nik Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 12 , 2013 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 12 , 2013 (edited) Τελικά ύστερα από πολύ διάβασμα στο ΦΕΚ Β΄ 465 των ελεγκτών δόμησης και στον ν.4030/11 άκρη δεν έβγαλα... Πρέπει ο ελεγκτής δόμησης να ελέγξει τις μελέτες της άδειας ή απλά ελέγχει βάσει εγκεκριμένων σχεδίων ? Π.χ. αναφέρει το ΦΕΚ: ...πρέπει να ελέγξει την: ... - η υλοποίηση των προβλεπόμενων από τις ισχύουσες διατάξεις για την πρόσβαση και εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία και εμποδιζόμενων ατόμων Επομένως εγώ ελέγχω βάσει νομοθεσίας για ΑμΕΑ ή βάσει σχεδίων ? Αν π.χ. η ράμπα έχει μεγάλη κλίση αλλά η κάτοψη είναι σφραγισμένη τι κάνω ? Επίσης ο ν.4030 αναφέρεται και σε έλεγχο των μελετών ! Edited Φεβρουάριος 19 , 2019 by Pavlos33
kan62 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 12 , 2013 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 12 , 2013 nik, ελέγχεις αν αυτό που βλέπεις υλοποιημένο είναι αυτό που διαβάζεις και στα σχέδια. Και μάλιστα σε αυτά μόνον που ρητά ο νόμος αναφέρει. Τα σχέδια επίσης δεν είναι εγκεκριμένα ούτε καν με την παλιά έννοια. Ένας συνάδελφος έχει υπογράψει ΥΔ γι' αυτά και έχει αναλάβει ευθύνη. Εγκεκριμένο θα είναι μόνο το ΤΔ και το ΔΔ ... Αν συμβεί αυτό που υποθέτεις ως έλεγχο το αποτέλεσμα το καταλαβαίνεις ... χάος ... απόλυτο όμως, όχι σαν αυτό που υπάρχει τώρα ... 2
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 13 , 2013 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 13 , 2013 Έχω ακούσει -κι έχω διαβάσει και στο φόρουμ- απίστευτες ιστορίες για εμπλοκές με ελεγκτές δόμησης. Η νομοθεσία έχει θεσπίσει υπεύθυνες δηλώσεις ανάληψης ευθύνης και ποινές για τους εμπλεκόμενους μηχανικούς (ως εάν μελετούσαν ανευθύνως μέχρι χθες), αλλά το κανονιστικό πλαίσιο είναι διάτρητο. Είμαστε σε περίοδο κρίσης, δεν υπάρχουν δουλειές και δεν βλέπουμε τις συνέπειες. Κι ωστόσο υπάρχουν ήδη περιπτώσεις -οι περισσότεροι τα έχουμε ζήσει ή τα έχουμε ακούσει- απαράδεκτων ενεργειών από επιθεωρητές δόμησης... Έτσι κι ανοίξουν οι δουλειές, ο εκβιασμός και η δωροδοκία που θα πέσει δεν θα έχουν προηγούμενο. Κι ο ευσυνείδητος ελεύθερος επαγγελματίας -είτε μελετητής, είτε ελεγκτής- θα νοιώσει τόσο μόνος κι απροστάτευτος όσο ποτέ άλλοτε. Ο 4030 είναι διάτρητος, το μόνο που εξασφαλίζει είναι ότι δεν έχουν καμία ευθύνη οι υπηρεσίες. Κατά τα λοιπά, για το παραμικρό πρόσκομμα, μπορεί να βρεθείς μπλεγμένος εκεί που δεν το περιμένεις. Χώρια ότι αντιμετωπίζει το θέμα "δόμηση" σαν να είναι ζήτημα τοπογραφικού και ΝΟΚ, σαν να μην υπάρχουν άλλοι κανονισμοί και διατάξεις... 3
kan62 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 13 , 2013 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 13 , 2013 Όλα είναι ξαναγραμμένα από την αρχή ... τίποτε όμως πραγματικά δεν είναι καινούργιο. Αυτό που γίνεται προσπάθεια να γίνει είναι μιά ανακατανομή των ευθυνών πριν την οριστική κρίση των θεμάτων. Ουσιαστικά τώρα ισχύει το "υπόκειται σε μελλοντικό έλεγχο", μόνο που μέχρι τώρα δεν είχε γίνει ποτέ ενώ τώρα (κάποια στιγμή) θα γίνει. Τότε όμως οι ευθύνες θα είναι μοιρασμένες αλλιώς και οι συνέπειες βαρειές. Εδώ πρέπει και εμείς να καταλάβουμε μερικά πράγματα. Μέχρι τώρα έχουμε καταφέρει να έχουμε απέναντι στον πολίτη τη χειρότερη εικόνα. Ίσως η τωρινή απραξία μας δώσει το χρόνο να διορθώσουμε και να χωνέψουμε πράγματα ή να σχηματίσουμε μιά νέα εικόνα για τον κλάδο. Τον συρρικνωμένο ... Σαν αρχή, ας ξαναδιαβάσουμε τον στίχο Μ 243 της Ιλιάδας ... αυτή τη φορά χωρίς το λάθος (του αναγραμματισμού) που σαν λαός έχουμε κάνει πολλές φορές στο παρελθόν. 2
SIRADRAB Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 14 , 2013 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 14 , 2013 'Εχουμε πολύ δρόμο ακόμα μέχρι να κάνουμε χωριό. Για την εικόνα που έχουμε καταφέρει να έχουμε απέναντι στον πολίτη σαν κλάδος δεν πιστεύω να φταίνε οι μηχανικοί. Είναι το ασαφές νομοθετικό πλαίσιο που υπάρχει και υπήρχε και τα χάλια γενικά της δημόσιας διοίκησης που δημιούργησε αυτό το μπάχαλο. Ο μηχανικός μετατράπηκε από το σύστημα σε δικολάβο χαρτογιακά και καταφερτζή προκειμένου να κάνει την δουλειά του. Και η δουλειά του δυστυχώς κατάντησε να είναι η διεκπεραίωση πολεοδομικών υποθέσεων-αχταρμάδων. Αντί ο μηχανικός να ασχολείται με το αντικείμενό του, να προσπαθεί να γίνεται κάθε μέρα και καλύτερος και να ενημερώνεται, τον κατάντησαν να γίνει κυνηγός εγκυκλίων και διμεσολαβητής μεταξύ του πολίτη και των πολεοδομιών. Για όλο αυτό το χάλι θεωρώ μοναδικό υπεύθυνο την δημόσια διοίκηση και τους διάφορους βολεμένους εκεί. Αυτοί τα κάνανε σκ#τά! 3
kan62 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 14 , 2013 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 14 , 2013 Σύμφωνοι σε όλα αν αφαιρέσεις το "μοναδικό" ... Δεν μπορούμε να αφαιρέσουμε τις ευθύνες του κλάδου στην κατάντια ... είμαστε ήδη μεγάλο τμήμα αυτής της διοίκησης και όλοι τμήμα του ίδιου λαού. Δεν λέω να αυτομαστιγωθούμε ... να δούμε που έχουμε κάνει λάθη και να τα πάρουμε από την αρχή ... βλέποντας την πραγματική κατάσταση. Σε κανένα από τα υπόλοιπα κράτη, τουλάχιστον της ευρωζώνης, ο μηχανικός δεν είναι σε τόσο χαμηλό επίπεδο στα μάτια των πολιτών της χώρας του. Και δυστυχώς από εκεί ξεκινάνε όλα τα δεινά του κλάδου ... 1
nik Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 15 , 2013 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 15 , 2013 Πάντως ο ν.4030 μας ρίχνει το μπαλάκι ουσιαστικά και του ελεγκτή των μελετών αφού στο άρθρο 7, παρ9. ορίζει : " 9. α. Αν: αα) Οι υποβαλλόμενες μελέτες δεν εκπονήθηκαν σύμφωνα με τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις ή .......επιβάλλεται...... ββ) Οι οικοδομικές εργασίες δεν εκτελέστηκαν σύμφωνα με τις μελέτες που υποβλήθηκαν ή σύμφωνα με τα εγκεκριμένα στοιχεία του τοπογραφικού διαγράμματος και του διαγράμματος δόμησης επιβάλλεται......"
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 15 , 2013 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 15 , 2013 Όχι nik, το "9" είναι κυρώσεις για μελετητές και επιβλέποντες. Όχι κυρώσεις για ελεγκτές. Επίσης, δεν λέει ποιος θα ελέγξει το σύννομο των μελετών. Μόνο στο 9στ λέει ότι οι ΥΔΟΜ και οι ελεγκτές θα ενημερώνουν αμελλητί το εποπτικό συμβούλιο. Αλλά, οι ΥΔΟΜ δεν ελέγχουν, άρα δεν ενημερώνουν. Επίσης οι ελεγκτές δεν ελέγχουν το σύννομο των μελετών, επομένως μόνο αν υπάρξει μία μεγάλη χοντράδα θα την δουν. Προσωπικά, θεωρώ ότι βάση δεοντολογίας (πόσο μάλλον που ο έλεγχος γίνεται υποχρεωτικά παρουσία του επιβλέποντα), σε περίπτωση σφάλματος της μελέτης θα πρέπει να ενημερωθεί πρώτα ο επιβλέπων. Άρα αυτός θα ενημερώσει την ΥΔΟΜ και ΕΥΕΔΕ σύμφωνα με το 9β. Δείτε και κάτι που δεν προβλέπεται σωστά εκ του νόμου: Ως επιβλέπων φτάνω στα τούβλα και διαπιστώνω ότι στο WC ΑΜΕΑ δεν εγγράφεται σωστά ο προβλεπόμενος κύκλος: Ο νόμος υποδεικνύει ως σωστή διαδικασία να "δώσω" τον μελετητή που θα φάει την καμπάνα των "μικρών παραβάσεων". Αν θελήσω να ενημερώσω τον φάκελο και να φτιάξω ένα σωστό WC με αφήνει ακάλυπτο. Κάποιοι συνάδελφοι θα την πατήσουν με αυτόν τον τρόπο, επειδή ένας δύστροπος εργολάβος ή ένας ανόητος ελεγκτής ζορίζει τον επιβλέποντα...
SIRADRAB Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 15 , 2013 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 15 , 2013 (edited) Καν62,...Σύμφωνοι σε όλα αν αφαιρέσεις το "μοναδικό" ... Να το βγάλω λοιπόν το ''μοναδικό'' που αναφέρεται στην υπαιτιότητα της δημόσιας διοίκησης για την χάλια κατάσταση της εικόνας των μηχανικών, γιατί ακούγεται ίσως υπερβολικό. Αλλά φίλε μου, όταν λέω για δημ. διοίκηση δεν εννοώ μόνο τους δύστροπους αραχτούς που βλέπαμε και που ακόμη βλέπουμε στα διάφορα γραφεία. 'Ολες οι πολεοδομικές ρυθμίσεις που έγιναν μέχρι τώρα και αφορούν το επάγγελμα μας, έγιναν με εισηγήσεις επιτροπών βολεμένων υπαλλήλων, σε ανίδεους στο άθλημα υπουργούς. Και οι δύο ήταν και είναι, εκτός της πραγματικότητας που την ζούνε οι μηχανικοί και οι πολίτες κάθε μέρα. Ο κάθε μηχανικός για να κάνει σωστά το έργο του και για να διατηρηθεί έτσι μια ποιότητα και μια καλή εικόνα του κλάδου στα μάτια του κόσμου, θα πρέπει να συντρέχουν ορισμένες προυποθέσεις. Μία από αυτές είναι το θεσμικό-νομικό πλαίσιο μέσα στο οποίο αυτός κινείται και λειτουργεί, που πρέπει να είναι απλό, κατανοητό και εφαρμόσιμο, να έχει σχέση με την πραγματικότητα. Η δεύτερη προυπόθεση είναι η ίδια δημόσια διοίκηση που ελέγχει την εφαρμογή των σε νόμο συμφωνηθέντων. Τι έχουμε εμείς από όλα αυτά?. Πως να συγκριθούμε με τους άλλους μηχανικούς της ευρωζώνης? Εδώ σε μας, μετά το πάτερ ημών κι αν είσαι ακόμα χριστιανός και πιστεύεις στην μετα θάνατο ζωή, θα πρέπει να μάθεις απ' έξω κι ανακατωτά διαδικασίες αμοιβών, ΕΚΚΟ, ΙΚΑ κλπ, και να θυμάσαι που έχεις συρταρώσει 1.500.000,25 εγκυκλίους για διάφορα αδιευκρίνιστα πολεοδομικά θέματα, αφού διασταυρώσεις πρώτα αν η τοπική σου πολεοδομία θα δεχτεί τις διευκρινίσεις που ξέθαψες και δεν θα κάνει άλλο έγγραφο ερώτημα στην ΔΟΚΚ για να έχει τις πιο φρέσκες. Πως να συμπεριφερθεί και να δουλέψει ένας νέος μηχανικός μέσα σε αυτές τις συνθήκες? Αναγκαστικά τα παρατάει όλα τα της επιστήμης του και τρέχει εξουθενωμένος πίσω από τις εξελίξεις των άπειρων διευκρινιστικών εγκυκλίων νόμων που άλλοι έφτιαξαν γι αυτόν αλλά χωρίς αυτόν και τους πολίτες. Αυτό είναι το επάγγελμα του μηχανικού σήμερα στην χώρα μας. Χαίρομαι για τους συναδέλφους που έχουν την οικονομική δυνατότητα ή αντέχουν στην πείνα, και απέχουν από αυτές τις άθλιες συνθήκες. Edited Ιούλιος 15 , 2013 by SIRADRAB 1
tzankan Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 22 , 2018 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 22 , 2018 Σε συνέχεια με τα παραπάνω, μια και έχουν περάσει 5 χρόνια και έχουν παρεμβληθεί και άλλα ΦΕΚ και οδηγίες. Προφανώς και ο ελεγκτής δόμησης ΔΕΝ ελέγχει την νομιμότητα της μελέτης αλλά την εφαρμογή των εγκεκριμένων σχεδίων. ΟΜΩΣ: Τι γίνεται σε περίπτωση που εντοπιστεί μια εξόφθαλμη παρανομία; Παράδειγμα: Σε οικοδομή 15 εκατοστά περιμετρικά του κτιρίου ΔΕΝ προσμετρούνται σε δόμηση και κάλυψη. Δηλαδή ακόμα και τα περιμετρικά υποστυλώματα είναι εκτός κάλυψης κατά 15εκ. Κατόψεις, Διάγραμμα Δόμησης και πραγματικότητα ταυτίζονται. Όμως δεν προκύπτει πουθενά ότι κάτι τέτοιο είναι δυνατόν εκ των κείμενων διατάξεων. Α. Εφόσον η πραγματικότητα είναι σύμφωνη με τα σχέδια δεν κάνουμε σχόλιο και Βεβαιώνουμε ότι ΔΕΝ διαπιστώθηκαν παραβάσεις. Β. Βεβαιώνουμε ότι ΔΕΝ διαπιστώθηκαν παραβάσεις αλλά γράφουμε το έυρημα στις παρατηρήσεις. Γ. Βεβαιώνουμε ότι διαπιστώθηκαν παραβάσεις, άσχετα εάν η οικοδομή είναι σύμφωνη με τα εγκεκριμένα σχέδια. Τι από τα Α,Β,Γ, και γιατί; Ευχαριστώ
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα