Μετάβαση στο περιεχόμενο

Μπλοκάκια στο νέο φορολογικό


Recommended Posts

  • Απαντήσεις 408
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Καλησπέρα παιδιά. 

 

     Εργάζομαι ως ελεύθερος επαγγελματίας με ΑΠΥ. Τον τελευταίο χρόνο (2013) παρείχα υπηρεσίες σε μια εταιρεία του εξωτερικού (έδρα Γερμανία). Έκανα έναρξη ενδοκοινοτικών συναλλαγών (παροχής υπηρεσιών) στο Taxis. Αποδείξεις (ΑΠΥ) δεν έκοβα γιατί η λογίστρια μου είπε ότι δεν είναι απαραίτητο, όπως επίσης και ότι δεν καταβάλλω ΦΠΑ στο τρίμηνο. (σημ. : Τα έργα πραγματοποιούνται Γερμανία)

     Με λίγα λόγια παρέχω υπηρεσίες στην εταιρεία του εξωτερικού, πληρώνομαι κι υποβάλλω κάθε μήνα στο Taxis δήλωση ενδοκοινοτικών συναλλαγών. Ούτε παρακράτηση, ούτε ΦΠΑ.

     Το θέμα είναι ότι με την εταιρεία αυτή δεν έχω σύμβαση. Όταν έχει δουλειά μου δίνει και όταν δεν έχει κάθομαι..(το πολύ πολύ να δώσω καμιά βεβαίωση αδόμητων)  :) 

Πληρώνομαι με τη μέρα εργασίας (προφορική συμφωνία). Μου στέλνουν δλδ μια δουλειά (κυρίως σχεδιαστική), την οποία ολοκληρώνω σε Χ μέρες και τους την παραδίδω. Στη συνέχεια μου αποστέλλουν ένα έγγραφο με τα στοιχεία τόσο τα δικά μου όσο και της εταιρείας τους, στο οποίο αναφέρονται ΑΦΜ, ΕΔΡΑ, το ΕΡΓΟ , οι ΜΕΡΕΣ που εργάστηκα, η ΗΜΕΡΗΣΙΑ και η ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΜΟΙΒΗ που προκύπτει και τον τραπεζικό μου λογαριασμό, και στις επόμενες μέρες (συνήθως σε καμιά βδομάδα) η αμοιβή κατατίθεται στον λογαριασμό μου.

     Τα έσοδά μου προέρχονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 75% από αυτή τη συνεργασία (από έναν εργοδότη δλδ).

 

Τα ερωτήματα λοιπόν είναι :

1. Μπορώ να φορολογηθώ σαν μισθωτός με 26% ? και αν ναι με βάση ποιά σύμβαση, αφού δεν μπορώ να γνωρίζω εκ των προτέρων τον ακριβή χρόνο εργασίας μου και επομένως και την αμοιβή μου. Αρκεί το έγγραφο που μου στέλνουν ή χρειάζεται και κάτι άλλο?

2. Σωστά δεν κόβω ΑΠΥ και δεν καταβάλλω ΦΠΑ κάθε τρίμηνο?

3. Στα πλαίσια της συνεργασίας ταξιδεύω κάποιες φορές Γερμανία. Μπορώ να περάσω σαν έξοδα τα αεροπορικά-διαμονή κτλ. ?

Όποιος γνωρίζει ας μου απαντήσει, σας παρακαλώ! 

Link to comment
Share on other sites

Γνωρίζει κανείς τι αλλάζει για τα μπλοκάκια σύμφωνα με το παρακάτω άρθρο?

 

http://www.forologikanea.gr/news/allazoun-ksana-ola-22-foropagides-stis-nees-diloseis/

 

ενδεικτικά αναφέρω:

 

-χαμηλότερη φορολογία σε σχέση με τους υπόλοιπους ελεύθερους επαγγελματίες, των μισθωτών που αμείβονται με δελτίο παροχής υπηρεσιών και είχαν σύμβαση εξαρτημένης εργασίας με τον εργοδότη

 

Την ίδια ώρα επέρχονται αλλαγές και προσθήκες στους κωδικούς που αφορούν:


-όσους έχουν κάνει έναρξη επιτηδεύματος για πρώτη φορά από 1-1-2013


-το εισόδημα από ατομική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ή ελευθέρου επαγγέλματος για μέχρι 3 εργοδότες και υπογεγραμμένη σύμβαση.

Link to comment
Share on other sites

O αλλαγές αυτέ γίνονται στο έντυπο της δήλωσης γιατί άλλαξε ο νόμος  ( είναι πλέον 0 4110/13) και επομένως το έντυπο θα πρέπει να προσαρμοσθεί κατάλληλα. Δεν φέρνουν αύξηση φόρων οι αλλαγές στο έντυπο , όπως υποστηρίζει ΑΝΟΗΤΑ το  συγκεκριμένο άρθρο .

Link to comment
Share on other sites

Άρα SOTHRIS ισχύουν όσα έχεις αναφέρει σ' αυτό το θέμα μέχρι τώρα. Ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση

 

Επειδή με συμφέρει να φορολογούμε σαν μισθωτός έχω κάποιες ερωτήσεις:

 

1.     Για μελέτη ή επίβλεψη μηχανολογικών π.χ. σε μια οικοδομή  αρκεί το ιδιωτικό συμφωνητικό με τον ιδιοκτήτη? Το θεωρούμε και στην εφορία ή απλά το υπογράφουμε και οι δύο.

 

2.     Για δουλειές που κάνουμε για άλλο τεχνικό γραφείο, θα πρέπει να έχουμε υπογράψει ιδιωτικό συμφωνητικό με τον μηχανικό όμοιο με την προηγούμενη περίπτωση ή θέλει κάτι πιο συγκεκριμένο?

 

3.     Αν στο ίδιο τεχνικό γραφείο κόψω 3 αποδείξεις θα πρέπει να υπάρχουν και αντίστοιχα συμφωνητικά?

 

4.     Για το τεχνικό γραφείο προφανώς θα πρέπει να γίνει και παρακράτηση 20%?

 

Ευχαριστώ και πάλι

Link to comment
Share on other sites

Zio7 την καλημέρα μου, πιστεύω να καλυφθείς με τα παρακάτω.

 

Ο νόμος λέει: "ως εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες, αφαιρουμένων των ασφαλιστικών εισφορών, θεωρείται το εισόδημα από ατομική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ή ελευθέριο επάγγελμα, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
 
αα) Έχουν έγγραφη σύμβαση με τα φυσικά ή/και νομικά πρόσωπα τα οποία λαμβάνουν τις υπηρεσίες τους,
 
και
 
ββ) Τα φυσικά ή/και νομικά πρόσωπα τα οποία λαμβάνουν τις υπηρεσίες δεν υπερβαίνουν τα τρία (3), ή εφόσον υπερβαίνουν τον αριθμό αυτόν, ποσοστό εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) των ακαθαρίστων εσόδων του εισοδήματος από ατομική επιχείρηση ή ελευθέριο επάγγελμα προέρχεται από ένα (1) από τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που λαμβάνουν τις υπηρεσίες
αυτές.
Link to comment
Share on other sites

ευχαριστώ... με τον όρο έγγραφη σύμβαση, εννοούν ένα απλό συμφωνητικό μεταξύ εμένα και του ιδιοκτήτη ή του μηχανικού που μου δίνει δουλειές, όμοιο με το συμφωνητικό που κάνουμε για τις συμφωνηθείσες αμοιβές? Υπάρχει κάποιο πρότυπο? Το καταθέτουμε και στην εφορία και σε ποιο τμήμα?

Link to comment
Share on other sites

Το "έγγραφη σύμβαση" θα σου πω πως το καταλαβαίνω εγώ. Αν το δούμε καθαρά από την γραμματική ερμηνεία του απαιτείται το συμφωνητικό. Στον συγκεκριμένο νόμο δεν υπάρχει πουθενά ότι αυτό πρέπει να είναι θεωρημένο, κατατεθημένο κλπ σε ΔΟΥ. Αν το ήθελε έτσι θα το έγραφε, άρα πιστεύω ότι δεν υπάρχει κάποιο θέμα από την μη κατάθεση των συμφωνητικών, ή το γνήσιό τους κλπ. Πάντα σύμφωνα με αυτόν συγκεκριμένο νόμο για να φορολογηθείς ως μισθωτός.

 

Τώρα για το αν γενικά πρέπει να κατατίθενται στην ΔΟΥ με τις τριμηνιάιες έχει συζητηθεί νομίζω και σ' αυτό το νήμα, ψάξε λίγο και θα βρείς.

 

Πέραν των τριμηνιάιων υπάρχει και αυτό για τους μηχανικούς:

Περ ζ και η  παραγρ 8 άρθρου 20 ν. 3943/2011.

ζ) Μέχρι την 20ή ημέρα του μηνός Φεβρουαρίου κάθε έτους ο μηχανικός υποχρεούται να υποβάλλει, με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας στο δικτυακό τόπο  της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.), κατάσταση με τις  έγγραφες συμφωνίες που έχει συνάψει με τους αντισυμβαλλομένους του μέσα στην  προηγούμενη διαχειριστική περίοδο και στην οποία αναγράφονται το ονοματεπώνυμο,  η διεύθυνση, ο Α.Φ.Μ. του κάθε συμβαλλόμενου, το είδος της παρεχόμενης υπηρεσίας  και η συμφωνηθείσα αμοιβή.

 

Η υποβολή των ανωτέρω καταστάσεων είχε ανασταλεί για τη χρήση 2011 και την χρήση 2012 σύμφωνα  με την ΠΟΛ.1186/21.9.2012. και την  ΠΟΛ.1053/21.3.2013.

Αυτό γιατί δεν έχει γίνει η εφαρμογή για την ηλεκτρονική υποβολή.

Edited by georgegaleos
Link to comment
Share on other sites

Άρα ούτε οδηγίες για κάποιο πρότυπο υπάρχουν, ούτε κατάθεση σε ΔΟΥ κλπ... Κάνουμε ένα συμφωνητικό, το υπογράφουν και οι δυο ενδιαφερόμενοι (ούτε γνήσιο υπογραφής?), κόβουμε και την αθεώρητη απόδειξη και αφού τηρούμαι τις προϋποθέσεις που ανέφερες πριν φορολογούμαστε σαν μισθωτοί. Ευχαριστώ πολύ

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.