Χ Επισκέπτης 1 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 31 , 2008 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 31 , 2008 Η ΕΥΑΘ. Έχει σπάσει σε δύο εταιρείες. Το μη κερδοφόρο κομμάτι την "ΕΥΑΘ παγίων" (κατασκευές αγωγών, αντλιοστασίων, διυλιστηρίων κ.λπ.) την έχει το δημόσιο, ενώ το κερδοφόρο κομμάτι, διαχείριση νερού και εισπράξεις από τους πελάτες, την έχει η ΕΥΑΘ ΑΕ, ιδιωτική εταιρεία. Έτσι κάνει και η κουτσή Μαρία δουλειές και πράγματι θέλει προσπάθεια για να μη βγάζεις λεφτά με το τσουβάλι. Σκεφτείτε τι παιχνίδια παίζονται στην πλάτη του καταναλωτικού κοινού. Σ' αυτή την περίπτωση είναι ακόμα χειρότερα τα πράγματα. Τουλάχιστον στην περίπτωση της ΕΠΑ έχω την επιλογή να παραμείνω στο πετρέλαιο και να μη βάλω αέριο. Στην περίπτωση της ΕΥΑΘ, έχω τη δυνατότητα να πάρω νερό από κάποιον άλλον ή να κάνω γεώτρηση στο προκήπιό μου; Όχι, ακόμα μεγαλύτερο και χειρότερο μονοπώλιο.
CostasV Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 31 , 2008 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 31 , 2008 Στην http://www.eyath.gr/6metox_sinthesi.htm φαίνεται ότι το 74% της ΕΥΑΘ (όχι παγίων) το έχει το Δημόσιο. Το υπόλοιπο 26% το έχουν διάφορα νομικά και φυσικά πρόσωπα. Ποιός ορίζει την διοίκηση της ΕΥΑΘή και της ΕΥΔΑΠ και της ΔΕΗ; Νομίζω το Δημόσιο. Αν κάνω λάθος πές μου. Πάντως στην περίπτωση της ΕΠΑ Θεσσαλονίκης (αλλά και Θεσσαλία και Αττικής) την διοίκηση πρακτικά την ορίζουν οι στρατηγικοί επενδυτές και όχι το Δημόσιο. Τέλος, νομίζω ότι είναι ξεπερασμένη η θέση ότι το κράτος θα πρέπει να είναι ΚΑΙ επιχειρηματίας. Εδώ την δουλειά του ελεγκτικού μηχανισμού δεν μπορεί να κάνει καλά-καλά, μην του φορτώνουμε και την επιχειρηματικότητα...
Χ Επισκέπτης 1 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 31 , 2008 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 31 , 2008 Ακόμα και να έχει το 74% το δημόσιο δε σημαίνει ότι δεν είναι μια επιχείρηση με σκοπό το κέρδος. Σήμερα μπορεί να έχει το 74% αύριο όμως όχι. Άλλωστε, κάπως έτσι ξεκίνησαν όλες οι ΔΕΚΟ και σιγά-σιγά έδωσαν όλο και μεγαλύτερο ποσοστό των μετοχών τους σε ιδιώτες. Τέλος. συμφωνώ ότι το Δημόσιο δεν πρέπει να κάνει τον επιχειρηματία αλλά είμαι και υπέρ της θέσης ότι το ρεύμα, το αέριο και το νερό δεν είναι επιχειρήσεις αλλά κοινωφελείς υπηρεσίες και ως τέτοιες πρέπει το δημόσιο, έστω και με ζημία, να έχει τον πρώτο λόγο και σε καμία μα καμία περίπτωση να μη δημιουργούνται μονοπώλια ιδιωτικών εταιριών.
CostasV Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 31 , 2008 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 31 , 2008 Εάν δεν υπάρχει άλλη ιδωτική εταιρεία που να έχει μονοπώλιο στην Ελλάδα, τότε τι σε κάνει να λες ότι προτιμάς τα δημόσια μονοπώλια από τα ιδιωτικά; Και να υπενθυμίσω ότι κάθε ΕΠΑ είναι μονοπώλιο μεν , αλλά μόνο στην περιοχή ευθύνης της που είναι (ακριβώς για τον λόγο αυτό) περιορισμένη. Αρα η μονοπωλιακή ισχύς τους είναι περιορισμένη και μπορεί να γίνει σύγκριση τιμών με τις άλλες ΕΠΑ για την συγκράτηση τυχόν ... παρεκτροπών.
Χ Επισκέπτης 1 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 31 , 2008 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 31 , 2008 Το μονοπώλιο είναι μονοπώλιο έστω και εάν η περιοχή ευθύνης είναι περιορισμένη. Ας πούμε όλη η περιοχή της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης. Περιορισμένη μεν αλλά σε μια περιοχή που στην πρώτη περίπτωση αφορά 4.000.000 κατοίκους και στην άλλη 1.000.000 κατοίκους!!! Ορισμένες χώρες έχουν και μικρότερο πληθυσμό απ' αυτές τις πόλεις. Μπορώ εγώ που μένω στη Θεσσαλονίκη να πάρω φυσικό αέριο από άλλη εταιρεία; ΟΧΙ. Άρα υπάρχει μονοπώλιο. Γιατί τώρα καλύτερα δημόσιο μονοπώλιο παρά ιδιωτικό. Θεωρούσα ότι η απάντηση είναι προφανής. Ο ιδιώτης κάνει εταιρεία με σκοπό το κέρδος. Δεν τον ενδιαφέρει αν πουλάει μαρούλια ή φυσικό αέριο. Το Δημόσιο κάνει εταιρεία για κοινωφελείς σκοπούς, για να εξυπηρετήσει δηλαδή βασικές ανάγκες των πολιτών του κράτους. Γι αυτό λέγονται και ΔΕΚΟ. Ο ιδιώτης που έχει όπως είπαμε σκοπό το κέρδος γιατί να βελτιώσει τις υπηρεσίες του που σημαίνει παραπάνω κόστος γι αυτόν άρα μικρότερα κέρδη; Ο μόνος λόγος θα ήταν αν υπήρχε κι άλλος ιδιώτης που πουλάει το ίδιο προϊόν και προκειμένου να μη χάσει την πελατεία του. Όταν όμως "παίζει μπάλα μόνος του" τι γίνεται; Η τιμή πώλησης του αερίου είναι συγκεκριμένη, καθορισμένη από το κράτος και συνδεδεμένη με την τιμή του πετρελαίου. Το αρχικό κόστος σύναψης συμβολαίου με την ΕΠΑ κινείται σε χαμηλά επίπεδα γιατί υπάρχει ανταγωνισμός. Πρέπει να πείσει η ΕΠΑ τα νοικοκυριά να εγκαταλείψουν το πετρέλαιο και να το γυρίσουν στο φυσικό αέριο. Άρα, ο μόνος τρόπος για να αυξηθούν τα κέρδη της εταιρείας είναι να μειώσουν τα κόστη λειτουργίας. Ας πούμε, αντί να έχουν δύο υπαλλήλους στο τηλεφωνικό κέντρο να έχουν έναν.
CostasV Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 31 , 2008 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 31 , 2008 Το καλό με τις ιδιωτικές εταιρείες είναι ότι μπορείς να συγκρίνεις τα προϊόντα τους και τις τιμές τους. Δηλαδή μπορείς να συγκρίνεις πόσο πουλάει το αέριο η ΕΠΑ Αττικής και πόσο η ΕΠΑ Θεσσαλονίκης και να βγάλεις (εσύ ο πελάτης, ή και ο ελεγκτής το κράτος) ένα συμπέρασμα. Αυτό (το να βγάλεις δηλαδή ένα συμπέρασμα) ΔΕΝ θα ήταν τόσο απλό, αν οι ΕΠΑ ήταν δημόσιες εταιρείες διότι θα τσοντάριζε και το δημόσιο στο (ζημιογόνο συνήθως) προϋπολογισμό, και ΚΥΡΙΩΣ διότι θα διορίζονταν στις ΕΠΑ οι ημέτεροι. Στην απάντηση που δίνεις "στο γιατί το δημόσιο (μονπώλιο) είναι καλύτερο από το ιδιωτικό", το επιχείρημα που διακρίνω είναι ότι: ο μόνος τρόπος για να αυξηθούν τα κέρδη της εταιρείας είναι να μειώσουν τα κόστη λειτουργίας. Ας πούμε, αντί να έχουν δύο υπαλλήλους στο τηλεφωνικό κέντρο να έχουν έναν. Τι το μεμπτό (για τον καταναλωτή) έχει στο μειώσουν τα κόστη λειτουργίας. Μη μου πεις ότι θα περιμένει πολύ ώρα στην αναμονή του τηλεφωνικού κέντρου... Αέριο πουλάνε, δεν είναι call service.
erling Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 31 , 2008 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 31 , 2008 Μα και να δω ότι η ΕΠΑ Αττικής είναι καλύτερη από την ΕΠΑ Θεσσαλονίκης, αφού είμαι στην θεσσαλονίκη τι σημασία έχει?
CostasV Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 31 , 2008 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 31 , 2008 Ο καταναλωτής δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Ο ελεγκτικός μηχανισμός του δημοσίου (ΡΑΕ, ΥπΑν. ΔΕΠΑ) θα έπρεπε να μπορεί να κάνει, αν δει ότι γίνεται εκμετάλλευση της μονοπωλιακής θέσης. Θυμίζω ότι η μονοπωλιακή θέση των άλλων δημόσιων μονοπωλίων ΔΕΝ είναι συγκρίσιμη με καμία άλλη τιμή και ως εκ τούτου λιγότερο ελέγξιμη από το δημόσιο. Αλλά τι λέω; Το δημόσιο να ελέγξει το δημόσιο; Γίνεται;
Χ Επισκέπτης 1 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 1 , 2008 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 1 , 2008 Μου λες δηλαδή ότι ως καταναλωτής πρέπει να βασίζομαι ΜΟΝΟ στους ελεγκτικούς μηχανισμούς του Κράτους για να προστατευτώ. Το οποίο κράτος για να μην ξεχνιώμαστε είναι μέτοχος των ιδιωτικών μονοπωλίων των ΕΠΑ. Και τι θα ελέγξει το κράτος όταν οι τιμές πώλησης του αερίου είναι συγκεκριμένες και ορισμένες απ' αυτό; Το επίπεδο εξυπηρέτησης των πολιτών; Είμαι σίγουρος ότι χίλιες δυο δικαιολογίες μπορούν να βρεθούν γι αυτό. Αν δεν βλέπεις κάτι το μεμπτό στην αύξηση των κερδών ενός ιδιωτικού μονοπωλίου μέσω της μείωσης του κόστους λειτουργίας που βασίζεται στην πτώση της ποιότητας της εξυπηρέτησης των πολιτών σήμερα και ίσως αύριο στη μείωση της ασφάλειας λειτουργίας του δικτύου, τότε τι να πω;
marko Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 1 , 2008 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 1 , 2008 Τι το μεμπτό (για τον καταναλωτή) έχει στο μειώσουν τα κόστη λειτουργίας. Μη μου πεις ότι θα περιμένει πολύ ώρα στην αναμονή του τηλεφωνικού κέντρου... Αέριο πουλάνε, δεν είναι call service. Ναι μεν πουλάνε αέριο, αλλά μεγάλο ρόλο παίζει και η παροχή υπηρεσιών μιας επιχείρησης. Άλλωστε το αέριο συγκεκριμένο είναι, άσε που δεν με ενδιαφέρει να το αναλύσω ποιοτικά για να δω αν μου έδωσαν καλό... Εμένα ως μηχανικό με ενδιαφέρει αποκλειστικά η παροχή υπηρεσιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. Και αυτή βρίσκω προβληματική. Επίσης το να λέμε ότι είναι θέμα μονοπωλίου της συγκεκριμένης εταιρίας είναι η έυκολη απάντηση (εν μέρει όμως και αληθής). Για παράδειγμα δεν βλέπω διαφορές στις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας οι οποίες ανταγωνίζονται σκληρά προσφέροντας ουσιαστικά τα ίδια πράγματα με διαφορετικές ονομασίες και στις ίδιες τιμές... Το θέμα με την ΕΠΑ είναι ακόμα πιο σύνθετο. Δεν καταλαβαίνω πως η εταιρία που είναι υπεύθυνη για την πώληση του προϊόντος (αέριο), έχει αναλάβει και τον έλεγχο των μελετών. Σε ενδεχόμενη περίπτωση οικονομικής της κρίσης θα δώσει αέριο ακόμα και σε βάρκες. Αφήστε που άνετα θα μειώνει προσωπικό με άμεσο αποτέλεσμα την μη τήρηση κανονισμών και ελέγχων εγκαταστάσεων. Ποιος θα έχει και πάλι την ευθύνη...; Ο μηχανικός.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα