GeorgeS Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 23 , 2008 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 23 , 2008 Βγήκε η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για τα επ. δικαιώματα των κολεγίων. Μόνο 6 μήνες έχει η Ελληνική κυβέρνηση να βγάλει το σχετικό Π.Δ. .. Τα ελληνικά ΤΕΙ περιμένουν ήδη 25 χρόνια! "Αντίθετες προς την κοινοτική νομοθεσία έκρινε το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων τις ελληνικές διατάξεις περί αναγνωρίσεως των διπλωμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (απόφαση του Δικαστηρίου στην υπόθεση C-274/05 Επιτροπή κατά Ελληνικής Δημοκρατίας). H υπόθεση αφορά την αναγνώριση σπουδών που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο «συμφωνιών επικυρώσεως» (γνωστών και ως «συμφωνιών δικαιοχρήσεως») σε ιδιωτικό εκπαιδευτικό ίδρυμα στην Ελλάδα και επικυρώνονται από αρμόδια αρχή άλλου κράτους-μέλους. Το Δικαστήριο απεφάνθη ότι η Ελλάδα, μη αναγνωρίζοντας τα διπλώματα που χορηγήθηκαν από τις αρμόδιες αρχές άλλου κράτους μέλους κατόπιν σπουδών που πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα βάσει συμφωνίας δικαιοχρήσεως, ενήργησε κατά παράβαση των κανόνων του κοινοτικού δικαίου περί αναγνωρίσεως των διπλωμάτων. Σύμφωνα με το Δικαστήριο, μόνον το κράτος μέλος εντός του οποίου χορηγήθηκε ένα δίπλωμα μπορεί να ελέγξει τις προϋποθέσεις βάσει των οποίων χορηγήθηκε το δίπλωμα αυτό. Πιο αναλυτικά, κατόπιν καταγγελιών που υπέβαλαν 37 ιδιώτες, η Επιτροπή άσκησε ενώπιον του Δικαστηρίου προσφυγή λόγω παραβάσεως κατά της Ελλάδας, καθόσον έκρινε ότι η ελληνική νομοθεσία δεν είναι σύμφωνη, σε ορισμένα σημεία, με την κοινοτική οδηγία. Σημειώνεται ότι το κοινοτικό δίκαιο έχει καθιερώσει ένα γενικό σύστημα αναγνωρίσεως των διπλωμάτων τριτοβάθμιας εκπαιδεύσεως που πιστοποιούν επαγγελματική εκπαίδευση ελάχιστης διάρκειας τριών ετών. Πρόκειται για την Οδηγία 89/48/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 21ης Δεκεμβρίου 1988, σχετικά με ένα γενικό σύστημα αναγνωρίσεως των διπλωμάτων τριτοβάθμιας εκπαιδεύσεως που πιστοποιούν επαγγελματική εκπαίδευση ελάχιστης διάρκειας τριών ετών (ΕΕ 1989 L19, σ.16), η οποία μεταφέρθηκε στην ελληνική έννομη τάξη το 2000. Με βάση τα παραπάνω, η Επιτροπή προσάπτει στην Ελλάδα, πρώτον, ότι αρνείται συστηματικά την αναγνώριση των διπλωμάτων τα οποία έχουν απονεμηθεί κατόπιν σπουδών που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο «συμφωνιών επικυρώσεως» (γνωστών και ως «συμφωνιών δικαιοχρήσεως»), βάσει των οποίων σπουδές που πραγματοποιούνται σε ιδιωτικό εκπαιδευτικό ίδρυμα στην Ελλάδα επικυρώνονται από αρμόδια αρχή άλλου κράτους μέλους, η οποία, βάσει προγενέστερης συμφωνίας των δύο ιδρυμάτων, χορηγεί το δίπλωμα στους σπουδαστές που παρακολούθησαν αυτό το πρόγραμμα σπουδών. Το Δικαστήριο υπενθυμίζει συναφώς ότι το γενικό σύστημα αναγνωρίσεως των διπλωμάτων τριτοβάθμιας εκπαιδεύσεως στηρίζεται στην αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ των κρατών μελών όσον αφορά τα επαγγελματικά προσόντα που αναγνωρίζουν. Το σύστημα αυτό δεν προβλέπει την αναγνώριση διπλώματος λόγω της ουσιαστικής αξίας της εκπαιδεύσεως που πιστοποιεί το δίπλωμα αυτό, αλλά θέτει τεκμήριο περί του ότι τα προσόντα του αιτούντος ο οποίος έχει δικαίωμα να ασκεί νομοθετικά κατοχυρωμένο επάγγελμα σε ένα κράτος μέλος, είναι επαρκή για την άσκηση του ιδίου αυτού επαγγέλματος στα λοιπά κράτη μέλη. Ετσι, όπως σημειώνεται, εναπόκειται αποκλειστικά στις αρχές οι οποίες χορηγούν τα διπλώματα να ελέγχουν, βάσει των κανόνων που διέπουν το σύστημά τους επαγγελματικής εκπαιδεύσεως, αν πληρούνται οι απαιτούμενες προϋποθέσεις για τη χορήγηση των διπλωμάτων, καθώς και οι προϋποθέσεις που αφορούν τη φύση του ιδρύματος στο οποίο πραγματοποίησε τις σπουδές του ο κάτοχος του διπλώματος. Αντιθέτως, το κράτος μέλος υποδοχής δεν μπορεί να ελέγξει τις προϋποθέσεις βάσει των οποίων χορηγήθηκαν τα διπλώματα. Το Δικαστήριο απορρίπτει την άποψη της Ελλάδας – η οποία συνίσταται στην εφαρμογή των διατάξεών της (ως διατάξεων του κράτους μέλους εντός του οποίου πραγματοποιήθηκαν οι σπουδές) – καθόσον, όπως εξηγεί, η άποψη αυτή θα είχε ως αποτέλεσμα άτομα με σπουδές ισότιμου επιπέδου να αντιμετωπίζονται κατά διαφορετικό τρόπο, δηλαδή αναλόγως του κράτους μέλους εντός του οποίου πραγματοποίησαν τις σπουδές τους. Το Δικαστήριο επισημαίνει επίσης ότι οι σπουδές δεν πρέπει οπωσδήποτε να έχουν πραγματοποιηθεί σε πανεπιστήμιο ή σε ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα. Το Δικαστήριο αποφαίνεται, συνεπώς, ότι η Ελλάδα, μη αναγνωρίζοντας τα διπλώματα που χορηγήθηκαν από τις αρμόδιες αρχές άλλου κράτους μέλους κατόπιν σπουδών που πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα βάσει συμφωνίας δικαιοχρήσεως, ενήργησε κατά παράβαση των κανόνων του κοινοτικού δικαίου περί αναγνωρίσεως των διπλωμάτων. Όσον αφορά τα «αντισταθμιστικά μέτρα», διευκρινίζεται ότι η οδηγία – χωρίς να υποχρεώνει τα κράτη μέλη να αναγνωρίζουν αυτόματα και άνευ όρων τα διπλώματα – επιτρέπει στο κράτος μέλος υποδοχής να επιβάλλει, σε ορισμένες περιπτώσεις, πρακτική άσκηση προσαρμογής ή δοκιμασία επάρκειας, η επιλογή μεταξύ των οποίων ανήκει, καταρχήν, στον αιτούντα την αναγνώριση του διπλώματος. Η οδηγία προβλέπει παρεκκλίσεις από την αρχή αυτή, πλην όμως το Δικαστήριο κρίνει ότι η εκ μέρους της Ελλάδας κατάργηση του δικαιώματος επιλογής αντισταθμιστικού μέτρου σε περισσότερες περιπτώσεις από όσες επιτρέπει η οδηγία συνιστά παράβαση της οδηγίας αυτής. Εξάλλου, σημειώνεται, βάσει των εθνικών διατάξεων ανατίθεται σε ειδικό οργανισμό (Συμβούλιο Αναγνωρίσεως Επαγγελματικής Ισοτιμίας Τίτλων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή ΣΑΕΙΤΤΕ) η αρμοδιότητα να ελέγχει, αφενός, αν το εκπαιδευτικό ίδρυμα στο οποίο πραγματοποιήθηκαν οι σπουδές ανήκει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και αφετέρου, αν ο αιτών διαθέτει την