genesis Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 21 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 21 , 2012 Η περιγραφή της έκρηξης έχει ανατριχιαστικές ομοιότητες με μία περίπτωση έκρηξης η οποία έγινε μπροστά μου και την οποία είχα προβλέψει αλλά δυστυχώς δεν μου έδωσε κανένας σημασία. Στην περίπτωση αυτή προσπαθούσαν να βάλουν μπροστά κάποιο αυτοκίνητο με 12βολτο σύστημα και εκφορτισμένη μπαταρία ~150Ah, χρησιμοποιώντας καλώδια και συνδέοντάς το με άλλο αυτοκίνητο που είχε όμως 24βολτο σύστημα και 2 x 12V / ~45Ah σε σειρά. Ο τεχνίτης θεώρησε σωστό να βάλει τα καλώδια στα 24V και δεν χρειάστηκε περισσότερα από περίπου 10sec πριν σκάσει η μία μπαταρία όπως περίπου περιγράφει ο thskor και ακόμη χειρότερα αφού τμήμα του καπακιού της μπαταρίας έφτασε στα 20 μέτρα ύψος περίπου και ευτυχώς δεν τραυμάτισε σοβαρά τον τεχνίτη που ήταν σχεδόν από πάνω κρατώντας τα καλώδια. Το πρόβλημα εδώ ήταν προφανώς το υπερβολικό ρεύμα εκφόρτισης που προκλήθηκε από το άθροισμα των ρευμάτων της μίζας και του ρεύματος φόρτισης της άδειας μπαταρίας. Είναι σαφές ότι αν με κάποιο τρόπο εφαρμοστεί η εναλλασσόμενη τάση της ηλεκτροσυγκόλλησης στα άκρα της μπαταρίας αυτή θα έχει σοβαρό πρόβλημα αφού η παραγωγή των αερίων θα είναι πολύ γρήγορη και με τον μηχανισμό που περιγράφει ο sbilionis η μπαταρία θα λειτουργήσει ως λέβητας. Τα καπάκια στις μπαταρίες ανοιχτού τύπου έχουν διόδους εξαερισμού που όμως δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν σε πολύ βίαιες φορτο-εκφορτίσεις εκτός των προδιαγραφών τις μπαταρίας. Απ' όσο μπορώ να καταλάβω, το πρόβλημα στα οχήματα είναι ότι τα μεταλλικά κομμάτια δεν είναι πάντα καλά συνδεδεμένα μεταξύ τους (από ηλεκτρικής πλευράς) λόγω του χρώματος που είναι βαμμένα ή λόγω ελαστικών συνδέσμων / πλαστικών και σύνθετων εξαρτημάτων που δημιουργούν μονώσεις και υψηλές αντιστάσεις. Υποθέτω λοιπόν ότι είναι πιθανόν να δημιουργηθεί κάποιος απρόβλεπτος βρόχος ειδικά μέσω του alternator ή / και της μίζας του οχήματος με τελική κατάληξη την μπαταρία και τα γνωστά αποτελέσματα. Πάντως αυτό δεν μπορεί να συμβεί ακριβώς την στιγμή της επαφής...θα χρειαστούν μερικά δευτερόλεπτα τουλάχιστον που όμως στον "ανύποπτο" θα φανούν ενδεχομένως ως "μία στιγμή". Όπως επίσης θεωρητικά αρκεί να αποσυνδεθεί ο ένας απ΄τους πόλους για να μην υπάρχει πρόβλημα...δεν ξέρω γιατί προτείνεται να αποσυνδεθούν και οι δύο πόλοι. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pankrok Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 21 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 21 , 2012 η μηχανη ηταν inverter η ac κλασσικη? καλο θα ηταν να το γνωριζουμε για να αξιολογισουμε τα σεναρια υποψιαζομαι inverter γιατι για εφαρμογες αυτοκινητου (λεπτα ελασματα) δεν απαιτουνται πανω απο 120Α οποτε τα μικρα φορητα inverter ειναι πολυ φθηνα και βολικα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aiche Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 28 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 28 , 2012 Σήμερα έγινε μια μικρή έκρηξη σε μπαταρία των 1.5 V, εξαιτίας υπερθέρμανσης, την ώρα που την φόρτιζα με το τροφοδοτικό του Η/Υ. Πάντως η ηλεκτρόλυση του νερού για την παραγωγή Η2 δεν είχε πρόβλημα! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sbilionis Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 29 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 29 , 2012 ??? Τι σχέση έχει το ξηρό στοιχείο του 1.5V, με τις μπαταρίες μολύβδου στις οποίες αναφέρεται το θέμα? Επίσης η έκρηξη μπαταρίας ξηρού τύπου απο υπερθέρμανση λόγω φόρτισης (φανάζομαι ότι ο αυτοσχεδιασμός με τροφοδοτικό υπολογιστή, δεν έχει σύστημα αυτόματης διακοπής μόλις ολοκληρωθεί η φόρτιση -και υπο την προϋπόθεση ότι είναι και ο κατάλληλος τρόπος για αυτού του τύπου την μπαταρία-) δεν είναι ένα άγνωστο φαινόμενο που δεν γνωρίζουμε. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aiche Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 30 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 30 , 2012 Πως δεν έχει σχέση; Ανήκει στην κατηγορία των ατυχημάτων από έκρηξη μπαταρίας. Είχα έναν φορτιστή με ολοκληρωμένο και με ενδεικτική λυχνία αλλά χάλασε και σκέφτηκα να χρησιμοποιήσω το τροφοδοτικό. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nvel Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 30 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 30 , 2012 γενικά ισχύει ότι τα τροφοδοτικά δεν είναι φορτιστές και οι φορτιστές δεν είναι τροφοδοτικά, ειδικά τα στοιχεία 1.5V θέλουν ιδιαίτερο τρόπο φόρτισης εντελώς διαφορετικό από τα άλλα στοιχεία στην περίπτωση που μπορούν να φορτιστούν γιατί γίνεται να βρίσκονται σε κατάσταση που να μην δέχονται καν φόρτιση Link to comment Share on other sites More sharing options...
sbilionis Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 4 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 4 , 2012 Πως δεν έχει σχέση; Ανήκει στην κατηγορία των ατυχημάτων από έκρηξη μπαταρίας. Είχα έναν φορτιστή με ολοκληρωμένο και με ενδεικτική λυχνία αλλά χάλασε και σκέφτηκα να χρησιμοποιήσω το τροφοδοτικό. Με συγγχωρείς συνάδελφε αλλά εξακολουθώ να μη βλέπω τη σχέση. Όσο για το θέμα που αναφέρεις, δεν πρόκειται περι ατυχήματος, αλλά φόνου εκ προμελέτης...! (δηλαδή αν πέτούσες τη μπαταρία μέσα στη φωτιά και έσκαγε, θα μας πεις ότι έχουμε ένα ατύχημα με μπαταρία που εξεράγη?) Και εγώ αμα πάρα πάρω το κρουστικό πιστολέτο να χτυπήσω το φραπέ μου επειδή χάλασε το σέικερ, θα βγώ μετά να πω ότι είχα ένα ανέλπιστο ατύχημα θραύσης κρυστάλλινου ποτηριού εν μέσω παραγωγής τονοτικού ροφήματος? Πριν αναφερθείς σε ατύχημα, καλό θα ήταν να διαβάσεις τις οδηγίες περί του τροπου χρήσης και φόρτισης κάθε τύπου μπαταρίας. Ας είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί σε αυτά που λέμε. Με κάθε σεβασμό και καλή διάθεση. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sw0rdf1sh Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 5 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 5 , 2012 Αυτό που καταλαβαίνω από τον εκωφαντικό θόρυβο, τον τύπο της μπαταρίας κλπ είναι πως το αποτέλεσμα ήταν εκτόνωση του αερίου παραγωγής της εξώθερμης αντίδρασης και η αδυναμία εξαερισμού από τα καπάκια. Για να το πω απλά δηλαδή το "σύστημα" δεν καταφέρνει να "συγκρατήσει" το φαινόμενο. Το καπάκι είτε πετάγεται ή διαρηγνύεται και τα υγρά φεύγουν προς τα έξω. Κίνδυνοι έκρηξης όλου του πλαστικού περιβλήματος αν και δύσκολη μπορεί να πραγματοποιηθεί και να "σκάσει" ολόκληρη αλλά απ ότι βλέπω δεν μας αφορά εδώ. Συμφωνώ με aiche στο κομμάτι της αντίδρασης (αποτελέσματος) και του φαινομένου της έκρηξης. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dalai Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 1 , 2013 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 1 , 2013 φιλος μου μηχανικος ειχε ενα κουτακι (ισα με μισο πακετο τσιγαρα) το οποιο με κροκοδιλακια εβαζε στα + και - της μπαταριας πριν απο ηλεκτροκολησεις ΧΩΡΙΣ να βγαζει πολους. Ηταν γνωστη μαρκα και συνηθηζετε η χρηση του σε φανοποιια για την αποφυγη εκρηξεων. Τωρα υποθετω οτι ηταν απλως ενας πυκνωτης σε ρολο βραχυκυκλωτη εναλασσωμενων ρευματων... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Μαρκετάκης Ιωάννης Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 16 , 2013 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 16 , 2013 Θεωρώ ότι δεν έγινε σωστή απομόνωση των μπαταριών. Κάπου ακουμπούσε ο αρνητικός πόλος με το σασί. Η έκρηξη έγινε επειδή "έβρασε" η μπαταρία, δηλαδή φόρτιζε με υπερβολικά υψηλό ρεύμα από την ηλεκτροσυγκόλληση. Το βάσιμο προκάλεσε ατμούς Η2SO4 (ευτυχώς όχι μεγάλη ποσότητα Η2. Τότε να βλέπατε έκρηξη!), οι ατμοί αυτοί ανέβασαν την πίεση στο κέλυφος και το κέλυφος "διερύχθει". Η ακανόνιστη αυτή φόρτιση οφείλεται στα "stray currents", τα τυχαία εκείνα "αλήτικα" ρεύματα τα οποία έχουν ροή σύμφωνα με την τυχαία μικρότερη αντίσταση που συναντούν. Αν 'γκουγκλάρετε" τον όρο "stray currents" θα καταλάβετε πολύ καλά πως έγινε. Πάντως κάπου ο αρνητικός πόλος "έκανε σώμα" με το σασί. Δεν εξηγείται αλλιώς. Εκτός εάν η ακτινοβολία από την η/συγκόλληση (πράγμα δύσκολο) πυράκτωσε την μπαταρία και έβρασε το οξύ. Αλλά θα πυράκτωνε και όλα γύρω της. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα