nikos325 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 12 , 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 12 , 2012 (edited) Άρη πιστεύω ότι είσαι ο πρώτος που κατάλαβε τον συλλογισμό μου. Αυτό ακριβώς ήθελα, να ξεφύγω από τους τύπους και να καταλάβω τι είναι αυτό που μας εμποδίζει στην πρακτική. Θα συμφωνήσω μαζί με τους υπόλοιπους σχετικά με την απόδοση των μηχανών αυτοκινητων.Προφανως και δν μπορούμε να έχουμε ένα αυτοκίνητο με 70.000 HP ήθελα απλά να αναδείξω τον προβληματισμό μου σε ένα υπερβολικό επίπεδο. Τι γίνετε όμως με τα μικρά ρυμουλκά και αλιευτικά. Ένα μεγάλο πλοίο 300 μέτρων προφανώς δεν θα έχει πρόβλημα χώρου μηχανοστασίου. Πρόσφατα μπήκα σε ένα ρυμουλκό με 2 μηχανές 350 KW οπού ο μηχανικός δν χωραγε να στρίψει στο μηχανοστάσιο . Οι δυο κύριες μηχανές και η γεννήτρια κάλυπταν όλο το χώρο. Μου είπε ότι κάθε μηχανή μαζί με την βάση και διάφορα περιφερικά ζυγίζει πάνω από 1 τόνο. Σε τέτοιες περιπτώσεις τι μας εμποδίζει να χρησιμοποιήσουμε την ήδη υπάρχουσα και αρκετά φτηνή λύση των πολύστροφων και μικρών μηχανών (όπως στα ΙΧ) .Επιπλέον πρόβλημα είναι και η συντήρηση αν υποστεί κάποια ζημία η μηχανή θα πρέπει να ανοίξουμε τρυπά στο κατάστρωμα για να βγάλουμε έξω τις μηχανές. Edited Σεπτέμβριος 12 , 2012 by nikos325
ariss Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 12 , 2012 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 12 , 2012 Χαίρομαι! Αυτο δεν μπορώ να το απαντήσω αλλα όπως καταλαβαίνεις καθε περίπτωση είναι διαφορετική και λαμβάνοντας υπόψη όλους τους παράγοντες καταλήγεις στην κατάλληλη μηχανή. Το ρυμουλκό φαντάζομαι ότι θα έχει μεγάλες απαιτήσεις σε ροπή. και όχι σε ταχύτητα. Ξεκινώντας απο αυτό ίσως καταλήξεις κάπου.
ariss Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 12 , 2012 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 12 , 2012 Και κάτι άλλο που μου ήρθε τώρα. Οι μειωτήρες αυξάνονται σε όγκο, κόστος, πολυπλοκότητα κατασκευής όσο αυξάνεται η ισχύς και ο λόγος μείωσης. Αρα μπορεί ότι κερδίζεις απο τη μηχανή να το χάνεις στο μειωτήρα ( αν υποθέσουμε ότι κατασκευάζεται πολύστροφη μηχανή με τα χαρακτηριστικά που θέλουμε)
pankrok Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2012 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2012 (edited) ας βοηθησω και εγω αφου εχεις λυσει το το θεμα των απαιτησεων σε ισχυ (ταχυτητα , βυθισμα , κλπ) πρεπει να εχεις υποψη σου τα εξης α) οσο μεγαλωνει η διαμετρος της προπελας μειωνεται η ταχυτητα περιστροφης με αποτελεσμα να μπορεις να σχεδιασεις προπελα με πολυ καλυτερους βαθμους αποδοσης. με τις τιμες του πετρελαιου στα σημερινα επιπεδα ολα τα ναυπηγεια προσπαθουν να μειωσουν την ταχυτηατ περιστροφης μεγαλωνοντας τις προπελες. Αρα λοιπον κοιτξαε τα βυθισματα σου (φορτωμενο και ballast) και δες ποσοσ μεγαλη προπελα μπορεις να βυθισεις στην θαλασσα. πρεπει ακομα και σε ballast κατασταση να μπορεις να εχεις την προπελα βυθισμενη. αν δεν σου βγαινει μπορεις να κοιταξεις για καποις αλλαγες στο σχημα σου (πχ αυξηση μηκους μειωση πλατους ωστε να βυθιστεις περισσοτερο - προσεξε τις απαιτησεις του ναυλωτη υπαρχουν λιμανια που δεχονται περιορισμενο βαθος) μην ξεχνας τα απαιτουμενα υψη συντηρησης για τις μηχανες - σε καποια πλοια προκυπτει προβλημα συντηρησης β) με βαση το μεγεθςο της προπελας και τον υπολογιζομενο βαθμο αποδοσης και φυσικα την απαιτηση ταχυτητας διαλεξε στροφες και ισχυ. οι στροφες θα σου υποδειξουν οικογενια μηχανης και η ισχυς αριθμο κυλινδρων γ) αποφευγεις μειωτηρες - ειναι ενας επιπλεον μπελας στη συντηριση και ενας επιπλεον παραγοντας απωλειων. οι αργοστροφες μηχανες εχουν πολυ καλυτερους βαθμους αποδοσης απο οποιαδηποτε πολυστροφοτερη. η μοδα επιτασει ακομα μεγαλυτερες διαδρομες. θα σου φερω ενα παραδειγμα. εχουμε ναυπηγησει τα τελευταια χρονια pctc (pure car and truck carriers) μηκους 200 , πλατους 32,26 , βυθισματος 10, ταχυτητας 20kn μεταφορικης ικανοτητας 6500 τυποποιημενων οχηματων με καταναλωση 59 τοννους τη μερα στα 19kn . η μηχανη ειναι 15580kw στις 105rpm (man b&w 7s60MEC) αυτη τη στιγμη μας ζητανε χαμηλοτερες καταναλωσεις. στο ναυπηγειο κατευθυνονται προς τη λυση σειρας g (green : extra long stroke) και προκυπτει θεωριτικα πλοιο μηκους 225, πλατους 35 (post panamax) βυθισματος 10.4 μεταφορικης ικανοτητας 7500 οχηματων (δηλαδη μεγαλυτερο πλοιο) με καταναλωση 47 τοννους τη μερα στα 19kn με 77 στροφες. φυσικα εχει σημασια οπως ειπες ο τυπος του πλοιου και οι ιδιαιτεροτητες του πχ α) ενα pctc εχει φορτιο πανω απο τη μηχανη αρα δεν μπορεις ευκολα να πας σε πολυ μεγαλες διαδρομες. β) ενα bulkcarrier ξεφορτωτο εχει πολυ μικρο βυθισμα και η προπελα δε θα ειναι βυθισμενη γ) ενα ρυμουλκο προφανως δεν εχει χωρο για διχρονη μηχανη δ) ενα κρουαζιεροπλοιο δεν πρεπει να μεταδιδει κραδασμους στο χωρο των επιβατων (για αυτο και πλεον πανε σε λυσεις diesel electric με azipods ) πες μου τι ακριβως θελεις να διαλεξεις μηπως μπορω να βοηθησω. Edited Οκτώβριος 5 , 2012 by pankrok 3
pankrok Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2012 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2012 (edited) Φθηνοί, ταχύστροφοι, τετράχρονοι, για μικρά πλοία που εκτελούν σύντομους πλόες. Συνδέονται στον άξονα με κιβώτιο που αλλάζει την σχέση μετάδοσης και επιτρέπει εύκολα τον χειρισμό "ανάποδα". Ακριβοί, δίχρονοι, υψηλής απόδοσης και μεγάλου χρόνου ζωής για μεγάλα πλοία (εμπορικά κυρίως) που εκτελούν ασταμάτητα μεγάλα ταξίδια. Συνδέονται άμεσα στον άξονα και το "ανάποδα" είναι μία κουβέντα που δεν ακούγεται σχεδόν ποτέ... κιομως ακουγεται, ισως και 30 φορες το μηνα , αλλα να εισαι σιγουρος οτι αν δεν γινει η κινηση αναποδα εστω και μια φορα απο τις 30 που θα ζητηθει μιλαμε για μεγαλο πονοκεφαλο και ενδεχομενως 5ψηφιες ζημιες. η κινηση αναποδα σε αυτες τις μηχανες γινεται με σταματημα της μηχανης αλλαγη θεσης του εκκεντροφορου (εκτος αν μιλαμε για ηλεκτρονικα ελεγχομενη εγχυση που ειναι της μοδας - και θα αποτελει μονοδρομο σε 4-5 χρονια το πολυ) και επανεκκινηση - εκτος αν η προπελα μας εχει μεταβαλλομενο βημα οποτε η μηχανη δε θα σταματησει καθολου και απλα θα γυρισουν τα πτερυγια. το αναποδα ειναι απαραιτητο αν θελουμε να δεσουμε στο λιμανι (ασε τις περιπτωσεις που πρεπει να μανουβραρεις για να μπεις σε λεκανες ) φανταζομαι το "ποτε" το εγραψες χαρην υπερβολης , αλλα καλο θα ηταν να διευκρυνιστει οτι ακομα και ενα ulcc 350 μετρων πρεπει και κανει αναποδα συχνα. Edited Οκτώβριος 6 , 2012 by miltos Διαγραφή τμήματος παράθεσης 1
Μαρκετάκης Ιωάννης Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2013 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2013 Καταρχήν, θεωρώ ότι την απάντηση θα μας την δώσει η προπέλλα! Από τις γραμμές του πλοίου θα σχεδιάσεις την προπέλλα. Είναι π.χ. ρυμουλκό ανοιχτής θαλάσσης, χαμηλής υπηρεσιακής ταχύτητας άρα μεγάλης διαμέτρου τεράφτερη NACA 1016 κλασσική προπέλλα με pitch=d, kort nozzle και λίγες στροφές , ή ταχύπλοο με υπηρεσιακή ταχύτητα 20 - 25 nmph πολύφτερη, high pitch, skew blade μικρής διαμμέτρου με 1000 σαλ στον άξονα; Από την ΙΣΧΥ της προπέλας γαι την πρόωση του πλοίου θα υπολογίσεις την ισχύ της μηχανής (δίνοντας μιά περίσσεια ισχύος γύρο στο 30 - 50% για διάφορους λόγους). Η ισχύς της προπέλας με τις στροφές της στην υπηρεσιακή ταχύτητα του πλοίου, θα σου πει τις απαιτήσεις της για την απαιτούμενη ροπή της. Από αυτή την απαιτούμενη ροπή "πας προς τα πίσω" και θεωρώντας έναν μειωτή με όχι πολλά γρανάζια (λόγω βάρους, όγκου, κτλ, και να θυμάσαι, το "ΑΝΑΠΟΔΑ" το κάνει ο μειωτής παρεμβάλοντας το γρανάζι "αναπόδισης"), με σχέση περίπου 1:3 θα δεις σε αυτές τις στροφές τι ροπή βγάζει η μηχανή βάση του διαγράμματος και θα διαλέξεις μια μηχανή όπου θα αποδίδει το 80% της ροπής της στην υπηρεσιακή ταχύτητα του πλοίου.
georgios_m Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 5 , 2014 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 5 , 2014 όσο μεγαλύτερος είναι ο κινητήρας τόσο μεγαλύτερη απόδοση έχει. αλλά το πλεονέκτημα αυτό μπορούμε να το εκμεταλλευτούμε μόνο σε εφαρμογές που το βάρος και το μέγεθος δε μας περιορίζουν.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα