Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφοι καλησπέρα,

πρόκειται να διαστρώσω μια επιφάνεια 4500m2 με 3Α 20cm (δυο στρώσεις των 10cm)

Θέλω να υπολογίσω την ποσότητα του υλικού το οποίο θα χρειαστώ σε τόνους μή συμπυκνωμένου υλικού.

πόση η ποσότητα που χρειάζομαι?

αν θυμάμαι καλά το 1m3 3Α απαιτεί 1,7 τόνους,

αυτό το 1m3 είναι το συμπυκνωμένο ή πρέπει να υπολογίσω μια ποσότητα ακόμα που θα ΄΄φάει΄΄ η συμπήκνωση.......??????????????

  • Απαντήσεις 24
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε (edited)

Κατ αρχην οι επιμετρηση και η παραγγελια πρεπει να γινει σε μ3 και οχι βαρος .

Συμφωνα με το παλαιο ΑΤΕΟ στην εισαγωγη του αναφερει σαν συντελεστη συμπυκνωσης του 3Α 1,35 .

Αρα απο τα μ3 που θελεις να εχεις τελικα συμπυκνωμενα *1,35 (βαλε και κατι παραπανω λογω απωλειων) θα βρεις ποσα μ3 θα παραγγειλεις.

Edited by KF
  • Upvote 2
Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφε ΚF, πλέον όλα τα υλικά (σχεδόν) πωλούνται με τον tn. Παρόλο που κάποια άρθρα πληρώνουν με m3. Αυτο είναι διασταυρωμένο, απο τα λατομεία της περιοχής μου, απο συγκροτήματα εναλλακτικης διαχείρισης, αμμοληψίες κτλ. Δε γνωρίζω αν στη νότιο ελλάδα λειτουργεί κατι διαφορετικα!

 

Λοιπόν, σύμφωνα με στοιχεία που χω πάρει απο φιλους συνδέλφους που δουλεύουν σε ΕΔΕ που ασχολούνται με οδοποιίες.

 

Αμμοχάλικα,σκύρα,3Α : 1.60 tn/m3 (ενδέχεται να υπάρχιε μια μικρή πάντα απόκλιση).

Αμμοχάλικα: 1 m3 υπόβασης/βάσης επι αυτοκινήτου, δίνει 0.74 m3 συμπκνωμένου (αν κανεις μεθοδο των τριών, ειναι το 1.35 που αναφέρει ο συνάδελφος ΚΦ).

 

Οπότε έχουμε και λέμε: 4500 μ2 * 0.2 μ = 900 μ3 συμπυκν. * 1.35 = 1215 μ3 επι αυτ. * 1.6 τν/μ3 = 1944 τν , 2000 πες.

 

Εχει 2 τύπου 3Α (ανεπίσημο). Το κανονικα 3Α το ακριβό ,που περναει τα τεστ συμπυκνωσης κτλ και ενα φθηνότερο για low level δουλειές. Τι θα βάλεις, θα το κρίνεις/κοστολογήσεις εσύ.

Τιμή β.ελλάδα, περίπου 4.5-5ε + ΦΠΑ αγορά στο λατομείο (ειναι ψιλο φιξ οι τιμές, μιας και ειναι καρτέλ) αλλα αν πληρωθεί μετρητά, πετυχαίνεις καλύτερες τιμές.

Για μεταφορά δεν θυμάμαι να σου πώ την αλήθεια, μιας και το φερνα με δικα μου φορτηγά.

Το αρθρο πληρώνει 0.4/tnkm, αλλά πετυχαίνεις χαλαρά φθηνότερη τιμή για επικαθήμενα.

 

Επειδή η ποσότητα ειναι μεγάλη και δουλειές δεν υπάρχουν θα ζητησεις προσφορές απο χωματουργουε με επικαθήμενα. Με τετραξονικα δε συμφέρει συνήθως η μεταφορά.

 

Για διαστρωση/διαβροχή/δονηση υπολόγιζε γύρω το 0.5ε/τμ. Αν και ειναι παλιά αυτή η τιμή που χω και ισως να χει αλλάξει.

  • Like 2
Δημοσιεύτηκε

συνάδελφοι ευχαριστώ για τις απαντήσεις,

Μιας κ σας βλέπω κατατοπισμένους μήπως γνωρίζει κανείς τις διαφορές που έχουν τα υλικά σε σχέση με την κατηγορία τους στην κοκκομετρική καμπύλη?

δηλ πια η ΠΟΙΟΤΙΚΉ διαφορά του υλικού στην καμπύλη Α με αυτή στην Δ?

σίγουρα στην διάμετρο των κόκκων, αλλά πως αυτό επηρεάζει πχ τη συμπύκνωση, που είναι κ το ζητούμενο?

είναι εν τέλει δόκιμο να χρησιμοποιηθεί υλικό διαβάθμισης Δ για υπόβαση?

πιες οι ενδεχόμενες δυσλειτουργίες?

Δημοσιεύτηκε (edited)

Τα αδρανη υλικα οπως το 3Α τουλαχιστον σε λατομεια της Δυτικης Ελλαδας που γνωριζω διατιθενται με το μ3 σε προμετρημενα φορτηγα.

Η πωληση με tn (που αφορα βεβαια μονο τη συναλλαγη πωλητη- αγοραστη εργολαβου και οχι τον ιδιοκτητη του εργου που πληρωνει σε μ3) ειναι μεγα λαθος.Αν μεταφερετε τα ιδια μ3 3Α δεκα φορες σε 10 διαφορετικες μερες θα διαπιστωσετε διαφορες στα βαρη .Ο λογος ειναι τοσο η κοκκομετρικη καμπυλη που δεν ειναι ποτε η ιδια οσο και η υγρασια του υλικου.Και βεβαια στα δημοσια εργα (οπου κυριως αφορα η περιπτωση) η μετρηση γινεται σε μ2 ετοιμης επιφανειας συγκεκριμενου παχους ή σε μ3 συμπυκνωμενου παχους (βλεπε ΠΤΠ Ο150-Ο155 και προσφατα ΕΤΕΠ 1501-05-03-03-00)

Edited by KF
Δημοσιεύτηκε

Περίεργο συνάδελφε...Πάντως εδώ όλοι δουλεύουν με tn. Και το βλέπω λογικότατο, διότι για να είσαι νομότυπος στις μεταφορές με φορτηγά αυτοκίνητα, πρέπει να κοιτάζεις μονον το τονάζ και οχι τα κυβικά.

Και λογικό μου φαίνεται, διότι δε μπορεί σε ενα πχ τετραξονικό (οπως ενα δικό μου) με 16 μ3 καρότσα να βάλω πάνω 16 μ3 μπαζοχάλικο ποταμού (κοντά 1.9 τν/μ3)...Διότι θα ήτο υπερβολικά παράνομο και επικίνδυνο. Ετσι λοιπόν, ολοι εδω τουλάχιστο δουλεύουν με τονάζ.

Στα δημόσια, το 3Α πολυ σωστά οπως ειπες πληρώνεται με το τετραγωνικό για βάση 10εκ και η υπόβαση απ'οτι θυμαμαι μεταβλητού παχους σε μ3 και γενικά τα δάνεια υλικά σε μ3. (αναλόγως και τα άρθρα).

 

Το παράδειγμα που έφερες περί 10 διαφορετικών ημερών κτλ, γνωρίζουμε τι διαφορές μπορεί να επιφέρει την εκάστοτε φορά; Θεωρώ πως αν ήταν τόσο τραγικές θα το ήξερα. Εκτός φυσικα και αν δεν με εχουν πληροφορήσει τόσο καλά. Μιας που το ανέφερες, καλό ειναι να μας δώσεις τάξη μεγέθους, για να το εχουμε στα υπόψιν!

 

(Υ.Γ. πάντως KF και συμφωνητικό που είδα καταλάθος, μεγάλης τεχνικης εταιρίες με λατομείο, σε tn το είχαν συμφωνήσει...Και ομιλώ για τεράστιο έργο, φυσικα με χαμηλότατη τιμή.)

Δημοσιεύτηκε (edited)

Συναδελφε.Οι σχεσεις και τα συμφωνητικα μεταξυ ιδιωτων αφορουν τους ιδιους εφοσον θεωρουν οτι γινεται σωστα η δουλεια τους.

Αν εχεις χρονο κανε ενα πειραμα και θα καταλαβεις.Παρε απο 2 ξεχωριστα φορτια (π.χ 2 φορτηγα) απο 10 κιλα υλικο πηγαινετο σε ενα εργαστηριο και ζητα του να σου βγαλει τις κοκκομετρικες καμπυλες.Θα δεις οτι ειναι διαφορετικες (λογικο δεν ειναι;).Διαφορετικη διαβαθμιση υλικων (μεσα βεβαια στα επιτρεπτα ορια) συνεπαγεται διαφορετικο βαρος.

Η καταμετρηση επι αυτοκινητου των μ3 (αφορα συνηθως μονο τον εργολαβο και οχι την υπηρεσια) πρεπει να γινεται καθε φορα που μεταφερεται το υλικο απο το λατομειο στο εργοταξιο αφου η επιφανεια της καροτσς επιπεδωθει(διοτι οπως πολυ σωστα λες δεν ειναι γεματο 100% το φορτηγο ποτε).Παλαιοτερα (προ .....αμνημονευτων .... χρονων ) ειχα δουλεψει σαν καταμετρητης.

Πιθανολογω οτι η προμηθεια θα γινεται σε tn γιατι η αλλη διαδικασια ειναι λιγο χρονοβορα και λιγο δαπανηρη (πληρωμη καταμετρητων).

Edited by KF
Δημοσιεύτηκε (edited)

Συνάδελφε, δεν είπα πως διαφωνώ με το επιστημονικό κομμάτι...Λογικότατο, απλώς ποτέ δεν έδωσα σημασία. Κακώς, ίσως, επειδή δεν ασχολήθηκα ποτέ με μεγάλης αξίας έργα.

 

ΑΛΛΑ, επειδή οι μεταφορές υπόκεινται στον ΚΟΚ, πρακτικά δε μπορεί να μεταφερθεί τίποτε με κυβικό. Γιατί πολύ απλά, τα φορτηγά έχουν όριο στο τοναζ, και την τροχαία την ενδιαφέρει αυτό και μόνον αυτό. Δηλαδή απ'το λατομείο στο εργοτάξιο, πλέον, τα φορτηγά ενδέχεται να φθάνουν μισοάδεια. Πχ τα μοντέρνα με hardox καρότσες των 15-16 κυβικών, κουβαλούν μόλις 12 μ3 3Α, ή 10 σχεδόν μ3 μπαζοχάλικα.

Οπότε καταλαβαίνεις, πως δε μπορεί μια εταιρία να κάνει συμφωνία με κυβικά τα οποία θα ελέγχει επι τόπου, διότι δε γίνεται πρακτικά πλέον αυτό που αναφέρεις. Για πολλούς λογους, για να μην πληρώνεται ο καταμετρητής, για να μην επιπεδώνεται το υλικό στη καρότσα = χρήμα και χρόνος!

Γι'αυτο τους παραπάνω λόγους θεωρώ πως πλέον τα αδρανή μετρούνται σε τόνους. Ισως οπως τα λες δεν εινια σωστό, αλλά ειναι το πρακτικότερο, διότι τα λατομεία δε μπορούν να κανουν κι αλλιώς.

Edited by Kane
Δημοσιεύτηκε (edited)

Εχεις 100% δικαιο σε αυτα που λες και ασφαλως η φορτωτικη εχει tn.Απλα εντοπιζω το προβλημα οτι ο εργολαβος προμηθευεται σε κιλα πληρωνεται σε μ3 και καπου εχει χανεται η πραγματικοτητα.Βεβαια ο καθε επαγγελματιας τα υπολογιζει ολα ....(οπως π.χ να παιρνει υποψιν του ενα μεσο ορο στο ειδικο βαρος)

Σε μεγαλο εργοταξιο της Δυτικης Ελλαδος τα φορτηγα ασφαλως στη φορτωτικη τους εχους βαρος αλλα η πληρωμη στο λατομειο γινεται σε μ3 με καταμετρηση επι του φορτηγου σε διαστρωμενο (ασυμπυκνωτο ασφαλως) υλικο.

Edited by KF

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.