Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα,

Στην απόφαση της Δ/νσης Υπηρεσίας Δόμησης για κτήριο για το οποίο έχει γίνει ανάκληση της οικοδομικής αδείας, επικαλούνται την εγκύκλιο 21704/3345/9.4.85 περί "ανάκλησης οικοδομικών αδειών, έστω και αν παρήλθε εύλογο χρονικό διάστημα". Μήπως έχει κανείς από εσάς την προαναφερόμενη εγκύκλιο; Δεν μπορώ να την βρώ πουθενά!

Ευχαριστώ προκαταβολικα!

  • 1 month later...
Δημοσιεύτηκε

υπαγωγή στο 4014 μπορεί να γίνει για λόγους ανάκλησης αδείας υπό προϋποθέσεις.

άρθρο 24 παρ. 18 "Στις ρυθμίσεις του παρόντος νόμου υπάγονται και

κτίσματα που έχουν ανεγερθεί με άδεια που εκδόθηκε

με έλεγχο της αρμόδιας πολεοδομικής υπηρεσίας και

που μεταγενέστερα ανακλήθηκε ή ακυρώθηκε για οποι-

ονδήποτε λόγο, εκτός εάν η ανάκληση ή η ακύρωση ο-

φείλεται σε υποβολή αναληθών στοιχείων ή ανακριβείς

αποτυπώσεις της υπάρχουσας κατάστασης κατά την έκ-

δοσή τους. Για την υπαγωγή των εν λόγω κτισμάτων

στις διατάξεις του παρόντος απαιτείται η καταβολή, για

κάθε ιδιοκτησία, του παραβόλου της παρ. 2γ. Τα ακίνητα

αυτά απαλλάσσονται από την καταβολή του ενιαίου ειδι-

κού προστίμου."

Η ανάκληση αδείας είναι τελεσίδικη(έχει ολοκληρωθεί το θέμα με τα δικαστήρια κλπ) ή εκρεμμεί??

  • 1 month later...
Δημοσιεύτηκε

Συγγνώμη για την (υπερβολικά) καθυστερημένη απάντηση!

Η απόφαση εκκρεμεί - ή τουλάχιστον είναι ανακλήσιμη!

Δημοσιεύτηκε (edited)
Εγκ-21704/3345/9-4-85        Γνωμ-174/85 

 "Αποδοχή της με αρ.Γνωμ-174/85 της Νομικής Δ/νσης του ΥΧΟΠ" όσον 

 αφορά την ανάκληση οικοδομικών αδειών έστω και αν παρήλθε εύλογον 

                       χρονικόν διάστημα. 

 

 

             Απαντώντας στο Εγγρ-12724/2170/13-9-84 σας, σας στέλνουμε 

φωτοαντίγραφο της 174/7-3-85 γνωμοδότησης της Νομικής Δ/νσης του 

ΥΧΟΠ, την οποία αποδεχόμαστε, κατά την οποία έχετε την διακριτική 

ευχέρεια να προβείτε σε ανάκληση των μη συννόμων οικοδομικών 

αδειών. και μετά την πάροδο του εύλογου χρόνου, εκτιμώντας την 

περίπτωση από άποψη προστασίας του γενικώτερου κοινωνικού 

συμφέροντος, ανάλογα με τη σοβαρότητα των πολεοδομικών διατάξεων, 

που έχουν παραβιαστεί και να χαρακτηρίσετε τις αντίστοιχες 

οικοδομές σας αυθαίρετες, για να ενεργήσετε ανάλογα. 

αρ.Γνωμ-174/85. Νομ/κής Δ/σεως ΥΧΟΠ 

  Επί του ερωτήματος με αρ.πρωτ.Οικ.3918/898/23-1-85 σχετικά με 

το αν είναι δυνατή η ανάκληση οικοδομικών αδειών που δεν 

εκδόθηκαν σύννομα, γιατί είχε προηγηθεί υπαίτια κατάτμιση του 

οικοπέδου και μετά την πάροδο του ευλόγου χρόνου, γνωρίζουμε τα 

εξής: 

     Ι. Κατά το άρθρο μόνο του ΑΝ-261/68 ατομικές διοικητικές 

πράξεις που έχουν εκδοθεί κατά παράβαση νόμου ανακαλούνται 

ελευθέρως από την διοίκηση χωρίς καμμία συνέπεια για το Δημόσιο, 

μέσα σε εύλογο χρόνο, χρόνος δε μικρότερος της πενταετίας σε 

καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί μη εύλογος. 'Οπως δε έχει 

δεχθεί η νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας η Οικοδομική 

άδεια που εκδόθηκε κατά παράβαση πολεοδομικών διατάξεων 

ανακαλείται και μετά πάροδο μακρού χρόνου, εφόσον η παραβιασθείσα 

διάταξη αφορά στην προστασία κοινωνικού συμφέροντος ιδιαιτέρως 

σοβαρού (ΣτΕ-835/77, ΣτΕ-793/79, ΣτΕ-2141/79). 

     Η Διοίκηση έχει την ευχέρεια να κρίνει αν μια παράνομη άδεια 

μπορεί να ανακληθεί μετά παρέλευση μακρού χρόνου, αφού εκτιμήσει 

στην συγκεκριμένη περίπτωση και τον επιδιωκόμενο απ'την 

παραβιασθείσα διάταξη σκοπό περαιτέρω δε κατά το Αρθ-53 παρ.1-2 

του ΝΔ/17-7-23 η πολεοδομική αρχή μπορεί και μετά την χορήγηση 

της άδειας να εξετάσει αν είναι σύμφωνος με τις κείμενες 

πολεοδομικές διατάξεις και να την ανακαλεί αν διαπιστώσει 

παράβαση του, εφόσον συντρέχουν και οι λοιπές προϋποθέσεις 

(ΣτΕ-421, ΣτΕ-2039, ΣτΕ-3234/78). 

     Εξ άλλου κατά τη διάταξη του Αρθ-2 του ΝΔ-690/48. 

     "1. Απαγορεύεται η μεταβίβαση της κυριότητας οικοπέδων 

επαγομένων τη δημιουργία οικοπέδων μη αρτίων είτε κατά το 

ελάχιστο εμβαδόν είτε κατά το ελάχιστο πρόσωπο ή βάθος. 

      2. Κάθε δε δικαιοπραξία που έχει αντικείμενο απαγορευμένη 

κατά τις διατάξεις αυτές μεταβίβαση κυριότητος είναι αυτοδίκαια 

και εξ υπαρχής άκυρος". 

     Σύμφωνα με τη διάταξη αυτή, εφόσον έχει προηγηθεί μεταβίβαση 

οικοπέδου που έχει σαν συνέπεια τη δημιουργία μη αρτίου, η 

μεταβίβαση αυτή είναι αυτοδίκαια άκυρος. Η Πολεοδομική αρχή αν 

μετά από έρευνα διαπιστώσει ότι έχει γίνει τέτοια απαγορευμένη 

μεταβίβαση κατά την πιο πάνω διάταξη, δεν θα εκδόσει οικοδομική 

άδεια στο όνομα του αιτούντος, που του έχει μεταβιβασθεί τέτοιο 

ακίνητο δοθέντος ότι δεν έχει στην κυριότητα του έκταση που να 

δύναται να δομηθεί λόγω ελλείψεως αρτιότητος κατά τις ισχύουσες 

πολεοδομικές διατάξεις. Πρέπει δε να γίνει δεκτό ότι και μετά την 

εγκυροποίηση της μεταβίβασης αυτής κατά το Αρθ-6 του Ν-720/77 δεν 

μεταβλήθησαν οι πολεοδομικές διατάξεις και συνεπώς δεν κατέστη 

για το λόγο αυτό το οικόπεδο άρτιο και οικοδομήσιμο. 

     Επομένως αν ο ενδιαφερόμενος για έκδοση οικοδομικής άδειας 

δεν θέσει υπόψη στην αρμόδια πολεοδομική αρχή την παράνομη αυτή 

μεταβίβαση και επιτύχει έτσι τη βάση αναληθή στοιχεία την έκδοση 

της δεν εμποδίζεται η Διοίκηση μετά από διαπίστωση της μη 

συνδρομής των νομίμων προϋποθέσεων της να την ανακαλέσει και 

μάλιστα και μετά πάροδο μακρού χρόνου από την έκδοση της, εφόσον 

όπως έχει εκτεθεί η παραβιασθείσα διάταξη αποσκοπεί στην 

προστασία του γενικώτερου κοινωνικού συμφέροντος. Πάντως έχει 

γίνει δεκτό, ότι οι διατάξεις που καθιερώνουν όρους και 

περιορισμούς δομήσεως είναι δημοσίας τάξεως και αποσκοπούν στο 

γενικώτερο κοινωνικό συμφέρον και συνεπώς, έχουμε τη γνώμη, ότι 

δικαιολογείται η ανάκληση οικοδομικής αδείας που εκδόθηκε με 

σκοπό την ανοικοδόμηση σε οικόπεδο που δεν δύναται να δομηθεί, 

γιατί δεν είναι άρτιο και οικοδομήσιμο. 

     ΙΙ. Κατόπιν των ανωτέρω και ενόψει των όσων προκύπτουν από 

τα στοιχεία του φακέλλου, παρατηρούμε τα ακόλουθα: 

     Ο ******** με το αρ.19257/24-11-49 συμβόλαιο του 

Συμβολαιογράφου......έδωσε προίκα στον γαμβρό του 

..... από μείζονα έκταση βάσει του αρ.2241/22 

συμβολαίου του Συμβαιογράφου ....., μια οικία μετά 

του οικοπέδου εκτάσεως τ.μ. 216 που συνορεύει με την οδό Ηροδότου 

επί προσώπου μ.12. 

     Στη συνέχεια ο πιο πάνω πώλησε στον ****** με το 

αρ.19345/50 συμβόλαιο του Συμβολαιογράφου ******* το 

υπόλοιπο οικόπεδο μ.τ. 430,40 που συνορεύει με την οδό Ηροδότου 

επί προσώπου μ.3 μη άρτιο και οικοδομήσιμο γιατί δεν έχει το 

απαιτούμενο ελάχιστο πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο και είναι τυφλό. 

     Ο τελευταίος όμως ******, δεν εγνώρισε στην 

Πολεοδομική αρχή τις ανωτέρω άκυρες μεταβιβάσεις και με τα 

στοιχεία που προσκόμισε πέτυχε την έκδοση της 4282/65 οικοδομικής 

αδείας που αφορούσε προσθήκη ισογείου στο πίσω μέρος υπάρχουσας 

οικοδομής και της 7023/74 άδειας προσθήκης α' ορόφου και 

αντικατάσταση στέγης τμήματος ισογείου και έχουν εφαρμοσθεί. 

     Από τα ως άνω πραγματικά περιστατικά και δοθέντος ότι, όπως 

αναφέρθηκε πιό πάνω, η εγκυροποίηση των ακύρων αυτών μεταβιβάσεων 

δεν έθιξε τις πολεοδομικές διατάξεις προκύπτει ότι οι οικοδομικές 

αυτές άδειες εκδόθησαν και εφαρμόσθησαν σε μη άρτιο και 

οικοδομήσιμο οικόπεδο που κατά τον χρόνο της έκδοσης της δεν 

ανήκε στον *******. Η μεταγενέστερη δε από τη Διοίκηση 

διαπίστωση της παρανομίας αυτής των οικοδομικών αδειών της 

παρέχει κατ'αρχήν την ευχέρεια να τις ανακαλέσει και μετά την 

πάροδο του εύλογου χρόνου, εφόσον κρίνει, ενόψει της σοβαρότητας 

των πολεοδομικών διατάξεων που έχουν παραβιασθεί, του παρελθόντα 

χρόνου από την έκδοση τους και της δημιουργηθείσης πραγματικής 

καταστάσεως ότι η ανάκληση τους δικαιολογείται από λόγους 

γενικώτερου κοινωνικού συμφέροντος, συνεκτιμώντας και την 

βαρύτητα ενδεχομένως και άλλων στην συγκεκριμένη περίπτωση 

παραβάσεων της πολεοδομικής νομοθεσίας. 

     Πάντως, όπως έχει νομολογηθεί, η Διοίκηση σύννομα προβαίνει 

σε ανάκληση οικοδομικών αδειών, που παραβιάζουν όρους και 

περιορισμούς δομήσεως και μετά την πάροδο του εύλογου χρόνου από 

την έκδοση τους. 

     ΙΙΙ. Κατ'ακολουθίαν επί του τεθέντος ερωτήματος, φρονούμε 

ότι η Διοίκηση στην συγκεκριμένη περίπτωση, έχει την διακριτική 

ευχέρεια να προβεί σε ανάκληση των πιο πάνω οικοδομικών αδειών 

και μετά την πάροδο του εύλογου χρόνου, εκτιμώντας κατά τα 

ανωτέρω από άποψη προστασίας του γενικώτερου κοινωνικού 

συμφέροντος την σοβαρότητα όλων των πολεοδομικών διατάξεων που 

έχουν παραβιασθεί και να χαρακτηρίσει τις αντίστοιχες οικοδομές 

σαν αυθαίρετες". 

Edited by Pavlos33
  • Upvote 2
  • 2 years later...
  • 1 year later...
Δημοσιεύτηκε

Γιά την καταγραφή - μήπως κάποιος συνάδελφος βασιστεί κατά λάθος

Η Απόφαση του ΔΕφ Θεσσαλονίκης 2345/2013 που μνημονεύει πιό πάνω ο KF, "έπεσε" στο ΣΤΕ με την 1261/2016 απόφασή του.

Προς το παρόν διαθέσιμη και εδώ:

http://nomosphysis.org.gr/14373/ste-12612016-anaklisi-oikodomikis-adeias-gia-anoikodomisi-oikopedoy-meta-apo-egkrisi-yppo/

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.