Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ελκυστήρας σε μεταλλικό πλαίσιο.


 

Recommended Posts

Υπαρχει καποιο προβλημα στο να τοποθετούμε ελκυστηρα σε ενα μεταλλικο πλαισιο στο υψος του κομβου δοκου - υποστυλώματος? Ενω μειωνει αρκετα τις ροπες και με λιγες δοκιμες που εκανα φαινεται πιο οικονομικη μορφωση του φορεα σπανια το βλεπω να κατασκευαζεται. Προκαλει καμια ανεπιθυμητη συμπεριφορά?

Link to comment
Share on other sites

κανένα πρόβλημα. Απλά έχει νόημα σε μεγάλες κλίσεις στέγης. Προσοχή γιατί αυξάνει το θλιπτικό φορτίο στις δοκούς της στέγης.

Προσοχή επίσης στην διαστασιολόγιση σε θλίψη - χρειάζεται 2-3 στηρίγματα κατακόρυφα για βέλος - λυγισμό αλλά και εγκάρσια λοξα για λυγισμό.

Παλαιότερα τα έφτιαχναν με γωνιακά αλλά είναι καλύτερα με SHS

Link to comment
Share on other sites

Στα υποστηλώματα συνήθως οι δυσμενέστερες καταστάσεις προκύπτουν λόγω φορτίσεων ανέμου, ή σπανιότερα λόγω σεισμού, για τις οποίες ο ελκυστήρας δεν κάνει και πολλά πράγματα.

Στις δοκούς, ειδικά αν έχεις μεγάλη κλίση όπως είπε ο Αρης, βοηθάει αρκετά. Σκέψου όμως όλη την βαβούρα να κάνεις όλα αυτά (τα απαραίτητα) που περιγράφει ο Αρης, και τα κιλά που μαζεύονται, συνήθως είναι πιο απλό κατασκευαστικά και εξίσου οικονομικό να αυξήσεις διατομές στις δοκούς.

 

Μονο αν τον κάνεις όπως πραγματικά θα έπρεπε -->καλώδιο<-- πιστεύω αξίζει. Αλλά ποιός να στον κατασκευάσει έτσι... άσε που τα καλώδια χαλαρώνουν με τον καιρό και θέλουν ξανά τέντωμα...

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ και τους δυο, μαλλον δεν εχουμε καποιο ουσιαστικο κερδος.

Καλωδια μονο σε φωτογραφιες εχω δει, δεν εχω ιδεα πως θα μπορουσε να κατασκευαστει.

Link to comment
Share on other sites

προσωπικά ελκυστήρες χρησιμοποιώ πάντα γιατί μου μειώνουν εν τέλει το τονάζ. Αυξάνει την θλιπτική στις δοκούς αλλά γενικά μειώνει τις διατομές.

Άρη όταν λες εγκάρσια λοξά στηρίγματα τι εννοείς?

Link to comment
Share on other sites

Ναι οκ αλλά πρακτικά πως τοποθετείται, που στηρίζεται (μεταξύ διαδοχικών ζευγών;) δεν νομίζω να το χω παρατηρήσει πουθενά

Link to comment
Share on other sites

γενικά συμφωνώ με ότι λέχθηκε.

 

Ενα βασικό πρόβλημα του ελκυστήρα είναι ότι μειώνει τελικά το καθαρό ύψος, οπότε για μεγάλα ανοίγματα που εκεί συνήθως ενδείκνυται π.χ >20μ.

 

αν δεν ενδιαφέρει να χάσω ύψος ,συνήθως προτιμάται διαμόρφωση με δικτύωμα.

Link to comment
Share on other sites

Ναι οκ αλλά πρακτικά πως τοποθετείται, που στηρίζεται (μεταξύ διαδοχικών ζευγών;) δεν νομίζω να το χω παρατηρήσει πουθενά

 

Μπορεί να είναι κάποιο λοξό στοιχείο απο τις τεγίδες ( αν ταιριάξει) ή ακόμα καλύτερα στα σημεία που "κρεμάς" τον ελκυστηρα μεταξύ δυο διαδοχικών ζυγωμάτων, μορφώνεις ένα χιαστί εγκάρσιο του επιπέδου των ζυγωμάτων, με ορθοστάτες τα 2 αυτά στοιχεία.

Όλα αυτά αν από την επίλυση προκύψει θλιπτικό φορτίο που δεν μπορεί να παραλάβει ο "ελκυστήρας", έχοντας μήκος λυγισμού στην μια διεύθυνση ισο με το μήκος του και στην άλλη την απόσταση μεταξύ των στοιχείων που το συγκρατούν κατακόρυφα.

Ανάλογη διάταξη εφαρμόζεται και στα ξύλινα ζευκτά.

Αν κάτι δεν είναι κατανοητό να ψάξω να βρω σχέδιο

Link to comment
Share on other sites

Κοίτα γενικά με αυτά τα μήκη λυγισμού τον ελέγχω τον ελκυστήρα, τώρα που το λες στα ξύλινα κάτι έχω δει..Αν βρεις κανά σχεδιάκι κάνε ενα post. thanks

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.