Μετάβαση στο περιεχόμενο

Συζήτηση γενικά περί ΚΕΝΑΚ


katrmp

Recommended Posts

Καλησπέρα.

Είμαι φοιτήτρια και στα πλαίσια εργασίας ασχολούμαι με ενεργειακή επιθεώρηση σχολικών κτηρίων.

Θα ήθελα να ρωτήσω τη γνώμη σας για το χωρισμό των θερμικών ζωνών.

Αρχικά η σκέψη ήταν για 2 θερμικές ζώνες. Στην πρώτη θα ήταν οι αίθουσες διδασκαλίας και τα γραφεία και στην άλλη οι διάδρομοι,οι αποθήκες και οι τουαλέτες.

Μετά παρατηρώντας ότι τα γραφεία κλιματίζονται αποφάσισα να τα χωρίσω από τις αίθουσες διδασκαλίας.

Και τώρα σκέφτομαι μήπως να τα καταλήξω σε 4 θερμικές ζώνες.

Αίθουσες διδασκαλίας(εκ των οποίων κλιματίζεται μια)

Γραφεία (τα οποία όμως δεν κλιματίζονται όλα)

Διάδρομοι και αποθήκες

Τουαλέτες

Μήπως όμως είναι υπερβολικό το μπέρδεμα με 4 θερμικές ζώνες;

Ξέρει κάποιος να μου απαντήσει;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Edited by hkamp
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 1,3k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

στην ΤΟΤΕΕ υπάρχει αναφορά για το πως ορίζουμε θερμικές ζώνες (βάσει ποσόστωσης επιφανείας)

οι βοηθητικοί χώροι δεν εντάσσονται στις ζώνες, οπότε μιλάμε ή για μία ζώνη (αίθουσες), ή για δύο (αίθουσες και γραφεία)

Link to comment
Share on other sites

Οι διάδρομοι, οι αποθήκες και οι τουαλέτες είναι βοηθητικοί μη θερμαινόμενοι χώροι.

 

Αν είναι πάνω από 10% της συνολικής σου επιφάνειας, θα πρέπει να τους ορίσεις στην αντίστοιχη καρτέλα του λογισμικού, ορίζοντας παράλληλα και διαχωριστικές επιφάνειες.

 

Αν όμως είναι κάτω από 10%, τότε μπορείς τους ενσωματώσεις στην μία θερμική ζώνη που θα πάρεις.

Και λέω μία θερμική ζώνη, γιατί έτσι όπως περιγραφείς το σχολείο, μία χρειάζεσαι:

 

Από τη στιγμή που έχεις τριτογενή τομέα, όλοι σου οι κύριοι χώροι οφείλουν και να θερμαίνονται και να ψύχονται με συντελεστή κάλυψης 1. Άρα, ακόμα και αν έχεις μερική ψύξη ή θέρμανση, θα αποτυπώσεις το ποσοστό της στην κάλυψη μηνιαίου φορτίου και για το υπόλοιπο θα πάρεις κτίριο αναφοράς.

 

Με άλλα λόγια, το μηνιαίο φορτίο σου πρέπει να αθροίζει «1» και στην ψύξη και στην θέρμανση, στους αντίστοιχους προφανώς μήνες.

 

Υ.Γ. Ενδεχόμενα θα χρειαζόσουν δεύτερη θερμική ζώνη εάν είχες και αίθουσα γυμναστηρίου με αποδυτήρια, όπου θα είχες διαφορετικές απαιτήσεις θερμικής ζώνης (ΖΝΧ).

Edited by vagom
Link to comment
Share on other sites

Το θέμα είναι ότι και οι διάδρομοι και οι τουαλέτες θερμαίνονται.Οπότε θεώρησα ότι μόνο οι αποθήκες είναι βοηθητικοί μη θερμαινόμενοι χώροι και η επιφάνειά τους είναι σίγουρα μικρότερη από το 10 % της συνολικής.

Βέβαια η θερμοκρασία των διαδρόμων κτλ είναι σίγουρα 5 βαθμούς κάτω από τη θερμοκρασία των αιθουσών και των γραφείων γι'αυτό και το θεώρησα ως ξεχωριστή ζώνη.

Link to comment
Share on other sites

Διάδρομοι, τουαλέτες, μικρές αποθήκες κλπ λογίζονται ως θερμαινόμενοι χώροι, άσχετα αν στην πράξη θερμαίνονται ή όχι. Δεν πρέπει να τους βάλεις ως μθχ.

Μθχ είναι το λεβητοστάσιο και άλλοι παρόμοιοι χώροι που από τη χρήση τους δε θερμαίνονται και δεν μπορείς γενικά να τους εντάσσεις σε ζώνες.

Το 10% των μθχ, όπως έχει προαναφερθεί σε άλλο θέμα, έχει καταργηθεί στη νέα ΤΟΤΕΕ1 με τις διευκρινήσεις. Μπορεί όποιος θέλει να δει ότι διαγράφηκε, από το κείμενο που είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ΤΕΕ. Το 10% που αναφέρει η τρέχουσα έκδοση της ΤΟΤΕΕ αφορά θερμαινόμενες ζώνες. Αν δηλαδή έχεις <10% του όγκου των διαδρόμων, το περιλαμβάνεις στη ζώνη των αιθουσών διδασκαλίας ή των γραφείων.

Γενικά σε ένα σχολείο, κατά πάσα πιθανότητα, θα έχεις τουλάχιστον:

 

1 ζώνη αίθουσες διδασκαλίας.

 

1 ζώνη γραφεία. Ακόμα κι αν είναι <10% του όγκου, προσωπικά θα τα έβαζα σε άλλη ζώνη κι ας λέει στην ΤΟΤΕΕ1 παρ. 2.2 ότι <<δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ως αυτόνομες θερμικές ζώνες>>. Εκεί θα έκανα την επανάστασή μου :) .

 

1 ζώνη για την αίθουσα εκδηλώσεων. Θα το έπαιρνα μάλλον σαν πολλαπλών χρήσεων από τις συνάθροισης κοινού.

 

1 ζώνη για τους διαδρόμους, τουαλέτες κλπ παίρνοντας όλους αυτούς τους χώρους σα μια ζώνη ακόμα κι αν είναι απομακρυσμένοι μεταξύ τους. Για μένα προσωπικά ισχύει ότι αναφέρω και για τη ζώνη των γραφείων. Θα τα έπαιρνα ξεχωριστή ζώνη χωρίς να κοιτάξω τον όγκο τους.

 

Μθχ το λεβητοστάσιο, υπόγειες αποθήκες κ.ά.

 

Μπορεί οι αίθουσες διδασκαλίας να είναι σε περισσότερες από μία ζώνη ανάλογα με τα συστήματα θέρμανσης/ψύξης.

Το ότι στο πρόγραμμα το <<διάδρομοι και άλλοι κοινόχρηστοι βοηθητικοί χώροι>> αναπτύσσεται στους <<χώρους συνάθροισης>> δεν έχει καμιά σημασία. Κουμπώνουν σε όλες τις χρήσεις.

Edited by hkamp
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

hkamp, δεν βλέπω γιατί τα γραφεία πρέπει να είναι άλλη θερμική ζώνη από τις αίθουσες διδασκαλίας.

 

Έχουν τις ίδιες απαιτήσεις σε θέρμανση, ψύξη, ΖΝΧ και ίδιο ωράριο λειτουργίας και προφανώς τροφοδοτούνται από τα ίδια συστήματα.

 

Αν τα εισάγεις στο λογισμικό σαν άλλη θερμική ζώνη τύπου «γραφεία» τότε το λογισμικό θα θεωρήσει άλλο ωράριο λειτουργίας από αυτό των σχολείων, που κατά τη γνώμη μου είναι λάθος.

Link to comment
Share on other sites

Δε θα θεωρήσει άλλη περίοδο λειτουργίας. Π.χ. θα έχει 0 στους καλοκαιρινούς μήνες σε ψύξη. Το <<αφεντικό>> είναι η κύρια χρήση σε αυτό. Για ωράριο λειτουργίας δεν είμαι σίγουρος αλλά δεν έχουν μεγάλη διαφορά (που μπορεί σύμφωνα με τα πρότυπα να έπρεπε να είναι λίγο διαφορετικά).

 

Εχουν όμως άλλες απαιτήσεις σε αερισμό, φωτισμό, θερμότητα χρηστών, θερμική ισχύς συσκευών...

Edited by hkamp
Link to comment
Share on other sites

Η δική μου άποψη είναι οτι, θα θεωρούσα 2 ΘΖ, τη 1η με τις αίθουσες διδασκαλίας + διάφορες αίθουσες άλλων χρήσεων (σχεδίου-μουσικής-χημείου-κλπ) + γραφεία και τη 2η με τους διαδρόμους + WC

 

Εννοείται ως ΜΘΧ, το λεβητοστάσιο (αν και στη πραγματικότητα είναι ζεστός χώρος) + διάφορες αποθήκες

 

Τώρα ως προς τις διαφορες απαιτήσεις ανα χώρο (θερμανση-ψύξη-φωτισμό-αερισμό), λογικό είναι οτι θα πρέπει να γίνουν ξεχωριστοί υπολογισμοί για να εξαχθεί η συνολική απαίτηση ανα ζώνη, δεδομένου οτι απο τους πίνακες προκύπτουν διαφορετικά νούμερα ανα χώρο

Link to comment
Share on other sites

Τα γραφεία θα έπρεπε να τα πάρεις σαν διαφορετική ζώνη. Αλλά αφού πολλές φορές είναι <10% μπορείς (και με το νόμο.. ) να τα βάλεις σε άλλη ζώνη, στις αίθουσες δηλαδή.

 

Το θέμα των ζωνών είναι κάτι που είναι θέμα κρίσης του μελετητή αλλά και με όρους. Η προτροπή της ΤΟΤΕΕ είναι όσο γίνεται λιγότερες. Θέτει όμως και όρους που θα πρέπει να τηρηθούν.

 

Υπάρχουν περιπτώσεις που είναι ξεκάθαρο τι πρέπει να πάρεις. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις που εναπόκεται στην κρίση σου.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.