fabio Δημοσιεύτηκε February 2, 2013 at 09:47 πμ Δημοσιεύτηκε February 2, 2013 at 09:47 πμ lem-x24 ο ηλεκτροκινητήρας τι ισχύος ήταν?Ποια η απόσταση του παροχικού καλωδίου?
lem-x24 Δημοσιεύτηκε February 2, 2013 at 11:37 πμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε February 2, 2013 at 11:37 πμ (edited) έβαλε 4άρι καλώδιο σε κινητήρα 22 KW (μιλάω για τη σύνδεση τριγώνου απο τον πίνακα προς τον κινητήρα, όχι απο τον μετρητή προς τον πίνακα) η απόσταση αυτής της διατομής ήταν 5 μέτρα. (για την πτώση τάσης το ζητάς ε?) Edited February 2, 2013 at 11:45 πμ by lem-x24
Mixalis1988 Δημοσιεύτηκε February 2, 2013 at 12:27 μμ Δημοσιεύτηκε February 2, 2013 at 12:27 μμ (edited) έβαλε 4άρι καλώδιο σε κινητήρα 22 KW (μιλάω για τη σύνδεση τριγώνου απο τον πίνακα προς τον κινητήρα, όχι απο τον μετρητή προς τον πίνακα) η απόσταση αυτής της διατομής ήταν 5 μέτρα. (για την πτώση τάσης το ζητάς ε?) Με τι ασφαλεια ειχε ασφαλισει το 4??Να φανταστω καμια 35Α , 40A???Γιατι αν το ασφαλιζε σωστα δεν θα καπνιζε.Παντως και το 6 οριακο ειναι αν φανταστεις οτι στην καθε φαση τραβαει περιπου 39Α.. Edited February 2, 2013 at 12:53 μμ by Mixalis1988
lem-x24 Δημοσιεύτηκε February 2, 2013 at 01:01 μμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε February 2, 2013 at 01:01 μμ 50άρα ασφάλεια είχε!!! 37,7 Α τραβά το μοτέρ με το 6άρι είναι οκ για τη σύνδεση τριγώνου!!!
fabio Δημοσιεύτηκε February 2, 2013 at 01:12 μμ Δημοσιεύτηκε February 2, 2013 at 01:12 μμ 50άρα ασφάλεια είχε!!! 37,7 Α τραβά το μοτέρ με το 6άρι είναι οκ για τη σύνδεση τριγώνου!!! 31.7 μήπως?Γι'αυτό κάπνισε επειδή είχε 50Α ασφάλεια...Το 6άρι είναι οκ.
Mixalis1988 Δημοσιεύτηκε February 2, 2013 at 01:25 μμ Δημοσιεύτηκε February 2, 2013 at 01:25 μμ 31.7 μήπως?Γι'αυτό κάπνισε επειδή είχε 50Α ασφάλεια...Το 6άρι είναι οκ. Δεν ελαβες υποψιν το cosφ του κινητηρα
IEROFANTIS Δημοσιεύτηκε February 2, 2013 at 01:25 μμ Δημοσιεύτηκε February 2, 2013 at 01:25 μμ (edited) Αγαπητοί συνάδελφοι που συμμετέχετε στην συζήτηση αυτή καλησπέρα ! Κατ' αρχή δεν εχω παρεξηγηθεί από κανένα από σας, αντίθετα νιώθω χαρούμενος από την εποικοδομητική συζήτηση που έχουμε για το εν λόγω θέμα. Ας πάρω όμως τα πράγματα με την σειρά : Κατ΄αρχή έδωσα δυο απαντήσεις. Μια για τον τρόπο σύνδεσης των ακροδεκτών ενός ηλεκτροκινητήρα για την οποία απάντηση δεν διατυπώθηκε κάποια αντίρηση μέχρι τώρα και νομίζω ότι την θεωρείτε σωστή. Και μία για τον περίφημο! πλέον συντελεστή 1.25 και την χρήση ΕΛΟΤ κλπ. Θα ξαναανφερθώ και πάλι στο θέμα παίρνοντας αφορμή από το πραγματικό παράδειγμα του ηλ/κινήρα των 22 Kw. Μια και η εγκατάσταση έγινε προ αρκετών ετών θα κάνω υπολογισμούς με τον παλαιό ΚΕΗΕ. Δεδομένα : P=22 Kw (30HP), n=0.91, cosφ=0.85 (τα n και cosφ ελήφθεισαν από τον πιν.4.10 του του βιβλίου του Τουλόγλου. Από τον γνωστό τύπο με αντικατάσταση προκύπτει Ι=43.26 Α ανά φάση, και με καλή προσέγγιση 43Α, με μια ματιά στον προαναφερθέντα πίνακ βλέπουμε οτι κάναμε σωστά τις πράξεις. Τώρα θα γίνει η επιλογή του καλωδίου. Από τον πιν. Ι του άρθρου 126 του ΚΕΗΕ για καλώδια της πρώτης ομάδας και για φόρτιση 43Α προκύπει καλώδιο 10 τ.χ. Επειδή τα καλώδια ευρίσκονται σε χώρο υψηλής θερμοκρασίας 45 οC, από το ίδιο άρθρο παίρνουμε διορθωτικό συντελεστή 0.71 και αν θεωρήσουμε τους αγωγούς στο ίδιο περίβλημα συντελεστή 0.80 και κάνοντας τις πράξεις βλέπουμε ότι τι καλώδιο μας μπορεί να σηκώσει υπό τις συνθήκες αυτές μόνο 24.42Α άρα απορρίπτεται. Τα ίδια ισχύουν και για το 16 τ.χ και τελικά καταλήγουμε στο 25τ.χ. Μια ματιά στον πίνακα που βρίσκεται στην σελ. 383 του βιβλίου του Δημόπουλουκαι περιέχει τους πίνακες του εργοστασίου ΚΗΜ μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι ορθά επιλέξαμε το καλώδιο. Συμπέρασμα ο ηλεκτρολόγος δεν έκανε καθόλου καλή δουλειά, και πουθενά δεν χρησιμοποίησα τον συντελεστή 1.25. Η χρήση του όπως την αναφέρει ο ΚΕΗΕ αφορά σε διακλοδιζόμενες γραμμέ πολών κινητήρων κοινού τροφοδότη προφανώς για την αντιμετώπιση των μεταβατικών φαινομένων όταν μπονοβγαίνον οι κινητήρες. Τα ίδια αποτελέσματα πιστεύω ότι θα βγούν και άν εφαρμόσουμε τον ΕΛΟΤ. Ακολουθεί συνέχεια γιατί κουράστηκα να γράφω .... Edited February 2, 2013 at 01:36 μμ by IEROFANTIS
lem-x24 Δημοσιεύτηκε February 2, 2013 at 02:47 μμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε February 2, 2013 at 02:47 μμ 31.7 μήπως?Γι'αυτό κάπνισε επειδή είχε 50Α ασφάλεια...Το 6άρι είναι οκ. δε νομίζω να κάπνισε γι αυτό. εφόσον το ονομαστικό ρεύμα είναι 37,7 Α, η 35άρα ασφάλεια δεν θα επέτρεπε να εκμεταλευτόύμε την ονομαστική ισχύ του κινητήρα. οπότε υποχρεωτικά πήγε ο άνθρωπος στην 50άρα (τηκτή aM). η ασφάλεια στα φορτία κίνησης προσταατευει απο βραχυκύκλωμα και το θερμικό απο υπερφόρτιση (εκτός αν βάλεις θερμομαγνητικό διακόπτη που κάνει τη δουλειά και των δύο, αλλά τότε που φτιάχτηκε η γεώτρηση δεν υπήρχαν) το ρεύμα στα καλώδια της σύνδεσης τριγώνου είναι 0,58*Ιον δηλαδή 21,8Α. ο άνθρωπος καλώς έβαλε 4άρι καλώδιο με βάση αυτό το νούμερο. απλά δεν έλαβε υπόψιν του το σημαντικό παράγοντα της υψηλής θερμοκρασίας του καλοκαιριού. με άλλα λόγια και το 4άρι θα δούλευε μια χαρά αρκεί η θερμοκρασία της αποθηκούλας να ήταν κοντά στους 25-30 βαθμούς.
Mixalis1988 Δημοσιεύτηκε February 2, 2013 at 05:13 μμ Δημοσιεύτηκε February 2, 2013 at 05:13 μμ (edited) Καπου σε βρισκω λαθος... Edited February 2, 2013 at 07:18 μμ by miltos Διαγραφή παράθεσης προηγούμενου μηνύματος
lem-x24 Δημοσιεύτηκε February 2, 2013 at 06:25 μμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε February 2, 2013 at 06:25 μμ (edited) αν μπορείς να μου πεις που είμαι λάθος θα το εκτιμούσα... Edited February 2, 2013 at 07:18 μμ by miltos Διαγραφή παράθεσης προηγούμενου μηνύματος
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα