Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Ούτε η ΥΔΟΜ έχει πάρει ποτέ την αρμοδιότητα να ελέγξει τους συντελεστές, τις α/φ ή τα Ε9 των αιτούντων την υπαγωγή.

Ο νόμος αρκείται στην ΥΔ και τα δηλούμενα από τον μηχανικό/ους της υπαγωγής. Επίσης δεν έβγαλε ακόμη την απόφαση για την ανάθεση τέτοιας αρμοδιότητας σε ΕΔ.

 

Αφήνει τη νομιμότητα (την πολεοδομική) μόνο σε περιγραφή, επιφάνεια, χρήση και δυνατότητα υπαγωγής. Εισηγείται για αυτά η ΥΔΟΜ και αποφασίζει το ΣΥΠΟΘΑ.

 

Για τα υπόλοιπα υπάρχουν τα δικαστήρια ...

Δημοσιεύτηκε (edited)

Μιλάει (η εγκύκλιος) και για παλαιότητα κατασκευών, αυτό σημαίνει συντελεστές.

 

Με προηγούμενες διατάξεις είχε εμμέσως την εξουσιοδότηση να τους ελέγξει σ' αυτή την περίπτωση...

βλ. §3 

 

3. Αρμόδιος εξουσιοδοτημένος υπάλληλος της Πολεοδομικής υπηρεσίας, αφού ελέγξει τα ανωτέρω δικαιολογητικά χορηγεί την έγκριση εργασιών επισκευής εντός διημέρου σε περίπτωση που δεν υπάρχει διάσταση απόψεων.

43Β.pdf

Edited by nzerman
Δημοσιεύτηκε

ζερμαν said

Δημοσίευση σήμερα, 19:40

"Καταστάσεις από το ΙΚΑ μπορείς να φέρεις (αν σχετίζονται με κάποιο σαφή τρόπο με το ακίνητο), τιμολόγια όχι είναι ιδιωτικά έγγραφα."

 

Μιλαμε για αυθαιρετα

Ουτε ΙΚΑ υπαρχει ουτε τιμολογια.

Θα αρκεσθουμε σε αυτα που οριζει ο νομος

Και η αρμοδιοτητα του ΣΥΠΟΘΑ ειναι "ωρισμενη"

 

στα πλαισια που αναφερει ο καν62 πιο πανω.

 

 

Δημοσιεύτηκε (edited)

συμπληρωνω το παρακατω διευκρινιστικο εγγραφο του υπουργειου, σχετικα με τις αρμοδιοτητες του ΣΥΠΟΘΑ

νεωτερο δεν βρηκα

 

ΕΓΚ 6862/2014: ΕΓΓΡ.ΥΠΕΚΑ 7/7/14:Σχετικά με αρμοδ. ΣΥ.ΠΟ.ΘΑ εξέτασης αιτήσεων θεραπείας ενδικοφ. προσφυγών Π.Δ 267/98 (625046)
Αρθρο 0

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                   Aθήνα 7.3.2014
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕ.ΚΑ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΣ                    Αριθ.Πρωτ.6862
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΟ - ΕΠΕΞ.ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ

ΘΕΜΑ:Σχετικά με αρμοδιότητες ΣΥ.ΠΟ.ΘΑ εξέτασης αιτήσεων θεραπείας ενδικοφανών προσφυγών
Π.Δ 267/98 και λοιπών ζητημάτων κατ’εφαρμογή της νομοθεσίας περί αυθαιρέτων

ΣΧΕΤ: 1.- Το με αριθ. πρωτ. 2533/428/Φ2.9ΔΤΕ29.1.2013 έγγραφο
της Δ/νσης Χωροταξικής και Περιβάλλοντικής Πολιτικής, Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου.

2. -Το με αριθ. πρωτ. Οικ.3565/139792 έγγραφο της Δ/νσης ΠΕΧΩ Αποκεντρωμένης Διοίκησης
Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας.

3. -Τα με αριθ. πρωτ.24907/1105 έγγραφα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου -
Δυτ.Μακεδονίας.

4. - Το με αριθ. πρωτ. 4983/12/2013 έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-
Θράκης, Δ/νση ΠΕΧΩΣΧ

5. -Το με αριθ. πρωτ.5900/30-5-2013 έγγραφο του Δήμου Καβάλας-Υπηρεσία Δόμησης

6. - Το με αριθ. πρωτ.9206/2009.2.2014 έγγραφο του Συνήγορου του πολίτη

7. -Το με αριθ. πρωτ.7203/2013 έγγραφο του Δήμου Αγίας Παρασκευής-Υπηρεσία Δόμησης

8. -Το με αριθ. πρωτ.2980/2013 έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης

9. -Το με αριθ. πρωτ.40417/2013 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών

10. -Το με αριθ. πρωτ.35029/5020/Φ.2.9ΔΤΕ έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου

Αρθρο ΜΟΝΟ

Κατόπιν πληθώρας ερωτημάτων από τις ως άνω Υπηρεσίες σχετικά με τις αρμοδιότητες των
ΣΥ.ΠΟ.ΘΑ της δυνατότητας εξέτασης αιτήσεως θεραπείας από το ως άνω συλλογικό όργανο κατά
αποφάσεως του, της δυνατότητας επίσης εξέτασης ενδικοφανών προσφυγών του Π.Δ 267/98 και
λοιπών συναφών θεμάτων που θίγονται σ’αυτά, σας γνωρίζουμε τα εξής: Σύμφωνα με το άρθρο
31 του ν.4030/201 1 όπως αυτό τροποποιήθηκε αντικαταστάθηκε και ισχύει με το άρθρο 62 του
ν.4042/2012 ΦΕΚ 24Α/2013 και το άρθρο 49 παρ.11 και 12 του ν.4178/2013 ΦΕΚ 174Α/2013 τα
συμβούλια Πολεοδομικών Θεμάτων και αμφισβητήσεων (ΣΥ.ΠΟ.ΘΑ ) έχουν τις εξής αρμοδιότητες:

α. Εξετάζουν τις προσφυγές κατά των πορισμάτων των ελεγκτών δόμησης

β. Εξετάζουν τις προσφυγές κατά των πράξεων ή παραλείψεων των οργάνων των Υ.ΔΟΜ που
εκδίδονται κατ’εφαουονή του παρόντος και ΤΓΚ νομοθεσίας περί αυθαιρέτων καθώς και τις
ενστάσεις κατά τις διατάξεις του άρθρου 4 του Π.Δ 267/1998 μετά από εισήγηση της αρμόδιας
ΥΔΟΜ»

γ. Εξετάζουν τις προσφυγές κατά δηλώσεων υπαγωγής στις διατάξεις περί αυθαιρέτων. Για θέματα
αρμοδιότητος των Υ.ΔΟ.Μ η προσφυγή εξετάζεται μετά από εισήγηση της αρμόδιας ΥΔΟΜ»

δ. Ασκούν τις αρμοδιότητες των Συμβουλίων Χωροταξίας Οικισμού και Περιβάλλοντος του
άρθρου 3 της υπ’αριθμ.75724/451/1983 (B767) κοινής Απόφασης των Υπουργών Προεδρίας της
Κυβέρνησης και Χωροταξίας Οικισμού και Περιβάλλοντος καθώς και κάθε άλλη γνωμοδοτική
αρμοδιότητα η οποία προβλέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις για την έκδοση αποφάσεων από τον
Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης σύμφωνα με τα άρθρα 280 και 283 παρ.3 του
ν.3852/2010.

Ας σημειωθεί δε ότι σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 33 του ν.4030/201 1 όπως ισχύει, κατά
πράξεων ή παραλείψεων των οργάνων των Υ.ΔΟΜ που εκδίδονται κατ’εφαρμογή του ως άνω
νόμου και της νομοθεσίας περί αυθαιρέτων επιτρέπεται η άσκηση προσφυγής για λόγους
νομιμότητας στο αρμόδιο ΣΥ.ΠΟ.ΘΑ της περιφερειακής ενότητας.

Στο δε άρθρο 34 όπως ισχύει, ορίζεται ότι η απόφαση επί της προσφυγής λαμβάνεται αφού
αποχωρήσει ο προσφεύγων και εκδίδεται μέσα σε προθεσμία δύο μηνών από την άσκησή της.

Επειδή στο άρθρο 24 του ν.2690/1999 ορίζονται τα σχετικά με την αίτηση θεραπείας και την
Ιεραρχική προσφυγή κατά πράξεων της Διοίκησης.

Ειδικότερα:Στο άρθρο 1 αυτού ορίζεται ότι «αν από τις σχετικές διατάξεις δεν προβλέπεται η
δυνατότητα άσκησης κατά το επόμενο άρθρο, ειδικής διοικητικής ή ενδικοφανούς προσφυγής ο
ενδιαφερόμενος για την αποκατάσταση υλικής και ηθικής βλάβης των εννόμων συμφερόντων του,
που προκαλείται από ατουική διοικητική πράξη υπορεί για οποιονδήποτε λόγο με αίτησή του να
ζητήσει είτε από την διοικητική αρχή, η οποία εξέδωσε την πράξη, την ανάκληση ή την
τροποποίησή της (αίτηση θεραπείας) είτε από την αρχή η οποία προϊσταται εκείνης που εξέδωσε
την πράξη, την ακύρωσή της (ιεραρχική προσφυγή).

Όπως δε εδόθησαν με το από 9.6.1999 ΔΙΣΚΠΟ/Φ19/12241 έγγραφο, διευκρινίσεις επί των
ζητημάτων του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας για το άρθρο 25 αυτού διευκρινίστηκε ότι
πρόκειται για τις απλές διοικητικές προσφυγές κατά ατομικών διοικητικών πράξεων και
προϋπόθεση της άσκησης τους είναι ότι δεν προβλέπεται η δυνατότητα άσκησης ειδικής ή
ενδικοψανούς ποοσφυνής, δεν νωοεί κατά παραλείψεων και κατά κανονιστικών πράξεων της
Διοίκησης.

Υπό το προϋφιστάμενο καθεστώς των αυθαιρέτων η απόφαση της επιτροπής κρίσεως ενστάσεων
αυθαιρέτων ορίζετο από τον νόμο ως οριστική και προσβάλλετο στο αρμόδιο Διοικητικό
Δικαστήριο κατά την ακυρωτική διαδικασία εντός των προβλεπομένων προθεσμιών.

Αντίστοιχη ρητή πρόβλεψη περί χαρακτηρισμού ως οριστικής της απόφασης ΣΥ.ΠΟ.ΘΑ δεν
υπάρχει, ομοίως δε, δεν προβλέπεται από τον νόμο ειδική διοικητική προσφυγή ή ενδικοφανής
προσφυγή κατά των αποφάσεων ΣΥ.ΠΟ.ΘΑ έτσι ώστε ακόμα και αν δεν προβλέπεται από τον νόμο
ευθέως, η μη πρόβλεψη στον νόμο άσκησης κατ’αυτής ειδικής διοικητικής προσφυγής ή
ενδικοφανούς προσφυγής την καθιστά κατά την άποψή μας οριστική.

Εν προκειμένω κατά των αποφάσεων ΣΥ.ΠΟ.ΘΑ δεν προβλέπεται άλλο στάδιο ελέγχου της
ατομικής διοικητικής πράξεως, στο πλαίσιο της διοικητικής διαδικασίας και συνεπώς έχουμε την
άποψη αφενός ότι η απόφαση αυτή προσβάλλεται ευθέως κατά την ακυρωτική διαδικασία στα
Διοικητικά Δικαστήρια

 

[σωστα  στο Διοικητικο Εφετειο]

 

αφετέρου είναι δυνατή η άσκηση κατ’αυτής απλής διοικητικής ποοσφυνής
(αίτηση θεραπείας) στο ίδιο όργανο που εξέδωσε την βλαπτική για τον αιτούντα πράξη.

Επειδή περαιτέρω το ΣΥ.ΠΟ.ΘΑ είναι περιφερειακό συλλογικό όργανο δεν υπάγεται στην
δικαιοδοσία των ΟΤΑ ούτε είναι συλλογικό όργανο της Υ.ΔΟΜ, η αρμοδιότητα του για τα θέματα
που επιλαμβάνεται ήτοι επί των προσφυγών νομιμότητας είναι αποφασιστική και όχι γνωμοδοτική.
Βεβαίως επισημαίνουμε ότι η εξέταση των προσφυγών-ενστάσεων κατά την νομοθεσία περί
αυθαιρέτων από το ΣΥ.ΠΟ.ΘΑ θα είναι κατ’αρχήν έλεγχος νομιμότητας και συνεπώς για ζητήματα
ουσίας (όπως π.χ εμβαδομετρήσεις επιφανειών επί αυθαιρέτων κατασκευών ή ακόμα και
παλαιότητα κατασκευής εφόσον αυτό προϋποθέτει τεχνική ουσιαστική κρίση και όχι απλό έλεγχο
συμβολαιογραφικών τίτλων ή άλλων αποδεικτικών εγγράφων) αρμόδια κατά την άποψή μας για
την εξέταση αυτών είναι η Υ.ΔΟΜ.

Επισημαίνουμε επίσης ότι η άσκηση αιτήσεων θεραπείας κατ’άρθρο 24 του ν.2690/1999 κατ’
αποφάσεως ΣΥ.ΠΟ.ΘΑ είναι απρόθεσμη και οι λόγοι για τους οποίους προβλέπεται η άσκηση αυτής
ορίζονται ρητά στο άρθρο 24 του ν.2690/1999.

Περαιτέρω σε περίπτωση εκθέσεως αυτοψίας όπου δεν ασκείται εμπροθέσμως η ένσταση
κατ’άρθρο 4 του Π.Δ 267/98 ή η προσφυγή κατ’άρθρο 31 του ν.4030/2009 τυχόν υποβληθείσα
αίτηση θεραπείας κατά της εκθέσεως αυτοψίας μπορεί κατά την άποψή μας να εξετασθεί ως επί
της ουσίας προσφυγή.

Εξάλλου δεν αποκλείεται κατά την άποψή μας η επανεισαγωγή θέματος στο ΣΥ.ΠΟ.ΘΑ μετά από
αίτημα διόρθωσης-ορθής επανάληψης για λόγους νομιμότητας, υπό μορφή αιτήσεως θεραπείας
αφού σύμφωνα με τη γενική αρχή του διοικητικού δικαίου, οι διοικητικές πράξεις και όταν
χαρακτηρίζονται από τον νόμο ως οριστικές μπορεί να ανακληθούν από το όργανο που τις
εξέδωσε για λόγους αναγόμενους στην νομιμότητα τους (ΣτΕ3507/1979 Ολομ) είναι επιτρεπτή η
επάνοδος της Διοικήσεως είτε αυτεπαγγέλτως είτε ύστερα από αίτηση των ενδιαφερομένων, σε
θέμα χαρακτηρισμού ή μη κατασκευής ως αυθαίρετης και κατεδαφιστέας» (880/1998
ΣτΕ,2968/2005 ΣτΕ, 3/011 Διοικ.Εφ.ΑΘ, 75/11ΔΕ9ΑΘ, 600/201 1 ΔΕφΘεσ/νίκης κλπ).

Επισημαίνεται βεβαίως ότι, όπως έχει κριθεί η Διοίκηση ευχέρεια έχει επανόδου και όχι υποχρέωση.
Περαιτέρω επισημαίνουμε ότι τα ΣΥ.ΠΟ.ΘΑ εξετάζουν τις προσφυγές καθώς και τις ενστάσεις κατά
την διαδικασία του Π.Δ/τος 267/98 μόνο ως προς την νομιμότητα των πράξεων που
προσβάλλονται χωρίς να προκύπτει ότι έχουν διαπλαστικές εξουσίες υπό την έννοια της
δυνατότητας ουσιαστικής τροποποίησης του περιεχομένου π.χ μιας εκθέσεως αυτοψίας αλλά
εξαντλείται η αρμοδιότητα τους στον έλεγχο της νομιμότητας, εντοπίζοντας τα σημεία που τυχόν
οι πράξεις πάσχουν.

Διευκρινίζεται όμως ότι οι αποφάσεις του ΣΥ.ΠΟ.ΘΑ επειδή παράγουν εκτελεστότητα οφείλουν να
είναι πλήρως και εμπεριστατωμένα αιτιολογημένες και να μην εξαντλούνται σε απλή αποδοχή ή
απόρριψη της προσφυγής.

Ιδιαιτέρως δε στις περιπτώσεις απόρριψης ή μερικές αποδοχής μιας προσφυγής που έχει βλαπτικές
συνέπειες για τον πολίτη η αιτιολογία της απόφασης πρέπει να είναι πλήρης ειδική και
εμπεριστατωμένη.

Οι αποφάσεις των συμβουλίων αυτών (ΣΥ.ΓΙΟ.ΘΑ) επειδή πρόκειται περί αποφάσεων συλλογικού
οργάνου προσβάλλονται κατά την ακυρωτική διαδικασία ενώπιον, του αρμόδιου Διοικητικού
Δικαστηρίου εντός των προβλεπομένων προθεσμιών χωρίς να προβλέπεται κατά των αποφάσεων
αυτών δυνατότητα άσκησης προσφυγής.

Στις περιπτώσεις δε που αναρμοδίως επιλαμβάνεται όργανο της Διοικήσεως επί προσφυγών που
ανήκουν κατά αρμοδιότητα στο ΣΥ.ΠΟ.ΘΑ ισχύουν τα σχετικά περί εκδόσεως διοικητικής πράξης
από αναρμόδιο όργανο διευκρινίζοντας επιπλέον ότι για τις αρμοδιότητες του ΣΥ.ΠΟ.ΘΑ δεν
συντρέχει περίπτωση παράλληλης εφαρμογής του άρθρου 227 του ν.3852/2010.
                            
Τέλος κατά την άποψη της Υπηρεσίας μας η εισήγηση της αρμόδιας Υ.ΔΟΜ που προβλέπεται στο
άρθρο 49 παρ.ΙΙ του ν.4178/2013 είναι αναγκαία για κάθε περίπτωση εξεταζόμενης προσφυγής
από το ΣΥ.ΠΟ.ΘΑ δηλαδή τόσο για την εξέταση των προσφυγών είτε αυτή αναφέρεται σε πράξη ή
παράλειψη των οργάνων της Υ.ΔΟΜ (π.χ παράλειψη εκδόσεως οικοδομικής αδείας ή ανάκλησης
οικοδομικής αδείας) ή αφορά εξέταση ενστάσεως κατά τις διατάξεις του άρθρου 4 του Π.Δ
267/1998.

Ιδιαιτέρως επισημαίνεται ότι όπου απαιτείται η έκδοση σχετικής πράξεως από την Υ.ΔΟΜ (π.χ
ανάκλησης οικοδομικής αδείας, ανάκληση ανακλήσεως κ.α) η απόφαση του ΣΥ.ΠΟ.ΘΑ δεν
υποκαθιστά την ανάγκη έκδοσης αυτής αλλά αντιθέτως επιβάλλει την κατά το περιεχόμενο της
απόφασης, έκδοση από την ΥΔΟΜ της σχετικής πράξεως για την αποκατάσταση της νομιμότητας.

                                          Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ

                                         ΜΑΡΘΑ ΚΡΗΤΙΚΟΥ

Edited by dimitris GM
Δημοσιεύτηκε

αυτές είναι όλες οι σχετικές εγκύκλιες επί της αρμοδιότητας ελέγχου δηλώσεων των ΥΔΟΜ

 

ΔΟΚΚ/Α - Έγγραφο 55572/3-12-2012 "Έλεγχος δηλώσεων του ν. 4014/2011 κατά την έκδοση διοικητικών πράξεων από τις ΥΔΟΜ." ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

‎Δευτέρα, ‎3 ‎-12- ‎2012, ‏‎2:00:00 μμ

 

 

ΘΕΜΑ : Έλεγχος δηλώσεων του ν. 4014/2011 κατά την έκδοση διοικητικών πράξεων από τις Υ∆ΟΜ.

Σχετ : α) Τα υπ’ αριθ. 1466/29-4-12 και 6534/31-10-12 έγγραφά σας.

 β) Το υπ’ αριθ. 1805/4-9-12 έγγραφο της Υ∆ΟΜ του ∆ήµου Κιλκίς.

 

 Σε απάντηση των σχετικών εγγράφων, σας γνωρίζουµε οτι επιπλέον του δειγµατοληπτικού ελέγχου της παρ. 3 του άρθρου 27 του ν. 4014/11 και των αναφεροµένων στην παρ. Γ.4 της Εγκυκλίου 1/2012 και στην παρ. Β3 της Εγκυκλίου 7/2012, οι Υπηρεσίες ∆όµησης κατά την έκδοση διοικητικών πράξεων που περιλαµβάνουν αυθαιρεσίες που έχουν υπαχθεί στη ρύθµιση του ν. 4014/11 και αφορούν

στη χορήγηση αδειών δόμησης

για νομιμοποίηση αυθαιρέτου,

συνέχιση οικοδομικών εργασιών και

έγκριση εργασιών αποπεράτωσης αυθαιρέτου,

οφείλουν να ελέγχουν την αλήθεια και ακρίβεια των στοιχείων/δικαιολογητικών των σχετικών δηλώσεων στο πλαίσιο των αρµοδιοτήτων τους.

 

………………………………………………..

ΔΟΚΚ/Α' - Έγγραφο 45133/16-11-2012 "Χορήγηση έγκρισης εργασιών αποπεράτωσης αυθαιρέτου ακινήτου, που έχει υπαχθεί στη ρύθμιση του ν.4014/2011 – Έλεγχος καταγγελιών από τις ΥΔΟΜ."

‎Τρίτη, ‎20-11- ‎2012, ‏‎2:00:00 μμ

Έγγραφο 45133/16-11-2012 "Χορήγηση έγκρισης εργασιών αποπεράτωσης αυθαιρέτου ακινήτου, που έχει υπαχθεί στη ρύθμιση του ν.4014/2011 – Έλεγχος καταγγελιών από τις ΥΔΟΜ." Δείτε το σχετικό έγγραφο.

 

ΘΕΜΑ : Χορήγηση έγκρισης εργασιών αποπεράτωσης αυθαιρέτου ακινήτου, που έχει υπαχθεί στη ρύθµιση του ν.4014/2011 – Έλεγχος καταγγελιών από τις Υ∆ΟΜ.

Σχετ. : Το υπ΄ αριθµ. 8190/3-9-12 έγγραφο της ∆νσης ∆όµησης & Πολεοδοµικού Σχεδιασµού του ∆ήµου Καβάλας.

Σε απάντηση του σχετικού εγγράφου σας επισηµαίνουµε τα εξής :

1. - Σύµφωνα µε τα οριζόµενα στην παρ. 3, του άρθρου 27, του ν. 4014/2011 και στην παρ. 2 τ[s1] ου άρθρου 4, της υπ’ αριθ. 41498/26-9-11 Κ.Υ.Α. (ΦΕΚ 2167 Β’) οι αρμόδιες Υπηρεσίες ∆όµησης διενεργούν δειγματοληπτικό έλεγχο σε ποσοστό τουλάχιστον 5% των δηλώσεων που υποβλήθηκαν, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται στο ποσοστό αυτό περιπτώσεις για τις οποίες υποβάλλονται καταγγελίες από οποιονδήποτε σχετικά µε αυθαίρετες κατασκευές ή εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις.

Οι Υπηρεσίες ∆όµησης ελέγχουν την αλήθεια και την ακρίβεια της περιγραφής της κατασκευής, του εµβαδού και της χρήσης της και επιπλέον τη δυνατότητα ή µη υπαγωγής της αυθαιρεσίας στις διατάξεις του ν. 4014/11, κατά τα οριζόµενα της παρ. 3, του άρθρου 23 του νόµου. Εφ’ όσον διαπιστωθούν ανακριβή ή ψευδή στοιχεία αποκλείεται η υπαγωγή στη διαδικασία αναστολής του ν. 4014/2011. (παρ. Α5, της Εγκυκλίου 17/12).

Περαιτέρω έλεγχος ως προς την αλήθεια των υπολοίπων στοιχείων/δικαιολογητικών (παλαιότητα, συνιδιοκτησία κ.λ.π.) διενεργείται από το αρµόδιο ΣΥΠΟΘΑ µετά από ενέργεια των ενδιαφεροµένων (σ.σ εννοείται των συνιδιοκτητών και των εχόντων έννομο συμφέρον)

2. - Η χορήγηση έγκρισης εργασιών αποπεράτωσης σύµφωνα µε τα οριζόµενα στο άρθρο 17, του ν.4014/2011, όπως ισχύει ανακαλείται μόνον στις περιπτώσεις που έχει εκδοθεί κατά παράβαση των οριζομένων στην υπ’ αριθ. 2975/19-1-12 Υ.Α. (ΦΕΚ 43 Β’) ή στις περιπτώσεις που έχει

ανακληθεί η ρύθμιση στο ν. 4014/11 λόγω ανακριβών ή ψευδών στοιχείων. Άλλως δεν τίθεται θέµα ανάκλησής της.

 

3.- Μέχρι την έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης της παρ. β του άρθρου 19 του ν. 4030/11, οι Υπηρεσίες ∆όμησης εξακολουθούν να διενεργούν ελέγχους µετά από έγγραφες καταγγελίες για πολεοδομικές παραβάσεις (αυθαίρετες κατασκευές ή εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις),

σύμφωνα µε το υπ’ αριθµ. 621/9-3-2012 έγγραφο Γεν. Γραμματέα Χωροταξίας & Αστικού Περιβάλλοντος, το οποίο είναι αναρτηµένο στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΚΑ (Άμεση Πρόσβαση – Ενηµέρωση Υ∆ΟΜ).

………………

ΔΟΚΚ/A - Εγκ. 7/2012 "Διορθώσεις – τροποποιήσεις – προσθήκες στην Εγκύκλιο 1/2012 (αρ. πρωτ. 6638/7-2-2012)."

28 / 5 / 2012

3. Στην παρ. 4 της Ενότητας Γ της Εγκυκλίου 1/12.

Στην παρ. 3[s2]  του άρθρου 27 του ν. 4014/11 ορίζεται οτι ο έλεγχος από τις

υπηρεσίες δόμησης των δηλώσεων που υποβλήθηκαν, δηλ. των δικαιολογητικών που

προβλέπονται στο εδάφιο β’[s3]  της παρ. 2 του άρθρου 24 του ν. 4014/11 περιορίζεται

ρητά στην διαπίστωση

αλήθειας και

ακρίβειας της περιγραφής της αυθαίρετης κατασκευής,

του εμβαδού και

της χρήσης της.

Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, σε κάθε περίπτωση ελέγχεται αν οι αυθαίρετες

κατασκευές εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 23 του ν.

4014/11.

………………………………..

 [s1]2. Η αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία ελέγχει δειγματοληπτικά ποσοστό τουλάχιστον 5% των αιτήσεων και όλων των δικαιολογητικών που υποβλήθηκαν, προκειμένου να διαπιστωθεί αν τα στοιχεία τους, που αφορούν την περιγραφή της κατασκευής, το εμβαδόν και τη χρήση της είναι αληθή και ακριβή

 [s2]3. Η αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία ή άλλη αρμόδια αρχή, που ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, ελέγχει δειγματοληπτικά ποσοστό τουλάχιστον 5% των δηλώσεων που υποβλήθηκαν, προκειμένου να διαπιστωθεί αν τα στοιχεία των δηλώσεων που αφορούν την περιγραφή της κατασκευής, το εμβαδόν και τη χρήση της είναι αληθή και ακριβή. Σε περίπτωση ψευδούς ή ανακριβούς δήλωσης των στοιχείων αυτών, αποκλείεται η υπαγωγή στη διαδικασία αναστολής του παρόντος νόμου, τυχόν πράξη αναστολής ανακαλείται και εφαρμόζονται οι ισχύουσες περί αυθαιρέτων διατάξεις και επιβάλλονται τα πρόστιμα του παρόντος άρθρου.

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας που προβλέπεται στο άρθρο 24, η Ειδική Υπηρεσία Επιθεώρησης και

Κατεδάφισης (ΕΥΕΚΑ), όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 28, διενεργεί έλεγχο επίσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα παραπάνω.

 [s3]β. Υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 (εις διπλούν)

στην οποία περιλαμβάνονται τα ατομικά στοιχεία, ο αριθμός φορολογικού μητρώου (Α.Φ.Μ.), η δημόσια οικο-

νομική υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.) φορολογίας του, ο αριθμός και το έτος της οικοδομικής άδειας όπου υπάρχει, το εμβαδόν και η χρήση της κατασκευής που εμπίπτει στη ρύθμιση της παραγράφου 1, η ημερομηνία ολοκλήρωσης της κατασκευής ή εγκατάστασης της χρήσης σε αυτό, καθώς και εάν πρόκειται για ακίνητο κύριας και μοναδικής κατοικίας της παραγράφου 1Α, άλλης κατοικίας ή ακίνητο άλλης χρήσης, καθώς επίσης δηλώνεται ρητά ότι δεν εμπίπτει σε καμία από τις περιπτώσεις της παρ. 3 του άρθρου 23. Η δήλωση συνοδεύεται από την τελευταία δήλωση του εντύπου Ε9, στην οποία αναφέρεται το ακίνητο, όπου βρίσκεται η αυθαίρετη κατασκευή ή χρήση στην αρμόδια δημόσια οικονομική υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.) και

από τεχνική έκθεση που συμπληρώνεται από αρμόδιο μηχανικό. Στην έκθεση αυτή περιλαμβάνεται η περιγραφή της αυθαίρετης κατασκευής ή της αυθαίρετης χρήσης και το εμβαδόν της και η χρήση της, καθώς και δήλωση για το αν πρόκειται για κατασκευή πρόχειρα κατασκευα-

σμένη (όπως στεγάσεις και επικαλύψεις από λαμαρίνα, σανίδες) από ευτελή υλικά (πρόχειρη κατασκευή). Στην τεχνική έκθεση επισυνάπτονται φωτογραφίες όλων των όψεων της κατασκευής, αντίγραφα του στελέχους, του τοπογραφικού διαγράμματος της αδείας, της κάτοψης

του ορόφου, όπου εμφαίνεται η αυθαίρετη κατασκευή για την οποία ζητείται η υπαγωγή στις ρυθμίσεις του παρόντος και τα σχέδια τομής σε κλίμακα 1: 100. Στις περιπτώσεις που δεν έχει εκδοθεί οποιαδήποτε οικοδομική άδεια ή αυτή δεν είναι δυνατόν να ανευρεθεί επισυνάπτονται όλα τα παραπάνω στοιχεία πλην του στελέχους, που αποτυπώνουν την κατάσταση του ακινήτου. Επιπλέον στις προαναφερθείσες περιπτώσεις, καθώς και σε κάθε περίπτωση κτίσματος ή κατασκευής στις εκτός σχεδί-

ου περιοχές και σε οικισμούς χωρίς σχέδιο, υποβάλλεται

τοπογραφικό διάγραμμα εξαρτημένο από το κρατικό σύστημα συντεταγμένων (ΕΓΣΑ'87) που περιέχει απόσπασμα χάρτη με προσδιορισμό της θέσης του ακινήτου. Απόσπασμα ρυμοτομικού σχεδίου απαιτείται για τις περιοχές με εγκεκριμένα σχέδια, όπου υπάρχει οικοδομική άδεια. Διάγραμμα κάλυψης υποβάλλεται για κάθε οικοδο-

μήσιμο οικόπεδο ή γήπεδο και σε κάθε περίπτωση «φύλλο καταγραφής αυθαίρετης κατασκευής» σύμφωνα με

το παράρτημα του παρόντος και:

αα) εφόσον η αυθαίρετη κατασκευή ή αλλαγή χρήσης

έχει εκτελεστεί ή εγκατασταθεί σε κτίρια κατοικίας,

τουριστικά καταλύματα ή κτίρια που δεν περιλαμβάνο-

νται στην επόμενη περίπτωση ββ΄ συμπληρωμένο δελτίο

ελέγχου δομικής τρωτότητας του φέροντα οργανισμού,

συνοδευόμενο από αναλυτική τεχνική έκθεση αρμόδιου

μηχανικού και φωτογραφίες. Η τεχνική έκθεση θα βασί-

ζεται σε μακροσκοπικό οπτικό έλεγχο, που θα περιγρά-

φει το σύστημα του φέροντος οργανισμού, καθώς και τυ-

χόν εμφανείς βλάβες,

ββ) εφόσον η αυθαίρετη κατασκευή ή αλλαγή χρήσης

έχει εκτελεστεί ή εγκατασταθεί σε κτίρια κοινωφελούς

χρήσης, όπως ενδεικτικά κτίρια συνάθροισης κοινού, πε-

ρίθαλψης, κοινωνικής πρόνοιας, εκπαίδευσης, πολιτιστι-

κών λειτουργιών, ξενοδοχεία και λοιπές τουριστικές ε-

γκαταστάσεις, θρησκευτικούς χώρους, εμπορικά κατα-

στήματα, τράπεζες, κοινωφελείς οργανισμούς, δημό-

σιων υπηρεσιών και σε κτίρια βιομηχανικής ή βιοτεχνικής

χρήσης, εξαιρουμένων των εγκαταστάσεων της ΔΕΗ

Α.Ε. που υπάγονται στην παραπάνω περίπτωση αα΄ με-

λέτη στατικής επάρκειας αρμόδιου μηχανικού, η οποία

θα περιλαμβάνει: i) γεωμετρική τεκμηρίωση στοιχείων

και διάταξης του φέροντα οργανισμού, ii) αποτίμηση της

ποιότητας των υλικών του φέροντα οργανισμού, iii) με-

λέτη επάρκειας του κτιρίου για δεδομένη στάθμη επιτε-

λεστικότητας (σεισμικός συντελεστής), iv) πρόταση ενι-

σχύσεων του υφισταμένου φορέα, εάν απαιτείται, v) α-

ντισεισμικό έλεγχο με το σεισμικό συντελεστή που ί-

σχυε στην περίοδο κατασκευής του αυθαιρέτου και τον

δηλώνει ο ιδιοκτήτης.

Στο σώμα της αίτησης και της υπεύθυνης δήλωσης

πρέπει να βεβαιώνεται από δημόσια αρχή η γνησιότητα

της υπογραφής του αιτούντος. Η υπεύθυνη δήλωση θα

συνοδεύεται από δημόσια έγγραφα ή αεροφωτογρα-

φίες, από τα οποία θα αποδεικνύεται ο χρόνος ολοκλή-

ρωσης της κατασκευής ή εγκατάστασης της χρήσης.

Στην περίπτωση κτιρίων που δεν έχουν χρήση κατοι-

κίας απαιτείται και τεχνική έκθεση αρμόδιου μηχανικού

για τον ηλεκτρομηχανολογικό έλεγχο του πίνακα των

γειώσεων και των λοιπών ηλεκτρομηχανολογικών εγκα-

ταστάσεων, εφόσον υπάρχουν.

  • Upvote 2
Δημοσιεύτηκε

Χριστόφορε, αν και παρενέβη ο ειδικός, αρμοδιότητα έμμεση δεν υπάρχει.

Όπου παρουσιάζεται εμφανίζεται και η δίωξη για υπέρβαση της ορισμένης αρμοδιότητας ...

Δημοσιεύτηκε

εγκ 3

22. Όταν δεν υπάρχουν αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα απόδειξης του χρόνου της αυθαιρεσίας είναι δυνατή η υπαγωγή στο ν. 4178/13 ;

 

Κατά την παρ. 2 του άρθρου 7 του νόμου για την αυθαίρετη αλλαγή χρήσης χώρων είναι δυνατή η υπαγωγή στο ν. 4178/13 και για τον υπολογισμό του προστίμου στην περίπτωση αυτή θεωρείται ως χρόνος αλλαγής χρήσης η 1.1.2004.

Διευκρινίζεται ότι τα ως άνω σχετικά με την απόδειξη του χρόνου κατασκευής ισχύουν αναλογικά και για τις περιπτώσεις κατασκευής αυθαίρετου παταριού, αυθαίρετου υπογείου και αυθαίρετης μετατροπής ημιϋπαίθριου χώρου σε κλειστό χώρο κύριας χρήσης.

Δημοσιεύτηκε

Υπάρχει και συνέχεια με την εγκύκλιο με την εγκύκλιο 4: 

 

Σε περίπτωση νομίμου κτιρίου µε αυθαίρετη υπόγεια στάθμη, ο χρόνος κατασκευής του υπογείου τεκμαίρεται από το χρόνο ανέγερσης του νομίμου κτιρίου λόγω του ενιαίου φέροντα οργανισμού. Στην Τεχνική Έκθεση που υποβάλλεται στο πληροφοριακό σύστημα απαιτείται σχετική αιτιολόγηση. Τα παραπάνω έχουν ανάλογη εφαρμογή σε οποιαδήποτε περίπτωση που η αυθαίρετη κατασκευή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη µε το φέροντα οργανισμό του κτιρίου (π.χ. πατάρι, υπόσκαφη στάθμη, εξώστες κ.λ.π.), υπό την προϋπόθεση επαρκούς αιτιολόγησης στην Τεχνική Έκθεση που υποβάλλεται στο πληροφοριακό σύστημα. Τα αναφερόμενα στην ερώτηση 22 του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ 2 της Εγκυκλίου 3/13, αφορούν στο χρόνο απόδειξης αυθαίρετης αλλαγής χρήσης που πραγματοποιήθηκε σε νόμιμο υπόγειο.

 

 

Συνάδελφε ΚΑΝΑ επιστρέφω μετά από 2 ημέρες λόγο φόρτου εργασίας.

Από τα έγγραφα και το ερώτημα που παραθέτεις εγώ καταλαβαίνω πως δημόσιο έγγραφο και Α/Φ δεν απαιτείται μόνο στην περίπτωση που σου υπογραμμίζω ανωτέρω ήτοι μόνο για τις περιπτώσεις αλλαγής χρήσης και αυτό υπό προϋποθέσεις. 

 

Επιπλέον σχετικά με το τι ελέγχει το ΣΥΠΟΘΑ υπάρχει η αναφορά στο έγγραφο 45133/12 (Περαιτέρω έλεγχος ως προς την αλήθεια των υπολοίπων στοιχείων/δικαιολογητικών (παλαιότητα, συνιδιοκτησία κ.λ.π.) διενεργείται από το αρµόδιο ΣΥΠΟΘΑ µετά από ενέργεια των ενδιαφεροµένων) αλλά όπως συζητήσαμε παραπάνω έχει εκδοθεί και το μεταγενέστερο 6862/14 που αναφέρει: 

Βεβαίως επισημαίνουμε ότι η εξέταση των προσφυγών-ενστάσεων κατά την νομοθεσία περί

αυθαιρέτων από το ΣΥ.ΠΟ.ΘΑ θα είναι κατ’αρχήν έλεγχος νομιμότητας και συνεπώς για ζητήματα
ουσίας (όπως π.χ εμβαδομετρήσεις επιφανειών επί αυθαιρέτων κατασκευών ή ακόμα και
παλαιότητα κατασκευής εφόσον αυτό προϋποθέτει τεχνική ουσιαστική κρίση και όχι απλό έλεγχο
συμβολαιογραφικών τίτλων ή άλλων αποδεικτικών εγγράφων) αρμόδια κατά την άποψή μας για
την εξέταση αυτών είναι η Υ.ΔΟΜ.

 

Επιπλέον οι περιπτώσεις που δίνεται οδηγία - εξουσιοδότηση στις ΥΔΟΜ να ελέγχει τις υπαγωγές είναι συγκεκριμένες: άδεια νομιμοποιησης, συνέχιση εργασιών και εργασίες αποπεράτωσης. 

 

Το ερώτημα: Τι γίνεται όταν πολίτης ζητά την διαγραφή προστίμων με αίτηση και προσκομίζει δήλωση που αντί για 10.000 ευρώ το πρόστιμο είναι 500 ευρώ συνεχίζει να είναι ενεργό, τουλάχιστον στο νήμα αυτό. 

Ποιος έχει δικαίωμα να ελέγξει και τι;

ΥΔΟΜ ή ΣΥΠΟΘΑ και με ποιες διαδικασίες.  

Δημοσιεύτηκε

Για να σου απαντήσω πρέπει να καταλάβω

Ποιός σε αυτή την περίπτωση, στην οποία όπως προανέφερες

το πρόστιμο είναι 10.000 και εκείνος προσκομίζει δήλωση με πρόστιμο 500

προσέφυγε στο ΣΥΠΟΘΑ?

 

Να υποθέσω η ΥΔΟΜ ή κάνω λάθος!

Δημοσιεύτηκε

Aν μετά από καταγγελία αποδειχθεί ότι η τιμή ζώνης που χρησιμοποιήθηκε για την τακτοποίηση αυθαιρέτων κατασκευών, είναι μικρότερη από αυτή που αντιστοιχεί στη θέση του ακινήτου (πολύ συχνό φαινόμενο το οποίο έμμεσα δημιουργεί και αθέμιτο ανταγωνισμό), εμπίπτει στις αρμοδιότητες του ΣΥΠΟΘΑ;

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.