Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφοι καλημέρα,

Μήπως κάποιος από εσάς έχει συγγενή / φίλο/ γείτονα που να είναι φιλόλογος; Χρειαζόμαστε την συνδρομή του! Στην πολεοδομία της περιοχής μου έχουμε κολλήσει στην ερμηνεία του ΝΟΚ σχετικά με τις κατασκευές που επιτρέπονται στους ακάλυπτους:

Άρθρο 17 παρ 6γ:

«Εντός και εκτός περιγράμματος κτιρίων και κάτω από την οριστική στάθμη εδάφους (υπόγειοι χώροι και ακάλυπτοι χώροι) επιτρέπονται υδατοδεξαμενές, πισίνες σε επαφή με δομικά στοιχεία και με τα όρια του οικοπέδου.»

Το ερώτημα είναι αν οι υδατοδεξαμενές επιτρέπεται να είναι σε επαφή με δομικά στοιχεία ή όχι. Οι μισοί υπάλληλοι θεωρούν ότι επιτρέπεται και οι άλλοι μισοί ότι δεν επιτρέπεται διότι υπάρχει κόμα (,) μετά την λέξη «υδατοδεξαμενές» και θεωρούν ότι ο νομοθέτης μιλά για επιτρεπτή επαφή με δομικά στοιχεία μόνο για τις πισίνες αλλά όχι και για τις υδατοδεξαμενές δηλ. ό,τι ίσχυε προ Ν.Ο.Κ.

Ευχαριστώ

Δημοσιεύτηκε (edited)

Υποθέτουν λοιπόν κάποιοι ότι το κόμμα συνιστά παρατακτική σύνδεση (ασύνδετο σχήμα) μεταξύ των προτάσεων «... επιτρέπονται υδατοδεξαμενές" και "[επιτρέπονται] πισίνες σε επαφή....".

 

Ωστόσο, αν το υποθέταμε αυτό, η δεύτερη πρόταση δεν είναι ολοκληρωμένη, καθώς το μεν ρήμα πρέπει να υπονοηθεί (γιατί να είναι το "επιτρέπονται" και όχι "απαγορεύονται"). Αλλά, κι αν ακόμη υποθέσουμε το ρήμα, οι δύο προτάσεις μαζί δεν έχουν ούτε σωστή σύνταξη, ούτε βγάζουν νόημα, ούτε ταιριάζουν σε κανονιστικό κείμενο. Προφανώς λοιπόν δεν έχουμε παρατακτική σύνδεση.

 

Πες λοιπόν ευγενικά στους υπαλλήλους να κόψουν το χόρτο και να θυμηθούν ότι προσλήφθηκαν ως προσωπικό ΠΕ που προϋποθέτει τις γνώσεις του δημοτικού...

 

Το πράγμα είναι απλό:

Η κύρια πρόταση είναι «Εντός και εκτός ... επιτρέπονται υδατοδεξαμενές, πισίνες» και η δευτερεύουσα αναφορική είναι η «[οι οποίες είναι] σε επαφή με δομικά στοιχεία και με τα όρια του οικοπέδου.».

 

Ωστόσο, από το πουθενά, ξεπηδάει ένας δεύτερος νοηματικός σκόπελος: "σε επαφή με δομικά στοιχεία και με τα όρια". Όχι μόνο με το ένα από τα δύο... :evil:

 

 

 

 

 

Υ.Γ: Για τις κύριες και τις δευτερεύουσες προτάσεις τα παιδιά μαθαίνουν στην 5η δημοτικού. Και τις αναφορικές, και για την παρατακτική σύνδεση.

 

 

Αναφορικές προτάσεις

 

Αναφορικές ονομάζονται οι δευτερεύουσες προτάσεις που αναφέρονται σε όρο άλλης πρότασης, ο οποίος είτε υπάρχει είτε εννοείται. Όταν βρίσκονται σε στενή λογική σχέση με τον όρο που προσδιορίζουν, λειτουργούν ως αναγκαίοι προσδιορισμοί και κανονικά δε χωρίζονται με κόμμα. Αντίθετα, όταν περιλαμβάνουν πρόσθετες πληροφορίες που μπορεί να παραλειφθούν, ονομάζονται προσθετικές και χωρίζονται με κόμμα

Edited by AlexisPap
  • Upvote 2
Δημοσιεύτηκε

Αγαπητέ συνάδελφε,

Στην ίδια ερμηνεία είχα καταλήξει και εγώ (καθώς και άλλοι συνάδελφοι) παρόλο που έχω απολέσει προ πολλών ετών τις γραμματικές γνώσεις του δικού σου επιπέδου.

Σε ευχαριστώ πολύ για την πολύτιμη βοήθειά σου.

Υ.Γ. θα μπορούσες άνετα να κάνεις καριέρα και ως φιλόλογος!

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.