Ε.ΠΑΠΑΔΑΚΗ Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2013 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2013 Μετά από καταγγελία στην πολεοδομία για αυθαίρετες κατασκευές στην ταράτσα της πολυκατοικίας, έγινε αυτοψία από την πολεοδομία όχι μόνο για την ταράτσα αλλά και για ολόκληρη την πολυκατοικία. Βρέθηκαν διάφορες παραβάσεις στους κοινόχρηστους χώρους, στο δώμα, ακόμα και υποβίβαση ύψους πυλωτής και επιβλήθηκαν πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης. Το ερώτημά μου είναι αν αυτά τα πρόστιμα πρέπει να πληρωθούν από τους σημερινούς ιδιοκτήτες ή από τον κατασκευαστή ο οποίος και είχε καταθέσει ψεύτικα σχέδια στην πολεοδομία. Εμείς (οι σημερινοί ιδιοκτήτες) δεν είχαμε ιδέα ότι είχε κάνει όλες αυτές τις παραβάσεις κατά την ανέγερση. Ειδικά το πρόστιμο για την υποβίβαση ύψους πυλωτής είναι δυσβάσταχτο (75,000 ΕΥΡΩ) Θα ήθελα την συμβουλή σας για το πώς θα πρέπει να κινηθούμε. Ευχαριστώ εκ των προτέρων. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dada Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2013 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2013 Στην ίδια θέση με εσάς βρίσκονται πόλοι ιδιοκτήτες οι οποίοι κατά την αγορά του ακινήτου δεν συμβουλεύτηκαν μηχανικό για να δουν αν όλα είναι σύμφωνα με την πολεοδομική νομοθεσία. Το πρόστιμο δυστυχώς για εσάς βαρύνει τον ιδιοκτήτη, τον σημερινό ιδιοκτήτη. Κατά την αγορά αποδεχθήκατε το ακίνητο ως έχει. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να καλέσετε από κοινού οι ιδιοκτήτες ένα μηχανικό και να δει αν μπορείτε να κάνετε κάτι καλυτερο εντάσσοντας τις αυθαιρεσίες στον νόμο για τα αυθαίρετα. Αν σκεφτόσαστε να μπείτε στην διαδικασία να μηνύσετε τον εργολάβο για εξαπάτηση, καλό είναι να μιλήσετε με δικηγόρο, αν και κατά τη γνώμη μου δεν θα βρείτε ποτέ άκρη. Στο κάτω κάτω τα περισσότερα συμβόλαια αναγράφουν οτι ο αγοραστής "βρήκε το ακίνητο της απολύτου αρεσκείας του". Το λάθος έγινε ΄τότε, κατά την αγοραπωλησία δηλαδή και τώρα είναι αργά. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Γιάννης Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2013 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2013 Αν είναι μετά το 2011 η οικοδομή και δεν τακτοποιείται, δυστυχώς τα πράγματα είναι δύσκολα. Συμφωνώ με τον dada...Συμβουλευτείτε καταρχήν μηχανικό και έπειτα δικηγόρο ή ταυτόχρονα. Τα πρόστιμα στους κοινόχρηστους χώρους βαρύνουν τις οριζόντιες ιδιοκτησίες σύμφωνα με την κατανομή ψήφων (δεν έχω ανάλογη εμπειρία, αλλά το υποθέτω...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ε.ΠΑΠΑΔΑΚΗ Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2013 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2013 Σας ευχαριστώ για τις άμεσες απαντήσεις σας. Κάνουμε ήδη κάποιες ενέργειες για να απευθυνθούμε σε μηχανικό. Να διευκρινίσω ότι η πολυκατοικία έχει κτιστεί το 1986. Να αναφέρω επίσης, ότι στα σχέδια που πήραμε από την πολεοδομία (όπως είχαν κατατεθεί από τον κατασκευαστή), φαίνεται ότι το ύψος της πυλωτής είχε δηλωθεί στα 2,5 μ. και είχε εγκριθεί από την πολεοδομία τότε. Πως είναι δυνατόν τώρα να μας βάζουν πρόστιμο λέγοντας ότι το ύψος θα έπρεπε να είναι 2,68 μ. ? Δεν μου ακούγεται λογικό. Ευχαριστώ και πάλι για την ώρα που διαθέσατε και τις συμβουλές σας. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Γιάννης Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2013 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2013 Το πραγματοποιημένο ύψος πόσο είναι? 2.50? Ή λιγότερο? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ε.ΠΑΠΑΔΑΚΗ Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2013 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2013 Σύμφωνα με την έκθεση αυτοψίας το ύψος της πυλωτής κυμαίνεται από 1,90 μ. έως 2,50 μ. Στα κατατεθειμένα σχέδια φαίνεται μόνο το 2,5 μ. Η πολεοδομία σημειώνει οτι το ύψος θα έπρεπε να ήταν 2,68 μ. Πως το δέχτηκαν τότε ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Γιάννης Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2013 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2013 Μου φαίνεται παράξενο το "2,68" αλλά επιφυλάσσομαι γιατί δεν γνωρίζω τον παλαιό ΓΟΚ. Καλύτερα να τα δει αναλυτικά ο μηχανικός σας, να μην κάνουμε εικασίες χωρίς νόημα... Link to comment Share on other sites More sharing options...
apthan Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 15 , 2013 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 15 , 2013 Προφανώς 2,68 θα εννοεί μαζί με το πάχος της πλάκας, όχι το καθαρό.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pankrok Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2013 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2013 στην περιπτωση που εχει γινει μεταβιβαση τελευταια οποτε περλαμβανει βεβαιωση μηχανικου οτι δεν υπαρχει παρανομια/αυθαιρεσια/κλπ λογικα εχει και αυτος μεγαλο μερος ευθυνης , σωστα? εχω επιπλεον την εντυπωση οτι καθως ο αγοραστης δεν εχει απαραιτητα τις γνωσεις να αξιολογησει την νομιμοτητα της κατασευης ενω επιπλεον ο κατασκευαστης οφειλει να ακολουθει τον κανονισμο και τους νομους, ενδεχομενως να μην μπορει να τη γλυτωσει ετσι ευκολα εκτος αν το γεγονος οτι εχουν παρελθει 27 χρονια τον απαλλασει καθε ευθυνης. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssouanis Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2013 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2013 (edited) στην περιπτωση που εχει γινει μεταβιβαση τελευταια οποτε περλαμβανει βεβαιωση μηχανικου οτι δεν υπαρχει παρανομια/αυθαιρεσια/κλπ λογικα εχει και αυτος μεγαλο μερος ευθυνης , σωστα? Ο μηχανικός θα έχει ευθύνη για το κομμάτι που εξέτασε, δλδ την οριζόντια ιδιοκτησία. Εκεί ο νόμος σου λέει: κλείσε τα μάτια, μπες στην Ο.Ι., άνοιξε τα, δες δόμηση ύψος και κάλυψη της Ο.Ι. μόνο και βγες. Κάνουμε εικασίες για το πρόβλημα της φίλης, αλλά μου φαίνεται λίγο παράξενο να έβγαλαν πρόστιμο 75000 για τη διαφοροποίηση του ύψους της πιλοτις. Από ανθρώπινης πλευράς και μόνο δλδ. Τεσπα, τα καλά νέα ή μάλλον καλύτερα αυτό που ακούγεται είναι ότι ο νέος νόμος θα είναι πιο Light σε θέματα που δεν έχουν να κάνουν να υπέρβαση πολεοδομικών μεγεθών της περιοχής. Συνήθως το ύψος είναι ένα τέτοιο μέγεθος. Η λύση είναι να απευθυνθείτε σε μηχανικό και η από κοινού δήλωση με τον 4014 ή τον νέο νόμο. Ο μηχανικός θα μπορέσει να αποκωδικοποίηση καλύτερα την Έκθεση Αυθαιρέτου και να σας συμβουλέψει για ένσταση κτλ. Νομίζω όμως ότι η ένσταση έχει χρονικό περιθώριο. Για αυτό άμα η έκθεση είναι τον τελευταίο καιρό, μην σπαταλήσετε τον χρόνο σας στο ψάξιμο. Σίγουρα ο κάθε ιδιοκτήτης θα έχει και μία πρόταση για μηχανικό. Επιλέξτε κάποιον γρήγορα για να κινήσει τόσο τις διαδικασίες στο διοικητικό κομμάτι, όσο και στο κομμάτι του νόμου. Για το αν υπάρχει ευθύνη του εργολάβου θα σας το πούνε οι δικηγόροι. Αίσθηση μου είναι ότι παρότι σε ορισμένες περιπτώσεις θα μπορεί εύκολα να τεκμηριωθεί ευθύνη του κατασκευαστή και του Επιβλέποντα π.χ. δε μπορεί να έγινε η πιλοτι πιο κοντή σε 2ο χρόνο, έγινε από την αρχή, και συλλογιζόμενος ότι ένας φόνος παραγράφεται μετά από 20 χρόνια, μάλλον τα 27 χρόνια που έχουν περάσει είναι το μεγάλο εμπόδιο και όχι η τεκμηρίωση της ευθύνης σε αυτόν (κατασκευαστή). Edited Μάρτιος 17 , 2013 by ssouanis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα