Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε (edited)

Καλημέρα,θα εκτιμούσα πάρα πολύ την έμπειρη γνώμη σας στο πρόβλημα που δημιουργήθηκε σε υφιστάμενη εγκατάταση λέβητοστασίου για 2η συνεχόμενη χρονιά!!

Συγκεριμένα η εγκατάσταση περιλαμβάνει 2 λέβητες για την θέρμανση του κτιριακού συγκροτήματος,τον περασμένο χειμώνα παρουσιαστηκε ρωγμή στον Λέβητα Νο1 χωρίς να διερευνηθούν οι πιθανοι λόγοι της βλάβης αφου ακολουθησε η αντικατάσταση της σπασμένης φέτας απο το εξουσιοδοτημένο συνεργείο,φέτος και πριν 10 μέρες παρουσιάστηκε πάλι ρωγμή στην ιδια φέτα του ίδιου λέβητα ο οποίος τέθηκε εκτός δικτύου έως την επισκευή του και τον κύριο ρόλο της θέρμανσης τον ανέλαβε ο Λέβητας Νο2,πρίν όμως δύο μέρες παρουσιάστηκε ίδια βλάβη και στον 2ο με διαρροή νερού και ρωγμή φέτας εντός του λέβητα με αποτέλεσμα να βρεθεί το δικτυο θέρμανσης εκτός.

 

Η εγκατάσταση των δύο λεβήτων φαίνεται συνοπτικά στην παρακάτω φωτογραφία.

 

photo17091812.th.jpg photo17091948.th.jpg

 

Δοχεία διαστολής παρακάτω με τις βαλβίδες

 

photo17091828.th.jpg photo17091859.th.jpg

 

Ασφαλιστικές βαλβίδες τύπου ελατηρίου για την διαφάλιση τυχόν υπερθέμανσης, εδώ εγώ εχω κάποιες επιφυλάξεις για την αποτελεσματικότητα του τυπου της βαλβίδας....

 

photo17091752.th.jpg

 

Συγκεκριμένα στην παρακάτω λήψη φαίνεται η σπασμένη φέτα αλλά και το εσωτερικό του λέβητα όπου με μια πρόχειρη ματιά έγινε μία πρώτη εκτίμηση.

 

photo16104327.th.jpg photo16104316.th.jpg

 

1o Σενάριο:

Παραπάνω αν παρατηρήσετε βλέπουμε στο εσωτερικό της διάταξης του λέβητα όπως και στην φέτα που αφαιρέθηκε ότι η φλόγα του καυστήρα καταπόνησε θερμικά κυρίως τα 3/4 του λέβητα ενώ το άνω δεξιά τεταρτημόριο δεν καταπονήθηκε καθόλου,πράγμα που σημαίνει οτι η φλόγα απο την μπούκα του καυστήρα δεν ήταν καθόλου ευθυγραμμισμένη.

Είναι δυνατό το πρόβλημα να δημιουργήθηκε γι'αυτόν τον λόγο???

 

2ο Σενάριο:

Αναφέρω σε αυτό το σημείο οτι τα νερά του συνολικού κυκλώματος κλιματισμού-θέρμανσης δεν είναι καθόλου μα καθόλου καθαρά αφού δεν εχει τηρηθει εξ'αρχής σωστή πλύση του κυκλώματος,επίσης πολύ σημαντικό να επισημάνω οτι ο κάθε λέβητας δεν διαθέτει πρωτεύον κύκλωμα διαχωριστή σωματιδίων όπως πιστευω θα έπρεπε να υπάρχει για κάθε λέβητα ώστε να εισέρχεται και να εξέρχεται καθαρό νερό απαλλαγμένο απο κάθε λογής ξένα σωματίδια.Με το άνοιγμα του λέβητα και την αφαίρεση της φέτας διαπιστώθηκε πάρα πολύ "βρωμιά" και κατακάθια στο εσωτερικό του.

Μπορεί αυτός να είναι ο λόγος της βλάβης???

 

3ο Σενάριο:

Επιστροφή κρύου νερού εντός του λέβητα,πράγμα λιγότερο πιθανό αφου οι θερμοκρασίες εισόδου και εξόδου του νερού εποπτέυονται με αισθητήρια μέσω BMS.

 

 

Το σίγουρο είναι οτι η φέτα του λέβητα δέχτηκε "Θερμικό σόκ" με αποτέλεσμα την ρωγμάτωση και την διαρροή,ποιός όμως θα μπορούσε να είναι ο κύριος λόγος?

 

Πραγματικά κάθε βοήθεια θα την εκτιμούσα πάρα πολύ!!!!

Edited by miltos
Δημοσιεύτηκε

αυτο που λες στο σεναριο 1 δε θα επρεπε να εχει πιο ομαλη εικονα ?

 

θα εψαχνα και την περιπτωση να κρατανε αερα οι λεβητες και να εχουν χαμηλη σταθμη (μου κανει εντυπωση η αποτομη αλλαγη χρωματως που ειναι ιδια σε ολες τις φετες που βρισκονται κοντα στη φλογα. ισως λογω των ακαθαρσιων που αναφερεις , η διαφορετικα οι πολυ βρωμικο νερο εχει δημιουργησει επικαθισεις με αποτελεσμα να εχει πολυ κακη συναγωγη με τα καυσαερια

ακομα την περιπτωση καποιες φετες να εφραξαν απο τις ακαθαρσιες και να εχουν μικροτερη παροχη νερου (η ενδεχομενως για αυτο το λογο να μην εξαερωσαν καλα ).

 

αν δεν ηταν τοσο καλα ευθυγραμμησμενη η φλογα θα περιμενα να δω κατι πιο "στρογγυλεμενο"

 

για το φιλτρο εχεις δικιο πολυ οικονομια κανουμε ωρες ωρες και τα πληρωνουμε χ10

ειδα στον λεβητα που διαλυσαμε οταν βγαλαμε την κεντρικη θερμανση τι σκ@#$% ειχε μαζεψει κατω και απορουσα γιατι δεν ειχε ρημαξει ακομα.

Δημοσιεύτηκε

Πολύ σωστές οι παρατηρήσεις φίλε μου,με βοηθούν να βγάλω μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα,ευχαριστώ!!

Δημοσιεύτηκε (edited)

φέτος και πριν 10 μέρες παρουσιάστηκε πάλι ρωγμή στην ιδια φέτα του ίδιου λέβητα

 

Σε ποια θέση βρισκόταν η φέτα? Το τρίτο σπάσιμο έγινε στην ίδια θέση?

 

Οι οδηγίες του λέβητα μήπως απαιτούν τοπικό bypass στην προσαγωγή-επιστροφή με ξεχωριστό κυκλοφορητή?

Edited by miltos
Δημοσιεύτηκε (edited)

Ο κάθε λέβητας έχει τον δικό του κυκλοφορητή οι οποίοι πάνε στο κολεκτέρ απο εκεί και πέρα υπάρχουν 12 κυκλοφορητές για την παροχή των Κεντρικών Κλιματιστικών Μονάδων,θερμαντικών σωμάτων,FCUs.

O 1ος Λέβητας παρουσίασε και φέτος και πέρυσι προβλημα στην ιδια φέτα, 1η στην σειρά όπως φαίνεται στην φωτό καθώς μπαίνει το νερό στον λέβητα

Στον 2ο Λέβητα που παρουσίασε 1η φορά πρόβλημα φέτος και εδω στην ιδια θέση ,1η φέτα δηλαδή.

Edited by hkamp
Δημοσιεύτηκε

Το δεύτερο σενάριο που αναφέρεις μου έχει συμβεί σε παρόμοιο τύπο λέβητα. Στην δική μου περίπτωση στις επιστροφές εσωτερικά ο λέβητας είχε ένα σωλήνα "διαχυτή",ο οποίος ήταν εντελώς βουλωμένος με αποτέλεσμα την κακή κυκλοφορία εσωτερικά στον λέβητα. Η φέτα που έσπασε ήταν η μπροστινή στην πόρτα του λέβητα και περίπου στο ίδιο ύψος.

Δημοσιεύτηκε (edited)

Πόσο παλιοί είναι οι λέβητες;

Τα ΄συμβάντα μήπως εμφανίστηκαν μετά από κάποια συντήρηση του λέβητα ή ρύθμιση του καυστήρα;

Ο δεύτερος καυστήρας έχει την ίδια θερμική διάβρωση και τόσο μακριά μπούκα;

Ποιά η θερμοκρασία ρύθμισης του καυστήρα κ αν κόβει όταν πρέπει;

Οι αυλοί διαφυγής των καπναερίων στο καπάκι βρέθηκαν ανοιχτοί;

Μπορείς να αναρτήσεις φωτό με κοντινό στις ρωγμές;

 

3 Συμβάντα, 2 ίδιοι λέβητες, 2 ίδιοι καυστήρες, στο ίδιο σημείο;

Τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια?

Μην αποκλείεις συνδιασμό 1 κ 3.

H φέτα με τη ρωγμή, η γειτονική φέτα και το καπάκι έχουν δεxτεί μεγάλη θερμική καταπόνηση;

Το καλύτερο που έχεις να κάνεις προς το παρόν είναι να αντικαταστήσεις τη μια φέτα με μια από τον άλλο λέβητα.

Edited by s.a.k.i.
Δημοσιεύτηκε (edited)

Saki καλημέρα!!

Η εγκατάσταση ειναι 3 ετών,

οι δύο λεβητες-καυστήρες ειναι πανομοιότυποι,

έχει ρυθμιστεί κοντά στα 65 max,και κόβουνακριβώς εκεί,

αυλοι κλειστοί,κοντινές απο τις ρωγμες δυστυχώς δεν υπάρχουν (θα ήταν χρήσιμη μια κοντινή)

Εγώ κλίνω κυρίως στην περίπτωση των ακαθαρσιών (το τι υπάρχει μέσα μ'άφησε άφωνο) και της παρουσίας αέρα σε συνδυασμό σε κάποιο βαθμό και με τα άλλα.

όπως αναφέρει ενας αρκετά έπμειρος Άγγλος αρθρογράφος σε ένα κείμενό του ,η παρουσία του οξυγόνου και οι συνέπειες πολλές φορές αποτελούν καταλύτη αρνητικων εξελίξεων.....

Edited by hkamp
Δημοσιεύτηκε

Το πρώτο σενάριο απορρίπτεται διότι, εφόσον η φέτα είναι γεμάτη με νερό, δεν μπορεί να καταπονηθεί θερμικά από την άμεση φλόγα. Επιπλέον, εγώ δεν διακρίνω ενδείξεις θερμικής καταπόνησης στην επιφάνεια του μετάλλου.

 

Το δεύτερο σενάριο επίσης απορρίπτεται, διότι απαιτούνται απίστευτες ποσότητες ακαθαρσιών για να παρεμποδιστεί η ροή του νερού ή να μειωθεί η συναγωγή. Και η εγκατάσταση είναι μόλις τριών ετών...

 

Το τρίτο σενάριο είναι το μόνο που πιθανώς ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, αλλά πρέπει να το διατυπώσουμε σε σωστή βάση:

 

 

Όταν ανάβει για πρώτη φορά ο καυστήρας, το κύκλωμα είναι κρύο και ο κυκλοφορητής κλειστός.

Ο θερμοστάτης λες ότι είναι ρυθμισμένος στους 65° βαθμούς και λειτουργεί όντως στους 65°...

Επίσης, έστω ότι ο υδροστάτης είναι ρυθμισμένος στους 50°.

 

Ωστόσο, όταν δεν δουλεύει ο κυκλοφορητής, οι θερμοκρασίες στις φέτες του λέβητα μπορεί να είναι αρκετά υψηλότερες από την θερμοκρασία στην θέση του υδροστάτη και των λοιπών οργάνων. Ο εσωτερικός δακτύλιος της πρώτης φέτας είναι εκείνος που δέχεται τα θερμότερα καυσαέρια και επομένως ανεβάζει ταχύτερα θερμοκρασία. Σε έναν μεγάλο λέβητα, μπορεί να πιάσει θερμοκρασίες ατμοποίησης (120° ~ 150°) μέσα στα ελάχιστα λεπτά που μεσολαβούν μέχρι να ενεργοποιηθεί ο υδροστάτης.

Οπότε, μόλις ενεργοποιηθεί ο κυκλοφορητής και εισορμήσει το κρύο νερό, προκαλείται θερμικό πλήγμα.

 

Μπορεί κάτι τέτοιο να συνέβη στην περίπτωσή σου; Εξέτασε τα παρακάτω:

- Που βρίσκονται τα κυάθια των οργάνων

- Πόσος χρόνος μεσολαβεί από την έναυση μέχρι την ενεργοποίηση του κυκλοφορητή

- Υπολόγισε την θερμοκρασία που μπορεί να πιάσει ο εσωτερικός δακτύλιος της πρώτης φέτας στο διάστημα αυτό, υποθέτοντας θερμοκρασία φλόγας 1500°C και μηδενική ροή νερού.

- Δες την μορφή και την κατεύθυνση της ρωγμής και εξέτασε αν συμφωνεί με το τασικό πεδίο που αναπτύσσεται με απότομη ψύξη του κάτω μέρους του εσωτερικού δακτυλίου.

 

 

Αν τα παραπάνω στηρίζουν αυτό το σενάριο, τότε βρήκες την αιτία της αστοχίας.

 

Η λύση είναι προφανής: Πρέπει να ενεργοποιείται ο κυκλοφορητής ταχύτερα.

- Χαμήλωσε την θερμοκρασία του υδροστάτη

- Βάλε τα κυάθια πλησιέστερα στην πρώτη φέτα (ή πλησιέστερα στον λέβητα, αν είναι εκτός λέβητα)

- Βάλε ένα ρελέ παράλληλα στον υδροστάτη, που να παίρνει εντολή μαζί με την Η/Μ του καυσίμου.

- ...

- ...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.