ba99297 Δημοσιεύτηκε March 25, 2013 at 07:52 πμ Δημοσιεύτηκε March 25, 2013 at 07:52 πμ (edited) Παιδιά γεια σας Τον τελευταίο καιρό ψάχνομαι για την κατασκευή ενός Cnc router . Έχω διαβάσει αρκετές αναρτήσεις στο internet για ήδη υπάρχουσες κατασκευές Βλέπω ότι σε πολλές κατασκευές, κυριαρχεί το αλουμίνιο σαν υλικό ως πιο ελαφρύ, ώστε να μην υπάρχει μεγάλη μάζα στους άξονες και κατ επέκταση μεγάλη αδράνεια όταν αυτοί μετακινούνται Ψάχνοντας λίγο στο δίκτυο διαπίστωσα τα εξής( αν κάνω κάπου λάθος ας με διορθώσει κάποιος ): Το αλουμίνιο έχει συντελεστή ελαστικότητας ( modulus of elasticity ) γύρω στο 10 Από την άλλη το ατσάλι έχει συντελεστή ελαστικότητας γύρω στο 30 Άρα για την ίδια ακαμψία σε μία κατασκευή, αν χρειαστώ πάχος ελάσματος 30 mm για αλουμίνιο, θα μπορέσω (στο περίπου) να έχω το ίδιο αποτέλεσμα με 10 mm ατσάλι Κατά όγκο λοιπόν θα χρειαστώ το 1/3 σε ατσάλι απ ότι σε αλουμίνιο. Όπως όλοι βέβαια γνωρίσουμε το αλουμίνιο είναι πιο ελαφρύ από το ατσάλι. Πιο συγκεκριμένα έχει το 1/3 του βάρους που έχει το ατσάλι. Με τελείως πρόχειρους και απλού υπολογισμούς προκύπτει ότι όσα κιλά χρειάζομαι σε αλουμίνιο, τα ίδια κιλά θα χρειαστώ σε ατσάλι για να έχω το ίδιο αποτέλεσμα σε ακαμψία. Ας δούμε το παρακάτω παράδειγμα. Έστω το πλαϊνό μίας γέφυρας κατασκευασμένο από αλουμίνιο με διαστάσεις 25 cm X 50cm και πάχος 3 cm έχει όγκο 3750 cm3 Το ίδιο κομμάτι από ατσάλι για να έχει την ίδια ακαμψία θα πρέπει να είναι 25 cm X 50cm και πάχος 1 cm έχει όγκο 1250 cm3 Εφόσον το ατσάλι έχει τριπλάσιο ειδικό βάρος από το αλουμίνιο, αυτό σημαίνει ότι τα δύο κομμάτια με την ίδια ακαμψία θα έχουν τελικά ΤΟ ΙΔΙΟ ΒΑΡΟΣ!!!! Το θέμα είναι ότι το ατσάλι είναι πολύ φτηνότερο από το αλουμίνιο. Άρα γιατί να πάω σε αλουμίνιο και όχι σε ατσάλι, ως βασικό υλικό για την κατασκευή μίας γέφυρας Κάνω κάπου λάθος ? Υ.Γ Μιλάμε πάντα για απλά ελάσματα και όχι τετράγωνα προφίλ με εσωτερικές χιαστί ενισχύσεις ακολουθεί ένα λινκ όπου γίνεται αναφορά στο θέμα http://www.cineventi...l_aluminum.html Edited March 25, 2013 at 07:53 πμ by ba99297
ba99297 Δημοσιεύτηκε March 26, 2013 at 04:57 μμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε March 26, 2013 at 04:57 μμ Κανένας?
AlexisPap Δημοσιεύτηκε March 26, 2013 at 05:18 μμ Δημοσιεύτηκε March 26, 2013 at 05:18 μμ Βασικά, είναι μεγάλη ιστορία το πως θα πετύχει κανείς μείωση της μάζας. Αν όμως η μείωση της μάζας είναι ζητούμενο, τότε η απάντηση είναι κράματα αλουμινίου. Πάντως, στις συνήθεις κατασκευές, το κόστος και η πολυπλοκότητα των κατασκευών από αλουμίνιο δεν δικαιολογεί την χρήση του. Αν βλέπεις αλουμινένιους οδηγούς, ειναι γιατί βγαίνουν έτοιμα προφιλ μεγάλης δυσκαμψίας από διάφορε εταιρίες. Έτοιμα συστήματα δηλαδή, που περιλαμβάνουν οδηγούς αλουμινένιους, ράουλα και ρυθμιζόμενα φορεία.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα