Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Πρόκειται για την γνωστή στους περισσότερους από εμάς γέφυρα η οποία κατασκευάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του '60.

 

Μεταξύ άλλων που εργάστηκαν στο έργο αυτό είναι ο πολύ γνωστός στους περισσότερους από εμάς (και καθηγητής μου στην έδρα Οπλισμένου Σκυροδέματος) καθ. κ. Θ. Τάσσιος και ο Ε Μαλλάκης (μηχανολόγος μηχανικό) που σχεδίασε το μεταλλικό μέρος του έργου (το οποίο είναι γεμάτο πρωτότυπες λύσεις).

 

Η ιστορία της γεφύρωσης του πορθμού είναι παλιά και μπορείτε να βρείτε πληροφορίες γι αυτή από τον ίδιο τον κ. Τάσιο σε ένα Λεύκωμα που εκδόθηκε από το ΤΕΕ - τμήμα Ευβοίας με την ευκαιρία μια εκδήλωση που έκανε το ΤΕΕ στη πόλη της Χαλκίδας το 2008 για την γέφυρα αυτή. Μπορείτε να βρείτε όλο το κείμενο του εδώ.

 

Όμως η ιστορία ενός έργου γράφεται και μετά την κατασκευή του.  Το 1995-8 έγιναν επεμβάσεις στη γέφυρα, τις οποίες βεβαίως γνωρίζει όλη η Χαλκίδα αφού η διέλευση του πορθμού ήταν κλειστή για τα αυτοκίνητα και την ναυσιπλοΐα για αρκετά χρονικά διαστήματα, στην πιο πάνω περίοδο.

Τι γνώριζαν όμως οι Χαλκιδείς; Γνώριζαν (μόνο) ότι την γέφυρα τον καιρό εκείνο την έβαψαν, αντικατέστησαν το ξύλινο, έως τότε, κατάστρωμα κυκλοφορίας της και τις άλλαξαν τα Η/Μ της. Ήταν έτσι όμως;

 

Όταν, από μόνος μου, βρέθηκα στην εκδήλωση αυτή ανακάλυψα, με μεγάλη μου έκπληξη, ότι όλοι πίστευαν ότι το έργο ήταν πολύ παλιό και ήθελε ανακαίνιση. Μίλησαν για την ιστορία της, μίλησαν για την συντήρηση που της έγινε στο τέλος της δεκαετίας του 90 και για την ανάγκη συντήρησης που είχε πάλι τότε το 2008 (και πιστεύω ότι ακόμη έχει -βαφή και Η/Μ). Οι περισσότεροι κουνούσαν το κεφάλι τους (παλιά γέφυρα είναι τι θες;)

 

Είναι όμως τελικά έτσι; Θα το κρίνετε μόνοι σας (είσαστε το καλύτερο κοινό γι αυτό). Για να το κρίνετε όμως χρειάζεται και κάποιο κείμενο το οποίο, ομολογώ, μου πήρε λίγο χρόνο μέχρι να βρω καιρό να το συντάξω. Θα το βρείτε εδώ μαζί κείμενα της μελέτης αυτής. Στη θέση αυτή υπάρχει και ένα επιπλέον link που σας οδηγεί σε μια περιγραφή του έργου γενικότερα.

 

Θα είμαι εδώ να απαντήσω σε όσου θέλουν κάτι περισσότερο ή διευκρινήσεις. Θα ήθελα επίσης να μάθω τι απέγινε εκείνη η πεζογέφυρα, την τύχη της οποίας κανείς δεν γνωρίζει (επειδή στην Ελλάδα της, τότε, ευημερίας μπορεί και να την έκαναν scrap).

 

 

post-11667-0-78684300-1369227677_thumb.jpg

  • Upvote 8
  • Απαντήσεις 67
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Καταρχήν, ευχαριστούμε που μοιράζεστε μαζί μας την μελέτη και τα σχέδια αυτού του πολύ ενδιαφέροντος έργου! Το σίγουρο είναι ότι είναι μοναδικό έργο στην Ελλάδα και πολύ ιδιαίτερο.

Απορίες υπάρχουν πολλές αλλά θέλω να ρίξω μια ματιά πρώτα στα επισυναπτόμενα....

Δεν θυμάμαι για ποιο λόγο, έλειπα από εκείνη την εκδήλωση του 2008 και επίσης κι εγώ είχα την άποψη ότι η γέφυρα είχε υποστεί μόνο μερική επισκευή... 

Δημοσιεύτηκε

Πόσο πανέμορφα πεπραγμένα...

 

Και εμείς καθόμαστε και διαβάζουμε νόμους, εγκυκλίους, για κάθε παπαρολογία περί αυθαιρέτων....μόνο και μόνο για να βγαίνει το ψωμί και τα κωλο-έξοδα που τρέχουν...

 

O tempora, o mores....

Δημοσιεύτηκε

Αγαπημένα μου γιοφύρια... Str_eng σε ευχαριστούμε πολύ για τα links και για το τεύχος!!!!  +1   :mrgreen:

Δημοσιεύτηκε

Ιστορικότατη γέφυρα και πολυαγαπημένη (καταγωγή γαρ).

 

Οντως εκείνη την εποχή ουδείς αντελήφθη το τιτάνιο έργο που έγινε ,διότι όλοι είχαν συνηθίσει

 

τις ανά τακτά διαστήματα αντικαταστάσεις του οδοστρώματος με πενιχρά όμως αποτελέσματα.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

Νάστε καλά.

Όπως όμως θα διαπιστώσατε εκεί είχε κατασκευαστεί μια "προσωρινή" πεζογέφυρα, η οποία είχε υποστεί τα πάνδεινα.

 

Ο λόγος που είχε κατασκευαστεί ήταν η κυκλοφορία πεζών και ποδηλάτων, αφού τα αυτοκίνητα είχαν οδηγηθεί από την ψηλή γέφυρα.

 

Αν θυμάται κανείς από εσάς την εποχή εκείνη είχε τοποθετηθεί στη είσοδο της πεζογέφυρας κάτι κάγκελα ώστε να περνάνε πεζοί μόνο και μικρά μηχανάκια. Όμως τα εμπόδια αυτά είχαν τοποθετηθεί την επομένη της ανέγερσης της πεζογέφυρας στη θέση αυτή και το ίδιο βράδυ μας είπαν ότι είχε περάσει από την γέφυρα ένας μεθυσμένος ταξιτζής και ένα μικρό φορτηγάκι(!!). Υπόψη ότι η κυρίως γέφυρα λειτουργούσε ακόμη(!!!).

 

Η κατασκευή της πεζογέφυρας είχε γίνει στον Ασπρόπυργο, από δικά μας αναλυτικά σχέδια επίσης, σε ένα εργοστάσιο που χωρούσε το 1/3 του μήκους της. Δεν είχε γίνει δηλαδή ποτέ προ-συναρμολόγηση. Μάλιστα για να μειωθεί το κόστος τα κατασκευάσαμε όλα (και τα εφέδρανα).

 

Η γέφυρα είχε χωριστεί σε 3 τμήματα και η μεταξύ τους σύνδεση γινόταν με προεντεταμένους κοχλίες, άρα με μικρή ανοχή.  Η γέφυρα μεταφέρθηκε με φορτηγά και τα 3 κομμάτια της τοποθετήθηκαν πάνω στην κινητή. Ο αρχιμάστορας όμως είχε πρόβλημα διότι φοβόταν την περίπτωση να μην ταιριάζουν τα κομμάτια. Να σας θυμίσω ότι τα "μαγικά" ηλεκτρονικά μηχανήματα ήταν τότε άγνωστα. Ακόμη και τα σχέδια από το CAD είχαν μικρή υπόληψη.

 

Όταν λοιπόν δοκίμασε την σύνδεση τους τα τμήματα έπεσαν "κουτί" και τον άκουσα να φωνάζει δυνατά (ήμουν μακριά εκείνη την στιγμή) "NASA!, NASA!, ...".

Λίγη ώρα μετά πήγα δίπλα του να δω και εγώ την NASA :smile: και τον βλέπω να χτυπάει ένα κοχλία για να τον βάλει στη θέση του. Λέω λοιπόν "Α! δεν ταιριάζει καλά εδώ..." (έχοντας βέβαια και εγώ τις φοβίες μου διότι πάντα όταν κάνεις ένα έργο "μπορεί" να υπάρχουν απρόβλεπτα, που όσο και αν προσπάθησες να "δεις" δεν τα κατάφερες) και αρχίζει να μου δικαιολογείται ότι το ήξερε από πριν  ότι δεν θα ταίριαζε καλά διότι δεν είχε ανοιχθεί "ακριβώς" η οπή.

 

2zh4opl.jpg

 

 

Ρώτησα τι απέγινε και κανείς δεν ήξερε οι περισσότεροι είπαν παλιοσίδερα. Θυμάμαι όμως ότι κάποιες κοινότητες ζητούσαν να την χρησιμοποιήσουν.

 

@nikoscivil: Για όλους τρέχουν, όμως μην υποτιμάς αυτό που κάνεις. Δεν είναι "θαυμαστό" βέβαια, ίσως και "επιστημονικό" αλλά είναι μια διοικητικού τύπου υπηρεσία προς ένα κοινό που αφενός την χρειάζεται και αφετέρου και πέρα από αυτήν (διότι πιθανόν να έρχονται και πρώτη φορά σε επαφή με μηχανικό, σε σχέση με το αυθαιρετάκι τους) θα χρειαστούν και μερικές συμβουλές - προτροπές για το τι θα πρέπει να κάνουν, τώρα που είναι νόμιμο.

Edited by Str_eng
Δημοσιεύτηκε

Το μόνο που έχω σαν κρίση είναι η χρήση των ανοξείδωτων κοχλίων σε επαφή με απλό χάλυβα διότι θα δημιουργήσει γαλβανικό φαινόμενο (με τον χάλυβα σε άνοδο). Ιδανικά θα έπρεπε στο εσωτερικό της οπής να περαστεί χαλύβδινο χιτώνιο με εποξική μη αγώγιμη κόλλα βάσεως αργύρου και μετά ο κοχλίας. Γενικά βέβαια καλό θα ήταν να έβαζαν και κανένα ανόδιο διότι η βαφές γενικά δεν κρατάνε πάνω απο 5 χρόνια σε τέτοιο περιβάλλον και στην Ελλάδα δεν το έχουμε με την συντήρηση.  

  • Downvote 6
Δημοσιεύτηκε

Οι κοχλιώσεις ήταν 10.9 και η γέφυρα προσωρινή (μερικούς μόνο μήνες).

 

Για την συντήρηση είναι ένα θέμα, υπάρχουν όμως βαφές σήμερα με μεγάλη διάρκεια ζωής (πάνω από 15 χρόνια) ακόμη και σε παραθαλάσσιες περιοχές ή σε splash zone αρκεί να τηρούνται οι προδιαγραφές και τα πάχη επίστρωσης.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Σαφώς και υπάρχουν το βασικό τους πρόβλημα όμως είναι οτι στην περιοχή επαφής (οπή) του κοχλία με το έλασμα η βαφές αυτές τρίβονται απο το σπείρωμα με αποτέλεσμα να έχουμε διάρρηξη του υμένα της βαφής. Προφανώς δεν τίθεται θέμα για προσωρινές κατασκευές.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.