απαραίτητη επαγγελματική πείρα, στην περίπτωση που η διάρκεια της εκπαιδεύσεως υπολείπεται κατά ένα τουλάχιστον έτος αυτής που απαιτείται στην Ελλάδα για την άσκηση του ίδιου επαγγέλματος. Το Δικαστήριο διαπιστώνει ότι η διάταξη αυτή αντιβαίνει στην οδηγία. Οπως αναφέρει, ο οργανισμός αυτός είναι αρμόδιος να προβαίνει στην εξακρίβωση στοιχείων τα οποία αποδεικνύονται, κατά τρόπο που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση, από τις βεβαιώσεις και τα συναφή έγγραφα που έχουν εκδώσει οι αρμόδιες αρχές του κράτους μέλους προελεύσεως. Τέλος, το Δικαστήριο επισημαίνει την ύπαρξη παραβάσεως της οδηγίας όσον αφορά το ότι στο δημόσιο τομέα, δεν είναι δυνατή η μετάταξη σε ανώτερο ιεραρχικό και/ ή μισθολογικό κλιμάκιο των ατόμων που διορίσθηκαν – ως κάτοχοι διπλώματος που χορηγήθηκε εντός άλλου κράτους μέλους – με βαθμό χαμηλότερο από αυτόν με τον οποίο θα μπορούσαν να έχουν διορισθεί αν τα διπλώματά τους είχαν αναγνωρισθεί σύμφωνα με την οδηγία. " Από τη τελευταία παράγραφο είναι προφανές ότι πρέπει ΑΜΕΣΑ, τα ΤΕΙ της χώρας να μετεξελιχθούν σε Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών κατά το Γερμανικό πρότυπο!. Η κατηγορία ΤΕ πρέπει να γίνει ΠΕ17 όπως ισχύει και στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Δυστυχώς η κυβέρνηση άλλα έλεγε για τα κολέγια και άλλα της βγήκαν από το Ευρ. Δικαστήριο. Εν γνώση της προφανώς.
dimmihel Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 24 , 2008 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 24 , 2008 http://www.alfavita.gr/typos/typos24_10_08_1110.php Η αγωνιζόμαστε όλοι μαζί για τη διατήρηση των δικαιωμάτων μας ως απόφοιτοι των ΑΕΙ της χώρας μας ή σιωπούμε και συμμετέχουμε στην υποβάθμιση των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.
GeorgeS Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 24 , 2008 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 24 , 2008 Προς ενημέρωση : Από το BHMA : " Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου ξεκαθαρίζει μια σειρά από θέματα που αφορούν την ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας στο εθνικό δίκαιο της χώρας. Οπως αναφέρεται: - Τα κολέγια δεν ανήκουν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και συνεπώς δεν τίθεται ζήτημα παραβίασης του άρθρου 16 του Συντάγματος. Οπως τονίζεται στην απόφαση του δικαστηρίου, η εκπαίδευση που παρέχεται βάσει συμφωνιών δικαιοχρήσεως και τα διπλώματα που χορηγούνται μετά το πέρας τέτοιων σπουδών, εντάσσονται πλήρως στο εκπαιδευτικό σύστημα του κράτους-μέλους όπου είναι εγκατεστημένο το ίδρυμα που χορηγεί το δίπλωμα, ανεξαρτήτως του κράτους-μέλους στο οποίο πραγματοποιήθηκαν οι σπουδές. Στην απόφαση αναφέρεται ακόμη ότι το άρθρο 16 του Ελληνικού Συντάγματος δεν μπορεί να τύχει εφαρμογής προκειμένου περί σπουδών παρεχομένων βάσει συμφωνιών δικαιοχρήσεως, εφόσον αυτές δεν εντάσσονται στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. - Ολες οι επαγγελματικές Ενώσεις και τα Επιμελητήρια της χώρας υποχρεώνονται να εγγράφουν τους αποφοίτους κολεγίων στα μητρώα τους χωρίς να απαιτούν εξετάσεις ή ισοτιμίες από τον ΔΟΑΤΑΠ (πρώην ΔΙΚΑΤΣΑ) . Σε ανακοίνωση την οποία εξέδωσε χθες η ηγεσία του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ) αναφέρει ότι θα στραφεί δικαστικά κατά των χωρών που συνεργάζονται με ελληνικά κολέγια. Κάτι το οποίο βεβαίως μπορεί να ακολουθηθεί από νέο κύκλο προσφυγών για αποζημιώσεις, ποινικές ευθύνες κτλ. από την πλευρά των αποφοίτων κολεγίων. *** Σχόλιο (δικό μου) : καλά κρασιά κύριοι του ΤΕΕ, στάχτη στα μάτια του κόσμου. *** - Ο ειδικός Οργανισμός (Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικής Ισοτιμίας Τίτλων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης- ΣΑΕΙΤΤΕ) του υπουργείου Παιδείας δεν έχει καμία αρμοδιότητα να ελέγχει αν το εκπαιδευτικό ίδρυμα στο οποίο έγιναν οι σπουδές ανήκει ή όχι στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ή αν ο διπλωματούχος από αυτό σπουδαστής διαθέτει την απαραίτητη επαγγελματική πείρα κτλ. Το μόνο που μπορεί να κάνει το ΣΑΕΙΤΤΕ, σύμφωνα με την ίδια απόφαση, είναι η εξακρίβωση των στοιχείων τα οποία αποδεικνύονται χωρίς καμία αμφισβήτηση από τις βεβαιώσεις και τα συναφή έγγραφα που έχουν εκδώσει οι αρχές του «μητρικού» κράτους πανεπιστημίου που συνεργάζεται με κολέγιο στην Ελλάδα. Αλλάζει το τοπίο για ΑΣΕΠ και προσλήψεις Ανακατατάξεις στον δημόσιο τομέα αλλά και στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ που δεν δέχονται αποφοίτους κολεγίων - παραρτημάτων ευρωπαϊκών πανεπιστημίων ως υποψηφίους «πανεπιστημιακής εκπαίδευσης» θα φέρει η χθεσινή καταδίκη της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Με την απόφαση του ΔΕΚ οι κάτοχοι αυτών των πτυχίων θα πρέπει να έχουν πλέον όλα τα προνόμια που προβλέπονται για τους πτυχιούχους ΑΕΙ (δηλαδή αυξημένες αποδοχές και επαγγελματική εξέλιξη). Με την απόφασή του, το Δικαστήριο διαπίστωσε ότι η Ελλάδα παραβιάζει την κοινοτική νομοθεσία απαγορεύοντας στις δημόσιες υπηρεσίες της τη μετάταξη σε ανώτερο κλιμάκιο ατόμων που διορίστηκαν με βαθμό χαμηλότερο από εκείνον που θα τους εξασφάλιζε ο τίτλος «πανεπιστημιακή εκπαίδευση». Μάλιστα, όπως λέει ο κ. Εμμ. Αμαργιαννάκης, πρόεδρος του κολεγίου ΙdΕF, το οποίο συμπράττει με τα δημόσια γαλλικά πανεπιστήμια της Σορβόννης, ανοίγεται πλέον και μια άλλη προοπτική για τους δημοσίους υπαλλήλους. Σε πολλές χώρες της ΕΕ (Αγγλία, Γαλλία κ.ά.) η προϋπηρεσία σε τομείς όπως η ασφάλιση ή η οικονομία δίνει στον ενδιαφερόμενο δικαίωμα εγγραφής σε πανεπιστημιακά προγράμματα. Οπως εξηγεί ο κ. Αμαργιαννάκης, όποιος έχει απολυτήριο λυκείου συν πέντε χρόνια προϋπηρεσίας σε αντίστοιχους τομείς έχει δικαίωμα εγγραφής στο δεύτερο έτος γαλλικού πανεπιστημίου. Αν ολοκληρώσει με επιτυχία τα προγράμματά του, μπορεί να θεωρηθεί υπηρεσιακά «πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. "
cna Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 24 , 2008 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 24 , 2008 Έχω βαρεθεί να πληρώνω πρόστιμα στην ΕΕ επειδή αδυνατούμε να κατανοήσουμε ότι εφ' όσον είμαστε μέλη της ευρωπαϊκής πραγματικότητας εκτός από δικαιώματα έχουμε και υποχρεώσεις. Όταν λοιπόν υπερψηφίστηκε η οδηγία 89/48 όλα τα κράτη-μέλη υποχρεώθηκαν να την ενσωματώσουν στο εθνικό δίκαιο. Εμείς δεν το πράξαμε οπότε πληρώσαμε, πληρώνουμε και θα συνεχίσουμε να πληρώνουμε τα πρόστιμα. Χρήματα δηλαδή που αφαιρούνται από τις κοινοτικές επιδοτήσεις, χρήματα που θα μπορούσαν να μετουσιωθούν σε κοινωφελή έργα. Στην τελική κανείς δεν λέει ότι χάνονται δικαιώματα. Απλώς επιβάλλει να αναγνωριστούν και τα δικαιώματα κάποιων άλλων.
cna Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 24 , 2008 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 24 , 2008 Πρέπει όλοι μας πλέον να χωνέψουμε ότι δεν είμαστε πολίτες ενός κράτους (Ελλάδα) αλλά ενός υπερκράτους (ΕΕ). Όλες αυτές οι αποφάσεις όσο παράξενες και αν μας ακούγονται στηρίζονται σε 2 βασικές αρχές: της ισότητας και της καλής πίστης. Η πρώτη εξασφαλίζει ότι απόφοιτοι ισοτίμων ιδρυμάτων έχουν τα ίδια δικαιώματα παντού στην ΕΕ ενώ η δεύτερη ότι εφ' όσον κάποιο κράτο μέλος βεβαιώνει ότι το Χ εκπαιδευτικό ίδρυμα ανήκει στην Ανώτατη Εκπαίδευση τότε όλα τα υπόλοιπα κράτη-μέλη οφείλουν να το αποδεχθούν ως έχει. Όλα τα υπόλοιπα περί δικαστικών προσφυγών που παραθέτει ο συνάδελφος μόνο μειδίαμα θα προκαλέσουν στα χείλη των επιτρόπων και τίποτε περισσότερο καθώς δεν υπάρχει κανένα νομικό έρεισμα για την αιτιολόγηση της προσφυγής - ίσα ίσα που επιδιώκεται η συνεργασία σε όλα τα επίπεδα της οικονομικής ζωής της ΕΕ, δηλαδή η σύμπραξη κολλεγίων με πανεπιστήμια του εξωτερικού έχει όλες τις ευλογίες της ΕΕ. Όλα τα ανωτέρω βεβαίως δεν συνέβησαν ερήμην μας. Έχουμε υπογράψει όλες τις συνθήκες που τα προβλέπουν (Μάαστριχτ κλπ κλπ).
nik Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 24 , 2008 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 24 , 2008 Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα.Καλή η ισότητα και η αξιοκρατία αλλά πίσω από όλα αυτά κρύβεται η "κονόμα". Να πω ένα παράδειγμα.Αφού στην Αγγλία δεν κάνουν αντισεισμικά (και καλά κάνουν οι άνθρωποι αφού δεν έχουν σεισμούς) πως θα αναγνωριστεί ο πολιτικός μηχανικός της Αγγλίας ισότιμος με της Ελλάδας.Δεν λέω οτι είμαι ανώτερος από τον Άγγλο (π.χ. μπορεί αυτός να με σκίζει στις μεταλλικές ή στο project management) αλλά κάθε χώρα έχει και τις ανάγκες της και τις ιδιαιτερότητες της.Δηλαδή πως εξασφαλίζεται η ασφάλεια μιας κατασκευής χωρίς γνώσεις αντισεισμικής και αντισεισμικού σχεδιασμού γενικά που είναι ένα ευρύτερο πεδίο και πιάνει όλα τα μαθήματα. Και να πω και κάτι τελευταίο..Όλοι αυτοί που κάνουν τις προσφυγες είναι τόσο δύσκολο να παρακολουθήσουν μερικά μαθήματα σε κάποιο Ελληνικό πανεπιστημίο για να τους αναγνωριστεί το δίπλωμα?!Σιγά τα αβγά στο τέλος τέλος.
cna Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 24 , 2008 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 24 , 2008 Αναγνωρίζεται αφ' ης στιγμής έχει το δικαίωμα να ασκήσει το επάγγελμα στην Αγγλία. Άλλωστε αυτό που μπορεί να ανταπαντήσει ο Άγγλος συνάδελφος στο σκεπτικό σου είναι ότι η σεισμική καταπόνηση είναι δυναμική καταπόνηση και εφ' όσον έχει διδαχθεί δυναμική ανάλυση τίποτα δεν τον εμποδίζει να εντρυφήσει στην αντισεισμική ανάλυση. Άσε δε που όλη αυτή τη γνώση μπορεί να την έχει αποκτήσει και με μάστερ. Τέλος πάντων για αυτό περί "κονόμας" συμφωνώ εν γένει αλλά μπορείς να μου πείς κάτι που να κινείται σε αυτή τη ζωή και να μην κρύβει από πίσω του το κέρδος; Άλλωστε και οι όποιες αντιδράσεις εκ μέρους του ΤΕΕ (Χάρη μην βιαστείς να παρέμβεις) κρύβουν την αγωνία του για την απώλεια κεκτημένης "κονόμας". Όπως και όλων μας άλλωστε. Αυτό που θα συμβεί εν τέλει είναι να οδηγηθούμε σε γενικευμένες συνθήκες ανταγωνισμού με απροσδιόριστες προς το παρόν συνέπειες (από μια άποψη και το νομοσχέδιο για το ΜΗΚΙΕ είναι μια προσπάθεια εξασφάλισης κάποιου εισοδήματος για τους μηχανικούς).
panos Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 24 , 2008 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 24 , 2008 μαρεσεις nik με λίγα λόγια έχεις πιάσει όλο το νόημα.
Pappos Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 24 , 2008 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 24 , 2008 Να ξεκαθαρίσουμε αυτό το θέμα με τον σεισμό. Ολοι διδάσκονται δυναμική των κατασκευών. Οπότε αυτό με το σεισμό έχει κουράσει και ότι μόνο τα ελληνικά πολυτεχνεία γνωρίζουν το αντικείμενο. Η Ρουμανία για παράδειγμα είναι παρα πολύ δυνατή σε θέματα σεισμού για όσους δεν το ξέρουν.
GeorgeS Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 24 , 2008 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 24 , 2008 Το θέμα είναι ότι από αυτή την απόφαση είναι βέβαιο ότι όταν εφαρμοστεί κάποια πανεπιστημιακά τμήματα και το σύνολο των ΤΕΙ της χώρας στην επαρχία θα ερημώσουν. Το ΤΕΕ συνεχίζει να ζει σε άλλους πλανήτες ως συνήθως λέγοντας ότι θα προσφύγει κατά των χωρών και των ιδρυμάτων στις χώρες αυτές. Με τέτοιες ανοησίες ασχολούνται εκεί μέσα αλλά μάλλον για λόγους εντυπωσιασμού τα λένε. Η κυβέρνηση ψήφισε ένα νομοσχέδιο το οποίο αργά ή γρήγορα θα καταρρεύσει αφού η απόφαση του Ευρ. Δικαστηρίου το ανατρέπει τελείως. Ειδικά για τα ΤΕΙ της χώρας η μόνη λύση όπως είπα είναι είτε να γίνουν πανεπιστήμια εφαρμοσμένων επιστημών, όπως στη Γερμανία, είτε να κλείσουν, είτε να εσνωματωθούν με τα πανεπιστήμια. Σε ότι αφορά τα μαθήματα nik, αυτό που λες εμένα με βρίσκει εν μέρη αντίθετο διότι υπάρχει η εξής άποψη. Υποθέτουμε ότι αυτός που τέλειωσε μηχανικός στην Αγγλία, δεν έχει διδαχθεί π.χ. αντισεισμική προστασία στο βαθμό που την έχει ίσως διδαχθεί ο έλληνας. Ε και ? τι σημαίνει αυτό ? Οτι δεν είσαι σε θέση να μάθει μόνος του αν χρειαστεί ? το ελληνικό πολυτεχνείο θα τον μάθει ? Υποτίθεται ότι έχει κριθεί άξιος επιστήμονας και είναι σε θέση να εμβαθύνει τις γνώσεις του μόνος του αν χρειαστεί. Δηλαδή, ο έλληνας ηλεκ/γος μηχανικός του 1980 που δεν έχει διδαχθεί ποτέ συστήματα Η/Υ, ψηφιακά και δομημένη καλωδίωση/τηλεπικοινωνίες γιατί να έχει δικαίωμα σε αυτό το κλάδο ? μήπως πρέπει να δώσει κι αυτός μερικά μαθήματα ? Ή μήπως ένας χειρούργος που δεν διδάχθηκε μια νέα επαναστατική τεχνική όταν ήταν στο πανεπιστήμιο δεν θα πρέπει ποτέ να την εξασκήσει ? Ο έλληνας ηλεκτρολόγος μηχανικός του ΕΜΠ που πάει στην Αμερική μήπως πρέπει να "δώσει μαθήματα" σε κάποιο αμερικάνικο πολυτεχνείο αφού δεν έχει διδαχθεί ποτέ το αμερικάνικο ηλεκτρικό σύστημα ? Προφανώς όχι. Θεωρούνται επιστήμονες και έχουν τις βάσεις να τα μάθουν με σεμινάρια με εξειδίκευση με επιμόρφωση κλπ χωρίς να δίνουν εξετάσεις στο ΤΕΕ που άλλωστε και επι της ουσίας δεν θεωρείται και κανένας σοβαρός επιστημονικός φορέας. Δεν μπορείς δηλαδή έναν Ευρωπαίο μηχανικό 50 χρονών με εμπειρία να τους λες ότι "κοίτα, για να ασκήσεις εδώ το επάγγελμα σου πρέπει τώρα να δώσεις 2 μαθήματα στο πολυτεχνείο ή εξετάσεις στο ΤΕΕ ασχέτως αν έχεις περάσει όλες τις εξετάσεις στη χώρα σου", την στιγμή που απ όσο ξέρω καμιά άλλη Ευρ. χώρα δεν θα το ζητήσει από σένα στην ίδια περίπτωση. Οπως ομως είπα διαφωνώ εν μέρη. Διότι από την άλλη συμφωνώ ότι η επιστημονική επάρκεια πριν ασκήσεις ένα επάγγελμα πρέπει να είναι εξασφαλισμένη, ειδικά όταν κινδυνεύουν ζωές. Ομως μια τέτοια επιβεβαίωση για 2η φορά από τη χώρα υποδοχής αυτή τη φορά σημαίνει -όπως πολύ σωστά παρατήρησε ο cna-, ότι η μια χώρα δεν εμπιστεύεται τα αναγνωρισμένα πανεπιστήμια της άλλης. Ετσι ξαναγυρνάμε από την αρχή με ένα ΔΙΚΑΤΣΑ σε κάθε χώρα. Οι Γερμανοί μηχανικοί μπορούν να πουν " ααα το ΕΜΠ τελείωσες ? ωραία, δώσε τώρα 10 μαθήματα και μάλιστα στα Γερμανικά και ξαναπέρνα". Είναι τελικά τι παραδοχές κάνουμε ως ΕΝΙΑΙΑ πια Ευρωπαϊκή Ένωση και δεν μπορεί να υπάρχουν διαφοροποιήσεις. Αν αυτό είναι σωστό ή λάθος είναι μια άλλη πονεμένη ιστορία.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα