man21 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2012 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2012 Με όσους νέους συναδέλφους έχουν κάνει μεταπτυχιακά και "μάστερ" έχω συζητήσει, μου είπαν οτι δεν συνάντησαν δυσκολίες. Πράγματα γνωστά από την σχολή τους. Όμως στο εξωτερικό βρέθηκαν σε μια πιο οργανωμένη κατάσταση αυτό είναι αλήθεια. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η σχεδόν ανύπαρκτη χρηματοδότηση ΑΕΙ-ΤΕΙ στην Ελλάδα, η έλλειψη διδακτικού και εργαστηριακού προσωπικού, η έλλειψη υποδομών. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την θεωρητικογνωσία - θεωρητικολογία. Έχουμε πήξει στο θεώρημα του Green, γνωρίζουμε εξ' όψεως την συσκευή Casagrade και τι κάνουν, αλλά αν πάμε να τα δουλέψουμε ... ο χαμός. Μπορεί όμως να χειρίζεται τα όργανα και τις δοκιμές ένας απόφοιτος στοιχειώδους εκπαίδευσης που λέγεται "βοηθός εργαστηρίου"! Γίνονται δοκιμαστικά αναμίγματα σύνθεσης σκυροδέματος και ο συνάδελφος απλώς κοιτάει (και υπογράφει βεβαίως), Θέλει πολύ για να έρθει η απαξίωση του μηχανικού στην Ελλάδα; Ο Εγγλέζος ενδεχομένως μπορεί να μην έχει το υπόβαθρο το δικό μας, αλλά αυτό που έχει μάθει να κάνει, θα το κάνει καλά από την επόμενη μέρα της αποφοίτησής του. 2
Alexios Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2012 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2012 (edited) Ετσι για πραγματική πληροφόρηση : Η "συσκευή ορίου υδαρότητας - Casagrande" είναι απο τα βασικά εργαλεία του εργαστηρίου εδαφομηχανικής των ΤΕΙ πολιτικών. Στο εργαστήριο σκυροδέματος Ι της ίδιας σχολής, οι φοιτητές σχεδιάζουν σύνθεση σύμφωνα με την οποία κατασκευάζουν οι ίδιοι σκυρόδεμα και υποβάλλουν δοκίμια σε θλίψη στην ανάλογη πρέσα σε 28 ημέρες. Τα εργαστήρια στα πολυτεχνεία - όσα γινονται - δεν είναι υποχρεωτικά. Αυτά !!!!! Edited Σεπτέμβριος 5 , 2012 by Alexios 1
BAS Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2012 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2012 Αφού συγχαρώ γιά τα σχόλια τους , τους 2 προηγούμενους συναδέλφους man21 και του gnusselt , δίνοντας και τον σχετικό πόντο , θέλω και εγώ να προσθέσω κάτι . Είναι γνωστό ότι η δικιά μας δευτεροβάθμια εκπαίδευση , εμβαθύνει πολύ περισσότερο από τις άλλες χώρες και στα θετικά μαθήματα , αλλά και στα θεωρητικά . Από την άλλη κάνουμε πολλά μαθηματικά στις δικιές μας σχολές μηχανικών , ακριβώς πάνω στην λογική ότι η σχολή σου μαθαίνει να διαβάζεις . Αντίθετα έξω έχουν την λογική του καταμερισμού της εργασίας και ότι ο μηχανικός ποτέ δεν θα καταπιαστεί με ένα πρόβλημα που χρειάζεται υψηλό μαθηματικό υπόβαθρο , αφού γιά αυτήν την δουλειά υπάρχουν οι μαθηματικοί . Αυτά όλα όμως είναι από ακούσματα και δεν έχω προσωπικές εμπειρίες από το εξωτερικό , οπότε ίσως κάνω κάπου λάθος . Από την ελληνική εκπαίδευση όμως έχω αρκετές εμπειρίες και προσωπικές και τρίτων , που εκτείνονται σε βάθος 35 χρόνων οι προσωπικές και 70 χρόνων οι τρίτων . Αν δούμε λοιπόν πως ήταν η εκπαίδευση στην Ελλάδα μετά το 50 και το 60 , θα δούμε ότι έμπαιναν οι πραγματικά άριστοι , μιά και τότε έδινες εξετάσεις μόνο στην σχολή που ήθελες να πας και οι εισακτέοι ήταν ελάχιστοι . Στα μέσα του 60 καθιερώθηκαν οι πανελλήνιες , αλλά και πάλι οι εισακτέοι ήταν 1 στους 10 , που με την ίδρυση των 6 Κατεε το 1973 έγιναν 1 στους 6 . Φτάνοντας στα τέλη του 70 και στις δικές μου πιά εμπειρίες έχω να πω ότι το κύριο θέμα , πέραν του μεγάλου ανταγωνισμού , που πρακτικά ήταν μεγαλύτερος ,υπερδιπλάσιος , αφού τα μισά παιδιά κάθε γενιάς και πλέον , δεν τελείωναν το λύκειο , ο οποίος σήμαινε υψηλές βάσεις εισαγωγής με δύσκολα θέματα , οι σχολές είχαν πολύ λιγότερους φοιτητές και έτσι γινόταν διαφορετικό μάθημα . Αρκεί να σας πω ότι στην σχολή μου , το τμήμα μου είχε 20 άτομα , άλλα 20 οι ΕΥ και από 40 οι μηχανολόγοι και οι ηλεκτρολόγοι και άλλοι τόσοι ακολουθούσαν με διαφορά ενός εξαμήνου , ενώ βέβαια υπήρχε και το θέμα της κατοχύρωσης έτους , γιά όσους παλιούς θυμούνται . Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι είναι άλλου επιπέδου μάθημα , μιά και κάθε φοιτητής είναι συγκεκριμένο πρόσωπο . Μετά το 90 που άρχισε η μαζικοποίηση της εκπαίδευσης με διπλασιασμούς και τριπλασιασμούς των εισακτέων , προφανώς το επίπεδο άλλαξε , ενώ το άγος των παρατάξεων που είχε αρχίσει από το 70 κορυφώθηκε . Από πέρσι ξαναέχω εμπειρία φοιτητικών σπουδών , από τον γιό μου που σπουδάζει στο ΓΠΑ . Εκεί παρ' ότι δεν είναι πολλά τα παιδιά και έχουν τεράστιους χώρους και εργαστήρια και ιστορία , η σχολή δεν εκμεταλλεύεται ούτε την μισή δυναμική της από ότι θα μπορούσε αν το ίδιο campus ήταν στο εξωτερικό . Αδιαφορία , κομματισμός και δημοσιουπαλληλική νοοτροπία κυριαρχούν , με αρκετές εξαιρέσεις βέβαια , κάτι που όπως ακούω από άλλα παιδιά φίλων μου , συμβαίνει παντού . Το πρόβλημα λοιπόν της παιδείας μας είναι καθαρά πολιτικό και έγγειται στο ξερίζωμα του κομματισμού και της διαφθοράς και από τα πανεπιστήμια , όπως και από την υπόλοιπη χώρα , έτσι ώστε αυτοί οι οποίοι προσπαθούν να αναδεικνύονται και να μην θάβονται κάτω από τις μετριότητες και τους κολλητούς . Τώρα αν η λειτουργία των κολλεγίων λειτουργήσει σε αυτήν την κατεύθυνση , η απλά τα πανεπιστήμια την ξορκίζουν σαν τον ωξαποδώ , θα δείξει . 2
chrisven Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2012 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2012 Τώρα αν η λειτουργία των κολλεγίων λειτουργήσει σε αυτήν την κατεύθυνση , η απλά τα πανεπιστήμια την ξορκίζουν σαν τον ωξαποδώ , θα δείξει . σε ποια κατεύθυνση να λειτουργήσει ρε συ ίδρυμα που διδάσκει Διεπαγγελματική Εκπαίδευση Δεξιότητες για Ακαδημαϊκή Εκπαίδευση στην Πολιτική Μηχανική γελάω με την επόμενη γενιά "συναδέλφων" με 8-10 μαθήματα σχετικά με την επιστήμη θα απαιτούν και επαγγελματικά δικαιώματα.
man21 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2012 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2012 (edited) @Alexios Και σε εμάς ήταν υποχρεωτικά αλλά πολύ χαλαρά στα όρια της επίδειξης. Ομάδες 10 φοιτητών που δούλευαν οι 3 και οι άλλοι πίναν καφέ αναγκαστικά γιατί δεν υπήρχαν συσκευές. Εξαίρεση σχετική, οι μεγάλες γαιωδετικές. Δεν υπήρχαν υποδομές (χώροι-συσκευές-παρασκευαστές-βοηθοί) για ατομική άσκηση. Όταν σπούδαζα, στο τελωνείο Θεσ/νίκης περίμενε 10 χρόνια συσκευή τριαξονικής συσκευής γιατί το κράτος και δεν έδινε λεφτά και ήθελε και φόρο να εισπράξει. Ένα εργαστήριο είχε να βολέψει 120 Πολιτικούς και 60 Γεωλόγους με έναν παρασκευαστή. @BAS Πρώτα και κύρια φταίνε οι Κυβερνήσεις και οι πολιτικές τους. Δεν φταίγαν, στην εποχή μου, οι "πρασινο-κοκκινο-μπλε" , που μας δίναν βιβλία 1 μήνα πριν την περίοδο και ξεψιλιζόμασταν στις φωτοτυπίες που τότε ήταν ακριβές. Ούτε οτι στηνόμασταν από τις 8 π.μ. έως 5π.μ. Πολιτικοί και Τοπογράφοι για μια διόρθωση του θέματος Οδοποιίας από μια χαλκέντερη επιμελήτρια που πάλευε μόνη της ενάντια στις αντιξοότητες. Η αναλογία εισακτέων-υποψηφίων το '75-'76 ήταν 1:8 Πολυτεχνείο, 1:7 Ιατρική. @chrisven Mην ανησυχείς. Θα τους δείς ακόμα και διευθυντές σου στο μέλλον και θα σου δίνουν και εντολές. Edited Σεπτέμβριος 5 , 2012 by man21
avgoust Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2012 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2012 (edited) Εσείς ξέρετε πολλούς που είχαν βαθμό να μπουν στο ΕΜΠ και πήγαν να γίνουν ΠΜ στην Αγγλία ? Η που προτίμησαν το Deree από το Οικονομικό της Νομικής ? Και όλοι ξέρετε , ακόμα και εσείς που δεν σας αρέσει , ότι τα Ελληνικά Πανεπιστήμια είχαν και έχουν , παρά τα προβλήματά τους , κύρος στην ελληνική κοινωνία παρ'όλο που συστηματικά πολλοί προσπαθούν να τα υποβιβάσουν με κάθε τρόπο. Η αναζήτηση της κοινωνίας μας λοιπόν θα έπρεπε να είναι προς την βελτίωση τους και όχι προς την συστηματική απαξίωσή τους και την προαγωγή των ιδιωτικών επιχειρηματικών ιδρυμάτων. Tι να πεις δηλαδή για τους πολιτικούς που λάμπουν σε κάτι τέτοιες φιέστες την ίδια στιγμή που οι κομματικές νεολαίες τους εχουν αλώσει τα ΑΕΙ σαν Βησιγότθοι ? Πάντως , περιμένω να δω τους πρώτους αριστούχους μαθητές σχολείων που θα σνομπάρουν μεγάλα ΑΕΙ και θα εγγραφούν στο εν λόγω επιχειρηματικό ίδρυμα. Edited Σεπτέμβριος 5 , 2012 by avgoust 4
karavlaxos Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2012 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2012 Ειμαστε ελαχιστοι ρε παιδια και ως εκ τουτου η αγορα χρειαζεται κι αλλους, για αυτο τα ανοιγουν. Περα απο την πλακα ειναι εξυπνο σαν επιχειρηματικη κινηση. Τωρα θα κανει ο καθε γονιος και ο καθε μαθητης του 5 το ψωνιο του. Θα γινει και αυτος μηχανικος.
avgoust Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2012 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2012 Off topic ο όρος "Πολιτική Μηχανική" στέκει ?
terry Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2012 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2012 (edited) Ετσι για πραγματική πληροφόρηση : Η "συσκευή ορίου υδαρότητας - Casagrande" είναι απο τα βασικά εργαλεία του εργαστηρίου εδαφομηχανικής των ΤΕΙ πολιτικών. Στο εργαστήριο σκυροδέματος Ι της ίδιας σχολής, οι φοιτητές σχεδιάζουν σύνθεση σύμφωνα με την οποία κατασκευάζουν οι ίδιοι σκυρόδεμα και υποβάλλουν δοκίμια σε θλίψη στην ανάλογη πρέσα σε 28 ημέρες. Τα εργαστήρια στα πολυτεχνεία - όσα γινονται - δεν είναι υποχρεωτικά. Αυτά !!!!! Σιγα τον πολυελαιο, με τα δοκιμια που ιδιοι οι φοιτητες φτιαχνουν. Ελεος... Παλι σε καβγα μεταξυ ΑΕΙ-ΤΕΙ θα το παμε??? Καποιοι συστηματικα εχουν κομπλεξ κατωτεροτητας/ανωτεροτητας..... Edited Σεπτέμβριος 5 , 2012 by terry
Skeptikos Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2012 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2012 (edited) Είναι η σύζυγος του Κου Πατούλη συνάδελφε. Χρειάζεται κάτι λιγότερο μοδάτο σε αυτές τις περιπτώσεις. Πέστα τέρρυ δε χρειαζόμαστε παιδιά άλλες κόντρες, αλλά μηχανικούς όπως δείχνουν αυτές οι επιχειρηματικές κινήσεις. Edited Σεπτέμβριος 5 , 2012 by terry
Recommended Posts