Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

επάνέρχομαι συνάδελφοι με μία ακόμα απορία που μου γεννήθηκε στην πράξη!!!

 

στο διάστημα των τελευταίων ημερών βοηθούσα στην συγκομιδή ελιάς. έχουμε αγοράσει ένα ραβδιστικό μηχάνημα για να κάνουμε τη δουλειά μας και λειτουργεί με τάση 12V DC. αγοράσαμε και μια γεννήτρια και όλα οκ.

 

επάνω η γεννήτρια έχει αμπερόμετρο. σε λειτουργία χωρίς φορτίο (χωρίς δηλαδή να ραβδίζω το δέντρο) το αμπερόμετρο έδειχνε 40 Α (ο κινητήρας είναι 500 W) όπως κανονικά έπρεπε.

 

όταν όμως ράβδιζα και οι χτένες του μηχανήματος έβρισκαν επάνω στα κλαδιά του δέντρου, τα αμπέρ αυξάνονταν και πήγαιναν 50-55.

 

αυτό είναι λογικό γιατί βάζω φορτίο στον κινητήρα.

 

με βάση τον τύπο P=I*V*cosφ ποιο ρεύμα υπολογίζουμε?? το ρεύμα χωρίς φορτίο?? και επίσης από τον τύπο αυτό όταν έχει φορτίο ο κινητήρας πως βρίσκουμε το ρεύμα???

Δημοσιεύτηκε (edited)

Βρε συ ποιο cosφ? Συνεχες ρευμα σου δειχνει το αμπερομετρο.

12volt*Ι (σε Α)= απορροφουμενη ηλεκτρικη ισχυς και τελος

Εγω παντως φετος λογω κρισης περιοριστηκα σε καινουριο αλυσοπριονο και ενα ηλεκτρικο κονταροπριονο

Ραβδιστικο του χρονου :mrgreen:

Edited by ckiriako
Δημοσιεύτηκε

ωχ ναι ρε συ, λάθος το cosφ!!!

 

εν πάσει περιπτώσει: γιατί όταν ζορίζεται ένας κινητήρας "τραβάει" περισσότερα αμπέρ?? και με την σχέση P=I*V ποιο ρεύμα έχουμε?? της λειτουργίας χωρίς φορτίο??

 

πάρε ραβδιστικό!!! σου μιλάω για τρελή δουλειά!! αν θες στείλε pm για τα περαιτέρω!!! 1200 κιλά στις 6 ώρες!!!

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Οποιαδηποτε στιγμη το γινομενο τασης λειτουργιας και ρευματος μας δινει την απορροφουμενη ηλεκτρικη ισχυ του κινητηρα. Αφαιρεις ενα ποσοστο απο αυτο, και εχεις την αποδιδομενη μηχανικη πια ισχυ στον αξονα του κινητηρα.

 

Κινητηρας που του ζηταμε μεγαλυτερη μηχανικη ισχυ θα απορροφησει μεγαλυτερο ρευμα απο την πηγη τροφοδοτησης του...μεχρι καποιο οριο

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

σωστά το λες!!! αλλά μέσω ποιας σχέσης μαθηματικής ερμηνεύεται αυτό???

 

θέλω να πω, αφου έχει συγκεκριμένη ισχύ ο κινητήρας μας, για να αποδώσει τη ροπή του χρειάζεται ενέργεια. μεχρι εδώ είμαστε οκ!!!

 

όταν του βάζουμε φορτίο πάλι την ίδια ροπή αποδίδει. μέσω ποιας μαθηματικής σχέσης μπορούμε να δούμε ότι αυξανοντας το φορτίο (και με δεδομένη ότι η ροπή είναι ίδια αφού η ισχύς είναι δεδομένη) θα αυξηθεί και η ενέργεια που καταναλώνεται???

Edited by miltos
Διαγραφή παράθεσης προηγούμενου μηνύματος
Δημοσιεύτηκε

Σκαναρα μια σελιδα απο το βιβλιο της σχολης για Μ/Σ & μηχανες συνεχους ρευματος (λιγο πολυ αυτα τα δυο πραγματα ειναι το ιδιο πραγμα, ή καλυτερα μοντελοποιουνται με παρομοιο τροπο)

 

Στις εξισωσεις που ισχυουν για κινητηρα ΣΡ μπορεις να δεις πως συνδεεται η ροπη που μετατρεπεται σε μηχανικη ισχυ με το ρευμα που απορροφαται

Ολα αυτα που ρωτας δυσκολα θα τα ξεμπερδεψεις αν δεν διαβασεις καποιο βιβλιο για μηχανες.... αυτα που μας εδιναν στις σχολες ειναι οκ για να καταλαβεις βασικα πραγματα σχετικα με τις μηχανες, ειτε ΣΡ ειτε ΕΡ

 

Για το ραβδιστικο αν θες στειλε καμια πληροφορια με ΠΜ, γιατι εχω πιαστει με το καλαμι :mrgreen:

post-548-0-53762200-1354206245_thumb.jpg

Δημοσιεύτηκε (edited)

απο τις σχέσεις της μηχανικής προκύπτει ότι P= (T*n)/9.55 όπου Τ: η ροπή στον άξονα του κινητήρα και η: οι σαλ

 

και λέω εγώ με το φτωχό μου μυαλό. αφού η ροπή στον άξονα του κινητήρα είναι η ίδια, είτε με φορτίο είτε χωρίς φορτίο τι είναι αυτό που ανεβάζει τα αμπέρ?

Edited by miltos
Διαγραφή παράθεσης
Δημοσιεύτηκε

Η ροπη στον αξονα ποιος ειπε οτι ειναι παντα η ιδια? Η ροπη θα αλλαζει αναλογα με το φορτιο που αντιμετωπιζει ο κινητηρας ΣΡ

Ζητας μεγαλη μηχανικη ισχυ, χρειαζεσαι μεγαλη ροπη στον αξονα του κινητηρα, ανεβαινει το ρευμα τυμπανου, πεφτουν λιγο οι στροφες για κινητηρα συνθετης διεγερσης

post-548-0-99941900-1354207297_thumb.jpg

Δημοσιεύτηκε

ετούτο δεν το ήξερα.

 

με βάση την παραπάνω σχέση που έγραψα θεωρούσα ότι αφού έχουμε δεδομένη ισχύ κινητήρα, υπάρχει και μια δεδομένη ροπή στρέψης στον άξονά του.

επειδή θέλω να αγοράσω ένα βιβλίο για εγκαταστάσεις κίνησης, του τούλογλου είναι καλό???

Δημοσιεύτηκε

συγχέεις τα ονομαστικά μεγέθη ενός κινητήρα με τα πραγματικά, ένας κινητήρας μπορεί να μην λειτουργήσει τότε στα ονομαστικά του μεγέθη

  • Upvote 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.