Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα του μηχανικού σήμερα;


Engineer

Προβλήματα κλάδου  

804 μέλη ψήφισαν

  1. 1. Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα του μηχανικού σήμερα;

    • Φορολογικό σύστημα
      337
    • Ασφαλιστικό κόστος
      391
    • Υψηλός ανταγωνισμός
      108
    • Χαμηλές αμοιβές υπηρεσιών
      315
    • Μειωμένη ανοικοδόμηση και μεγάλα έργα
      516
    • Συνεχείς νομοθετικές αλλαγές
      292


Recommended Posts

Επισης στην Ελλαδα εχει θεοποιηθει η εκδοση "αδειας" οποιουσηποτε ειδους και επισης μονο στην Ελλαδα το 95% των Μηχανικων ασχολουνται με παροχη υπηρεσιων και οχι με παραγωγη-κατασκευη-ερευνα οπως εξω.

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 109
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Αν και με τον Θοδωρή έχουμε διαφωνήσει σε άλλο θέμα, στο συγκεκριμένο έχει απόλυτο δίκιο. Μπορεί το ποσοστό που λέει να είναι κάπως υπερβολικό, όμως το ρεζουμέ είναι το ίδιο.

 

Κάθε ένας από εμάς, αναλόγως της ειδικότητάς του, μπορεί να παρατηρήσει ότι σε σχέση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες το παραγωγικό τμήμα της δουλειάς μας επί του ποσοστού είναι μικρό. Αναλωνόμαστε σε γραφειοκρατικές χρονοβόρες διαδικασίες σε ΤΡΟΜΕΡΟ ποσοστό, την στιγμή που η "παραγωγή", με την ευρεία έννοια, σε άλλες χώρες έχει αυτοματοποιηθεί και οι μηχανικοί δεν χάνουν τον χρόνο τους ανακαλύπτονας ξανά τον τροχό όπως εδώ.

 

Μιλώντας προσωπικά ως ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΣ, λοιπόν, ιδού οι παρακάτω διαδικασίες που σε ένα σύγχρονο κράτος κατά 99% εξαλείφονται:

 

-Δήλωση 651/77. Τι πιο απλό από ένα διαδραστικό Σύστημα Γεωγραφικών Πληροφοριών με layers που αφορούν αιγιαλό, αποστάσεις από οδούς, ΖΟΕ, Natura, όρους δόμηση κατά κανόνα, κατά παρέκκλιση, για κάθε σπιθαμή γης της χώρας, από το οποίο να προκύπτει αυτομάτως η αρτιότητα-οικοδομησιμότητα. Δεν γίνεται κάθε μηχανικός να αναλαμβάνει την νομική ευθύνη αυτής της δήλωσης. Κατ'εμέ δεν θα έπρεπε να είναι αυτή η δουλεία του. Βέβαια αυτό απαιτεί κτηματολόγιο.

 

-Τοπογραφικά για δικαιοπραξίες. Σε χώρες με ολοκληρωμένο κτηματολόγιο δεν μετράνε και ξαναμετράνε τα ίδια και τα ίδια για μεταβιβάσεις κλπ. Υπάρχει τεκμηριωμένη γεωμετρική πληροφορία αποθηκευμένη που θεωρείται έγκυρη. Κάθε τοπογραφικό που κάνω βλέπω 700 στάσεις γύρω από τις δικές μου με χρώματα μωβ, ροζ, πορτοκαλί, πράσινο, μια οπτασία χρωμάτων σαν ουράνιο τόξο :grin:

 

-Τοπογραφικά για δασαρχείο, για οικόπεδο-οικόπεδο ώστε ο καθορισμός των δασών στη χώρα να γίνεται λίγο-λίγο, σαν puzzle ένα πράγμα και όχι οργανωμένα και μαζικά

 

-Τοπογραφικά για 4014, για ημιυπαίθριους κλπ.

 

Δεν αμφισβητώ την αναγκαιότητα των παραπάνω σε ένα κράτος που δεν έχει οργανωθεί. Η αλήθεια όμως να λέγεται, ένα μεγάλο ποσοστό της δουλειάς μας (για τους τοπογράφους το ορίζω αυθαίρετα σε μία τάξη 50% τουλάχιστον) δεν θα υπήρχε σε ένα οργανωμένο κράτος, και δεν θα υπάρχει αν οργανωθούμε ως κράτος κάποια στιγμή στο μέλλον. Κάτι που αναγκαστικά, θα γίνει, είτε με τον έναν τρόπο είτε με τον άλλον. Δεν με συμφέρουν αυτά που λέω ως νέο ελεύθερο επαγγελματία αλλά θεωρώ ότι η πικρή αλήθεια πρέπει να λέγεται... Δεν είναι επομένως μόνο το ότι οι μηχανικοί γίναμε πολλοί... Είναι και αυτά...

 

Οι παραγωγικές μου εργασίες, για μένα προσωπικά, ορίζονται ως εξής: εργοτάξιο (χρήσιμες και όμορφες δουλειές πολλές φορές), πραγματογνωμοσύνες σε πολύπλοκες υποθέσεις, εφαρμογές ορίων - διανομές κ.α. Για άλλους επίσης οι μελέτες οδοποιίας, GIS, υδραυλικά, πολεοδομικές μελέτες κλπ που είναι και τα αντικείμενα με τα οποία καταπιάνονται κυρίως οι τοπογράφοι (ή γενικότερα μηχανικοί των υποδομών) του εξωτερικού, μαζί με τα εργοτάξια.

Edited by ntanos
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

@ ntanos

 

Συμφωνώ απόλυτα και προσυπογράφω τα παραπάνω Κατά περίεργο λόγο , όταν ξεκίνησα ασχολήθηκα (είτε μόνος μου είτε σαν μέλος ομάδας) με πιο εποικοδομητικές εργασίες όπως μελέτη και κατασκευή οδών , Ισόπεδου κόμβου , σχεδίαση και κατασκευή έργων υποδομής οικισμού παραθεριστικού συνεταιρισμού , μελέτη και κατασκευή γεφυριών , υδραυλικών έργων κλπ ,ενώ τώρα ασχολούμαι κυρίως με άδειες οικοδομών και ρυθμίσεις Ν 4014 και τοπογραφικά Τα περισσότερα στην περιοχή που ζω .Δηλαδή τα έζησα τα έργα από τον σχεδιασμό τους μέχρι την υλοποίησή τους και ειδικά δυο από αυτά το κλειστό γυμναστήριο και το ποδοσφαιρικό γήπεδο της πόλης μου το χαίρομαι και εγώ σήμερα (αφού λατρεύω τον αθλητισμό) Ενώ αυτό που με ευχαριστούσε ήταν η χαρά των κατοίκων πχ όταν έφτανε ένας δρόμος στο χωριό τους με στοιχεία ασφάλειας και έδινε αξία στην γη τους Και είχα τότε την οικονομική δυνατότητα να συμμετέχω πολλες φορές και χωρίς αμοιβή ή άμεσες απολαβές στην δημιουργία κάποιων από αυτά βοηθώντας τόσο στην διεκδίκηση τους όσο και στην υλοποίησή τους .Ειδικά με τα τοπογραφικά συμβαίνει ακριβώς αυτό που αναφέρει ο συνάδελφος στο ποστ πιο πάνω ,με όλα τα γραφειοκρατικά ζητήματα που έπρεπε να ήταν λυμένα εδώ και μισό αιώνα όπως θέματα δασικών χαρτών , κτηματολόγιο , χωροταξικά σχέδια κλπ

 

Και ότι ασχολούμαι τον τελευταίο καιρό με τέτοιες εργασίες φυσικά δεν είναι επιλογή μου και το χειρότερο είναι ότι πρέπει να το κάνω παρόλο που ειδικά τον Ν 4014 το θεωρώ ξευτίλα δουλειά , αφού επικροτεί όπως ακριβώς και οι περαιώσεις στα φορολογικά θέματα τους παρανομούντες Το μόνο θετικό που με παρηγορεί είναι ότι γίνεται ηλεκτρονικά και ελπίζω να αποτελέσει την πρώτη ύλη για την δημιουργία κτηματολογίου κάποτε και υπάρχει κα η καταγραφή που πάλι ελπίζω να δίνει την εικόνα ότι κάποτε αυτό θα τελειώσει (η παρανομία ) Και πρέπει να το κάνω γιατί το επιβάλει η επιβίωση μου βιολογικά και αυτό με στεναχωρεί περισσότερο για το που μας καταντήσανε σήμερα αυτοί που μας διαφεντεύανε μέχρι τώρα

Edited by GEORGE MICHEAL
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Καλησπέρα σας,

 

ενδιαφέρον το θέμα, παρόλα αυτά υποθέτω οτι όλοι οι συμμετέχοντες είναι παλαιότεροι μηχανικοί και όχι "φρέσκοι".

Ένα από τα τεράστια προβλήματα των νέων είναι το νομοθετικό κενό σχετικά με την ανεργία του Μηχανικού. Πληρώνω το ΤΣΜΕΔΕ 3 χρόνια τώρα δίχως όμως να δουλεύω. Τα 2 έκανα μεταπτυχιακό στη Γερμανία, το υπολοιπο διάστημα είναι έρμαιο της "κρίσης".

 

Οπότε για μένα το να συμπληρώσω "ασφαλιστικό κόστος" είναι άτοπο κατά μία έννοια, αφού αυτό που με καίει δεν ειναι το κόστος αλλά το ότι έρχεται το ριμαδόχαρτο των εισφορών παρόλο που δεν εργάζομαι. Φυσικά στον ΟΑΕΔ έχουν εισάγει το νέο κομμάτι που μπορείς να δηλώνεσαι ως άνεργος ακόμη και όταν ανήκεις σε ταμεία όπως το ΤΣΜΕΔΕ, το οποίο και έχω πράξει, όμως δεν έχει καμία άλλη χρησιμότητα πέρα από το να μπορέσεις να συμμετάσχεις σε προγράμματα ΕΣΠΑ.

 

Τώρα πώς καταφέρατε και το γυρίσατε στα ρούχα 4 σελίδες.... τι να πω!

Ειδικά για τους άντρες το θέμα "ρούχο" δεν ειναι δα και τόσο προβληματικό. Αν εγώ όμως σκάσω μύτη με το τζινάκι μου, φουτεράκι και σπορτεξάκι, τότε θα πάθουν υπαρξιακό οι γύρω μου.... :P

Link to comment
Share on other sites

Μα πως θα έχεις φίλε μου να πληρώσεις εισφορές από τη στιγμή που δεν έχεις δουλειά? Ετερον εκάτερον. Η ανεργία είναι ο ασκός του αιόλου. Γιατί χωρίς δουλειά....δεν υπάρχεις. Παράλληλα τα χρέη μαζεύονται (βλ. εισφορές) και πάρα πολύ δύσκολα μετά τα φέρνες βόλτα ακόμη και να ξεκινήσες κάπου...

Τα φορολογικά, χαμηλές αμοιβές κτλ, είναι για αυτούς που κάτι προσπαθούν να κάνουν...Ο άνεργος απλά ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ!!

Link to comment
Share on other sites

Κατά την άποψη μου το νούμερο ένα πρόβλημα είναι η μειωμένη ανοικοδόμηση,πιστεύω μακράν σε σχέση

με τα υπόλοιπα...το δεύτερο που επέλεξα είναι οι εισφορές στο ΤΣΜΕΔΕ,το οποίο βέβαια είναι φυσικό

επακόλουθο να φαντάζουν βουνό λόγω της έλλειψης δουλειάς...τι να πω,κουράγιο+υπομονή σε όλους μας...

Link to comment
Share on other sites

Κατά την άποψη μου το νούμερο ένα πρόβλημα είναι η μειωμένη ανοικοδόμηση,πιστεύω μακράν σε σχέση

με τα υπόλοιπα...

 

Βεβαια δεν νομιζω να υπαρχει λογικος ανθρωπος που να πιστευει πως η ανοικοδομηση που υπηρχε στο παρελθον ηταν κατι το φυσιολογικο. Γιατι δεν ειναι λογικο να δινονται 75.000 στεγαστικα δανεια ετησιως, μεγαλος αριθμος εκ των οποιων αφορουσαν ατομα μηδενικης πιστοληπτικης ικανοτητας, ουτως ωστε ο καθε πολιτης να εχει 4 σπιτια, μεσα στα οποια συνηθως στεγαζει οχι τις πραγματικες του αναγκες, αλλα την ματαιοδοξια του...

Edited by thodoris1982
Link to comment
Share on other sites

Εάν η Ελλάδα συνέχιζε να οικοδομείται με τον τρόπο που αυτό γινόταν, για άλλα 5 ή 6 χρόνια, η χώρα θα καταστρεφόταν.

 

Δεν θα υπήρχε αιγιαλός, δεν θα υπήρχαν δάση στα οποία το μάτι σου να ψάχνει να βρει ανθρώπινη παρέμβαση και να μην βρίσκει για χιλιόμετρα, κάτι που για μένα είναι ΑΠΟΛΑΥΣΗ. Όλη η χώρα θα γινόταν ένα γυφταριό με εκτός σχεδίου δόμηση παντού, σαντουιτσάδικα με πρόσωπο σε κοινοτική οδό κλπ :smile:

 

Ήδη έχουμε γίνει ένα γυφταριό και μισό, σε σχέση με το τι θα μπορούσαμε να είμαστε δεδομένων των φυσικών μας ομορφιών. Δείτε τα Μεσόγεια πχ εσείς εκεί οι Αθηναίοι... Το ανάγλυφο είναι ΤΟΣΚΑΝΗ αλλά οι υποδομές και το κτιριακό απόθεμα ΝΕΟ ΔΕΛΧΙ. Για να μην μιλήσω για Θεσσαλονίκη και περίχωρα...

 

Χτήσαμε Β' Γ' Δ' Ε' ΣΤ' κατοικία και τα σπίτια αυτά ερημώνουν άδεια 350 μέρες τον χρόνο. Μιλάμε για στοιχειωμένα σπίτια όχι αστεία! Πήγα στο χωριό μου ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ και στο 90% των νεόδμητων κιόλας σπιτιών δεν ήταν κανείς.

 

Διάολε ο κόσμος έδωσε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για να χτίσει σπίτια τα οποία επισκέφτεται 10 μέρες τον χρόνο. Ένας βασικότατος λόγος κατ' εμέ που φτάσαμε εδώ που φτάσαμε.

  • Upvote 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.