brikoudi Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 23 , 2008 Share Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 23 , 2008 Συμφωνώ με τον Χάρη, το να δώσεις εξετάσεις στο ΔΟΑΤΑΠ glafki81 δεν έχει απαξιωτικό χαρακτήρα, απαξιωτικό θα έκρινα π.χ. έαν σπούδαζες πανεπιστήμιο 5 χρόνια και το ΔΟΑΤΑΠ σου το αναγνώριζε ως ΑΤΕΙ. Και εγώ θα δώσω μαθήματα, επειδή η Γερμανία δεν είναι σε σεισμική περιοχή δεν έχω διδαχθεί, οπως π.χ. το μάθημα αντισεισμικός σχεδιασμός. Το θεωρώ αυτονόητο!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
xaris__ Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 24 , 2008 Share Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 24 , 2008 Η αλήθεια είναι ότι η πορεία των πραγμάτων θα είναι η αναγνώριση των πτυχίων των κολλεγίων και η αναγνώριση ως ανώτατων των πτυχίων των ΤΕΙ. Το θέμα είναι όμως ότι το υπουργείο παιδείας μπορεί μέσω του νόμου να προβεί στην ακαδημαϊκή αναγνώριση των τίτλων σπουδών. Όταν μιλάμε για επαγγελματικά δικαιώματα, το λόγο έχει το ΤΕΕ. Κατά τη γνώμη μου, αυτό που μπορεί να γίνει είναι να μπορούν να είναι υποψήφια μέλη του ΤΕΕ όλοι όσοι έχουν ακαδημαϊκά αναγνωρισμένους τίτλους σπουδών. Αυτό που πρέπει να αλλάξει όμως είναι η διαδικασία εγγραφής στο ΤΕΕ. Θα πρέπει να θεσπιστούν πιο αυστηρά κριτήρια από αυτά που μέχρι τώρα ισχύουν. Για μένα πρέπει να γίνουν υποχρεωτικές οι γραπτές εξετάσεις σε μαθήματα τόσο γενικής παιδείας των μηχανικών (Μαθηματικά, Φυσική ας πούμε) όσο και σε μαθήματα ειδικά για κάθε κλάδο. Πέρα από τις εξετάσεις, θα μπορούσε το ίδιο το ΤΕΕ να αξιολογήσει αφενός τα ΑΕΙ, ΤΕΙ και κολλέγια του εσωτερικού και να πάρει στοιχεία από τα ΤΕ άλλων χωρών για την αξιολόγηση των εκεί ιδρυμάτων. Αυτό πιστεύω θα ήταν το πιο δίκαιο, έτσι ώστε και η χώρα να μην αντιμετωπίζει προβλήματα με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, αλλά και να μην υπάρχουν εγγραφές στο ΤΕΕ μελών, αμφιβόλου αξίας - απ' όποιο ΑΕΙ,ΤΕΙ, κολλέγιο κι αν προέρχονται, για να μην παρεξηγηθώ. Θα μπορούσε επίσης να ισχύει ότι αν κάποιος έχει αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα (ως πλήρες μέλος Τεχνικού Επιμελητηρίου) σε χώρα-μέλους της ΕΕ να εγγράφεται αυτόματα στο ΤΕΕ. Πιστεύω ότι κάτι τέτοιο θα διασφάλιζε σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα του επαγγέλματος. Και για όσους αναρρωτηθούν, δε θα με πείραζει καθόλου να κληθούν να δώσουν εξετάσεις και τα νέα μέλη του ΤΕΕ (όσοι είναι κάτω από 5ετία), κι εγώ μέσα δηλαδή, προκειμένου να είναι σίγουρο ότι πληρούνται κάποιες προϋποθέσεις για να ασκεί κάποιος το επάγγελμα του μηχανικού. Link to comment Share on other sites More sharing options...
brikoudi Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 24 , 2008 Share Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 24 , 2008 Πέρα από τις εξετάσεις, θα μπορούσε το ίδιο το ΤΕΕ να αξιολογήσει αφενός τα ΑΕΙ, ΤΕΙ και κολλέγια του εσωτερικού και να πάρει στοιχεία από τα ΤΕ άλλων χωρών για την αξιολόγηση των εκεί ιδρυμάτων. Αυτό πιστεύω θα ήταν το πιο δίκαιο, έτσι ώστε και η χώρα να μην αντιμετωπίζει προβλήματα με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, αλλά και να μην υπάρχουν εγγραφές στο ΤΕΕ μελών, αμφιβόλου αξίας - απ' όποιο ΑΕΙ,ΤΕΙ, κολλέγιο κι αν προέρχονται, για να μην παρεξηγηθώ xaris_ για την αξιολόγηση των ιδρυμάτων είναι το ΔΟΑΤΑΠ αρμόδιο, και κανένα επιμελητήριο στην Ευρώπη δεν μπορεί να αξιολογήση ιδρύματα εξωτερικού.Το επαγγελματικό κομάτι μπορεί να κρίνει το ΤΕΕ οχι το ακαδημαικό. Την αίτηση αναγνώρισεις πτυχίου / Δηπλώματος που θα κάνεις στο ΔΟΑΤΑΠ θα φανεί αν έχεις πτυχίο μαίμου ή όχι,γιατι πλέον ζητάνε τα έγγραφα απευθείας απο το ίδρυμα που τελείωσες. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xaris__ Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 24 , 2008 Share Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 24 , 2008 Η αναγνώριση που κάνει το ΔΟΑΤΑΠ αφορά, όπως έγραψα και παραπάνω, την ακαδημαϊκή αναγνώριση των τίτλων σπουδών. Αυτό που μπορεί να κάνει το ΤΕΕ είναι εφαρμόσει μια αξιολόγηση των ανώτερων/ανώτατων ιδρυμάτων του εσωτερικού, βάσει της οποίας, σε συνδυασμό με κάποιας μορφής εξετάσεις, θα απονέμει επαγγελματικά δικαιώματα. Έτσι, αποσυνδέοντας τα ακαδημαϊκά δικαιώματα από τα επαγγελματικά δικαιώματα, δίνεται η δυνατότητα στο ΤΕΕ να επιλέγει με αυστηρότερα κριτήρια απ' ότι ισχύει μέχρι τώρα τα μέλη του. Κατά τη γνώμη μου, πρέπει κάποια στιγμή να καταλάβουμε ότι η απόκτηση κάποιου ακαδημαϊκού τίτλου δεν μπορεί αυτόματα να σημαίνει και την απόκτηση της άδειας άσκησης επαγγέλματος, ειδικά από τη στιγμή που και η εκπαίδευση είναι παγκοσμιοποιημένη και τα εγχώρια ιδρύματα αρνούνται κάθε μορφής αξιολόγηση. Ας κάνει το ΔΟΑΤΑΠ τη δουλειά του, αλλά ας επιτραπεί στο ΤΕΕ να μην εμπιστεύεται αυτό το διάτρητο θεσμό και να κατοχυρώνει με δικό του τρόπο την αξία των μελών του. Φυσικά δεν εννοώ το ΤΕΕ να πάει σε όλες τις χώρες και να κάνει μόνο του αξιολόγηση. Οι προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες όμως έχουν δικούς τους μηχανισμούς αξιολόγησης, τους οποίους θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το ΤΕΕ. Σκεφτείτε ότι ένας Έλληνας απόφοιτος του 100ού Πανεπιστημίου της Αγγλίας (με μέτριο βαθμό στο πτυχίο), ενώ στην Αγγλία θα δυσκολευτεί να ασχοληθεί επαγγελματικά με αυτό που σπούδασε (λόγω της αξιολόγησης που υπάρχει και εφαρμόζεται), στην Ελλάδα θα ζητήσει με την αυτόματη αναγνώριση του πτυχίου του την ταυτόχρονη εγγραφή του στο ΤΕΕ και φυσικά την άσκηση του επαγγέλματος στη χώρα μας. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να περιοριστεί, χωρίς όμως να αδικήσει κανέναν. Αν αυτός ο απόφοιτος πληροί κάποιες προϋποθέσεις που θα ορίζονταν από το ΤΕΕ (εξετάσεις, κλπ), θα μπορούσε να γίνει μέλος. Το ίδιο θα ίσχυε φυσικά και για τον απόφοιτο των ελληνικών ΑΕΙ και ΤΕΙ. Η αξιολόγηση των ιδρυμάτων θα μπορούσε να παίξει βοηθητικό ρόλο στην επιλογή των μελών του ΤΕΕ. Εννοείται ότι την άποψή μου λέω, χωρίς να θέλω να παρεξηγηθώ από κανέναν. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeorgeS Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 20 , 2009 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 20 , 2009 Εξελίξεις. Πανεπιστημιακά τα πτυχία των κολεγίων τελικά ? "Η πρώτη επίσημη δικαίωση Κολλεγίου από Ελληνικό Δικαστήριο είναι γεγονός μετά την έκδοση της απόφασης του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών στην υπόθεση 17346/2008, IdEF κατά Ελληνικού Δημοσίου. Στην ανωτέρω απόφαση, σύμφωνα με ανακοίνωση του Κολλεγίου IdEF, το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών δικαιώνει το Κολλέγιο IdEF επιβάλλοντας την αναγνώριση των πτυχίων που χορηγούνται από το Δημόσιο Γαλλικό Πανεπιστήμιο Paris 13 σε σύμπραξη με το Κολλέγιο IdEF, όχι μόνο ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ από το ΣΑΕΙΤΤΕ, αλλά και ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ από το ΔΟΑΤΑΠ (πρώην ΔΙΚΑΤΣΑ). Επιπροσθέτως, κρίνει ότι «οι μη νόμιμες πράξεις του αρμοδίου οργάνου για την αναγνώριση ακαδημαϊκών τίτλων σπουδών (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., ΔΙ.ΚΑ.ΤΣΑ.), σε συνδυασμό με τις προαναφερθείσες δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικώς με τη διακοπή συνεργασίας των Γαλλικών Πανεπιστημίων με ελληνικά Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών , είχαν αντίκτυπο και προσέβαλαν , την πίστη, το κύρος και τη φήμη της ενάγουσας, που, συνεπώς, υπέστη ηθική βλάβη, για την οποία δικαιούται να λάβει, ως χρηματική ικανοποίηση, εύλογο ποσό κατά μερική παραδοχή του σχετικού αιτήματός της». Το επιμελώς διατυπωμένο σκεπτικό του Δικαστηρίου , σύμφωνα πάντα με τν ανακοίνωση του Κολλεγίου , προσαρμόζεται πλήρως στην πρόσφατη απόφαση του ΔΕΚ της 23ης Οκτωβρίου 2008, C-274/05, επηρεάζει άμεσα την εφαρμογή του Νόμου περί Κολλεγίων του πρώην Υπουργού Παιδείας κυρίου Ευριπίδη Στυλιανίδη, δίνει απάντηση στα αιτήματα της αντιπολίτευσης για άμεσο κλείσιμο των Κολλεγίων και καθιστά επιτακτική την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση από μηδενική βάση. O πρόεδρος του IdEF κύριος Ε. Αμαργιανάκης και οι νομικοί του σύμβουλοι κκ Β. Χατζόπουλος και Ε. Σπυριδάκη θα παραλάβουν την απόφαση από το Διοικητικό πρωτοδικείο (Λ. Ριανκούρ 85) την Τετάρτη 21 Ιανουαρίου στις 13:00 και στη συνέχεια θα δεχθούν ερωτήσεις από τους εκπροσώπους των ΜΜΕ. " (esos.gr) Φαίνεται πως τα πράγματα έχουν αρχίσει και αλλάζουν δραματικά. Προσέξτε την απόφαση (σύμφωνα πάντα με το ρεπορτάζ). Μιλάει για ισοτιμία και ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ και ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗ. Η απόφαση αυτή δημιουργεί νέα δεδομένα που αλλάζουν το τοπίο (οχι κατ ανάγκη προς το καλύτερο). Καθιστά επίσης επιτακτικότερη την ανάγκη έκδοσης όλων των επ. δικαιωμάτων πτυχιούχων ΤΕΙ και την σταδιακή πανεπιστημιοποίηση των ιδρυμάτων με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Επιτέλους, ας σταματήσει το ΤΕΕ να επιτίθετε ενάντια στα ελληνικά δημόσια ιδρύματα (ΤΕΙ) και ας ασχοληθεί με αυτά που γίνονται σήμερα και όχι το 1960. Οι εξελίξεις το προσπέρασαν. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xaris__ Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 20 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 20 , 2009 Έγω ήξερα ότι τα πτυχία τα δίνουν τα Πανεπιστήμια, όχι τα δικαστήρια... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stayros Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 20 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 20 , 2009 Περίμενες κάτι διαφορετικό; Link to comment Share on other sites More sharing options...
xaris__ Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 20 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 20 , 2009 Φυσικά και περίμενα κάτι διαφορετικό. Εκτός κι αν είναι φυσιολογική εξέλιξη, να μπαίνεις σε μία σχολή για να γίνεις τεχνικός και σε μια μέρα το δικαστήριο να σε βαφτίζει μηχανικό (ακόμη κι αν είσαι ήδη απόφοιτος αυτής της σχολής, στην οποία μπήκες με την προοπτική να γίνεις τεχνικός). ΥΓ1: Είμαι από αυτούς που δε θέλουν το δίπλωμά τους να γίνει μάστερ, από τη ...μπαλκονόπορτα. ΥΓ2: Συμφωνώ με τον GeorgeS ότι πρέπει σταδιακά να πανεπιστημιοποιηθούν όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι πώς γίνεται να δοθεί ένας πανεπιστημιακός τίτλος σπουδών αναδρομικά. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeorgeS Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 20 , 2009 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 20 , 2009 Σε ότι αφορά τα κολέγια εγώ δεν ξέρω τι πτυχία έπερναν μέχρι τώρα. Το πτυχίο που πέρνανε ήταν του συνεργαζόμενου πανεπιστημίου (αν επρόκειτο για συνεργασία) ή του κολεγίου ? Τα μαθήματα που κάνανε ήταν επακριβώς τα ίδια με το πρόγραμμα σπουδών του εκεί πανεπιστημίου ? οι εξετάσεις ίδιες με εκείνες του πανεπιστημίου ? Ποιό διορθώνει ? η' τα κολέγια είχαν δικά τους προγράμματα σπουδών και πέρνανε βεβαιώσεις ή πιστοποιητικά μέχρι σήμερα ? Τις αναλυτικές βαθμολογίες τις υπέγραφε-έστελνε το συνεργαζόμενο πανεπιστήμιο ή το κολέγιο-κέντρο ελευθέρων σπουδών ? Πολλά ερωτήματα. Από την εμπειρία μου στα ΤΕΙ, τα μεταπτυχιακά προγράμματα που γίνονται σε συνεργασία με πανεπιστήμια του εξωτερικού είναι πολύ αυστηρά σε αυτά τα θέματα. Τα προγράμματα σπουδών είναι αυτά που επιβάλει το πανεπιστήμιο, η ύλη ίδια, τα βιβλία ίδια, μέχρι και οι εξετάσεις γίνονται την ίδια μέρα που γίνονται και στο εκεί πανεπιστήμιο με τα ίδια θέματα φυσικά και συνήθως με την αυστηρότατη επιτήρηση στο Βρετανικό Συμβούλιο. Και φυσικά τα γραπτά στέλνονται χωρίς ονόματα (σαν πανελλήνιες) στο εκεί πανεπιστήμιο για βαθμολόγηση. Τα κολέγια ακολουθούν αυτή τη διαδικασία ? ή απλά υπάρχει συνεργασία και το ελληνικό κολέγιο έχει όλη την "επιτήρηση" της διαδικασίας ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stayros Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 20 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 20 , 2009 Το δικαστήριο δε βαφτίζει κανέναν τίποτα. Κ εγώ είμαι ενάντια στη προσφυγή στα δικαστήρια για τέτοια θέματα, με το σκεπτικό οτι δε θα έπρεπε να υπήρχαν καν "θέματα". Ο νομοθέτης είχε όλο το χρόνο στη διάθεση του να βαφτίσει τα σύκα σύκα κ τη σκάφη σκάφη. Το πρόβλημα είναι ότι ο νομοθέτης έχει βαφτίσει τα σύκα σκάφη κ τη σκάφη σύκα. Εδώ μπαίνουν τα δικαστήρια κ διορθώνουν τέτοιου είδους αδικίες. Αλλιώς ο νομοθέτης θα έκανε ότι του κάπνιζε βλ διαχωρισμός εξουσιών. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα