gdrio Δημοσιεύτηκε March 12, 2013 at 09:14 πμ Δημοσιεύτηκε March 12, 2013 at 09:14 πμ Γιατί στις φβ εγκαταστάσεις χρησιμοποιούμε πολύκλωνο 50 mm2 ή 70 mm2 και δεν χρησιμοποιούμε μονόκλώνο 50 mm2? 1) Είναι πιο εύκαμπτος ο πολύκλωνος 2) Η μέγιστη διατομή μονόκλωνου χάλκινου αγωγού είναι ίση με Φ8 < 50mm2 Εκτός από τους παραπάνω λόγους είμαι σίγουρος ότι ύπαρχει και κάποιος άλλος λόγος, ο οποίος θα έχει να κάνει με τις ιδιότητες του χαλκού.
thanasis karakatsanis Δημοσιεύτηκε March 12, 2013 at 10:37 μμ Δημοσιεύτηκε March 12, 2013 at 10:37 μμ με τις διατομες αυτες τιθεται θεμα ευλιγησιας του αγωγου γι' αυτο ειναι ευκαμπτος.
gdrio Δημοσιεύτηκε March 13, 2013 at 08:10 πμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε March 13, 2013 at 08:10 πμ Το ξέρω και το καταλαβαίνω αυτό που λες, αλλα δεν υπάρχει και άλλος λόγος?
nyannaco Δημοσιεύτηκε March 13, 2013 at 09:18 πμ Δημοσιεύτηκε March 13, 2013 at 09:18 πμ (edited) Στις μεγάλες διατομές γενικά, και όχι μόνο στη γείωση, το πολύκλωνο επιτρέπει και μεγαλύτερη πυκνότητα ρεύματος λόγω επιδερμικού φαινομένου (προσφέρει πολύ μεγαλύτερη συνολική περίμετρο αγωγών). Edited March 13, 2013 at 09:18 πμ by nyannaco
ckiriako Δημοσιεύτηκε March 13, 2013 at 10:23 μμ Δημοσιεύτηκε March 13, 2013 at 10:23 μμ Στις μεγάλες διατομές γενικά, και όχι μόνο στη γείωση, το πολύκλωνο επιτρέπει και μεγαλύτερη πυκνότητα ρεύματος λόγω επιδερμικού φαινομένου (προσφέρει πολύ μεγαλύτερη συνολική περίμετρο αγωγών). Για συχνοτητα 50 hz το επιδερμικο ειναι ψιλοαμελητεο αν θυμαμαι καλα...
Kyriakoschar Δημοσιεύτηκε March 13, 2013 at 10:57 μμ Δημοσιεύτηκε March 13, 2013 at 10:57 μμ Άλλοι λόγοι είναι αυτοί: 1) Το πολύκλωνο αντέχει περισσότερο ονομαστικό ρεύμα διέλευσης από ένα μονόκλωνο ίδιας διατομής (βλ. σχετικούς πίνακες) 2) Κάμπτεται εύκολα και αντέχει στις μηχανικές καταπονήσεις.
maneni Δημοσιεύτηκε April 1, 2013 at 06:17 πμ Δημοσιεύτηκε April 1, 2013 at 06:17 πμ μπορεις νας πεις ποιοι ειναι οι σχετικοι πινακες?
Kyriakoschar Δημοσιεύτηκε April 3, 2013 at 10:43 μμ Δημοσιεύτηκε April 3, 2013 at 10:43 μμ Είχε πάρει το μάτι μου σε ένα βιβλίο έναν τέτοιο πίνακα πριν 2-3 χρόνια. Θυμάμαι ότι υπήρχε διαφορά περίπου 1 Ampere π,χ στο 1.5mm² καλώδιο. Θα προσπαθήσω να τον βρω. Φυσικά ασφαλίζονται με ίδιο Α/Δ.
maneni Δημοσιεύτηκε April 4, 2013 at 06:46 πμ Δημοσιεύτηκε April 4, 2013 at 06:46 πμ Ουτε στον ΚΕΗΕ ουτε στον ΕΛΟΤ υπαρχει τετοιος πινακας...... Ελπιζω να καταλαβαινεις τη διαφορα πολυκλωνου και πολυπολικου......
Kyriakoschar Δημοσιεύτηκε April 4, 2013 at 08:38 μμ Δημοσιεύτηκε April 4, 2013 at 08:38 μμ (edited) Τη διαφορά του πολύκλωνου - πολυπολικού καλωδίου τη γνωρίζω. Ο πίνακας αυτός που επισυνάπτω, είναι από KEHE για μέγιστη επιτρεπτή ένταση και τον ξέθαψα από παλιές σημειώσεις. Πίνακας Μου φαίνεται λογικό το πολύκλωνο να έχει καλύτερη ψύξη. Ο αγωγός υπερθερμαίνεται λόγω της αναπτυσόμενης θερμότητας Joule. Χρησιμοποιούμε διαφορετικό τύπο για την έυρεση της διατομής πολύκλωνου καλωδίου και άλλο τύπο για του μονόκλωνου.Έπειτα, γνωρίζοντας τη διατομή, θα βρούμε την ειδική αντίσταση και τελικά την θερμότητα Joule (Q) σε calorie. Επιφυλάσσομαι να βρω και άλλους τέτοιους πίνακες. Θα βοηθούσαν και άλλες γνώμες επί του θέματος. Δες και καταλόγους καλωδίων. Edit: Φοβερό εργαλείο για print screens ------> click here. Edited April 4, 2013 at 08:40 μμ by Kyriakoschar
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα