Niki Δημοσιεύτηκε March 9, 2013 at 09:28 πμ Δημοσιεύτηκε March 9, 2013 at 09:28 πμ Θα ήθελα να ακούσω τις γνώμες σας σχετικά με τον έλεγψο λειτουργικότητας και του συνδυασμούσ φόρτισης που λαμβάνεται υπόψη. Για τον έλεγχο λειτουργικότητας οι συνδυασμοί δράσεων είναι : Χαρακτηριστικός - Μη αναστρέψιμος Συχνός - Αναστρέψιμος Οιονεί-μόνιμος (μακροχρόνιος) - Αναστρέψιμος Με ποιο κριτήριο επιλέγω 1 από τους 3... Πως κάνω διάκριση ανάμεσα στις ανατρέψιμες και μη ανατρέψιμες οριακές καταστάσεις . Σημ. Έχω έλεγχο υπάρχουσας κατασκευής από χαλύβδινα στοιχεία. Οπότε δε μπορώ να πάω με το δυσμενέστερο (για ασφάλεια όπως σε μια νέα κατασκευή). Ο Χαρακτηριστικός συνδυασμός δε βγαίνει , θα μπορούσα να ισχυριστώ ότι απαιτώ την ικανοποίηση του Συχνού... Γενικά θα ήθελα να δω ποιες είναι οι σκέψεις σχετικά με το θέμα.
terry Δημοσιεύτηκε March 9, 2013 at 11:26 πμ Δημοσιεύτηκε March 9, 2013 at 11:26 πμ (edited) Γιατι να κανεις ελεγχο λειτουργικοτητας σε υφισταμενο κτηριο? Edited March 9, 2013 at 11:53 πμ by terry
AlexisPap Δημοσιεύτηκε March 9, 2013 at 11:48 πμ Δημοσιεύτηκε March 9, 2013 at 11:48 πμ Αφενός, χρειάζεται μία απάντηση το ερώτημα του terry. Αφετέρου, έχω την αίσθηση ότι οι Ευρωκώδικες αφήνουν γενικά τα κριτήρια λειτουργικότητας ελεύθερα και διαπραγματεύσιμα με τον κύριο του έργου. Το Ελληνικό προσάρτημα του ΕΚ-3 καθορίζει δύο τιμές για τα κατακόρυφα βέλη, το w3 και το wmax (βλέπε παράρτημα ΕΚ-0, §1.4.3). Το w3 είναι το μέρος του βέλους που οφείλεται μόνο στα κινητά. Το προσάρτημα δίνει τιμή L/250 για δάπεδα και L/300 για στέγες. Το wmax είναι το συνολικό βέλος μείον την πρόκαμψη. Το προσάρτημα δίνει τιμή L/200 για δάπεδα και L/250 για στέγες. Τα βέλη αυτά πρέπει να θεωρήσουμε ότι αφορούν τον μη αναστρέψιμο συνδυασμό (για τις συνήθεις φορτίσεις είναι 1,0g+1,0q). Τουλάχιστον αυτό εφαρμόζουμε, μολονότι δεν το λέει κάπου συγκεκριμένα...
Niki Δημοσιεύτηκε March 9, 2013 at 03:22 μμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε March 9, 2013 at 03:22 μμ Το γιατί πρέπει να γίνει έλεγχος σε ήδη κατασκευασμένο φορέα ας το θεωρήσουμε δεδομένο. Η ερώτηση μου ειναι πως σαν μηχανικοί θα μπαίναμε στη διαδικασία να υποστηρίξουμε οτι ελέγχετε η λειτουργικότητα με το συχνό συνδυασμό και όχι τον χαρακτηριστικό. Έχω φορτία χιονιού, ανέμου και ιδια βάρη. Ο συχνός (αναστρεψιμος) ειναι ευμενεστερος του χαρακτηριστικού. Τι σημαίνει αναστεψιμος? Οτι αν φύγει το φορτίο επανέρχεται το βέλος? Άρα αν θέλω να μη έχω εναπομείναν βέλος πάω με αυτόν?
AlexisPap Δημοσιεύτηκε March 9, 2013 at 03:34 μμ Δημοσιεύτηκε March 9, 2013 at 03:34 μμ (edited) Δεν μιλάμε για βέλος, αλλά για "τις συνέπειες των δράσεων" ΕΝ 1990-1 §1.5.2.14.1: Μη αναστρέψιμες: "Οριακές καταστάσεις λειτουργικότητας που συνδέονται με το γεγονός ότι όταν απομακρυνθούν οι δράσεις θα παραμείνουν κάποιες συνέπειες των δράσεων, οι οποίες υπερβαίνουν τις καθορισμένες απαιτήσεις λειτουργικότητας." Όταν -πχ- μιλάμε για προστασία ευαίσθητων ή μη ευαίσθητων διαχωριστικών, μιλάμε για μη αναστρέψιμη κατάσταση. Δηλαδή, όταν εφαρμοστεί ο συνδυασμός 1,0g+1,0q και εμφανιστεί το βέλος L/250, τα διαχωριστικά θα ρηγματωθούν. Προσοχή, η οριακή κατάσταση λειτουργικότητας δεν αναφέρεται στα φέροντα στοιχεία (όπως η Ο.Κ.Α.) αλλά στα φερόμενα: διαχωριστικά, άνεση χρηστών, εμφάνιση κλπ. Στην γενική περίπτωση, το βέλος είναι πάντα αναστρέψιμο επειδή είμαστε ακόμη στην καθαρά ελαστική περιοχή. Edited March 9, 2013 at 03:36 μμ by AlexisPap
McRaster Δημοσιεύτηκε March 9, 2013 at 05:58 μμ Δημοσιεύτηκε March 9, 2013 at 05:58 μμ Πέρα απο το βέλος, εάν το δάπεδο δέν καλύπτει τίς ανάγκες άνεσης χρηστών (π.χ δόνηση ), θα μπορούσες να λάβεις τη λειτουργικότητα
Guest Mystic Δημοσιεύτηκε November 20, 2013 at 08:59 πμ Δημοσιεύτηκε November 20, 2013 at 08:59 πμ Σε περίπτωση που το δάπεδο καλύπτεται από λαμαρίνα, υπάρχει κάποιο όριο και γι' αυτή; Ο DIN έδινε L/200, αλλά στον Ευρωκώδικα δεν έχω βρει κάτι αντίστοιχο
terry Δημοσιεύτηκε November 20, 2013 at 09:03 πμ Δημοσιεύτηκε November 20, 2013 at 09:03 πμ Οριζεται στα Εθνικα Προσαρτηματα (αν θυμαμαι σωστα).
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα