Μετάβαση στο περιεχόμενο

Υπολογισμός γραμμής κινητήρα


lem-x24

Recommended Posts

μήπως να ψάξεις και καμιά άλλη εταιρία????

 

Φυσικά, μπορείς να προτείνεις κάποια εκτός ΑΒΒ; Για ποιο λόγο να μην επιλέξω Scneider;

 

συνάδελφε RyDeR,

Στην ΑΒΒ 3*16 χαρακτηριστικής "Κ" , 6ΚΑ, τιμή καταλόγου ~30,00€.

Πάντως , μετά τις διευκρινίσεις που έδωσες ότι με μικροαυτόματους θα ασφαλίσεις μόνον το καλώδιο τροφοδοσίας προς τον πίνακα του κινητήρα, νομίζω πως μπορείς να χρεισιμοποιήσεις "C", μεγέθους βέβαια που να ασφαλίζει το καλώδιο.

 

Ευχαριστώ για την διευκρίνιση.

 

Καταλαβαίνουμε οτι, αν αγοράσω τόσους μικροαυτόματους C, και τελικά χρειάζομαι Κ, τότε θα πληρώσω τα διπλά. Για αυτό και η ερώτηση εδώ. Πάντως επειδή βλέπω ένα δισταγμό, δεν είμαστε ιδιαίτερα σίγουροι οτι θα μας κάνει η C.

 

Όντως η ΑΒΒ συμφέρει στην καμπύλη Κ γιατί βγάζει και 6kA υλικά. Η Schneider, όχι.

Edited by RyDeR
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 57
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

 προφανώς θα επιλέξεις βάση τεχνοοικονομικής μελέτης.... και απάντησες εν μέρη μόνος σου.... :smile:

Φυσικά, μπορείς να προτείνεις κάποια εκτός ΑΒΒ; Για ποιο λόγο να μην επιλέξω Scneider;

 

Όντως η ΑΒΒ συμφέρει στην καμπύλη Κ γιατί βγάζει και 6kA υλικά. Η Schneider, όχι.

 

γενικότερα δες τιμοκαταλόγους από όλες τις εταιρίες που εμπιστεύεσαι... με δεδομένο ότι πρόκειται για "μεγάλη" δουλειά....

Edited by astrah
Link to comment
Share on other sites

 προφανώς θα επιλέξεις βάση τεχνοοικονομικής μελέτης.... και απάντησες εν μέρη μόνος σου.... :smile:

 

γενικότερα δες τιμοκαταλόγους από όλες τις εταιρίες που εμπιστεύεσαι... με δεδομένο ότι πρόκειται για "μεγάλη" δουλειά....

 

Μετά απο ερώτηση να δούμε πίσω απο τις τιμές καταλόγου.

 

Για τις 2 εταιρίες αυτές, με τα παρακάτω υλικά:

 

  • ABB S203M, 3πολική, K, 16A, 6kA
  • Schneider iC60L, 3πολική, K, 16Α, 25 kA

 

Μου κοστίζουν το ίδιο.

 

 

Έχω μια συμπάθεια στις Schneider.

Edited by RyDeR
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Καλημέρα σας


Θα ήθελα να ρωτήσω με τι διατομή καλωδίου και τι ασφάλειες μπορεί να συνδεθεί ένα τριφασικο μοτερ 5,5 KW; Κατευθείαν σύνδεση (οχι αστερο τρίγωνο) και απόσταση 15 μετρα.


Σας ευχαριστώ


Link to comment
Share on other sites

Προς JimDrak1

 

Η ασφάλεια με την οποία θα ασφαλίσεις τον κινητήρα σου , με όποιον τρόπο κι αν τον εκκινήσεις , θα είναι 3x16 A "βραδείας" ή κίνησης (Κ για ΑΒΒ , D για Schneider Electric)

Από εκεί και έπειτα πρέπει να βάλεις και μια θερμική προστασία στον κινητήρα .

Αν είναι DOL (Delta On Line) (η συνδεσμολογία του τριγώνου έχει γίνει μέσα στο κουτί του κινητήρα) χρειάζεσαι θερμικό προστασίας μετά το ρελέ 9 - 13 Α και αν η απόσταση του πίνακα από τον κινητήρα είναι κοντά (<10μ) χρησιμοποιήσε ΝΥΥ 4x2,5mm εντός πάντα μέσα σε σπιράλ βαρέως τύπου (πχ. Conflex) .

Aν κάνεις εκκίνηση αστέρα τρίγωνο τότε χρειάζεσαι τρία ρελέ (ένα για κύριο , ένα για κύκλωμα αστέρα και ένα για κύκλωμα τρίγωνο) και χρησιμοποιείς ένα θερμικό προστασίας 5,5 - 8 Α , το οποίο το συνδέεις μετά το κύριο ρελέ. Στην περίπτωση αυτή μπορείς να πάς από τον πίνακα στον κινητήρα με δύο καλώδια 4x2,5  ή με ένα πολυκαλώδιο 7x2,5 προστατευμένα πάντα.

Το κυριότερο όμως που πρεπεί να κάνεις ,όποιο τρόπο κι αν ακολουθησεις για σύνδεση του κινητήρα , είναι να συνδέσεις έναν επιτηρητή ασσυμετρίας και διαδοχής φάσεων συνοδευόμενο από ένα χρονικό καθυστέρησης (0 - 4 min.), τα οποία θα σου ελέγχουν και τον αυτοματισμό σου. Μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να πάθεις βλάβη από το δίκτυο τροφοδοσίας λόγω ανομοιομορφίας παρά από οτιδήποτε άλλο.

Επίσης μέσα στο κινητήρα όταν συνδέσεις τα καλώδια , πάντα να χρησιμοποιείς ακροδέκτες και όχι απλά να κάνεις θηλειά το καλώδιο.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Καλησπέρα σας,

Επειδή δεν έχω ιδιαίτερη σχετική εμπειρία μπορείτε να μου πείτε την άποψή σας για τα ακόλουθα?

α) Έστω μηχανή με ασύγχρονο 3Φ κινητήρα και πραγματική απορροφούμενη ισχύ 2,88kW. Μπορεί κάποιος να μου περιγράψει τα εξαρτήματα της γραμμής από την αναχώρηση μέχρι τον κινητήρα?

β) Έστω κινητήρας με το ταμπελάκι της φωτογραφίας. Υπάρχει κάποιος τρόπος υπ/σμού της απορροφούμενης ισχύος εκτός από το να θεωρήσω στην τύχη ένα cosφ=0.85 π.χ. και να διαιρέσω την ονομαστ. αποδιδόμενη (αφού μετατρέψω σε kW) με το cosφ?

γ) Μπορεί να γίνει μέτρηση της ισχύος ή του cosφ από κάποιο μηχάνημα ηλεκτρολογικό?

Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων

Link to comment
Share on other sites

On 30/5/2022 at 8:29 ΜΜ, persepolis88 said:

γ) Μπορεί να γίνει μέτρηση της ισχύος ή του cosφ από κάποιο μηχάνημα ηλεκτρολογικό?

ΝΑΙ......αναλυτης ενεργιας λεγετε.....

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα,

έχω κάποιες βασικές απορίες περί ασύγχρονων 3Φ κινητήρων βραχυκυκλωμένου δρομέα:

  1. Το καλώδιο της φωτό είναι κατάλληλο (όχι προφανώς 0.75mm2)?
  2. Ο διακόπτης Υ-Δ περιλαμβάνει/μπορεί να περιλαμβάνει το θερμικό?
  3. Στο μονογραμμικό δείχνουμε το τμήμα ΓΠ - Πίνακας ελέγχου κινητήρα και το Πίνακας ελέγχου κινητήρα-κιβώτιο ακροδεκτών?
  4. Τι διαφορά έχουν οι Διακόπτες ισχύος κλειστού τύπου MCCB με ρυθμ. θερμομαγνητική προστασία από τους Χειροκίνητους εκκινητές με θερμομαγνητική προστασία? Βλ. φωτό
  5. Στην αναχώρηση, η ασφάλεια βραχυκυκλώματος είναι 3-πολική, σωστά?

 

καλώδιο.PNG

4a.PNG

4b.PNG

Link to comment
Share on other sites

On 30/5/2022 at 8:29 ΜΜ, persepolis88 said:

Καλησπέρα σας,

Επειδή δεν έχω ιδιαίτερη σχετική εμπειρία μπορείτε να μου πείτε την άποψή σας για τα ακόλουθα?

α) Έστω μηχανή με ασύγχρονο 3Φ κινητήρα και πραγματική απορροφούμενη ισχύ 2,88kW. Μπορεί κάποιος να μου περιγράψει τα εξαρτήματα της γραμμής από την αναχώρηση μέχρι τον κινητήρα?

β) Έστω κινητήρας με το ταμπελάκι της φωτογραφίας. Υπάρχει κάποιος τρόπος υπ/σμού της απορροφούμενης ισχύος εκτός από το να θεωρήσω στην τύχη ένα cosφ=0.85 π.χ. και να διαιρέσω την ονομαστ. αποδιδόμενη (αφού μετατρέψω σε kW) με το cosφ?

γ) Μπορεί να γίνει μέτρηση της ισχύος ή του cosφ από κάποιο μηχάνημα ηλεκτρολογικό?

Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων

α) Αρχικά χρειάζεται ασφαλειοαποζεύκτης ή μικροαυτόματος για την γραμμή, ρελέ ισχύος και θερμικό

β) Υπάρχουν πίνακες με τα χαρακτήριστικα των κινητήρων

γ) αναλυτης ενεργειας ή συνημιτομετρο

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 11/6/2022 at 10:58 ΠΜ, hlektrik89 said:

α) Αρχικά χρειάζεται ασφαλειοαποζεύκτης ή μικροαυτόματος για την γραμμή, ρελέ ισχύος και θερμικό

Ρελέ ισχύος στην περίπτωση που θέλουμε κάποιον αυτοματισμό για την εκκίνηση, αλλιώς δεν χρειάζεται, σωστά?

Στην περίπτωση μικροαυτόματου αντί σκέτης ασφάλειας βραχυκυκλώματος θα έχουμε δηλαδή 2 διατάξεις θερμικής προστασίας?

Edited by miltos
Διόρθωση παράθεσης
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.