tectonator Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 30 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 30 , 2012 (edited) Παραθέτω απόσπασμα σχεδίου από αντίστοιχο έργο που έκανα σε κοίτη ποταμού στην Αγγλία. Όπως προαναφέρθηκε τα χρησιμοποιήσαμε σε πάρα πολλά projects με κύριο στόχο την προστασία των πρανών από διάβρωση. Προφανώς όμως κατά τον γεωτεχνικό σχεδιασμό ελέγχαμε τον τοίχο ως προς ώθηση και ανατροπή αλλά και το σύνολο πρανούς+τοίχου για τυχόν αστοχία πρανούς.... Στην φωτογραφία από άλλο project φαίνεται και η λευκή μαρμάρινη επένδυση. Προαπαιτούμενο του πελάτη (Environmental Agency) για να συνάδει με την αρχιτεκτονική και γενικότερο περιβάλλον της πόλης... Edited Δεκέμβριος 30 , 2012 by tectonator 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 30 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 30 , 2012 (edited) Φυσικα υπαρχει αστοχια του πρανους στη συγκεκριμενη περιπτωση. Όχι, terry, δες προσεκτικότερα τις φωτογραφίες. Δεν υπάρχει αστοχία πρανούς, αλλά μόνο καταπτώσεις λόγω υποσκαφής. tectonator, αυτό που παραθέτεις είναι περίπτωση ισχυρής αντιστήριξης με τα σαρζανέτ να έχουν και ρόλο τοίχου βαρύτητας για το γέμισμα και όλη την κατασκευή (συρματοκιβώτια + αδρανή) να είναι αντίβαρο έναντι αστοχίας της όχθης. Δεν είναι δυνατόν ωστόσο τέτοιες λύσεις να εφαρμοστούν σε χειμάρους και δη για τα ελληνικά δεδομένα. Edited Δεκέμβριος 30 , 2012 by AlexisPap 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KF Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 30 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 30 , 2012 Ενα απο τα πολλα υπαρχοντα λογισμικα για τοιχο αντιστηριξης απο συρματοκιβωτια http://www.geosoftware.gr/geotechnical-software/gabion/ 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tectonator Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 30 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 30 , 2012 (edited) tectonator, αυτό που παραθέτεις είναι περίπτωση ισχυρής αντιστήριξης με τα σαρζανέτ να έχουν και ρόλο τοίχου βαρύτητας για το γέμισμα και όλη την κατασκευή (συρματοκιβώτια + αδρανή) να είναι αντίβαρο έναντι αστοχίας της όχθης. Δεν είναι δυνατόν ωστόσο τέτοιες λύσεις να εφαρμοστούν σε χειμάρους και δη για τα ελληνικά δεδομένα. Σημασία έχει η παρουσία επιχώματος και γεωυφάσματος, η οποία βοηθά καταλυτικά στην αποφυγή "νεροφαγωμάτων" του φυσικού πρανούς. Η απλή τοποθέτηση συρματοκιβωτίων δεν είναι πολλές φορές αρκετή και ειδικά στις περιπτώσεις όπου το φυσικό πρανές αποτελείται από αργιλικό υλικό και η στάθμη του χειμάρρου/ποταμού μεταβάλλεται εντόνως κατά την διάρκεια του έτους. Όσον αφορά τα ελληνικά δεδομένα θα συμφωνήσω. Edited Δεκέμβριος 30 , 2012 by tectonator 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 30 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 30 , 2012 Σημασία έχει η παρουσία επιχώματος και γεωυφάσματος, η οποία βοηθά καταλυτικά στην αποφυγή "νεροφαγωμάτων" του φυσικού πρανούς. Ασφαλώς και έχεις απόλυτο δίκιο. Όπως, επίσης, η τομή που παραθέτεις δείχνει και προστασία του πόδα, στον πυθμένα. Είναι γεγονός ότι αρκετά μικρά γίνονται χωρίς πλήρεις μελέτες και ενδεχομένως δεν αντιμετωπίζουν σωστά το θέμα της διάβρωσης / υποσκαφής. Αστοχίες τέτοιου τύπου σε χειμάρρους είναι αρκετά συχνές, αλλά δεν έτυχε ποτέ να δω αστοχία με σοβαρές συνέπειες. Link to comment Share on other sites More sharing options...
man21 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 30 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 30 , 2012 (edited) Σημασία έχει η παρουσία επιχώματος και γεωυφάσματος, η οποία βοηθά καταλυτικά στην αποφυγή "νεροφαγωμάτων" του φυσικού πρανούς. Η απλή τοποθέτηση συρματοκιβωτίων δεν είναι πολλές φορές αρκετή και ειδικά στις περιπτώσεις όπου το φυσικό πρανές αποτελείται από αργιλικό υλικό και η στάθμη του χειμάρρου/ποταμού μεταβάλλεται εντόνως κατά την διάρκεια του έτους. Έχεις απόλυτο δίκιο tectonator. Και το έργο που παρουσιάζεις δείχνει γνώση, πράγμα που έχω διαπιστώσει ότι λείπει από πολλούς μελετητές υδραυλικών. Η απλή τοποθέτηση συρματοκιβωτίων δεν είναι πολλές φορές αρκετή και ειδικά στις περιπτώσεις όπου το φυσικό πρανές αποτελείται από αργιλικό υλικό και η στάθμη του χειμάρρου/ποταμού μεταβάλλεται εντόνως κατά την διάρκεια του έτους. Μαζί σου με 1000! Προφανώς όμως κατά τον γεωτεχνικό σχεδιασμό ελέγχαμε τον τοίχο ως προς ώθηση και ανατροπή αλλά και το σύνολο πρανούς+τοίχου για τυχόν αστοχία πρανούς.... Όπως είδες εδώ αντιμετωπίζονται σαν απλή επένδυση πρανούς για "υδραυλικούς λόγους". Κάτι σαν πλακάκια μπάνιου δηλαδή. Όταν σχεδιάζονται σαν "τοίχοι αντιστήριξης" (θέλεις δεν θέλεις, έτσι θα δουλέψουν) θέλουν και κάτι άλλο. Τουλάχιστον αγκύρωση με γαιοπλέγματα. Φυσικά οι επισημάνσεις των συναδέλφων για την υποσκαφή, γαιοϋφάσματα κλπ είναι απόλυτα ορθές. Πάντως θα είχε ενδιαφέρον να δούμε και την θεμελίωσή τους. 100% δεν θα υπάρχει (θεμελίωση με στρωμνές) ΥΓ Αυτό http://www.larissane...ston-agiokampo/ το είδατε? ΑΜΑΝ! τι χάλι είναι αυτό; Edited Δεκέμβριος 31 , 2012 by terry Link to comment Share on other sites More sharing options...
tectonator Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 30 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 30 , 2012 (edited) Όταν σχεδιάζονται σαν "τοίχοι αντιστήριξης" (θέλεις δεν θέλεις, έτσι θα δουλέψουν) Εδώ νομίζω είναι το κλειδί!! Τα συρματοκιβώτια επικαλούνται να φέρουν τις ωθήσεις των γαιών όπως και να έχει, οπότε πρέπει να έχουν σχεδιαστεί αναλόγως. Αυτό που για μένα είναι ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι να μπορούσαμε να μάθουμε εάν έγινε έλεγχος του συντελεστή ασφαλείας που είχε το σύνολο πρανές+τοίχος έναντι κατολισθήσεων πριν κατασκευασθεί το κτίσμα και πως η κατασκευή θα μπορούσε να έχει επηρεάσει την πιθανότητα ολικής αστοχίας του πρανούς. Γιατί παρατηρώ ότι το κτίσμα κατασκευάστηκε σε αρκετά κοντινή απόσταση από το στέμμα του πρανούς. Και είναι ο λογικό ο αρχικός μελετητής να μην είχε σχεδιάσει τον τοίχο με μελλοντική πρόβλεψη για επιβολή σημαντικού φορτίου. Βέβαια για να είμαστε δίκαιοι, στην περίπτωση που συζητάμε, όντως δεν φαίνεται να υπήρξε αστοχία του τοίχου λόγω ωθήσεων ή ανατροπής αλλά λόγω υποσκαφών, που λογικά επηρέασαν τοπικά τη φέρουσα ικανότητα του εδάφους στο συγκεκριμένο σημείο, με αποτέλεσμα την τοπική κατάρρευση. Edited Δεκέμβριος 30 , 2012 by tectonator Link to comment Share on other sites More sharing options...
george.eng Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 31 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 31 , 2012 H αγκύρωση με γεωυφάσματα μπορεί να συνδράμει καταλυτικά αλλά όταν μιλάμε για έργο σε μήκος πχ 500-600 μ Χ 2 αυτομάτως το budget ανεβαίνει πάααρα πολύ λόγω εκσκαφών-επιχώσεων εκατέρωθεν της κοίτης...Και επίσης δεν είναι πάντα δυνατό να σκάψεις λόγω ενδεχόμενων ιδιοκτησιών δρόμων κλπ κλπ..Η λύση είναι θεμελίωση σε βάθος > 1μ από τον πυθμένα και σταθεροποίηση κοίτης με χαλινούς και επιχώσεις στον πόδα των τοίχων με λιθορριπές (0.30-0.40μ μέση διάμετρος). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Γιάννης Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 31 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 31 , 2012 (edited) Υπάρχει προφανής αστοχία των σαρζανέτ λόγω υποσκαφής (χωρίς να είμαι ειδικός). Η ορμή του νερού στο Ασωπό ήταν εκπληκτική χτες... Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να βλέπαμε και τη μελέτη του συγκεκριμένου έργου. ΥΓ Αυτό http://www.larissane...ston-agiokampo/ το είδατε? Τι είναι τούτο ρε παιδιά??!!! Άοπλη γέφυρα??? Ή έχει πέσει το ασφαλτικό κατευθείαν πάνω στα δοκάρια? (γιατί δεν φαίνεται καλά) Edited Δεκέμβριος 31 , 2012 by Γιάννης Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 31 , 2012 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 31 , 2012 (edited) Η τρύπα δεν είναι στο κατάστρωμα, είναι πίσω από τα ακρόβαθρα. Προφανώς τα ακρόβαθρα ήταν πολύ πίσω από τις παρειές των αναχωμάτων και θεωρήθηκε ότι δεν κινδυνεύουν από υποσκαφή. Στις φωτογραφίες βλέπουμε τον τρύπιο τάπητα, μία πολύ κοντή πλάκα πρόσβασης που κρέμεται ακόμη ακέραια από την κεφαλοδοκό του ακρόβαθρου και μία πλευρική κατασκευή που περιλαμβάνει δοκό και πλακολωρίδα, η οποία προφανώς συγκρατούσε το στηθαίο και προστάτευε το κράσπεδο της οδού από υποσκαφή. Μη συνηθισμένη πρακτική διαμόρφωσης, που ωστόσο ταιριάζει στο ανάγλυφο της περιοχής, αλλά αποδείχθηκε εκ των πραγμάτων ελλειπής. (όσοι γνωρίζετε την γέφυρα θα έχετε παρατηρήσει τις πολύ μικρές υψομετρικές διαφορές που δεν βολεύουν στην κατασκευή τυπικών ακροβάθρων και πτερυγότοιχων. Το κατάστρωμα της γέφυρας είναι πολύ χαμηλά, ίσως στο +1,5 ~ +2,0 από την στάθμη της θάλασσας) Προφανώς χρειαζόταν ένα σύστημα προστασίας από την θαλάσσια διάβρωση (διαβαθμισμένα αδρανή και ογκόλιθοι) το οποίο απ' όσο θυμάμαι δεν υπήρχε. Υ.Γ: Φυσικά εκ των υστέρων είναι εύκολες οι διαπιστώσεις, όσοι ξέρουν την περιοχή, έχουν περάσει από την παλιά ιρλανδική που υπήρχε πριν 10 χρόνια σε αυτή την θέση και έχουν εμπειρία από μελέτες δημοσίου καταλαβαίνουν τι εννοώ. Edited Δεκέμβριος 31 , 2012 by AlexisPap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα