτό:

"Το Συμβούλιο της Επικρατείας δέχεται, σχετικώς, ότι «(…)από τις διατάξεις που ρυθμίζουν τους όρους και προϋποθέσεις δόμησης γηπέδων σε εκτός σχεδίου πόλεως περιοχές, ερμηνευόμενες εν όψει των ορισμών του άρθρου 24 παρ. 2 του Συντάγματος, το οποίο αναφέρεται στην προσήκουσα διαμόρφωση, ανάπτυξη, πολεοδόμηση και επέκταση των πόλεων και των οικιστικών εν γένει περιοχών, με σκοπό να εξυπηρετείται η λειτουργικότητα και η ανάπτυξη των οικισμών και να εξασφαλίζονται οι καλύτεροι δυνατοί όροι διαβίωσης, συνάγεται ότι ο νομοθέτης, κοινός και συνταγματικός, επιχειρεί, από πλευράς δυνατότητος δομήσεως, μία θεμελιώδη διαφοροποίηση μεταξύ των περιοχών των αναπτυσσομένων με βάση οργανωμένο πολεοδομικό σχέδιο οικισμών και των εκτός σχεδίου περιοχών, οι οποίες δεν έχουν ως προορισμό, κατ’ αρχήν, την δόμηση, αλλά την γεωργική ή δασοπονική εκμετάλλευση καθώς και την αναψυχή του κοινού (ΣτΕ Ολομ. 3135/2002 κ.ά.).

Στην μεν πρώτη κατηγορία περιοχών, που προορίζονται προς δόμηση, αυτή επιτρέπεται με μόνη προϋπόθεση την τήρηση των ορισμών του σχεδίου πόλεως και των όρων και περιορισμών δομήσεως που το συνοδεύουν. Στην δεύτερη, όμως, κατηγορία περιοχών, εν όψει του ότι δεν είναι δυνατόν, από την φύση τους και την έλλειψη πολεοδομικής οργανώσεώς τους, να εξασφαλισθεί η τήρηση των κατά τα ανωτέρω συνταγματικών σκοπών, η δόμηση μόνον κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται, δυνάμενη και να απαγορεύεται εν όλω ή εν μέρει ή να επιτρέπεται υπό ιδιαιτέρως αυστηρούς όρους και περιορισμούς, προσαρμοσμένους στην ιδιαίτερη φύση κάθε περιοχής (ΣτΕ 2657/2007). Οι όροι, πάντως, αυτοί, εν όψει του ότι ρυθμίζουν την, κατά τα ανωτέρω, κατ’ εξαίρεση μόνον επιτρεπομένη δόμηση των εκτός σχεδίου γηπέδων, δεν επιτρέπεται να περιέχουν περαιτέρω εξαιρέσεις και παρεκκλίσεις, κατά περίπτωση εγκρινόμενες, ευνοϊκότερες για την δόμηση, δεδομένου ότι, στην περίπτωση αυτή, παρέχεται εξ ορισμού η δυνατότητα δομήσεως των περιοχών αυτών με αυξημένη πυκνότητα, η οποία θα προσέδιδε στην περιοχή οικιστικό χαρακτήρα.» (ΣτΕ 806/2010 παραπεμπτική στην επταμελή σύνθεση του Τμήματος. Ενδεικτικώς, βλ. και ΣτΕ 2553/2009, σκέψη 11).

Επισημαίνεται, επίσης, ότι κανονιστικά διατάγματα για τον καθορισμό ειδικών χρήσεων γης και όρων και περιορισμών δομήσεως σε περιοχές εκτός σχεδίου δύνανται να εκδίδονται, συμφώνως με τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, «όταν ο καθορισμός αυτός κρίνεται εν όψει τοπικών ή ειδικών συνθηκών απαραίτητος, ιδίως όταν οι συγκεκριμένες πολεοδομικές ρυθμίσεις υπαγορεύονται από την ανάγκη έγκαιρης επεμβάσεως προς προστασία του φυσικού περιβάλλοντος ή έλεγχο της οικοδομικής δραστηριότητας (ΣτΕ 696/1986 Ολομ.)» (533, 534, 535/2003 ΣτΕ [Ολ] εν σχέσει προς τις εξουσιοδοτικές διατάξεις των άρθρων 9, 10 παρ. 2, 14 και 17 του ν.δ. της 17.7/16.8.1923).

Σημειώνεται, τέλος, ότι, μεταξύ των ρυθμίσεων που έχουν ως αντικείμενο τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου για τον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό στο Γενικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΓΠΧΣΑΑ) (αρ. Αποφ. 6877/4872, ΦΕΚ Α΄ 128/3.7.2008), αναφέρεται ο περιορισμός της εκτός σχεδίου δόμησης, μέσω επεμβάσεων, όπως, μεταξύ άλλων, σχεδιαστικές ρυθμίσεις, κατά προτεραιότητα, στις κρίσιμες περιοχές του «εξωαστικού» χώρου ή προσδιορισμός ζωνών προστασίας της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς, των φυσικών πόρων και του τοπίου, στις οποίες θα περιορίζεται ή/και θα απαγορεύεται η δυνατότητα δόμησης, ή δημιουργία ζωνών ανάπτυξης οργανωμένης οικιστικής, παραγωγικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης (ΒΕΠΕ, ΠΟΤΑ, ΠΟΑΠΔ, ΠΕΡΠΟ κ.λπ.) ή επιβολή περιορισμών στη δόμηση, τη χρήση και την κατάτμηση γηπέδων, όπως εξειδικεύονται στα Ειδικά Χωροταξικά Πλαίσια για τη Βιομηχανία, τον Τουρισμό, τον Ορεινό και τον Παράκτιο χώρο (άρθρο 12 του ΓΠΧΣΑΑ).

Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, το ελάχιστο όριο αρτιότητας και κατάτμησης γηπέδων εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεως ή ορίων οικισμών νομίμως προϋφιστάμενων του 1923 ή ορίων οικισμών με πληθυσμό μέχρι 2.000 κατοίκους που εμπίπτουν σε ΕΖΔ ή ΖΕΠ, ορίζεται στα 10.000 τ.μ. «εφαρμοζομένης κατά τα λοιπά της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του π.δ. της 24-31.5.1985 (Δ΄ 270)». Από τη διατύπωση της διάταξης συνάγεται ότι θεσπίζεται γενικό ελάχιστο όριο αρτιότητας για τις ανωτέρω περιοχές, οι οποίες αποτελούν μέρος του δικτύου Natura 2000, ενώ προκειμένου περί γηπέδων με πρόσωπο σε διεθνείς, εθνικές επαρχιακές, δημοτικές και κοινοτικές οδούς ως και σε εγκαταλελειμμένα τμήματά τους και σε σιδηροδρομικές γραμμές απαιτούνται επιπλέον ελάχιστο πρόσωπο 45 μέτρων και ελάχιστο βάθος 50 μέτρων.

Περαιτέρω ορίζεται ότι: «Κατ’ εξαίρεση, θεωρούνται άρτια κατά παρέκκλιση όσα γήπεδα πληρούν κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου τις προϋποθέσεις της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του π.δ. της 24-31.5.1985, εφόσον δεν υπάγονται σε Ε.Ζ.Δ. ή Ζ.Ε.Π. για τις οποίες έχουν προβλεφθεί αυστηρότεροι όροι δόμησης με ειδικές ρυθμίσεις». Από τη διατύπωση συνάγεται ότι το ανωτέρω γενικό ελάχιστο όριο αρτιότητας δεν ισχύει προκειμένου περί γηπέδων τα οποία κατά τη δημοσίευση του παρόντος έχουν ελάχιστο πρόσωπο 45 μέτρων σε διεθνείς, εθνικές επαρχιακές, δημοτικές και κοινοτικές οδούς ως και σε εγκαταλελειμμένα τμήματά τους και σε σιδηροδρομικές γραμμές, και επιπλέον ελάχιστο βάθος 50 μέτρων. Σχετικώς σημειώνεται ότι η ατομική ιδιοκτησία δύναται να περιορισθεί για λόγους δημόσιου συμφέροντος, όπως είναι η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. Οι εν λόγω περιορισμοί, όμως, οφείλουν να συνάδουν προς το Σύνταγμα και το Πρώτο Πρόσθετο Πρωτόκολλο της Ε.Σ.Δ.Α. και, ειδικότερα, πρέπει να επιβάλλονται με νόμο, τηρουμένης της αρχής της αναλογικότητας, χωρίς να αναιρούν, να καταστούν αδρανή ή να εκμηδενίζουν την ιδιοκτησία εν σχέσει προς τον προορισμό της. Άλλως, οφείλεται αποζημίωση, αναλόγως προς την έκταση, την ένταση και τη χρονική διάρκεια της ανωτέρω στέρησης (ΕΔΔΑ, Απόφαση της 6.12.2007 στην υπόθεση «Z.A.N.T.E. -Marathonisi A.E. c. Grece», Απόφαση της 21.2.2008 στην υπόθεση «Anonymos Touristiki Etairia Xenodocheia Kritis c. Grece)".

 

Από τις παρατηρήσεις αυτές της Επιτροπής, διαπιστώνεται το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με την παρέκκλιση των 4 στρεμ.

Να δούμε πως θα καταλήξει η υπόθεση στο τελικό κείμενο που θα ψηφιστεί.

 

ΥΓ. Σε σημερινά πρωινά ρεπορτάζ αναφέρεται ότι η Τίνα δέχτηκε πολλές πιέσεις από βουλευτές (κυρίως του ΠΑΣΟΚ) για να δεχτεί και τις υπόλοιπες παρεκκλίσεις αλλά είναι νωρίς ακόμη να πούμε οτιδήποτε σχετικό. Λέγεται ότι συζητάει να συγκεκριμενοποιήσει το θέμα με πδ που θα εισηγηθεί αργότερα. Από την άλλη, ακούγεται και η κριτική ότι, ενώ κατέθεσε στην αρχή ένα ολοκληρωμένο νόμο για την προστασία των περιοχών Natura, τώρα αρχίζει να υποχωρεί και στο τέλος θα δεν θα μείνει τίποτε από το αρχικό.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Να ελενξεις την κατατμιση του 2006 αν ειναι νομιμη, που σημαινει οτι ο αγροτικος δρομος ειναι προυφισταμενος του 1923 (σου χρειαζεται η αναγνωριση του οπωσδηποτε).

 

Κατάτμηση αγροτεμαχίου σε μη άρτια τμήματα γενικά μπορεί να γίνει αν δεν υπάρχει κάποια περιοριστική διάταξη (πχ είναι κλήρος, εντός ΖΟΕ κτλ)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Αγροτεμάχιο 12.240 τ.μ. με πρόσωπο 29,85μ σε αγροτική οδό, σε μη χαρτογραφημένη περιοχή, με πλάτος αγροτικής οδού 4,50μ είναι άρτιο?

Η πλευρά του γηπέδου είναι τεθλασμένη, σχεδόν ευθεία αλλά τεθλασμένη συνολικού μήκους 120 περίπου μέτρων. Το τελευταίο το ρωτάω γιατί κάτι θυμάμαι ότι για αρτιότητα (μάλλον σε οικισμούς <2000 κατοίκων) πρέπει να έχουμε πρόσωπο σε όλη την πλευρά, ακόμα και αν η πλευρά είναι π.χ.300μ.

Πως μπορώ να είμαι σίγουρος για την "επίσημη" ύπαρξη της αγροτικής οδού? Έχω μια άλλη περίπτωση που έχω πρόσωπο σε αγροτική οδό που μάλλον φαίνεται να μην είναι και τόσο συχνή η χρήση της και πιθανόν δημιουργηθείσα από 2-3 ιδιοκτήτες.

Ευχαριστώ

Link to comment
Share on other sites

Τι σημαίνει μη χαρτογραφημένη περιοχή?

Πάντως γενικά, αν είσαι εκτός σχεδίου και το γήπεδο προϋφίσταται ως έχει του 2003 είναι άρτιο και δεν υπάρχει ανάγκη προσώπου σε οποιονδήποτε δρόμο.Αν όμως είναι φρεσκοδημιουργημένο (δηλ μετά το 2003) τότε αρκεί να αποδείξεις ότι ο αγροτικός δρόμος αυτός που είναι πάνω από 25μ μήκους, προυπάρχει του 1923.Αν τώρα δεν είσαι στη γενική περίπτωση αλλά είσαι σε νατούρα ή ΖΟΕ ή οτιδήποτε άλλο , μάθε και πες μας.Πάντως μην μπερδεύεις την εκτός σχεδίου με την εντός οικισμού δόμηση.Για την εκτός σχεδίου δες το ΠΔ με ΦΕΚ 270 Δ 1985.(όσο υπάρχει ακόμα)

Edited by Manolis gon
Link to comment
Share on other sites

Εννοώ πως δεν υπάρχει χάρτης στην τοπογραφική και μου λένε ότι είναι αχαρτογράφητα. Φυσικά όλα τα αγροτεμάχια είναι ιδιοκτησίες και δεν υπάρχει κλήρος. Οπότε πως μπορώ να ξέρω για κάποιον αγροτικό δρόμο που υφίσταται στην πράξη αν είναι κοινόχρηστος ή ιδιωτικός και εξυπηρετεί 1-2 χωράφια μόνο με την προφορική σύμφωνη γνώμη του καταπατηθέντος? Τα αγροτεμάχια που εξετάζω είναι από αποδοχή κληρονομιάς και συμπληρωματική αποδοχή κληρονομιάς που θα γίνει άμεσα. Ποιος είναι ο χρόνος δημιουργίας σε αυτή την περίπτωση? Ο χρόνος θανάτου του κληρονομουμένου? Εκτός αν δεν τεμαχίστηκε με την κληρονομιά και υπάρχει από παλαιότερα?

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.