MScEng Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 1 , 2013 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 1 , 2013 (edited) Είναι μια διέξοδος για όσους είναι κοντά σε μια σχολή, ώστε να μπορέσουν να σπουδάσουν ακόμη και αν δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πάνε σε άλλη πόλη και να πληρώνουν νοίκια. Αρα η αθηνα θα επρεπε να εχει τις μισες σχολες λογω πληθυσμου μιας και πληρωνουν τους μισους φορους. Σιγουρα δεν πρεπει να ειναι μαζεμενες ολες οι σχολες σε Αθηνα-Θεσσαλονικη αλλα δεν γινεται καθε πολη ανω των 20.000 κατοικων να εχει το δικο της ΑΕΙ/ΑΤΕΙ, η πολυδιασπαση ρημαζει αυτο που λεμε οικονομιες κλιμακας, η εννοια του campus, του παν-επιστημιου δεν μπορει να σταθει σε πολεις που εχουνε 1-2-3 σχολες!!! Ο εξορθολογισμός χρειάζεται. Αλλά να μη βρούνε άλλη μια αφορμή για να τα ισοπεδώσουνε όλα και στην παιδεία εις το όνομα του νοικοκυρέματος. Ε οκ δεν το λες και ισοπεδωμα να συγχωνευτουν καποιες σχολες οι οποιες απαξιωθηκαν πρωτα απ`ολα απο τους φοιτητες. Δεν γινεται να κρατιουνται αυτονομα "τμηματα" με ελαχιστους μονιμους καθηγητες, χωρις δικους τους χωρους και χωρις ζητηση απο τους υποψηφιους απλα και μονο για να σπουδαζουν καποιοι στην πολη τους. Edited Φεβρουάριος 1 , 2013 by MScEng
ZaXoYs Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 6 , 2013 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 6 , 2013 Διαβάζοντας προσεχτικά το σχέδιο κατέληξα οτι είναι άτολμo (στην πραγματικότητα στην πλειοψηφία τους ομαδοποιούνται συγγενικές σχολές που απλα΄θα δίνουν πτυχίο ανα κατεύθυνση πλεον αντί για ξεχωριστά τμήματα) και τελικά οι προτάσεις έχουν ως κύριο κριτήριο οι νέες σχολές απλα΄να έχουν ικανό αριθμό ΔΕΠ. Επίσης προκαλέι εντύπωση οτι καμία "συγχώνευση" δεν αφορά τμήμα μηχανικών ΑΕΙ (πλην μηχανικών πικονομίας και διοίκησης αλλα αυτό το τμήμα είναι ιδιάζουσα περίπτωση). Αλήθεια το ΑΠΘ θα έχει πλεον δύο (2) σχολές μηχανολόγων μηχανικων ? Τι πρέπει να γίνει πια δηλαδή για να συγχωνευτούν αυτλες οι σχολές? Πρόσφατα διάβασα αυτό : http://www.alfavita.gr/apopsi/%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CF%81%CE%AF%CF%83%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%8D%CE%BF%CF%85%CE%BD που αξιολογεί την έρεηνα με βάση της ετεροαναφορές (σε περιοδικά με κριτές, Web of Science) όπου συμπεριλαμβάνονται τα πολυτεχνικά τμήματα. Έχει ενδιαφερον οτι τμήματα που κάποιοι συνάδελφοι θα πρότεινανα να "κλείσουν" πχ επιστήμης υλικών τα πάνε απροσδόκητα καλά. Άρα κάποιοι δεν έχουμε την πλήρη εικόνα των τμημάτων.
antboton Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 7 , 2013 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 7 , 2013 Το ότι δουλεύει πολύ καλά σε ερευνητικούς τομείς συγκεκριμένο τμήμα δεν σημαίνει απαραίτητα απορόφηση αποφοίτων από αντίστοιχες δομές, υψηλή ζήτηση κτλ... Νομίζω πιο πολύ καταδικνείει ατομική δραστηριότητα καθηγητών και άρα δεν νομίζω ότι πρέπει de facto να του εξασφαλίζει και την διατήρηση του απο τη στιγμή που ενας πτυχιούχος αδυνατεί να προσανατολιστεί στην ελληνική οικονομία. Βέβαια όταν όλα τα ελληνικά πανεπιστήμια έχουν βαλτώσει θα ήταν χαζό να κλείσεις εκείνα που διατηρουν την εκπαίδευση της χώρας σε κάποια standards. 1
ZaXoYs Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 7 , 2013 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 7 , 2013 (edited) Δεν είναι ατομική δραστηριότητα καθηγητών αφου τα αποτελέσματα είναι ανα μέλος ΔΕΠ Αμα είναι να κρίνουμε μόνο με την απορρόφηση να κλείσουμε πχ όλες τις φιλολογικές κλπ σχολές (καθώς και τα πολυτεχνεία ΤΕΙ για τα επόμενα 20-25 χρόνια) Τα Α.Ε.Ι. έχουν ως αποστολή: α) να παράγουν και να µεταδίδουν τη γνώση µε την έρευνα και τη διδασκαλία, να προετοιµάζουν τους φοιτητές για την εφαρµογή της στο επαγγελµατικό πεδίο και να καλλιεργούν τις τέχνες και τον πολιτισµό, β) να προσφέρουν ανώτατη εκπαίδευση και να συµβάλλουν στη δια βίου µάθηση µε σύγχρονες µεθόδους διδασκαλίας, περιλαµβανοµένης και της διδασκαλίας από απόσταση, µε βάση την επιστηµονική και τεχνολογική έρευνα στο ανώτερο επίπεδο ποιότητας κατά τα διεθνώς αναγνωρισµένα κριτήρια, γ) να αναπτύσσουν την κριτική ικανότητα και τις δεξιότητες των φοιτητών, να µεριµνούν για την επαγγελµατική ένταξη των αποφοίτων και να διαµορφώνουν τις απαραίτητες συνθήκες για την ανάδειξη νέων ερευνητών, δ) να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας και των επαγγελµατικών πεδίων, καθώς και στις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας, και να προωθούν τη διάχυση της γνώσης, την αξιοποίηση των αποτελεσµάτων της έρευνας και την καινοτοµία, µε προσήλωση στις αρχές της επιστηµονικής δεοντολογίας, της βιώσιµης ανάπτυξης και της κοινωνικής συνοχής, ε) να προωθούν τη συνεργασία µε άλλα εκπαιδευτικά ιδρύµατα και ερευνητικούς φορείς στην ηµεδαπή και την αλλοδαπή, την αποτελεσµατική κινητικότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού, των φοιτητών και των αποφοίτων τους, συµβάλλοντας στην οικοδόµηση του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας και στ) να συµβάλλουν στη διαµόρφωση υπεύθυνων πολιτών, ικανών να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις όλων των πεδίων των ανθρώπινων δραστηριοτήτων µε επιστηµονική, επαγγελµατική και πολιτιστική επάρκεια και υπευθυνότητα και µε σεβασµό στις αξίες της δικαιοσύνης, της ελευθερίας, της δηµοκρατίας και της κοινωνικής αλληλεγγύης Edited Φεβρουάριος 7 , 2013 by ZaXoYs 3
george_RES Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 7 , 2013 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 7 , 2013 +1 Zaxous.. υπέρ-επιστήμονες υπάρχουν μοναχα στην Ελλάδα,πουθενά αλλου. Το πανεπιστήμιο είτε ΑΕΙ η ΤΕΙ δεν είναι εκεί για να βγάλει μηχανικούς-εργάτες, αλλα για να σε εκπαιδεύσει. Υπάρχουν πολλοί πτυχιούχοι k διπλωματούχοι που είναι διαμάντια, πραγματικοί μηχανικοί k ορισμένοι άλλοι που δεν θα εμπιστευόμουν ούτε καφέ να μου φτιάξουν. Στόχος του μηχανικού δεν είναι μοναχα να μαθαίνει παπαγαλία διεργασίες αλλα να είναι σε θέση να βλέπει παραπέρα. Ας γίνει το πανεπιστήμιο κάτι που πας να μάθεις κάτι k όχι κάτι που θα σου εξαφαλίσει δουλειά, ένα μέρος που θα σε προτρέπει συνεχεια να θες να βελτιώνεσαι. Τα πανεπιστήμια είναι ένα φίλτρο, αλλα αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να είναι αποκομμένα από όλα τα αλλα. Ξέρω πολύ καλά ότι αυτή την στιγμή έχουμε κάποια τμήματα ΑΕΙ k ΤΕΙ που η ερευνα τους παράγει απίστευτα αποτελέσματα σε σχέση με τα λεφτά που δίνονται εάν ξεφύγουμε από τα στενόμυαλα μυαλά μας τότε οι συνεργασίες που μπορούν να γίνουν θα αποδώσουν. Αλλα η τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα στο μεγλαύτερο κομμάτι της είναι στρεβλή. Το που θα εγκατασταθούν τα "νέα" τμήματα δεν με νοιάζει, αυτό που με νοιάζει είναι να είναι όλα μικρότερης έκτασης (για πολλούς λόγους) k με εξειδικεύσεις ανά τομέα, όχι όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω για να πάρω κομμάτι της πίτας με ένα πτυχίο
MScEng Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 7 , 2013 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 7 , 2013 Το ότι δουλεύει πολύ καλά σε ερευνητικούς τομείς συγκεκριμένο τμήμα δεν σημαίνει απαραίτητα απορόφηση αποφοίτων από αντίστοιχες δομές, υψηλή ζήτηση κτλ... Με αυτη τη "λογικη" θα επρεπε να μεινουν στην Ελλαδα 2 ΑΕΙ με 10-15 τμηματα εκαστο.
cna Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 7 , 2013 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 7 , 2013 Γιατί όχι; Μήπως ο πληθυσμός που έχουμε δικαιολογεί την ύπαρξη περισσότερων; Καλύτερα λίγα και καλά και με ανοικτή την ιδιωτική πρωτοβουλία για να καλύψουμε όλες τις περιπτώσεις παρά αυτό που γίνεται σήμερα. Τέτοια αναλογία τμημάτων/κάτοικο δεν θα βρεις πουθενά στον κόσμο. 2
MScEng Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 7 , 2013 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 7 , 2013 Ε οχι για 30 τμηματα δεν ειμαστε κακα τα ψεμματα. Οπως ανεφερε και ο Ζαχους τα ΑΕΙ δεν εχουν σκοπο να παραγουν πτυχιουχο "κρεας" αποκλειστικα και μονο για στελεχωση διαθεσιμων θεσεων, υποτιθεται οτι το ΑΕΙ παραγει ερευνα και φυσικα διαμορφωνει προσωπικοτητες που μπορουν αυτοι να διαμορφωσουν νεες θεσεις αποσχολησης μεσω της καινοτομιας, ερευνας κτλ κτλ. Θα πρεπει να υπαρξει εξοθολογισμος αλλα οχι να παμε στο αλλο ακρο.
NickLam Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 9 , 2013 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 9 , 2013 (edited) Προφανώς χρειάζεται συμμάζεμα και αναδιάρθρωση σε σχολές και τμήματα. Όμως όλες αυτές οι αλλαγές θα πρέπει να γίνουν με ακαδημαικά κριτήρια και όχι με την μικροκουτοπονηρη λαμογίστικη και πελατειακή νοοτροποία που επικρατεί ακόμα και τα τωρινά χρόνια στην κοινωνία μας. Απο το σχέδιο ΑΘΗΝΑ το 40% των αλλαγών αφορά το Αλεξάνδρειο Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης το οποίο ουσιαστικά καταργείται και γίνεται παράρτημα του ΤΕΙ Σερρών με την ονομασία ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας και παράρτημα το Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης. Είμαι απόφοιτος του Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης και αδυνατώ να κατανοήσω πως θα μεταφερθεί το 60% (10+2 Σχολές νομίζω) των σχολών στις Σέρρες. Ένα παράδειγμα, Τμήμα Οχημάτων και Ηλεκτρονικής λειτουργούν σε κτίρια και υποδομές τα οποία κατασκευάστηκαν τα τελευταία χρόνια, αλλα θα ξεφύγω αν μιλήσω για την υλικοτεχνικη υποδομή, για το αγρόκτημα του Αλεξάνδρειου και σε ότι έχει να κάνει με την μεταφορά τους, για την ιστορία του ιδρύματος κλπ. Καθώς επίσης δεν μπορείς να ζητάς απο 10.000 φοιτητές να μεταφερθούν απο το ένα εξάμηνο στο άλλο σε άλλη πόλη χωρίς προηγούμενη ενημέρωση. Δεν θέλω να λαικίσω, αλλα όταν ο πρόεδρος του Τ.Ε.Ι. Σερρών αναφέρει τους φοιτητές ώς Ζεστό χρήμα, Εμένα με λυπεί! Πρόεδρος εκπαιδευτικού ιδρύματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης! http://www.youtube.com/watch?v=O8RprgarJb4 και παρακάτω αναφέρει για την βοήθεια τοπικών βουλευτών και του Καραμανλή για την εύνοια του δικού του Ιδρύματος. http://www.youtube.com/watch?v=lCGZVbmiSSc Τα παραπάνω σε συνδυασμό με τις περσινές περικοπές περίπου στο 80%(μεγαλύτερες περικοπές απο κάθε άλλο ίδρυμα) του Αλεξάνρειου Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης απο το κράτος και συγχρόνως μείωση του Προσωπικού δείχνουν κάποιον σκοπό ίσως. Πιστεύει κανείς οτι έχει γίνει αξιοκρατική μελέτη για την αναδιαρθρωση των ιδρυμάτων με βάση την καλή λειτουργία και το μέλλον της εκπαιδευτικής κοινωνίας ? Μου προκαλεί απογοήτευση και όχι αισιοδοξία. Edited Φεβρουάριος 9 , 2013 by NickLam
kostaspde Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 9 , 2013 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 9 , 2013 Αυτό που με λυπεί περισσότερο είναι ότι βγάζουμε όλοι την αυστηρότητά μας στο "συμμάζεμα" της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης "Δεν χρειαζεται αυτό ή εκείνο το τμήμα", τη στιγμή που έχουν πεταχτεί από το παράθυρο (για να μην πω έχουν φαγωθεί) ΤΑ ΔΙΣ στην Ελλάδα. Ακόμη και η χειρότερη επένδυση στην παιδεία, είναι καλύτερη από τις επιλογές που έχουν γίνει ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ τα τελευταία 30 χρόνια.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα