Μετάβαση στο περιεχόμενο

Αρτιότητα και Οικοδομησιμότητα Εκτός Σχεδίου


Recommended Posts

 Σχετικά με τον επερχόμενο νόμο για τα εκτός σχεδίου (όπως αυτό κυκλοφορεί τέλος πάντων), δεν γίνεται καμία αναφορά στα γήπεδα μετά του 2003.

Πως το ερμηνεύετε;

Ότι σταματάνε να οικοδομούνται εντελώς προς το παρόν;

Εκτός και αν νοείται πως για τα μετά του 2003, δεν θα υπάρχει η απαίτηση παλαιότητας του δρόμου.....

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 295
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Οταν ο Λαλιώτης, σαν υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, επιχείρησε να καταργήσει την οικοδομησιμότητα στην "ζώνη των 500μ" είχαν ξεσηκωθεί τότε και  οι "πέτρες". Το αποτέλεσμα ήταν να μη περάσει το μέτρο!!! Ναι ΔΕΝ πέρασε.

Στην "παρέα" του Κ. Μητσοτάκη (να τον χαίρεστε όσοι ήδη τον χαίρεστε) υπάρχει ένα πρόσωπο για όλες τις βρώμικες δουλειές. Το όνομα αυτού του Ανθρώπου? Χατζηδάκης!  

Στην Αρχή της προηγούμενης θητείας της κυβέρνησης Μητσοτάκη αυτό το ανθρωπάκι που λέγεται Χατζηδάκης ορίστηκε υπουργός στα θέματα των μηχανικών (ακόμη αναρωτιέμαι τι σχέση μπορεί να έχει αυτός με τα θέματα των μηχανικών????)  και έτσι με τον νόμο 4759/2020, που έφερε τότε, δρομολογήθηκαν όοοολες οι βρόμικες ενέργειες γύρο από την εκτός σχεδίου δόμηση.

Από τότε και μετά όλα τρέχουν & είναι στην κατρακύλα κλπ, κλπ, κλπ. 

 

Συμπληρωματικά: 

Υ.γρ. Πιστεύει πραγματικά κάποιος συνάδελφος ότι υπάρχει το ΤΕΕ και το προεδρείο του??

Έχει δει κάποιος, έστω ΜΙΑ φορά, παρέμβαση αυτού του προεδρείου για θέμα μηχανικών?

Το πιθανότερο είναι πως η πλειοψηφία των συναδέλφων να μην γνωρίζει και το όνομα του προέδρου του ΤΕΕ. 

 

Edited by nbr
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 28/3/2024 at 2:47 ΜΜ, Pavlos33 said:

Η απαλλοτρίωση για την διάνοιξη της οδού πότε κηρύχθηκε;

Καλημέρα. Συγγνώμη για την αργοπορημένη απάντηση.

Δεν υπάρχει απαλλοτρίωση...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Σύμφωνα με βεβαίωση του Δήμου Μαραθώνα που εκδόθηκε το 2021 έπειτα από αίτηση του ιδιοκτήτη - πελάτη μου, υπάρχει "αγροτικός δρόμος πλάτους 4 μέτρων που έχει τεθεί σε κοινή χρήση πριν το Ν.651/77 για την εξυπηρέτηση των ιδιοκτησιών της περιοχής και διέρχεται από την ιδιοκτησία του" πελάτη μου με αποτέλεσμα να του κόβει το αγροτεμάχιο σε 2 τμήματα, το ένα μεγαλύτερο και το άλλο μικρότερο από 20 στρέμματα που είναι το όριο αρτιότητας. Ο δρόμος δεν υφίσταται πριν το 1923. Το Κτηματολόγιο που βρίσκεται σε φάση Ανάρτησης δείχνει τον δρόμο να σταματάει όταν συναντάει το όριο της ιδιοκτησίας του αγροτεμαχίου του πελάτη μου, και να μην διέρχεται μέσα από αυτό ούτε να συνεχίζει στα επόμενα αγροτεμάχια μετά από αυτό. Το τελευταίο συμβόλαιο που αφορά το αγροτεμάχιο είναι του 2016 και το περιγράφει σαν ενιαίο αγνοώντας την ύπαρξη του αγροτικού δόμου. Στο τοπογραφικό που καλούμαι να συντάξω σήμερα θα θεωρήσω ότι έχω δύο αυτοτελή αγροτεμάχια, κι αν ναι εκείνο που είναι μεγαλύτερο από 20 στρέμματα θα το περιγράψω ως άρτιο; Μπορώ δηλαδή να χρησιμοποιήσω τη βεβαίωση του Δήμου αφενός για να δικαιολογήσω τη δημιουργία των δύο αυτοτελών τμημάτων του αγροτεμαχίου και εφετέρου για να περιγραφεί ως άρτιο το άνω των 20 στρεμμάτων θεωρώντας ότι έχει πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο;

Edited by pipakos
Link to comment
Share on other sites

 -  Ο τιτλος σου ειναι για "ενα" γηπεδο.

  Αυτον κατεθεσες στο ΕΚ

 -Το 2016 σωστα εγινε συμβολαιο για ενα  γηπεδο.

Η "βεβαιωση" του Δημου, ειναι  ....ηξεις αφηξεις...

και δεν φαινεται να "βεβαιωνει"... κατι....ευθεως.

Και μια που το συζηταμε, αυτος ο δρομος που φαινεται στο ΕΚ να φτανει μεχρι το δικο σου γηπεδο και να σταματαει εκει,

εχει κωδικο δρομου;

 

 

 

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Το ΕΚ μέχρι το αγροτεμάχιο που εξετάζω έχει κωδικό δρόμου, ενώ μέσα στο αγροτεμάχιο και μετά δεν έχει κωδικό δρόμου, δεν είναι όμως τελικό, είναι σε κατάσταση ανάρτησης αν αυτό παίζει κάποιο ρόλο. Ο δρόμος σαφώς και συνεχίζει και είναι όντως παλιός όπως φαίνεται και στους χάρτες. Η βεβαίωση του Δήμου αυτολεξεί γράφει: "Βεβαιώνεται ότι, στη θέση …….., υπάρχει αγροτικός δρόμος πλάτους 4 μέτρων που έχει τεθεί σε κοινή χρήση πριν το Ν.651/77 για την εξυπηρέτηση των ιδιοκτησιών της περιοχής και διέρχεται από την ιδιοκτησία του …... Η παρούσα βεβαίωση χορηγείται μετά από αίτηση του κ. …. προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για αποδοχή κληρονομιάς." Εμένα μου φαίνεται ότι το βεβαιώνει ευθέως. Η ερώτηση είναι πόση ισχύ έχει αυτή η βεβαίωση και αν στην τελική είναι ο Δήμος αρμόδιος να χορηγεί τέτοιες βεβαιώσεις. Αν θεωρήσουμε ότι η βεβαίωση έχει ισχύ τότε έχουμε έναν κοινόχρηστο δρόμο που χωρίζει το ενιαίο αγροτεμάχιο σε δύο τμήματα, και το ένα από τα δύο αυτοτελή γεωτεμάχια που δημιουργούνται, το οποίο είναι άρτιο ως προς το εμβαδόν (άνω των 20 στρεμμάτων), έχει πρόσωπο σε κοινόχρηστο αγροτικό δρόμο. Αν όχι πάμε με το ενιαίο. Τι ισχύει από τα δύο και γιατί; Θα μπορούσα να δείξω στο τοπογραφικό του νέου επικείμενου συμβολαίου 2 γεωτεμάχια (το οποίο αποτελεί και επιθυμία του ιδιοκτήτη) και να μεταγραφεί χωρίς να υπάρξουν προβλήματα;

Παραθέτω και αυτό το σχετικό:

https://news.b2green.gr/39309/%CF%80%CF%8C%CF%84%CE%B5-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%BD%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CE%BC%CE%B7-%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%84%CE%BC%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%B5%CE%BD%CF%8C%CF%82-%CE%BF%CE%B9%CE%BA

και το απόσπασμα που μας ενδιαφέρει:

"Το χωράφι μου το «έκοψε» ο δρόμος και χωρίστηκε σε δύο τμήματα. Ισχύει αυτή η κατάτμηση;

Σύμφωνα με νομοθετικό διάταγμα του 1923 απαγορεύονταν να δημιουργούμε δρόμους και να «κόβουμε» τα χωράφια μας. Έτσι όσοι δρόμοι δημιουργήθηκαν για την μεταφορά αγροτικών προϊόντων και προϋπάρχουν του 1923 θεωρούνται κοινόχρηστοι, ενώ αντίθετα όσοι δρόμοι δημιουργήθηκαν μετά το 1923 με ιδιωτική πρωτοβουλία θεωρούνται ιδιωτικοί.

Όμως, πλήθος δρόμων σχηματίστηκαν τις δεκαετίες του 1960 και 1970 και για την επίλυση αυτού του ζητήματος υπήρξε νόμος, που αναγνωρίζει τις ιδιωτικές οδούς που σχηματίστηκαν μέχρι το 1977 προς εξυπηρέτηση των παρακείμενων αγροτεμαχίων. Μέσω λοιπόν της «εξομοίωσης» των παρανόμως δημιουργηθέντων ιδιωτικών οδών με «αγροτικές» (που εξαιρούνται της απαγόρευσης) τα αγροτεμάχια που κατατμήθηκαν από την διάνοιξη της οδού με τον συγκεκριμένο τρόπο, θεωρούνται αυτοτελή και μεταβιβάζονται περαιτέρω χωρίς πρόβλημα."
 
Ξέρουμε μήπως ποιος νόμος είναι αυτός;
Link to comment
Share on other sites

  Το απόσπασμα που παραθετεις αφορα την νομιμοτητα της μεταβιβασης...οχι την οικοδομησιμοτητα, για την οποια σχυουν οι πολεοδομικες διαταξεις. [ο ν.  720 καταργηθηκε με τον 1337]

  [Αυτο για τα "προ 1977" οπως και για τις δουλειες κλπκλπ.

ειναι μεσα στα σχεδια του ΥΠΕΝ, αλλα ακομα δεν αποφασισαν...]

 πλην αυτων, 

   Εσυ εχεις ενα γηπεδο, χωρις να το διασχιζει κανενας δρομος.

  Ο δρομος πρεπει να ειναι "νομιμα  αναγνωρισμενη κοινοχρηστη οδος"

[αποσπασμα απο την ΣτΕ 176/23]

....3. Με τα δεδομένα αυτά, το Δικαστήριο έκρινε ότι, εφ’ όσον το επίδικο, εκτός σχεδίου και προϋφιστάμενο του ν. 3212/2003, ακίνητο δεν διέθετε πρόσωπο σε κοινόχρηστη δημόσια οδό, δεν ήταν οικοδομήσιμο σύμφωνα με τις συνδυασμένες διατάξεις του π.δ. της 24-31.5.1985 περί εκτός σχεδίου δόμησης και του π.δ. της 16.7-1.8.2001 περί Ζ.Ο.Ε. Πάτμου και συνεπώς νομίμως, αν και με διαφορετική αιτιολογία, οι προσβληθείσες οικοδομικές άδειες ακυρώθηκαν με την εκκαλούμενη απόφαση, απορρίφθηκαν δε όλοι οι αντίθετοι λόγοι εφέσεως.
 
4. Περαιτέρω, ο εμπεριεχόμενος στις κρίσιμες διατάξεις των π.δ/των της 16.7-1.8.2001 και της 24-31.5.1985 όρος δομήσεως, κατά τον οποίο δομήσιμα είναι τα εκτός σχεδίου ακίνητα που έχουν πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο (δρόμο) νομίμως υφιστάμενο, δικαιολογείται από λόγους δημοσίου συμφέροντος, συνισταμένους στην διαφύλαξη του χαρακτήρα των εκτός σχεδίου περιοχών και στην αποτροπή δημιουργίας με ιδιωτική πρωτοβουλία διάσπαρτων οικισμών χωρίς πολεοδομικό σχεδιασμό, όπως ορίζει, σε αρμονία με το άρθρο 24 του Συντάγματος, το άρθρο 17 του ν.δ. της 17.7.1923, όπως ισχύει (άρθρο 162 παρ. 1 του Κ.Β.Π.Ν.).
και εδω
Edited by dimitris GM
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Οικοδομήσιμο δεν είναι έτσι κι αλλιώς το άνω των 20 στρεμμάτων (εφόσον το θεωρήσουμε αυτοτελές) καθότι βρίσκεται σε Ζώνη Α αρχαιολογικού χώρου. Πιο πολύ με ενδιέφερε να διαπιστώσω αν μπορεί να χωριστεί το γεωτεμάχιο σε δύο αυτοτελή. Με αυτά τα πολύ κατατοπιστικά που έστειλες καταλαβαίνω ότι οι βεβαιώσεις που χορηγούν οι τεχνικές υπηρεσίες των Δήμων περί "κοινόχρηστων δρόμων" είναι για τα σκουπίδια και ότι τέτοιου είδους δρόμοι δεν μπορούν να θεωρηθούν "νομίμως υφιστάμενοι", αφού δημιουργήθηκαν από ιδιωτική πρωτοβουλία, κι ας λένε οι Δήμοι τα δικά τους (γιατί μας μπερδεύον ήθελα να 'ξερα). Άρα θα πάω με το ενιαίο γεωτεμαχιο, όπως στον τίτλο. Προφανώς ο δρόμος αυτός πάνω στο τοπογραφικό δεν θα μπορεί να χαρακτηριστεί ως αγροτικός στο κομμάτι που διέρχεται μέσα από το ενιαίο γεωτεμάχιο,

Θα άλλαζε κάτι αν το Κτηματολόγιο έδειχνε τον δρόμο να συνεχίζει;

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  Εχεις σαν δεδομενο το συμβολαιο του 2016, που το περιγραφει σαν ενιαιο.

Αυτο δεν αλλαζει.

  Δες τα ομορα.

Πώς πηρε ειδικο χαρακτηρισμο ο "δρομος"

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.