Μετάβαση στο περιεχόμενο

Διαφημιστικές εκστρατείες μηχανικών. Κατάντια ή αναγκαιότητα;


Julius Caesar

Recommended Posts

Από το Ν.3843 και μετά γινόμαστε μάρτυρες ολοένα και εντεινόμενων (και ακριβότερων) διαφημιστικών εκστρατειών μηχανικών. Ιλλουστρασιόν φυλλάδια, εντυπωσιακές ιστοσελίδες, καταχωρήσεις σε εφημερίδες και περιοδικά, ακόμη και ραδιοφωνικό μήνυμα άκουσα. Φαίνεται ότι το μάρκετιγκ έχει μπει για τα καλά στο χώρο των μηχανικών προκειμένου να προσελκυστούν οι ελάχιστοι πλέον πελάτες...

 

Συνάδελφοι, κανείς δε μπορεί να σας (μας) κατηγορήσει γι αυτό κι εγώ σε προηγούμενο μήνυμα υποστήριξα ότι η αξιοπρέπεια του μηχανικού φαίνεται από τη δουλειά του και όχι από το αν κάνει ή όχι διαφήμιση.

Ωστόσο οι έξυπνοι άνθρωποι δεν πλειοδοτούν για το ποιός θα ανέβει στα κατάρτια ενός πλοίου που βουλιάζει αλλά παίρνουν ένα σωσίβιο και πηδάνε στη θάλασσα.

 

Και ελπίζω -όπως κάνει κάθε εταιρία που σέβεται τον εαυτό της- τα διαφημιστικά έξοδα να ενσωματώνονται στην τελική τιμή...

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφε

Πιστεύω ότι η διαφήμιση είναι θεμιτή σε οποιονδήποτε κλάδο. Δεν νομίζω ότι είναι κατάντια για έναν μηχανικό να χρησιμοποιήσει σύγχρονες μεθόδους μαρκετιν. Άλλωστε με τον ανταγωνισμό που υπάρχει σήμερα είναι ίσως η μόνη διέξοδος για έναν νέο μηχανικό. Εκείνο που είναι καθοριστικό όμως είναι το περιεχόμενο της διαφήμισης (κείμενο και εικόνα). Πολλές φορές είτε το κείμενο είτε η εικόνα είτε η γενική αισθητική είναι απαράδεκτα ή ακόμα και προσβλητικά για τον κλάδο. Π.χ. διαφημίσεις του τύπου "ΠΕΑ με 50 ευρώ" ή "τακτοποιήσεις αυθαιρέτων με 400 ευρώ" ή "ελάτε σε μένα που όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω" όντως αποτελούν κατάντια για έναν μηχανικό. Επίσης πολλές φορές βλέπουμε διαφημίσεις που χωρίς να προσβάλλουν, το γενικό σύνολο είναι αντιαισθητικό.

 

Το πρόβλημα δεν είναι νέο. Όταν ψηφίστικε ο 1337/83 πολλοί μηχανικοί τύπωσαν φέιγ-βολάν και τα διένειμαν στις περιοχές των αυθαιρέτων εισπράττοντας την ειρωνία των υπολοίπων.

Πιστεύω στη διαφήμιση, διαφωνώ όμως με τέτοιου είδους διαφήμιση. Γενικά ο τρόπος που θα διαλέξει ένας μηχανικός να διαφημιστεί εξαρτάται από τον αυτοσεβασμό του.

Link to comment
Share on other sites

Ίσως παρεξηγήθηκα. Όπως είπα δεν είμαι κατά της διαφήμισης. Το "κατάντια" αναφέρονταν στις λίγες δουλειές που υπάρχουν και αναγκαζόμαστε να καταφύγουμε σε αυτές τις μεθόδους, όχι στο πρόσωπο του εκάστοτε μηχανικού.

Ξάδερφή μου παιδίατρος, αρκέστηκε σε μια απλή καταχώρηση στο Χ.Ο. και σε μια ταμπέλα. Είναι καλή και από στόμα σε στόμα απέκτησε πολλή πελατεία.

Δε νομίζω αυτό να είναι αρκετό για ένα νέο μηχανικό.

Link to comment
Share on other sites

Το από στόμα σε στόμα είναι πολύ καλή μέθοδος και αναλογα με το μέγεθος της πόλης στην οποία ζούμε έχει και την ανάλογη σημασία.

Για να δημιουργηθούν ωστόσο τα πρώτα στόματα που μιλάνε για εμάς στο ξεκίνημά μας δεν πρέπει να επαφιέμεθα στη τύχη, αλλά σε προώθηση των γνώσεων των σκέψεων και των δυνατοτήτων μας με κάθε μέσο.

Από τα παραπάνω σίγουρα κατ' έμέ πρέπει συμβαίνουν τα κάτωθι:

1) Να συμπεριλαμβάνεται το κόστος προώθησης στο προιόν-υπηρεσία.

2) Να λαμβάνει υπ'όψιν ο μηχανικός ότι όπως είπε ο arcgeo ""ο τρόπος που θα διαλέξει ένας μηχανικός να διαφημιστεί εξαρτάται από τον αυτοσεβασμό του" και αυτό είναι κάτι που βλέπει και συνεπκτιμά ο πελάτης αρνητικά η θετικά σε κάθε περίπτωση και μέθοδο προώθησης.

Link to comment
Share on other sites

Ποιος είναι καλός γιατρός; Φυσικά αυτός που θα σε κάνει καλά στην υγεία σου και θα σε κοιτάξει και λίγο ως άνθρωπος. Την αμοιβή δεν την συζητάς όταν πρόκειται για την υγεία σου.

 

Ποιος είναι καλός ως μηχανικός; Φυσικά αυτός που είναι ο φθηνότερος, με την περισσότερες γνωριμίες σε δήμους και πολεοδομίες που θα τελειεώσει τη δουλειά φθηνά και γρήγορα. Η αμοιβή παίζει μεγάλο ρόλο και αν δεν μας αρέσουν αυτά που μας λέει ρωτάμε άμα λάχει τον ξέδερφο που σήκωσε 2 οικοδομές ή τον γείτονα μπαρμπα-Μήτσο.

 

Η νοοτροπία του κόσμου ορίζει την ενέργεια που πρέπει να κάνεις ώστε να προσελκύσεις πελάτες.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Η καλύτερη διαφήμιση πάντα είναι από στόμα σε στόμα.

Επίσης και η μεγαλύτερη δυσφήμηση είναι από στόμα σε στόμα.

 

Δεν αρκεί η διαφήμιση για να προχωρήσει ένα γραφείο. Αν δεν γίνεται σωστή δουλειά θα το δυσφημίσουν οι πελάτες του.

Link to comment
Share on other sites

kostassid, αυτό που είπες είναι σωστό και στην επιστημονική γλώσσα λέγεται "νόμος του Γκρέσαμ" (Gresham's law). Δηλαδή υπάρχουν αγαθά και υπηρεσίες που η αγορά ευνοεί τα φθηνά και τσαπατσούλικα και αφήνει στην άκρη τα ποιοτικά.

Προφανώς και ο πελάτης θα προτιμήσει το φθηνό και (αναγκαστικά όπως-όπως) τοπογραφικό ή ΠΕΑ.

Άλλα αγαθά (όπως οι υπηρεσίες γιατρού ή το φαγητό) δεν υπακούουν στο νόμο αυτό, αλλά κερδίζει ο καλύτερος έστω κι αν αυτός είναι ακριβότερος.

Link to comment
Share on other sites

Αμφιβάλλω εάν οι συνάδερφοι με τα φυλλάδια τύπου πιτσαρίας ή με τις καταχωρήσεις σε site προσφορών με εκπτωτικά κουπόνια (άλλη μόδα και αυτή!) έχουν πραγματικά δουλειά. Αρχίζω και πιστεύω πως δέχονται μόνο τηλεφωνήματα από δήθεν πελάτες απλά για να δώσουν τηλεφωνικά μια τιμή και ο πελάτης να πάει έτοιμος με αντιπροσφορά στο μηχανικό που εμπιστεύεται.

 

Το παραπάνω μου έχει τύχει δύο φορές...και ένας ακόμη που πήρε τηλ μπροστά μου ώστε να μου αποδείξει ότι είμαι ακριβός.

Πρέπει όμως να μάθουμε και εμείς να προμοτάρουμε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα τις υπηρεσίας μας.

Προσωπικά, δε νομίζω πως κινδυνεύω από τους προσφοράκιδες. Κινδυνεύω πολύ περισσότερο από την οικονομική δυσπραγία του κάθε ιδιοκτήτη.

Edited by yian
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Πολλοί μηχανικοί που κάνουν το ίδιο πράγμα. Διεκπεραιώσεις. Γιατί αυτό είναι τα ΠΕΑ και ο ν.4014/11 και το 90% των διαφημίσεων για αυτά τα δύο είναι. Επόμενο είναι λοιπόν να γίνονται αυτές οι διαφημίσεις. Άντε να πειστεί ο άλλος ότι εφαρμόζουμε την επιστήμη μας.

 

Όπως αναφέρθηκε πιο πάνω πρέπει να τα βάλουμε με την νοοτροπία του κόσμου κάτι που δεν γίνεται. Τα αυθαίρετα και ο 4014 είναι κάτι που ο άλλος το κάνει με το ζόρι. Θέλει να ξεμπερδεύει και όσο το δυνατόν πιο οικονομικά. Το target group που απευθυνόμαστε είναι άνθρωποι που δεν γνωρίζουνε, δεν έχουνε λεφτά και σίγουρα δεν θέλουν να τα δώσουνε σε αυτά. Άλλο πράγμα να φτιάξεις σπίτι και άλλο να πληρώνεις πρόστιμα ή ΠΕΑ.

 

Να το πω αλλιώς. Αν ένας βραβευμένος με αστέρια Michelin σεφ φύγει από το πολυτελές του εστιάτοριο του και πάει να ανοίξει σουβλατζίδικιο φτιάχνοντας τα πιο νόστιμα σουβλάκια....και αυτός θα καταλήξει να πετάει φυλλάδια σε πολυκατοικίες.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

οταν ήμουν καινούργιος μηχανικός είχε μπει σε ραδιοφωνικό σταθμό της πόλη μου , μια ευπρεπή διαφήμισή μου που ανάφερε με λίγα λόγια τις εργασίες που μπορούσα να αναλάβω Και μπήκε από φίλο που του έκανα δουλειά για το σταθμό χωρίς να πάρω χρήματα και την έβαλε για να με ευχαριστήσει χωρίς να μου το πεί, καθότι πολύ φίλος Οταν την άκουσα αν και ήταν όπως είπα ευπρεπή του είπα να την κατεβάσει Στο λίγο αυτό χρονικό διάστημα που ακούστηκε , μπορεί άμεσα να μην μου έφερε πελάτες , αλλά με έκανε λίγο περισσότερο γνωστό αφού τότε δεν με γνώριζαν ακόμη στην πόλη , παρά μόνο από το ποδόσφαιρο. Όλοι τότε με ρωτούσαν αν ήμουν εγώ που ανάφερε η διαφήμιση , κατι που προσωπικά δεν μου άρεσε

Εγώ γενικά είμαι αντίθετος με την διαφήμιση για οποιασδήποτε εργασία που εμπεριέχει επιστημονική ειδικότητα . Δεν έχω στην περιοχή μου ούτε ταμπέλα πέρα από μια μικρή στο γραφείο μου , με τα στοιχεία μου και το τηλέφωνο Αλλά καταθέτω και την εμπειρία μου που ανάφερα πιο πάνω

Edited by GEORGE MICHEAL
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.