Konstantinos_sf Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 9 , 2012 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 9 , 2012 Καλημέρα, Θα ήθελα να μοιραστώ ένα πρόβλημα που έχω με inverter SolarEdge SE10k. Αρχικά, να πώ ότι έχω εγκαταστήσει SolarEdge σε 14 οικιακά φ/β, και είχα 3 περιπτώσεις βλαβών μεχρι στιγμής που χρειάστηκαν αντικατάσταση inverter(καμμένο LCD, βλάβη σε communication board και βλάβη στο RCD). Στην τωρινή περίπτωση, έχουμε ένα SE10k με 40 optimizers και 40 panels Sharp ND-R250A5. Κατα τη σύνδεση στο δίκτυο, ο inverter εμφάνισε το error 92 (AC Overcurrent) και μετά απο troubleshooting σε συνεργασία με τη SolarEdge, ο inverter κρίθηκε χαλασμένος. Στη συνέχεια, η SolarEdge μου έστειλε νέο inverter για την αντικατάσταση του χαλασμένου. Η σύνδεση με το δίκτυο έγινε μια συννεφιασμένη ημέρα, και αφού λειτούργησε ok για 2 ώρες, τον αφήσαμε να λειτουργεί. Ωστόσο, στη συνέχεια εμφάνιζε error 85(το οποίο δεν περιγράφεται στο manual) και αποσυνδεόταν απο το δίκτυο είτε αμέσως μετά τη σύνδεση, είτε μετά απο κάποιο χρονικό διάστημα. Τη συμπεριφορά του inverter μπορείτε να δείτε στη συννημένη εικόνα. Μετά απο επικοινωνία με τη SolarEdge, οι ισραηλινοί προχώρησαν σε firmware update αλλά δεν άλλαξε τίποτα. Τους ζήτησα ξανά αντικατάσταση και δεν τους άρεσε πολύ η ιδέα... Ωστόσο δεν μπορούν να βρούν την αιτία του προβλήματος και είμαι στην αναμονή. Έχει ξανασυναντήσει κανείς κάτι ανάλογο με τους συγκεκριμένους inverters?
DIMR Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 10 , 2012 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 10 , 2012 Καλησπέρα, έχω αντιμετωπίσει το ίδιο πρόβλημα με τον SE10k όπου η ένδειξη είναι error 85 ή 86 και το σύστημα βγαίνει εκτός για αρκετή ώρα. Σε πρώτη φάση ύστερα από τον έλεγχο της Solaredge έγινε αντικατάσταση του Inverter. Και ο δεύτερος Inverter παρουσίαζε το ίδιο πρόβλημα και η απάντηση ήταν ότι φταίει ο ουδέτερος του δικτύου. Έγινε έλεγχος του ουδετέρου τόσο από το συνεργείο μας όσο και από την ΔΕΗ αλλά δεν διαπιστώνεται ότι φταίει ο ουδέτερος. Τοποθέτησα δοκιμαστικά και τρίτο Inverter που ήταν για άλλο έργο και εμφάνισε το ίδιο πρόβλημα ενώ τώρα δουλεύει κανονικά στο νέο έργο. Το τελευταίο που απομένει είναι να γίνει αντικατάσταση του μετασχηματιστή του δικτύου μήπως και λυθεί το πρόβλημα. Εάν έχεις κάποιο νεό από την Solaredge παρακαλώ να με ενημερώσεις.
granazi Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 13 , 2012 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 13 , 2012 (edited) Καλημέρα, Είχα και εγω πρόβλημα με ενα SE10kW απο τις αρχές Ιουνιίου που συνδέθηκε με το δίκτυο, με συνεχείς αποσυνδέσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας. Έκτοτε, έγινε αντικατάσταση Inverter, πολλά αποτυχημένα firmware updates, τηλέφωνα και mail στο Ισραήλ και στον αντιπροσωπο-πωλητή στην Ελλάδα, όλα χωρίς αποτέλεσμα μέχρι το Σεπτέμβριο, οπότε και η υπομoνή και η δική μου και του πελάτη ξεπέρασε τα όρια! Το πρόβλημα με ταλαιπώρησε πολύ και έχω σπαταλήσει άπειρες εργατοώρες για να βρώ λύση! Αρχικά είχα ψάξει σε Ελλήνικά και ξένα site για να βρω αντίστοιχες περιπτώσεις αλλά δεν είχα καταφέρει να βρω κάτι. Σήμερα, ανακαλύπτοντας τυχαία το θέμα αυτό, μου δημιουργούνται ανάμεικτα συναισθήματα και αισθάνομαι υποχρεωμένος να καταθέσω και εγώ την εμπειρία μου μπάς και σωθεί κάποιος άλλος! Αγαπητέ konstantinos_sf θα είχε πολύ ενδιαφέρον να συγκρίνουμε γραφικές απο την τηλεμετρία για να δούμε αν μοιάζουν τα προβλήματα που έχουμε αντιμετωπίσει, μιας και η διαρκής απάντηση της SE τόσο πρίν την επίλυση του προβλήματος όσο και μετά ήταν: "This is the first time we have experienced such a problem"... Αγαπητέ DIMR πέρασα κι εγώ το στάδιο του ουδετέρου καθώς και της ρύθμισης του ταμπερ του μετασχηματιστή της ΔΕΗ...και φυσικά κανένα αποτέλεσμα! Μπορείτε να πάρετε μια εικόνα απο τη μορφή του προβλήματος που είχα εγώ απο το παρακάτω απόσπασμα της τηλεμετρίας. Στη δική μου περίπτωση το πρόβλημα το δημιουργούσε μια αντλία πισίνας που υπάρχει στο σπιτι σε συνδυασμό με τα όρια συγχρονισμού του inverter με το δίκτυο. Όποτε ξεκινούσε η αντλία δημιουργούσε βύθιση στο δίκτυο με αποτέλεσμα το inverter να νομίζει οτι πρόκειται για διακοπή ρεύματος και να ενεργοποιεί την προστασία νησιδοποίησης. Τουλάχιστον έτσι αντιλαμβάνομαι εγώ το πρόβλημα. Μετά απο πολύ πίεση απο πλευράς μου και επανειλημμένα mail στο support της SE, αποφάσισαν να ασχοληθούν με το πρόβλημα και να αλλάξουν τη ρύθμιση του sync-time threshold σε 1.000.000. Μου ανέφεραν οτι αυτό δεν ήταν αρχικά δυνατό και οτι χρειάστηκε να επέμβουν στον κώδικα για να μπορέσουν να δώσουν τιμή πάνω απο το 400.000. Προς στιγμή το πρόβλημα φαίνεται να έχει διορθωθεί ή έστω βελτιωθεί αλλά δεν θα είμαι 100% σίγουρος πρίν απο το επόμενο καλοκαίρι που θα δουλέψουν και τα δυο συστήματα ξανά παράλληλα στο full. (Πισίνα και ΦΒ). Να αναφέρω επίσης οτι ο λόγος που ασχολήθηκαν λίγο πιο σοβαρά με το θέμα ήταν ένα μακροσκελές-"επαγγελματικά απογειωτικό" email κοινοποιημένο σε support, info και feedback περιγράφοντας την αδιαφορία απο πλευράς τους. Η απάντηση ήταν άμεση απο την Support Operations Director και το πρόβλημα λύθηκε μέσα σε 1 ημέρα με τη διαβεβαίωση οτι θα υπάρξει και compensation για την απώλεια εισοδήματος του πελάτη και την παροχή υπηρεσίας απο την εταιρεία μας! Μετά απο αρκετές ημέρες monitoring και καταλήγοντας οτι το πρόβλημα λύθηκε, κάναμε ενα υπολογισμό για το compensation και στείλαμε νέο mail στην Support Operations Director. Το compensation που ζητήσαμε δεν περιελάμβανε ούτε ψυχική οδύνη, ούτε κέρδος, ούτε άλλες έμμεσες απώλειες εικόνας και φήμης ως προς αυτόν τον πελάτη ή άλλους κλπ Η απάντηση ηταν: "While we are committed to work on any issue until resolution and ship a replacement part per need , SolarEdge does not provide compensation for any loss or work done". Όπως καταλάβατε η αξιοπιστία των λεγόμενων της εταιρείας είανι αντίστοιχη με αυτή των προϊόντων της...Πλέον μας μένει να μελετήσουμε τους όρους της εγγύησης των προϊόντων της SE -τα ψιλά γράμματα- και να δούμε πώς μπορούμε να διεκδικήσουμε κάποια αποζημίωση για εμάς και τον πελάτη. Edited Νοέμβριος 13 , 2012 by granazi 1
Konstantinos_sf Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 13 , 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 13 , 2012 Αγαπητέ granazi, Ευχαριστώ για την απάντηση σου. 1) Οι γραφικές παραστάσεις δεν μοιάζουν εντελώς. Στη δική μου περίπτωση όταν ο inverter αποσυνδέεται απο το δίκτυο, τότε μεσολαβεί μεγάλο διάστημα μέχρι την επανασύνδεση. Δηλαδή, το συμβάν που οδηγεί στην αποσύνδεση(error 85????) διαρκεί για αρκετά μεγάλο διάστημα της ημέρας, και κυρίως τις ώρες απο 11¨00 ώς 14¨00. 2) Και στη δική μου περίπτωση, τους συμβαίνει πρώτη φορά... Επίσης, ήθελα να πώ ότι δεν μου έχουν απαντήσει για τα αίτια που οδηγούν στο error 85. Κατα τη διάρκεια του troubleshooting(και στον πρώτο αλλά και στο δεύτερο inverter) μου ζήτησαν να κοιτάξω τον πυκνωτή C231 που είναι στο πάνω δεξιά μέρος του inverter, για το ενδεχόμενο να μην έχει κολλησει καλά στην πλακέτα. Την πρώτη φορά φαινόταν ok, ενώ τη δεύτερη μου φαίνεται λίγο χαλαρός, αλλά δεν μπορώ να διακρίνω αν είναι χαλαρή η κόλληση ή το περίλβημα του πυκνωτή. Ίσως είναι συνηθισμένη βλάβη. Γενικά, δεν έχω τόσο μεγάλο πρόβλημα με το γεγονός ότι έτυχε 2 inverters να μη λειτουργούν. Ωστόσο έχω πρόβλημα με το γεγονός ότι δεν βλέπω το support της SE σίγουρο σχετικά με τη βλάβη. Ενδεχομένως να είναι κάτι που έχει να κάνει με το δίκτυο, αλλά αυτοί εφόσον έχουν επίβλεψη του inverter, θα έπρεπε να το καταλάβουν και να με βοηθήσουν να αντιμετωπίσω το πρόβλημα. 3) Σε κάθε περίπτωση η αντιμετώπιση της SolarEdge στο θέμα είναι αντιεπαγγελματική, καθώς καθυστερεί πάρα πολύ ώστε να δώσει απαντήσεις. Σε αντιδιαστολή με την SMA, όπου τους δίνεις error code ή πρόσβαση στο Web box, και σου απαντούν άμεσα, σου στέλνουν νέο inverter σε 1 μέρα κλπ. 4)Φοβάμαι το ενδεχόμενο να μη λειτουργήσει και ο τρίτος inverter που φεύγει σήμερα απο Γερμανία(τουλάχιστον αυτό μου υποσχέθηκαν). Αν γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει αναγκαστικά να φέρω έναν inverter άλλου κατασκευαστή, να σηκώσω τα panels απο τη στέγη, να ρίξω καλώδια για δεύτερο string κλπ κλπ...
granazi Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 13 , 2012 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 13 , 2012 Κωσταντίνε αρχικά θα σου πρότεινα να κοιτάς τη γραφική απο το chart και οχι απο το dashboard για λόγους ανάλυσης καθώς και να μπορείς να δείς τι γίνεται και με τις τάσεις την ώρα που το σύστημα βγαίνει εκτός. Στο chart δεν είναι ξεκάθαρο πότε κλείνει το σύστημα και πότε πεφτει η αποδοση λόγο σκιάσεων κλπ. Επίσης καλό θα ταν να το δεις σε ημέρα με πλήρη ηλιοφάνεια. Δεν θέλω να κάνω τον μάντη κακών ειδήσεων αλλά οι πιθανότητες να πήρες διαδοχικά 2 προβληματικά inverter είναι μάλλον 0,0000000001%. Δές αν έχεις στο κτήριο κάποιο φορτίο που σου δημιουργεί το πρόβλημα και προσπάθησε να το απομονώσεις για να δείς τι επίπτωση έχει. Και πές μου τώρα φίλε μου ποιός θα σε πληρώσει σε περίπτωση που χρειαστεί να μπείς σε αυτή τη διαδικασία? Είναι δυνατόν? Να πώ οτι ήταν ένα απλό Inverter θα έφτανε η αλλαγή και θα την είχα κάνει και εγώ προ πολλού! Το θέμα είναι το ξήλωμα των πάνελ και των καλωδιώσεων.
Konstantinos_sf Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 13 , 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 13 , 2012 Το μόνο πράγμα που μου δίνει μια πιθανότητα να έχω 2 χαλασμένους inverters είναι το γεγονός ότι η συμπεριφορά τους και τα error codes ήταν διαφορετικά. Στον πρώτο inverter είχα error code 92 και ο inverter δεν προλάβαινε να μπεί καν στην παραγωγή διότι διάβαζε υπερένταση στο AC. Στο δεύτερο inverter έχω error code 85 (μου έχει εμφανίσει και κάποια άλλα μερικές φορές) και ο inverter, ενώ παράγει κανονικά, κάποια στιγμή ανεβάζει DC τάση χωρίς προφανή λόγο και αποσυνδέεται απο το δίκτυο. Σχετικά με το chart έχεις δίκιο, αλλά χρησιμοποίησα το dashboard γιατί δείχνει ακριβώς την ίδια γραφική παράσταση στη συγκεκριμένη περίπτωση. Έχω ελέγξει τα πάντα στις ώρες που έχουμε αποσύνδεση, τόσο απο το portal όσο και τοπικά(τάσεις, ρεύματα, συχότητα, αντίσταση μόνωσης κλπ) και δεν έχω βρεί κάποια ανωμαλία. Έχω καθήσει αρκετές ώρες μπροστά στο inverter προκειμένου να βρώ τι φταίει αλλά δεν βρήκα κάτι. Το είδα και με πλήρη ηλιοφάνεια. Δούλευε μέχρι τις 11¨00 κανονικά με ισχύ 6 KW και ξαφνικά έκοψε. Μετά απο 2 ώρες ξαναλειτούργησε με 7 KW για μισή ώρα και μετά πάλι τα ίδια. Το φ/β είναι σε ένα εξοχικό σπίτι που δεν έχει κάποιο περίεργο φορτίο. Εξάλλου όταν λείπουν οι ιδιοκτήτες μόνο το ψυγείο λειτουργεί. Ήδη έχουμε επωμιστεί κάποια έξοδα(η εγκατάσταση είναι στην Κορινθία), και σίγουρα θα ακολουθήσουν κι άλλα, ενώ ο πελάτης μου κατέστησε σαφές ότι θα αφαιρέσει απο την εξόφληση(όταν αυτή γίνει) τα διαφυγόντα κέρδη(ήδη 40 ημέρες). Και η SolarEdge δεν μπορεί να βρεί το λόγο για τον οποίο έχουμε δυσλειτουργία... Ούτε κάν να μας πουν τι είναι αυτό το error 85!
DIMR Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 13 , 2012 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 13 , 2012 (edited) Καλησπέρα Ότι ακριβώς έχετε πει και οι δύο μου έχουν συμβεί και σε εμένα. Η SE επιμένει για τον ουδέτερο και δεν δίνει κάποια άλλη λύση. Αν δεν ήταν η εγκατάσταση σε στέγη θα το είχα αντικαταστήσει εδώ και πολύ καιρό. Στο έργο το δικό μου υπάρχει μία αντλία μεγάλη 50 ΗΡ που είναι για πότισμα γιατί είναι κοντά σε αγροτική περιοχή και πιθανόν κατά την λειτουργία της ο μετασχηματιστής να μην την σηκώνει διότι είναι 75KVA και πολύ παλιός 1970. Η ΔΕΗ θα προβεί σε αντικατάσταση με νέο μετασχηματιστή 160KVA και ελπίζω να λύσω το πρόβλημα γιατί αλλιώς δεν βλέπω κάποια άλλη λύση. Αυτό που έχω παρατηρήσει είναι το εξής: Βάζοντας έναν φορτιστή τηλεφώνου στην πρίζα η τάση DC του Inverter πάει στα 950Vdc και μετά από λίγα δευτερόλεπτα εμφανίζει error code 85 ή 86. Αντίθετα όταν κάνω το παραπάνω με μία λάμπα δεν ξεκουμπώνει o Inverter. Υπάρχει περίπτωση να έχει αρμονικές το δίκτυο από την λειτουργία της αντλίας; Edited Νοέμβριος 13 , 2012 by miltos Αλλαγή γραμματοσειράς
DIMR Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 13 , 2012 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 13 , 2012 Τα διαγράμματα τα δικά είναι τα παρακάτω
granazi Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 13 , 2012 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 13 , 2012 Απο αυτό που λές για τη λάμπα έχω την εντύπωση οτι φταίει το επαγωγικό φορτίο που δημιουργεί το μοτέρ. Έχεις δοκιμάσει να δείς αν το πρόβλημα λύνεται να βγάλεις το μοτέρ εκτός?
Konstantinos_sf Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 15 , 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 15 , 2012 Στη δική μου περίπτωση η SolarEdge δεν ανέφερε κάτι για τον ουδέτερο. Απλά εφόσον διαπίστωσαν τη δυσλειτουγία μου ζήτησαν να τους ξανα-αναλύσω γραπτώς το πρόβλημα προκειμένου να στείλουν δεύτερο inverter. Βέβαια υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση ακόμη και σε αυτό. Στις 7 Νοεμβρίου με ενημέρωσαν ότι θα στείλουν νέο inverter και αναμένεται ναι τον παραλάβω στις 19 Νοεμβρίου. Τους ζήτησα να το στείλουν express έστω και με δική μου χρέωση και με έγραψαν κανονικά. Γενικότερα αντιμετωπίζουν το ζήτημα με προτόγνωρη απάθεια. Τώρα αν δεν δουλέψει και ο τρίτος inverter, θα πρέπει να δούμε μήπως τρέχει κάτι με το δίκτυο. Και ο θεός βοηθός!
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα