Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Πολλά έργα, καί στο παρελθόν καί τώρα, διακόπτονται. Μήπως είναι ή μοίρα κάποιων πού εμπλέκονται (ιδιοκτήτες,μηχανικοί) ή απλώς η οικονομική κρίση; Από την εμπειρία σας,ποιές είναι οι αιτίες της διακοπής καί ποιές ίσως οι λύσεις ... διαφορετικές φυσικά απότι στο γεφύρι της Αρτας.

Δημοσιεύτηκε

Στην συντριπτική πλειοψηφία έχει να κάνει με το οικονομικό σκέλος της υπόθεσης. Με λίγα λόγια και στη συνέχεια το αναπτύσουμε, δες πόσα μεγάλα δημόσια έργα πχ ξεκίνησαν και ξαφνικά σταμάτησαν λόγω μη χρηματοδότησης....

Το ίδιο μπορεί να συμβεί σε κάθε εργασία μικρή ή μεγάλη. Αν ο άλλος (ιδιώτης, ή κράτος ανάλογα), δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις οικονομικές απατήσεις ενός έργου, πως θα υλοποιηθεί αυτό?

Δημοσιεύτηκε

Θα συμφωνήσω και εγώ οτι οι λόγοι είναι κυρίως οικονομικοί.

Τι θα μπορούσε όμως να έχει γίνει για να αποφύγουμε τέτοια φαινόμενα τα οποία όχι μόνο θίγουν την αισθητική της πόλης ή του τοπίου, αφήνουν τον ιδιοκτήτη με ένα μη αξιοποιήσιμο ακίνητο και σε πολλές περιπτώσεις δημιουργούν πρόβλημα στον κοινωνικό ιστό, καθώς γίνονται κατάλυμα αστέγων ή άλλων...

Γιατί ξεκινάει κανείς ένα έργο το οποίο δεν μπορεί να αποπερατώσει? Εν γνώση του? Παρασύρεται από τα συμφέροντα κάποιον άλλων? Δεν έχει υπολογίσει εξ αρχής πόσο σημαντική είναι μια οικονομοτεχνική μελέτη? Γνώμη μου... συνήθως το τελευταίο χωρίς να αποκλείονται τα παραπάνω...

Κατ΄αρχήν σύμφωνα με το νόμο υπάρχει υποχρέωση ολοκλήρωσης των όψεων σε ένα διάστημα έξι χρόνων, αν θυμάμαι καλά. Δεν θυμάμαι με βεβαιότητα αν αυτό ισχύει καθολικά ή μόνο σε μέρη με ιδιαίτερη αρχιτεκτονική. Πάντως, δεν εφαρμόζεται πουθενά. Εάν εφαρμοζόταν, ο κάθε ιδιοκτήτης θα το σκεφτόταν διπλά για να απλώσει τα πόδια του μακρύτερα από εκεί που φτάνουν. Έτσι, από τη μελέτη θα απαιτούσε να έχει και σαφή εικόνα του οικονομικού ανοίγματος που ετοιμάζεται να κάνει. Αυτό θεωρητικά είναι και το σωστό για να έχει ο επενδυτής σε κάθε περίπτωση το αποτέλεσμα που θέλει σε σχέση με τις οικονομικές του δυνατότητες.

Γενικά κυκλοφορούν αντιλήψεις του τύπου "φτιαχτο τώρα, μήπως και αλλάξει ο συντελεστής δόμησης", " φτιάχτο και το τελειώνει όποιος το νοικιάσει" (για επαγγελματικά ακίνητα) και σε ένα περιβάλλον που καθημερινά αλλάζουν νόμοι, δεν αδικώ κανέναν αν σκέφτεται έτσι.

Άλλη περίπτωση είναι πως πολλοί κατασκευαστές ενδιαφέρονται κυρίως να αναλάβουν μια ευμεγέθη κατασκευή την οποία θα φτάσουν μέχρι τα τούβλα και μετά ας κάνει ο ιδιοκτήτης ότι νομίζει.

Η αποψή μου είναι οτι ο Έλληνας έχει πολλή παρεξηγημένη άποψη για τη διατήρηση και αναγκαιότητα των ακινήτων και από αυτό ξεκινάνε όλα. Δεν ζήτα να φτιάξει συνήθως ότι χρειάζεται, άλλα όσο περισσότερο μπορεί και το "μπορεί" δεν προσδιορίζεται από τον οικονομικό παράγοντα αλλά από ποσοτικά μόνο μεγέθη.

Αυτά συνοπτικά... το θέμα παίρνει μεγαααααάλη συζήτηση...

Δημοσιεύτηκε (edited)

Εχει ενδιαφερον να δουμε τα χαρακτηριστικα των ιδιοκτητων και τα χαρακτηριστικα των μηχανικων σε τετοια ιδιωτικα εργα.

Κλασική περίπτωση αυτεπιστασίας!

Ο ιδιοκτήτης έχει ανάγκη και χρήματα για π.χ. 100 μ² σπίτι

αλλά θέλει να προβλέψει και να ικανοποιήσει όλες τις στεγαστικές ανάγκες των απογόνων του χτίζοντας 300μ² +υπόγεια + σοφίτες + + +

Κανονικά η πολεοδομία προκειμένου να εκδώσει την άδεια δόμησης θα έπρεπε να ζήταγε τα εξής δύο πράγματα:

1) Πραγματικό προϋπολογισμό του έργου

2) Να αποδείξει ο ιδιοκτήτης πως διαθέτει τα απαιτούμενα από τον προϋπολογισμό κεφάλαια (είτε ιδία, είτε και με δανεισμό)

Ο μηχανικός στην αυτεπιστασία - και όσο αφορά την οικονομική διαχείριση του έργου - ούτε λόγο αλλά ούτε και ευθύνες έχει

αφού είναι επιφορτισμένος αποκλειστικά και μόνο με το τεχνικό κομμάτι.

 

Τώρα, αν δεν μιλάμε για αυτεπιστασία

αλλά για εργολαβία (με συμβόλαιο, όχι στα λόγια) από τον μηχανικό

με την δέσμευση αυτός να παραδώσει το σπίτι με το κλειδί στο χέρι μέσα σε π.χ. 12 μήνες

αλλά έχουν περάσει 3 χρόνια και ακόμα είναι στα μπετά, τότε:

1) Μπορεί ο κύριος του έργου να μην είναι συνεπής στην πληρωμή συναρτήσει της εξέλιξης του έργου (στα εργολαβικά η πληρωμή του αναδόχου γίνεται με την εξέλιξη των εργασιών)

2) Μπορεί ο μηχανικός - ανάδοχος να έσφαλε στον προϋπολογισμό ή να έδωσε χαμηλή προσφορά προκειμένου να πάρει την δουλειά και τώρα να μην "βγαίνει"

3) Αλλά μπορεί και να τα έφαγε τα λεφτά σε άλλες "επενδυτικές κινήσεις"

 

Στατιστικώς

σπανιότερα έργο με εργολαβικό συμβόλαιο να μείνει ημιτελές.

Edited by Brasco
Δημοσιεύτηκε

Να μην περιοριστούμε μόνο στα μικρά έργα και στις κατοικίες που μονοπωλούν το φόρουμ, αλλά να δούμε και τι γίνεται στα μεγάλα δημόσια έργα....Γιατί εκεί αλλάζουν τα πράγματα και κυρίως ευθύνη έχει το κράτος, απέναντι στις κατασκευαστικές

Δημοσιεύτηκε

Αρα στις περισσότερες περιπτώσεις το πρόβλημα είναι το οικονομικό δηλαδή ή δεν υπήρχαν τα χρήματα τού προυπολογισμού ή ήταν λάθος ο προυπολογισμός

Δημοσιεύτηκε

Σκεφτόμουν να αναφέρω και μερικές περιπτώσεις σοβαρών κακοτεχνιών αλλά τελικά όλα καταλήγουν στο οικονομικό. Παρ' όλες τις αποζημιώσεις που επιδικάστηκαν δεν είχε τελικά το οικονομικό σθένος ο ιδιώτης για να καθαιρέσει και να ξαναχτίσει το κτήριο...

Δημοσιεύτηκε (edited)

Άλλες αιτίες για τα παρατημένα γιαπιά:

 

1) Σταμάτησαν κάποια στιγμή μετά από καταγγελία

λόγω παρανομιών που δεν είναι νομιμοποιήσιμες

ή ανακλήθηκε η άδεια (εδώ κάπου μπορεί να φταίει και ο μηχανικός)

 

2) Πρόβλημα με τους τίτλους στο οικόπεδο ανέγερσης

Αρκετά συχνό πρόβλημα, όπου κάποια στιγμή

είτε εμφανίζεται ένας γείτονας και αμφισβητεί τα όρια

είτε εμφανίζεται ο πραγματικός ιδιοκτήτης του οικοπέδου!

 

3) Οι συνιδιοκτήτες του έργου στην πορεία "τα τσούγκρισαν"

Edited by Brasco

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.