Μετάβαση στο περιεχόμενο

ΣΠΜΕ - Διεθνές Συνέδριο με θέμα: “Re engineering Greece”


Recommended Posts

τοπική αυτοδιοίκηση...ενεργειακοί πόροι...τουρισμός...πάλι ότι γίνει εδώ πέρα δλδ. τα ίδια και τα ίδια. από την στιγμή που δεν λένε τίποτα για την ανάγκη επιχειρηματικής εξωστρέφειας των ελλήνων μηχανικών, δεν είναι παρά μια μπούρδα και μισή η όλη υπόθεση. μελετητικά τουλάχιστον πρέπει να γίνει μια ριζική οργανωτική και επιχειρηματική αναδιοργάνωση εάν θέλουμε να επιβιώσουμε

Link to comment
Share on other sites

Γιατί δεν έχουν κάνει έστω και την ελάχιστη προσπάθεια να γίνει γνωστή στο ευρύ κοινό η διεξαγωγή του συνεδρίου;

Κανένας, μα κανένας συνάδελφος δεν το ήξερε, εγώ κατά τύχη το ανακάλυψα, η επίσημη ιστοδελίδα του ΤΕΕ ασχολείται μόνο με την προβολή του προέδρου του, για διαφήμιση βέβαια ούτε

λόγος να γίνεται, είναι μακρία ο ΣΠΜΕ από τέτοιες καπιταλιστικές πρακτικές!!!

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητοί συνάδελφοι παρακολούθησα και τις δύο μέρες του συνεδρίου  το οποίο μπορώ να πω ότι ήταν πολύ καλό καθώς επίσης και οι συζητήσεις που ακολούθησαν. Αναφορικά με το ΤΕΕ, σχολιάστηκε αρνητικά ότι ήταν ΑΠΩΝ από τη συζήτηση. Κρίμα...!

 

Επίσης πολύ κρίμα είναι ότι η συμμετοχή ήταν πολύ χαμηλή. Στα peak δεν νομίζω να βρίσκονταν περισσότερα απο 100 άτομα.... Κρίμα γιατί το Reengineering Greece θα έπρεπε να αφορά ΟΛΟΥΣ τους Μηχανικούς που αναζητούν μια διέξοδο. Έχασαν μια ευκαιρία (δεν θα πω σημαντική) να εκφράσουν το λόγο τους και το προβληματισμό τους στην δυνατότητα που είχαν να μιλήσουν με φορείς και πρόσωπα. 

Σωστά όσα γράφτηκαν σε προηγούμενα post περί μη διαφήμισης και προβολής, αλλά το ΣΠΜΕ μόνο έχει 25,000μέλη που λογικά ενημερώθηκαν.

 

Τέλος, το ΙΕΚΕΜ είχε απευθείας μετάδοση του συνεδρίου για όσους δεν είχαν τη δυνατότητα να έρθουν.

Link to comment
Share on other sites

 το ΣΠΜΕ μόνο έχει 25,000μέλη που λογικά ενημερώθηκαν.

 

Προσωπικά ενημερώθηκα από το michanikos.gr και μόνο! Δεν ξέρω οι συνάδελφοι Π.Μ. που δεν μπαίνουν στο φόρουμ από που ενημερώθηκαν...Πάντως, η ελλιπής προσέλευση δεν νομίζω ότι ήταν θέμα ενημέρωσης...

Παρόλα αυτά είναι θετικό που η κουβέντα ήταν καλά κατά την γνώμη σου. Θέλεις να μας πεις και μερικά highlights του Συνεδρίου?

Link to comment
Share on other sites

Μα αφορούσε - κυρίως - θέματα μεγάλων έργων υποδομών.

Από τα 25.000 μέλη που έχει ο ΣΠΜΕ

η πλειοψηφία ασχολείται με την μελέτη / παραγωγή ιδιωτικών έργων.

Αν στο συνέδριο τίθεντο θέματα προς συζήτηση σχετικά με:

- το θεσμικό πλαίσιο για την παραγωγή ιδιωτικών έργων

- ΚΑΝ.ΕΠΕ. ευρωκώδικες κλπ

- ΝΟΚ 

θα είχε και όρθιους!

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά ενημερώθηκα από το michanikos.gr και μόνο! Δεν ξέρω οι συνάδελφοι Π.Μ. που δεν μπαίνουν στο φόρουμ από που ενημερώθηκαν...Πάντως, η ελλιπής προσέλευση δεν νομίζω ότι ήταν θέμα ενημέρωσης...

Παρόλα αυτά είναι θετικό που η κουβέντα ήταν καλά κατά την γνώμη σου. Θέλεις να μας πεις και μερικά highlights του Συνεδρίου?

 

Σχετικά με τα πιο σημαντικά highlights του συνεδρίου μπορώ υποκειμενικά να ενημερώσω για τα παρακάτω:

 

 

Νομίζω ότι η δεύτερη μέρα (Κυριακή) ήταν πιο ενδιαφέρουσα με θέματα που άπτονται περισσότερο στη βάση και στις ανάγκες του πολιτικού μηχανικού σήμερα. 

 

 

Η πρώτη μέρα κύλησε με περισσότερο πολιτικό χαρακτήρα και κάποιους διαξιφισμούς ανάμεσα στις θέσεις των πολιτικών παρατάξεων με πρώτη τη θέση των κυβερνώντων σχετικά με την προοπτική των μεγάλων έργων υποδομής κινούμενοι περισσότερο στο κομμάτι της ενέργειας και τους φυσικούς πόρους. Εξαιρετική η ομιλία του καθηγητή Τάσσιου ο οποίος με περίσσεια αλήθεια "έχωσε" σε όλους. Από το κομμάτι της εκπαίδευσης μέχρι τις πολιτικές επιλογές για τις οποίες ο καθηγητής έχει σοβαρό λόγο να μπορεί να κρίνει διαχρονικά την πορεία τους (μετράει σχεδόν έναν αιώνα όπως χαρακτηριστικά ανάφερε ο ίδιος). 

 

Αναδείχθηκε από του περισσότερους ως κυριότερος λόγος της αδιανόητης ύφεσης που περνάει ο κλάδος ο εσωστρεφής χαρακτήρας του επαγγέλματος των μηχανικών ο οποίος βασίστηκε στην εγχώρια παραγωγή και κατανάλωση υπηρεσίας με απουσία στρατηγικού σχεδιασμού. Όλο το master plan βασίστηκε στην εσωτερική κατανάλωση της παροχής υπηρεσιών με πρώτο και κύριο πελάτη το Ελληνικό κράτος και φυσικά χωρίς στρατηγική για την ανάπτυξη της οικοδομικής ιδιωτικής δραστηριότητας που ξεκίνησε από την εποχή του 60. Η εξωστρέφεια του κλάδου περιορίστηκε στα μεγάλα έργα της μέσης Ανατολής στα οποία το Ελληνικό στοιχείο έδωσε βροντερό παρών κυρίως λόγω των ιδιωτικών και πολιτικών διασυνδέσεων της χώρας. Και σε έργα στα οποία οι Ελληνικές εταιρίες έπαιζαν χωρίς αντίπαλο και με εξαιρετικές απολαβές...

 

"Πιασάρικη και για λίγους" ήταν επίσης η ανάπτυξη ως σημαντικού λόγου της εσωστρέφειας του κλάδου η εξασφαλισμένη αμοιβή όλων των νομοθετικά ρυθμιζόμενων επαγγελμάτων (μηχανικοί, δικηγόροι κλπ). Η προστασίας του επαγγέλματος επί τόσες δεκαετίες και η εξασφαλισμένη ελάχιστη αμοιβή-πληρωμή από το πελάτη προς τον μηχανικό αλλά και προς το κράτος (σίγουρα έσοδα) αποτέλεσε τροχοπέδη  στην ανάπτυξη του κλάδου τους, ήτοι την εξειδίκευση και την πιστοποίηση των ικανοτήτων τους καθώς η προστασία του επαγγέλματος δεν τους ώθησε να δούνε παραπέρα. Το τελευταίο με πολλές πολιτικές προεκτάσεις που δεν χρειάζεται κανείς να αναπτυχθεί η να αφιερώσει χρόνο.

 

 

Η δεύτερη μέρα κινήθηκε και πάλι έχοντας ως εφαλτήριο τις αιτιάσεις του προβλήματος, δηλαδή την εσωστρέφεια του κλάδου. Αναφέρθηκε εκτενώς ότι το πολύ καλό επίπεδο σπουδών που παρέχεται από τις Ελληνικές πολυτεχνικές σχολές δεν συνδυάζεται με τη δια βίου μάθηση -ειδικά σε ένα κλάδο στον οποίο οι εξελίξεις της γνώσης και της τεχνολογίας φέρνουν νέες τεχνικές και λύσεις και στην ουσία οδηγούν την πρόοδο του κλάδου. Η τεράστια γνώση και εμπειρία των μεγάλων έργων της προηγούμενης δεκαετίας και τα πολλά χρήματα που εισπράχθηκαν από εταιρίες, μηχανικούς κλπ. δεν αποτέλεσαν τη μαγιά για την δυναμική εξωστρέφεια του των μηχανικών.

 

Η δια βίου μάθηση και η πιστοποίηση αναδείχθηκαν ως ένας από τους  σημαντικότερους παράγοντες ανάπτυξης των μηχανικών. Αυτό επισημάνθηκε με δύναμη από το ΙΕΚΕΜ αλλά και από τα παραδείγματα στις ομιλίες των τεχνικών επιμελητηρίων Αμερικής (ASCE) και Αγγλίας (ICE) τα οποία ανέπτυξαν με ποιους τρόπους στηρίζουν την εκπαίδευση και την εξειδίκευση σε ολόκληρη την καριέρα των πολιτικών μηχανικών όταν αποφοιτήσουν από τις σχολές τους και για όλοκληρη την καριέρα τους.

 

Επίσης παρουσιάστηκαν τα προς εκτέλεση-αξιοποίηση έργα της Αττικής (ΤΑΙΠΕΔ, Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, Rethink Athens κλπ) και πως προσβλέπουν στην αυτοσυντήρηση τους μετά την ολοκλήρωση ώστε να μην επιβαρυνθούν οι δήμοι και κοινότητες που σε έντονο τόνο κατηγόρησε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέλιος Σταυρίδης, ότι αδυνατούν να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους λόγω έλλειψης πόρων. (βιωσιμότητα, αειφορία) με παραδείγματα από τα μεγάλα και μικρά έργα που τώρα σκουριάζουν και σαπίζουν.

 

 

Παρατηρώντας με δεύτερη ματιά το συνέδριο, δεν μπορώ να πω ότι διέκρινα ελπιδοφόρα μηνύματα για το μέλλον (εκτός από τις πολιτικές τοποθετήσεις ευχολόγιου χαρακτήρα και πατριωτικής ανάτασης τύπου "Η Ελλάδα μπορεί...").

 

 

Όπως ανέφερα και προηγούμενο post, ανεξάρτητα από το θέμα και τους ομιλητές, είναι κρίμα που η συμμετοχή ήταν τόσο χαμηλή. Παρότι ο κλάδος βρίσκεται σε ιστορικά χαμηλά με τους μηχανικούς να πλησιάζουν την ανέχεια, η μικρή συμμετοχή μου θυμίζει αδράνεια και ωχαδερφισμό! Κάτι σαν τους αγανακτισμένους, όλοι συμφωνούν αλλά όλοι βαριούνται να πάνε...

 

 

Ελπίζω να βοήθησα και να μην κούρασα.

 

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.