Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα σε όλους,

 

ήθελα να ρωτήσω το εξής, απευθυνόμενος ίσως περισσότερο σε μηχανικούς μελετητές: για την στατική σας μελέτη, με οποιοδήποτε πρόγραμμα, με τί κριτήρια διαλέγετε τόσο την κρέμαση μιας δοκού όσο και τις διαστάσεις (τη μεγάλη κυρίως) των υποστυλαμάτων.

Ανατρέχοντας στις σημειώσεις από τις παλιές καλές μέρες του ΕΜΠ, το μόνο που βρήκα σχετικά με τις δοκούς είναι να έχουν τουλάχιστον 3πλασια κρέμαση από το πάχος της δοκού (το οποίο σε μελέτες που έχω δει εγώ, δεν ισχύει πάντα). Επιφυλάσσομαι να δω και το βιβλίο των Τάσιου/Τρέζου/Γιαννόπουλου κλπ κλπ, μήπως βρω απάντηση εκεί.

 

Ο λόγος που ρωτάω είναι ο εξής: η εμπειρία μου είναι 100% εργοταξιακή και 0% μελετητική, και ήθελα να δω πόσο εύκολα ή δύσκολα μπορώ να κάνω μικρομετατροπές σε μια κρέμαση δοκού ή στη μεγάλη διάσταση ενός υποστυλώματος (π.χ. το υποστύλωμα αντί 80/25, να γίνει 70/25).

 

Ευχαριστώ πολύ

Δημοσιεύτηκε

Καλώς ήρθες στο φόρουμ Christos.

 

Στύλοι

Η εκλογή του υποστυλώματος γίνεται βάσει του vd (vd=Nsd/(Ac*fcd)<0,65). Παλιότερα, επί επιτρεπομένων τάσεων ίσχυε το Ν/(βρ*Fb)<0,25-0,30-0,35 αναλόγως της θέσης του υποστυλώματος, γωνιακό-περιμετρικό-εσωτερικό.

Το υποστύλωμα επίσης πρέπει να έχει επαρκείς διαστάσεις για την αγκύρωση των διαμήκων ράβδων των δοκών που τερματίζουν σ' αυτό.

 

Δοκοί

Η οικονομική αναλογία διαστάσεων για τις δοκούς είναι 1/2,5~3,5 (πλάτος/ύψος). Σήμερα όμως που το ελάχιστο πλάτος αυξήθηκε στην πράξη στα 25cm δεν ισχύει ο λόγος. Οι περισσότερες διατομές είναι 25/50 και 25/60.

Αν έχουμε μεγάλα φορτία φτάνουμε στα 70cm συνολικό ύψος. Παραπάνω θα δημιουργηθούν κατασκευαστικά προβλήματα που προσπαθούμε να αποφύγουμε.

Αν έχουμε έντονη καταπόνηση σε στρέψη αυξάνουμε το πλάτος της δοκού.

Για κατασκευαστικούς λόγους μπορεί να είναι επιθυμητό να κρατήσουμε σταθερό ένα ύψος ας πούμε 60cm όταν έχουμε μικτό ύψος ορόφου 3,00μ και ύψος κουφωμάτων 2,40μ (2,20μ + 0,20 για τα ρολά).

Για κατασκευαστικούς επίσης λόγους μπορεί να μειώσουμε το ύψος σε 40cm ή και 35cm.

Σε κάθε περίπτωση η δοκός θα πρέπει να είναι δοκός και όχι ενισχυμένη ζώνη πλάκας. Δηλαδή να έχει ας πούμε διπλάσιο ύψος από το πάχος των γειτονικών πλακών.

Αν μειώσουμε πολύ το ύψος της δοκού ελέγχουμε και το βέλος κάμψης της (α*l/d < 20 §16.2 ΕΚΩΣ).

Δημοσιεύτηκε

Όλα αυτά που αναφέρει ο Χάρης είναι σωστά. Θα ήθελα να προσθέσω ακόμα ότι λόγω της εφαρμογής του Ικανοτικού σχεδιασμού η διαστασιολόγηση που γίνεται εξασφαλίζει το άθροισμα των αντοχών των δοκών που συντρέχουν σε ένα υποστύλωμα να είναι μικρότερη από αυτή του υποστυλώματος άρα εάν προσπαθήσεις να αλλάξεις τις διαστάσεις οποιουδήποτε μέλους θα πρέπει να εξασφαλίσεις την ικανοποίηση του ικανοτικού σχεδιασμού. Άν δεν έχεις στην διάθεσή σου κάποιον υπολογιστή ή κάποιο λογισμικό εγώ θα πρότεινα το εξής. Πριν κάνεις τις αλλαγές να υπολογίσεις προσεγγιστικά τις αντοχές των μελών πχ ΜRd=As*0.9*d*fyd

να βρείς τις αναλογίες Μrd υποστυλωμάτων/ΣΜRd δοκών και στην συνέχεια αφού αλλάξεις τις διατομές και ενδεχομένως τον οπλισμό να κάνεις τους ίδιους υπολογισμούς για τις νέες διατομές για να δείς ποιοτικά τουλάχιστον πόσο αλλάζει η κατάσταση.

 

Καλως ήρθες στο Forum!!!

Δημοσιεύτηκε

Ευχαριστώ παιδιά για το καλοσώρισμα και τις συμβολές. Θα ανοίξω σημειώσεις γιατί οι τύποι που μου λέτε έχω να τους δω λίγα χρονάκια χεχε...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.