VSEng Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 16 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 16 , 2009 VSEng, από περιέργεια ρωτώ: το κιβώτιο που σχεδίασες ήταν για ένα (ή δύο-τρία) κομμάτια, ή επρόκειτο να παραχθεί ως προϊόν από την εταιρεία;Αν θέλεις δώσε κάποια βασικά στοιχεία: μέγιστη ισχύς, rpm εισόδου, εύρος rpm εξόδου, βάρος, τάξη μεγέθους κόστους κατασκευής του προτύπου, ή ότι άλλο θεωρείς χρήσιμο. Ήταν για δέκα κομμάτια και λειτουργεί στην παραγωγή. Δεν είναι δηλαδή προϊόν της εταιρείας. Έκανα κινηματική ανάλυση προσδιορίζοντας εργαζόμενες πλευρές των οδόντων και τις σχέσεις μετάδωσης και υπολόγισα τη ροή ισχύος εξάγοντας τις ροπές στρέψεως κάθε ατράκτου, λαμβάνοντας υπόψη κάποιο safe factor (συντελεστής ασφαλείας). Κατά συνέπεια εκτίμησα διαμέτρους ατράκτων και διαμέτρους αρχικών κύκλων των οδοντωτών τροχών. Έκανα χρήση 3d λογισμικού για τη σχεδίαση όλου του κιβωτίου ταχυτήτων το οποίο είχε μετωπικούς, κωνικούς τροχούς και "κρεμαριέρες" (κανόνας). Είχε στροφές εισόδου 40 rpm και ισχύς εισόδου 12,6 Watt (μικρός μειωτήρας) και είχε ισχύς εξόδου 5,1 Watt (στον κανόνα), η οποία μοιράζονταν σε δύο σημεία εξόδου.
atheos_mb Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 5 , 2009 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 5 , 2009 Είμαι καινούριος στο forum γι αυτο καταρχήν σας χαιρετώ. Δεν είχα το κουράγιο να διαβάσω ολόκληρο το thread γι αυτο συγχωρέστε με αν έχει δοθεί απάντηση όπως επίσης να με συγχωρέσετε αν νομίζετε ότι προσβάλλω κάποιον,δεν το κάνω επίτηδες. Δεν είναι οτι έχουμε το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα,δηλαδή να μας πάρει χεράκι χεράκι κ να μας δείξει το δρόμο,πως σχεδιάζουμε μια μηχανή όπως κάνουνε στο εξωτερικο π.χ Αγγλία,Αμερική όμως σου δίνουν όλα τα απαραίτητα εργαλεία για να το φτιάξεις. Στο πολυτεχνείο που έχω τελειώσει (Πολυτεχνείο Πάτρας Μηχ Μηχ) σκοπός όπως μας έλεγαν οι καθηγητές δεν είναι να μάθεις τιμές,σταθερές,formules απ έξω αλλα να γίνεις σαν μυαλό ένα ευέλικτο εργαλείο το οποίο θα μπορεί μεθαυριο στην κοινωνία να σκύψει πάνω απο το πρόβλημα το οποίο θα του δώσουν και να μπορέσει με τις γνώσεις του κ την εξυπνάδα του να το λύσει.Στον έξω κόσμο δεν υπάρχει τίποτα που να έρχεται σε "πακέτα λύσεων" είναι όλα εξειδικευμένες λύσεις τισ οποίες εφαρμόζει ο εκάστοτε μηχανικός Υπάρχουν κάποιοι απο το Π.Πατρών που έχουν κάνει post σε αυτό το thread.Αυτοι δεν έχουν κάνει Στοιχεία Μηχανών?Δεν έχουν συμμετέσχει στην ομαδική υποχρεωτική εργασία του μαθήματος το οποίο τους ζητά τον σχεδιασμό μηχανής κ το αφήνουν πολύ ελέυθερο σαν θέμα? Ορισμένα παραδείγματα σχεδιασμού μηχανής τα οποία μου έχουν έλθει πρόχειρα στο μυαλό σαν διάβαζα αυτο το thread. Μ.Ε.Κ 1)Επιλογή κύκλου,δηλαδή θα δουλέυει στον πρότυπο κύκλο otto,diesel στην βελτιώση του atkins? 2)Μελέτη θερμοδυναμικής καμπύλης του επιλεγόμενου κύκλου,δηλαδή τι ποσά θερμότητας αναμένεται να πάρω απο τον ιδανικό κύκλο ώστε με την κατασκευη να ξέρω κατα πόσο τα ποσα θερμότητας που δίνει η πραγματική μηχανή ή που θέλω είναι εφικτά,αναμενόμενα,παράλογα κλπ κλπ. 3)Σχεδιασμός της μηχανής σε μηχ σχέδιο για υλοποίηση του κύκλου.Εδώ θα δεις τα φυσικά μεγέθη της κατασκευής ώστε να μην κατασκευάσεις θεώρατα τέρατα.Επίσης θα γίνει κ η επιλογή του υλικού ανάλογα με τους θερμικούς συντελεστές. 4)Μετά την κατασκευή της μηχανής θα πρέπει να την δουλέψεις για να δεις πόση απόδοση έχει απο την σχεδίαση κ τι βελτιστοποίηση μπορείς να κάνεις Π.χ όλοι ξέρουν πως δουλεύει ο τετράχρονος παλιδρομικός κινιτήρας αλλα δεν φτιάχνουν όλες οι εταιρείες αξιόπιστα αμάξια,με την ίδια απόδοση σε ίππους και οικονομία κλπ κλπ.Αυτό οφείλεται ότι ο καθένας μας μπορεί να έχει το ίδιο αποτέλεσμα αλλα με διαφορετική υλοποίηση. Αυτά είναι μερικά απο τα στάδια σχεδιάσης μια μηχανής απο τα οποία έχω παραλείψει πολλα όπως υπολογισμός ταλαντώσεων της μηχανής,επίπεδα θυρυβου (ίσως για νόμιμη άδεια χρήση και έκδοση πιστοποιητικών κλπ ).Απο τουσ βασικους λόγους βέβεια είναι κ η οικονομική μελέτη για το κόστος κατασκευής,μελέτη βιωσιμότητας στην αγορά,εύρεση ανταλλακτικών τοπικά κ άλλα πολλά. Η βάση σου θα είναι η μήτρα με τους παράγοντες κ την ιεράρχηση που θα κάνει σε αυτούς. Γκαραζόπορτα ρολό -------------------- Αυτό είναι ενα παράδειγμα που έρχεται απο την προσωπική μου ζωή.Θέλω να φτιάξω μια γκαραζόπορτα τύπου ρολό για να κλείσω τον υπόγειο μου χώρο.Εννοώ απο αυτές τις πόρτες τις μεταλλικές που ανεβαίνουν και μαζέυονται σε ρολό. 1)Η οικονομική μου μελέτη εστιάζεται στο τι τιμές έχω πάρει απο ανθρώπους στην αγορά που μου έχουν προτείνει για να μου κάνουν την δουλειά.Μετά θα ρωτήσω εγώ πόσο κάνουν τα υλικά για να το κατασκευάσω εγώ. 2)Όσο αφορά την κατασκευή θα χρησιμοποιήσω ένα ηλεκτρικό κινητήρα (μοτέρ) για την ανύψωση.Πώς όμως θα διαλέξω πόσο "δυνατό" θα είναι το μοτέρ για να μπορεί να ανυψώσει την πόρτα?Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τύπους/formula της δυναμικής για να δείς πόση ροπή χρείαζεται για να ανυψωθεί πλήρως η πόρτα.Υπάρχει κ ο πιο πρακτικός τρόπος.Αν υπάρχει η δυνατότητα να βρείς την γκαραζόπορτα κατεβασμένη (σε αυτούς που τάχα πας για να σου πουλήσουν) θα εφαρμόσεις ένα ροπόκλειδο/torque qrench και γυρίζοντας το θα δείς πόση είναι η ελάχιστη ροπή που χρειάζεται για να ανυψωθεί η πόρτα 3)Μπορεί λόγω χώρου ή για άλλους πρακτικούς λόγους να μην μπορείς να εφαρμόσεις απευθείας το μοτέρ κ να χρειαστεί να μεταδώσεις κίνηση.Μέσα απο τα στοιχεία μηχανών μπορείς να υπολογίσεις την μετάδοση κίνησης με αλυσίδα,ιμάντα,άξονα κλπ ανάλογα πάντα με τις ανάγκες σου Όλα αυτά προέρχονται απο κάποιον που θεωρεί τον εαυτό του λίγο πιο κάτω απο τους μέτριους αφού έχω βγάλει λίγο πιο πάνω απο 7 γενικό. Με εκτίμηση προς ολόκληρο το forum Μηχ Μηχ
χασαρε Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2009 Έχω από το 1997 που σχεδιάζω και κατασκευάζω μηχανές εδώ στην Αθήνα. Τι μηχανές; Μηχανές συσκευασίας και γραμμές και τμήματα συσκευασίας και αλλά. Για να σχεδίασης για κατασκευή μια μηχανή οτιδήποτε νομίζω πρέπει: 1.Να ήσουν κάλος μαθητής από πρώτη δημοτικού έως τέλος του πολύτεχνου, σχολής μηχανολόγων μηχανικών.(με βαθμό 8 και άνω στα 10). 2.Να αγαπάς πόλη το επάγγελμα που έχεις επιλέξει «μηχανολόγος μηχανικός ». 3.Να έχεις μελετήσει σοβαρά και βαθιά (όχι για να περάσεις της εξετάσεις) τα παρακάτω μαθήματα: 3.1.Τεχνικό και μηχανολογικό σχέδιο. 3.2.Θεωρητική μηχανική. 3.3.Θεωρία μηχανισμών και μηχανών. 3.4.Αντοχή υλικών. 3.5.Στοιχεία μηχανών. Αυτά και πολλά αλλά μαθήματα που γίνονται στο Πολυτεχνείο στο τέλος διαμορφώνον το «μηχανολόγο». 4.Σχετικά με την ερώτηση , «Πώς μπορεί κάποιος να μάθει να σχεδιάζει (μηχανολογικό σχέδιο) μηχανές, στην Ελλάδα.»Εγώ έμαθα στο Πολυτεχνείο, και συγκεκριμένα του Τίρανων ,Αλβανία.(το πρόγραμμα ήταν ρώσικο). Τώρα για τη στο ελληνικό Πολυτεχνείο δεν τα μαθαίνετε είναι μια άλλη κουβέντα. Τώρα στη συνθήκες της Ελλάδας ο μονός τρόπος για να μάθεις να σχεδίασης μηχανές είναι να εργαστείς ως βοηθός σχεδιαστής σε μια εταιρία που ασχολείται με το αντικείμενο και δουλεύοντας και μαθαίνοντας.(όπως παραδοσιακά ο βοηθός μάθαινε από το μάστορα).Και πολύ διάβασμα να συμπλήρωσης τα κενά από τη σχολή. 5.Σχετικά με την ερώτηση , «Υπάρχει κάποιο βιβλίο που να σε μαθαίνει; Όχι σχέδιο προσοχή! Σχεδίαση μηχανών;».Υπάρχουν πολλά βιβλία και μαθήματα, εγώ τα έχω χρησιμοποίηση, απλός είναι στη ρώσικη γλωσσά, υπόθετο και σε άλλες γλώσσες.
στεφ29 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2009 1.Να ήσουν κάλος μαθητής από πρώτη δημοτικού έως τέλος του πολύτεχνου, σχολής μηχανολόγων μηχανικών.(με βαθμό 8 και άνω στα 10). . στα υπόλοιπα συμφωνώ , αλλα αυτό ειναι λιγο άσχετο συναδελφε.για το δημοτικό εννοώ.
χασαρε Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 16 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 16 , 2009 Κατασκευή μηχανών στην Ελλάδα. Κύριοι συνάδερφοι, Με την ευκαιρία της συζήτησης για το σχεδιασμό μηχανών θα ήθελα να ανοίξω μια συζήτηση για την κατασκευή μηχανών στην Ελλάδα. Να καταλαβαινόμαστε δεν μιλάω για κατασκευή μηχανών εσωτερικής καύσεως. Παρακολουθώντας την διαδικασία παραγωγής ενός προϊών ,οτιδήποτε ,θα δούμε που στο τέλος το προϊών θέλει να συσκευαστεί. Βλέποντας τα τρόφιμα ,για παράδειγμα, στα ράφια των supermarket θα καταλάβουμε για τη πληθώρα μηχανών μιλάμε. Η μηχανές συσκευασίας είναι οι τελευταίες μηχανές των γραμμών παραγωγής, και συνήθως οι ποιο απλές. Από της εκθέσεις μηχανών συσκευασίας βλέπομε που σε σύγκριση με την Ιταλία ,για να μη πάμε ποιο μακριά, στην Ελλάδα πολύ λίγοι ασχολούνται με το αντικείμενο και οι περισσότεροι δεν είναι μηχανολόγοι, περίεργο. Αναρωτιέμαι πως ένας μάστορας κατασκευάζει μηχανές και ένας μηχανολόγος δεν; Οι πωλήσεις των μηχανών όσο ξέρω οι περισσότερες είναι εντός Ελλάδας και με επιδοτούμενα προγράμματα. Η επιδότηση έχει τα καλά της και τα κακά της. Ένα σημαντικό κακό είναι ,η ασφαλισμένες πωλήσεις με επιδότηση δεν σε αφήνουν να βελτίωσης την ποιότητα και να μπορέσεις να πωλήσεις στην ελεύτερη αγορά του εξωτερικού. Εδώ σας θέλω κύριοι συνάδερφοι , είναι οι μηχανολόγοι αυτοί που πρέπει να πάρουν στο χέρι την κατασκευή μηχανών ,(στην αρχή της ποιο απλές) , συσκευασίας και μετά σιγά να περάσουν στης μηχανές παραγωγής κτλ. Σας βεβαιώνω που δεν είναι δύσκολο, με λίγη προσπάθεια όλες γίνονται ,αρχίζοντας με αντίγραφες και μετά κάνοντας οπός σας αρέσει εσάς , είναι μεγάλη ικανοποίηση να βλέπεις μια μηχανή που δουλεύει σε ένα εργοστάσιο, και να σκέφτεσαι που κάθε εξάρτημα της ,κάθε βίδα έχει περάσει από το μυαλό σου και από τα σχέδια σου. P.S. Με συγχωρείτε για τα λάθη στο γράψιμο και στη έκφραση ,δεν είχα την τύχη να κάνω ελληνικό σχόλιο. χασαρε
VSEng Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 16 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 16 , 2009 Όντος θα πρέπει οι μηχανολόγοι να τις σχεδιάζουν. Το πρόβλημα όμως δεν είναι ο σχεδιασμός και γενικά δεν είναι τεχνικό, το πρόβλημα είναι το εμπορικό μέρος της δραστηριότητας.
χασαρε Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 17 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 17 , 2009 Το « εμπορικό μέρος της δραστηριότητας» είναι άμεσα συνδεμένος με τον σχεδιασμό και την κατασκευή, οπός ο έμπορας όσο καλός να είναι ε αν δεν έχει το προϊών για να το πωλήσει ,τη θα πωλήσει, έτσι και ο σχεδιαστής-κατασκευαστής όσο καλό προϊών να κατασκευάσει ε αν δε μπορεί να πωληθεί δεν αξίζει. Εδώ βγαίνει πάλη ο μηχανικός μπροστά, ε αν το προϊών που κατασκευάζει είναι με την ίδια ποιότητα με το μηχάνημα του ιταλού συνάδερφου και με μικρότερο κόστος, τότε ο πωλητής θα το έχει εύκολο να το πωλήσει. Η ποιότητα και το κόστος κατασκευής εξαρτούνται από το μηχανικό. ΜΦΧ
VSEng Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 18 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 18 , 2009 Συμφωνώ, αλλά αυτό που λέω είναι το γεγονός ότι εάν ο έμπορας δεν έχει συμφωνήσει να πουλήσει τότε ο μηχανικός τι να σχεδιάσει? Τέλος το αποδοτικότερο οικονομικά είναι να πουλάει ο μηχανικός αλλά η εμπορική δραστηριότητα στις περισσότερες φόρες δεν γίνεται από μηχανικούς διότι η συγκεκριμένη δραστηριότητα γίνεται με γνωριμίες και γενικά με δεξιότητες που αναπτύσσονται στην αγορά και όχι στα Πολυτεχνεία. Είναι πολύ δύσκολο να είσαι ένας αξιοπρεπής ανταγωνιστικός επιχειρηματίας. Τέλος πάντων γενικά πιστεύω ότι υπάρχουν αρκετά αξιόλογοι μηχανικοί οι οποίοι μπορούν να σχεδιάσουν ανταγωνιστικές μηχανές.
CostasV Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 18 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 18 , 2009 Να υπενθυμίσω ότι το θέμα μας είναι "Σχεδίαση μηχανών"
sdim Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 18 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 18 , 2009 Κατασκευή μηχανών στην Ελλάδα. Η σχεδίαση μηχανών από μόνη της είναι (σχετικά) εύκολη δουλειά αν έχεις μεράκι, γνώσεις και χρόνο. Προσωπικά μου αρέσει να δημιουργώ, και θέλω να σχεδιάσω κάποιες μηχανές και να τις βγάλω στην παραγωγή. Δυστυχώς υπάρχουν πολλά προβλήματα για κάτι τέτοιο στην Ελλάδα. Το μεγαλύτερο είναι η νομοθεσία και η γραφειοκρατία. Έστω ότι σχεδιάζω κάτι για να το βγάλω στο εμπόριο. Πρέπει να έχω διαβάσει εκτός από μηχανολογία και αρκετή νομοθεσία σχετικά με τις ελάχιστες προδιαγραφές της, να αγοράσω τα πνευματικά δικαιώματα που τυχόν σχετίζονται με αυτές, να είμαι σίγουρος ότι θα μπορέσω να βγάλω άκρη από την γραφειοκρατεία και να βγει το προϊόν στην αγορά. Το δεύτερο είναι το κόστος κατασκευής στην Ελλάδα. Το κόστος του εξοπλισμού από μόνο του είναι υψηλό, και αν προσθέσεις και το κόστος του εργατικού προσωπικού φτάνει στα ύψη. Ακόμα όμως το ψάχνω. Όταν βρω κάτι βιώσιμο παρά τις δυσκολίες θα το προχωρήσω.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα