Μετάβαση στο περιεχόμενο

Τεχνικοί ασφαλείας


Recommended Posts

Από τη στιγμή που ο νομοθέτης επιτρέπει στον ιδιοκτήτη με την παρακολούθηση σεμιναρίου να γίνει ο ίδιος Τ.Α. οι τιμές έχουν πέσει στα τάρταρα. Σκέψου ότι το σεμινάριο κοστίζει από 80 μέχρι 150 ευρώ, οπότε λαμβάνοντας υπόψη τη λογική που έχει ο καθένας υπολόγισε πόσα παραπάνω θα είναι διαθέσιμος να σου δώσει ετησίως. Λογάριασε και την εποχή, η οποία είναι δύσκολη για όλους,  ακόμα και τα 20 ευρώ την ώρα μοιάζουν όνειρο θερινής νυκτός. Μιλάω πάντα για μικρά μαγαζάκια, καφετέριες, ταβερνάκια κτλ. που δουλεύουν 2-3 άτομα (ή τόσα είναι δηλωμένα τελος πάντων). Βάλε ότι οι ΕΞΥΠ έχουν σκοτώσει τις τιμές, τα περιθώρια διαπραγμάτευσής σου είναι πολύ περιορισμένα. Όπως έχω πει και σε άλλα θέματα και το έχουν θίξει και πολλοί συνάδελφοι είναι θέμα αρχής, αλλά τελικά και συναδελφικής αλληλεγγύης, πόσο διατεθιμένος είσαι να ρίξεις το κόστος της εργασίας σου και μέχρι ποιό σημείο. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 388
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Μπράβο συνάφελφε 

+1

 

Τα είπες πολύ ωραία και περιέγραψες ακριβώς όπως έχει η κατάσταση...

Edited by dib
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Καλησπέρα σας!!!

Σκέφτομαι να δραστηριοποιηθώ σαν τεχνικός ασφαλείας (ελεύθερος επαγγελματίας-εξωτερικός συνεργάτης),κυρίως σε μικρές επιχειρήσεις και τον τελευταίο καιρό μελετώ την σχετική νομοθεσία ώστε να προετοιμαστώ κατάλληλα.

Χρειάζομαι την βοήθεια σας στο εξής: Σύμφωνα με το Π.Δ. 16/96 όπως και άλλων διατάξεων, στις υποχρεώσεις του Τ.Α. είναι και ο έλεγχος των οδών διαφυγής και εξόδων κινδύνου και γενικά της πυροπροστασίας της κάθε επιχείρησης.
Ποια πρακτική εφαρμόζετε για τον συγκεκριμένο ελέγχο;
Υπάρχουν μελέτες έτοιμες τις οποίες ζητάμε από την επιχείρηση όπως μελέτη παθητικής ή/και ενεργητικής πυροπροστασίας και σύμφωνα με αυτές ελέγχουμε αν τηρούνται τα μέτρα;
Φαντάζομαι για να αδειοδοτηθεί μία επιχείρηση πρέπει να καταθέσει ανάλογα τη δραστηριότητά της και των κτιριακών υποδομών της τις ανάλογες μελέτες.

Ή βάσει της σχετικής για την πυροπροστασία νομοθεσίας πρέπει να μεριμνήσουμε ώστε να πραγματοποιηθούν οι εν λόγω μελέτες;

Εν κατακλείδι υπάρχουν έτοιμες οι μελέτες στις οποίες θα "πατήσουμε" για τους απαραίτητους ελέγχους;

Για παράδειγμα έστω ότι αναλάβω π.χ. ένα συνεργείο αυτοκινήτων. Εκ των προτέρων δεν γνωρίζω τα μέτρα ενεργητικής και παθητικής πυροπροστασίας που απαιτούνται για την συγκεκριμένη επιχείρηση.

Πρέπει να μελετήσω την σχετική νομοθεσία για τα απαραίτητα μέτρα ή θα ζητήσω τις εν λόγω μελέτες από τον εργοδότη;
Τι πρέπει να γνωρίζω γενικά σχετικά με την πυροπροστασία πριν αναλάβω μία επιχείρηση;
Έχω μελετήσει την σχετική νομοθεσία από το fireservice.gr και το elinyae.gr αλλά κάπου χάνομαι και νομίζω πως θα χρειαστεί να παρακολουθήσω κάποιο σεμινάριο σχετικό με τις μελέτες πυροπροστασίας για να τα βάλω σε μία τάξη.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τον χρόνο σας.

Link to comment
Share on other sites

Για κάθε κτίριο υπάρχουν μελέτες παθητικής και ενεργητικής πυροπροστασίας σύμφωνα με τις οποίες έχει εκδοθεί ένα πιστοποιητικό πυροπροστασίας.

Ελέγχεις εάν είναι σε ισχύ πρώτα και έπειτα ελέγχεις όλα τα μέσα που προβλέπονται για τον χώρο, φορητά και μη, ώστε να λειτουργούν καλώς.

Προσοχή στις φωτεινές ενδείξεις των εξόδων και των οδεύσεων, καθώς και στο να μην είναι φραγμένες οι τελευταίες.

 

Πάντως δεν είναι στις αρμοδιότητες σου να κάνεις όλες τις ενέργειες ώστε να είναι σύνομος ο χώρος, εσύ πρέπει να τα υποδείξεις στον ιδιοκτήτη και να τα καταγράψεις στο βιβλίο.

 

Φιλικά πάντα...

αφού ακόμα 'σκέφτεσαι' να δραστηριοποιηθείς, μην ψάχνεις να βρεις όλες τις πιθανές περιπτώσεις, είναι πάρα πολλές.

Ψάξε πρώτα να βρεις τους πελάτες σου και σε κάθε περίπτωση διαβάζεις τα ανάλογα.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα !!
Αρχικά σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση και άμεση ανταπόκριση.
Αν καταλαβαίνω σωστά λοιπόν ζητάω από την επιχείρηση το πιστοποιητικό πυροπροστασίας και κατά συνέπεια και το βιβλίο συντήρησης των μέσων.
Σε αυτό αναγράφονται τα μέσα που προβλέπονται για τον χώρο όπως και οι οδεύσεις διαφυγής ή θα χρειαστώ και τις μελέτες παθητικής και ενεργητικής πυροπροστασίας ώστε να ενεργήσω για τα περαιτέρω (Σημάνσεις, ενδείξεις κ.τ.λ.);

Δυστυχώς δεν γνωρίζω την μορφή του πιστοποιητικού.
Επίσης κάθε επιχείρηση πρέπει να διαθέτει το πιστοποιητικό ή και τις εν λόγω μελέτες ή κάποιες είναι υπόχρεες και κάποιες όχι; Από που μπορώ να αντλήσω πληροφορίες για αυτό; Από τις πυροσβεστικές διατάξεις (π.χ. από την πυρ. διατ. 13/10.5.2012) ή από κάπου αλλού, π.χ. κάποια πηγή που να γράφει τι χρειάζεται κάθε είδος επιχείρησης για να αδειοδοτηθεί;
Όσο για τη συμβουλή κατ' αυτόν τον τρόπο θα ενεργήσω απλά θέλω να αποκτήσω μία γενική εικόνα πρώτα τουλάχιστον για τα βασικά ώστε να είμαι κατά κάποιο τρόπο προετοιμασμένος και να εκτελέσω σωστά τα χρέη Τ.Α. και εν συνεχεία να εμβαθύνω αναλόγως σε κάθε δραστηριότητα.
Ευχαριστώ και πάλι και ζητώ συγγνώμη αν φαίνονται κάπως αστείες οι ερωτήσεις μου.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Καλησπέρα σε όλους τους συναδέλφους!...

 

Θα ήθελα να ρωτήσω σχετικά με τον ΤΑ σε φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης. Κάποιος συνάδελφος που να έχει ασχοληθεί με το συγκεκριμένο θέμα μήπως θα μπορούσε να μας διαφωτίσει...

 

Στη δικιά μου περίπτωση, είναι ο ίδιος ο ιδιοκτήτης ΤΑ στο φροντιστήριο, μετά από κάποιο σεμινάριο που παρακολούθησε. Και με ρώτησε για τα σχετικά. Επίσης, μου είπε ότι είναι για 8 ώρες το χρόνο. Εγώ είχα την εντύπωση ότι 25 ώρες το χρόνο είναι υποχρεωτικές...

 

Κάθε συμβουλή εννοείται ευπρόσδεκτη!...

Link to comment
Share on other sites

Λογικά θα πολλαπλασίασε τον συντελεστή ωρών που αντιστοιχεί σε κάθε εργαζόμενο (0.4 ώρες) επί τον αριθμό εργαζομένων, δηλαδή 20. Στην περίπωση αυτή όμως ισχύει η ελάχιστη απασχόληση, 25 ώρες.

Κατα τα λοιπά για φροντιστήριο είναι πάνω κάτω οι προδιαγραφές που ισχύουν σε εργασιά γραφείων. Και μια ερώτηση. Αφού έχει κάνει ο ίδιος το σεμινάριο, τι σε θέλει εσένα;

Link to comment
Share on other sites

Μάλλον επειδή ξεπέρασε το όριο των 6 εργαζομένων.

Οι ώρες είναι 25 πάντως.

Και επειδή φαίνεται να έχει 20 εργ, να γνωρίζεις ότι στους 21 είναι 50 ώρες η ελάχιστη απασχόληση.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα Συνάδελφοι,

 

επανέρχομαι. Μήπως γνωρίζει κανείς:

 

α) σε ατομική επιχείρηση ο Εργοδότης συνυπολογίζεται στο προσωπικό και συγκεκριμένα στο Διοικητικό Προσωπικό ;
β) στις περιπτώσεις που ο Εργοδότης είναι και Υπάλληλος θα συνυπολογίζεται στο (εργατοτεχνικό) προσωπικό ;

Edited by Antiermitianos
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.