Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε
Παρ.20 του Αρθρο 24 του ν.4014/11 όπως τροποποιήθηκε από την παρ.5 του

άρθρου 50 του ν.4042/12 

Παρ.20 Οι αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης σε κτίρια ιδιοκτησίας του

∆ηµοσίου, των νοµικών προσώπων δηµοσίου δικαίου, των Ο.Τ.Α. και της ∆.Ε.Η. 

Α.Ε. υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος ως εξής : α) για όσες εκτελέστηκαν ή

εγκαταστάθηκαν πριν την έναρξη ισχύος του ν.1337/1983 µόνο µε την υποβολή των

υπό α΄

έως γ΄ δικαιολογητικών της παρ. 2 και χωρίς την υποχρέωση καταβολής του ενιαίου

ειδικού προστίµου και

β) για όσες εκτελέστηκαν ή εγκαταστάθηκαν µετά την έναρξη ισχύος του ν. 

1337/1983 µε την υποβολή των υπό α΄ έως γ΄ δικαιολογητικών της παρ. 2 και την

καταβολή ποσοστού 10 % του ενιαίου ειδικού προστίµου. 

Προστέθηκε από το άρθρο50 παρ.4 του ν.4042/12 : 

γ) «Οι αυθαίρετες κατασκευές που χρησιµοποιούνται ως δηµόσια ή δηµοτικά

σχολεία ή δηµόσια ή δηµοτικά γυµναστήρια σε κτίρια ιδιοκτησίας του ∆ηµοσίου, 

των νοµικών προσώπων δηµοσίου δικαίου, των ΟΤΑ και της Ο.Σ.Κ. Α.Ε. υπάγονται

στις διατάξεις του παρόντος µόνο µε την υποβολή των υπό α΄ και β΄ δικαιολογητικών

της παραγράφου 2.»

 

Αφού όπως αναφέρετε "Η Τ.Υ. απαιτει πρωτα να βγει η οικοδομικη αδεια (υποχρεωση του αναδοχου) και μετα να ξεκινησουν εργασιες." και αν πραγματικά το θέλει εκείνος το έργο σταθμίζει τα + και τα - και αφού υπογράψει ζητά αμέσως παράταση της συνολικής προθεσμίας του έργου κατά τόσες μέρες μεχρι να μπορέσει να ξεκινήσει τις εργασίες για την έκδοση της οικοδομικής άδειας.
  • Απαντήσεις 28
  • Created
  • Τελευταία απάντηση
Δημοσιεύτηκε

Ας ληφθεί υπ΄όψη ότι Υποχρέωση του Αναδόχου ΔΕΝ είναι να εκδόσει την Άδεια αλλά η βοήθεια-προετοιμασία της σύνταξης-οργάνωσης του φακέλου των δικαιολογητικών που πρέπει να ζητηθούν απο την Υπηρεσία που έχει και την αποκλειστική ευθύνη (Να μην γίνει αποδεκτή οποιαδήποτε συνεπευθυνότητα στην όλη διαδικασία) για την έκδοση Αδειών. Έχουν δει πολλά τα μάτια μας με τις Υπηρεσίες αυτού του επιπέδου.

Δημοσιεύτηκε (edited)

Να κάνετε ένα έγγραφο.

"Με βάση τα άρθρα τάδε και τάδε της διακήρυξης του έργου που απαιτούν την έκδοση της οικοδομικής άδειας πριν την έναρξη των εργασιών και επειδή οι οικοδομική άδεια άπτεται στην πολεοδομία και στην πολεοδομία και επειδή ο νόμος περί αυθαιρέτων μπλα μπλα μπλα....παρακαλώ να εγκρίνετε διακοπή των εργασιών μέχρι την έκδοση της οικοδομικής άδειας"

 

Ψάξε και στον 3669/08 κάπου θα έχει κάποιο σχετικό άρθρο για το θέμα 

Τι συμβατικό χρόνο σου δίνουν στην συγγραφή υποχρεώσεων?

 

Η άλλη λύση είναι να το συννενοηθείς με την υπηρεσία και να αναφερθεί στην σύμβαση και με κάποιο τρόπο να κατοχυρωθείς στο χρονοδιάγραμμα του έργου

Edited by Γιάννης
Δημοσιεύτηκε (edited)

Δημοπρατήθηκε Δημόσιο έργο, σε αυθαίρετο δημόσιο κτίριο.

Ο ανάδοχος τωρα έχει κληθεί να προσκομίσει την εγγυητική καλής εκτέλεσης και να υπογράψει το συμφωνητικό.

 

 

Ομως μεχρι να βγει ο νεος νομος για τα αυθαιρετα δεν μπορει να γινει η νομιμοποιηση, και ο αναδοχος ειναι υποχρεωμενος να πληρωνει την τραπεζα για την εγγυητικη καλης εκτελεσης.

Μπορεί καπως να καθυστερησει την υπογραφη συμφωνητικου για να μην βγαλει εγγυητικη?

 

 

Εφόσον πρόκειται για νομιμοποίηση δημόσιου κτιρίου, δεν έχει καμία σχέση ο 4014. Η νομιμοποίηση θα γίνει μόνο με το άρθρο 4 του ΝΟΚ, χωρίς την καταβολή προστίμου - το δημόσιο δεν οφείλει πρόστιμο ανέγερσης και διατήρησης αλλά μόνη ποινή είναι η κατεδάφιση (εγκ-28/86).

 

Εάν πάλι δεν πρόκειται να γίνει νομιμοποίηση αλλά ρύθμιση, τότε και πάλι δεν υπάρχει πρόβλημα αφού μετά τις τροποποιήσεις της η παρ.20 του άρθρου 24 του 4014 έχει ως εξής:

 

20. Οι αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης σε κτίρια ιδιοκτησίας του Δημοσίου, των νομικών

προσώπων δημοσίου δικαίου, των ΟΤΑ και της ΔΕΗ AΕ υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος ως εξής:

α) για όσες εκτελέστηκαν ή εγκαταστάθηκαν πριν την έναρξη ισχύος του Ν-1337/83 μόνο με την

υποβολή των υπο α έως γ δικαιολογητικών της παρ.2 και χωρίς την υποχρέωση καταβολής του ενιαίου

ειδικού προστίμου και

β) για όσες εκτελέστηκαν ή εγκαταστάθηκαν μετά την έναρξη ισχύος του Ν-1337/83 με την

υποβολή των υπό α έως γ δικαιολογητικών της παρ.2 και την καταβολή ποσοστού 10% του ενιαίου ειδικού

προστίμου.

"Οι ρυθμίσεις της παρούσας παραγράφου ισχύουν και ως προς ακίνητα που βρίσκονται ή θα περιέλθουν

στην κυριότητα του Ταμείου της παρ.1 του Αρθ-1 του Ν-3986/11".

(Σ.Σ. Το εντός "..." εδάφιο προσετέθη με την παρ.7α Αρθ-7 του Ν-4038/12

ΦΕΚ-14/Α/2-2-12)

"Οι ρυθμίσεις της παρούσας παραγράφου ισχύουν και ως προς τα κτίρια ιδιοκτησίας της ανώνυμης

εταιρείας με την επωνυμία "Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης ΑΕ (ΔΕΘ ΑΕ)".

(Σ.Σ. Το εντός "..." εδάφιο προσετέθη με την

παρ.11 Αρθ-12 του Ν-4109/13 ΦΕΚ-16/Α/23-1-13)

"Οι αυθαίρετες κατασκευές που χρησιμοποιούνται ως δημόσια ή δημοτικά σχολεία ή δημόσια ή δημοτικά

γυμναστήρια σε κτίρια ιδιοκτησίας του Δημοσίου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των ΟΤΑ και της ΟΣΚ

ΑΕ υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος μόνο με την υποβολή των υπό α΄ και β΄ δικαιολογητικών της παρ.2".

(Σ.Σ. Το εντός "..." εδάφιο προσετέθη με την

παρ.5 Αρθ-50 του Ν-4042/12 ΦΕΚ-24/Α/13-2-12.)

"Οι οριζόμενες στον παρόντα νόμο καταληκτικές προθεσμίες υποβολής των προβλεπόμενων

δικαιολογητικών δεν ισχύουν έναντι του Δημοσίου, προκειμένου περί αυθαίρετων κατασκευών ή αλλαγών χρήσεων

σε κτίρια ιδιοκτησίας του, των περιπτώσεων α και β".

(Σ.Σ. Το εντός "..." εδάφιο προσετέθη στο τέλος της παρ.20

με την παρ.22 άρθρου τρίτου του Ν-4092/12 ΦΕΚ-220/Α/8-11-12.

 

Edited by armenopoulos
  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Ας ληφθεί υπ΄όψη ότι Υποχρέωση του Αναδόχου ΔΕΝ είναι να εκδόσει την Άδεια αλλά η βοήθεια-προετοιμασία της σύνταξης-οργάνωσης του φακέλου των δικαιολογητικών που πρέπει να ζητηθούν απο την Υπηρεσία που έχει και την αποκλειστική ευθύνη (Να μην γίνει αποδεκτή οποιαδήποτε συνεπευθυνότητα στην όλη διαδικασία) για την έκδοση Αδειών. Έχουν δει πολλά τα μάτια μας με τις Υπηρεσίες αυτού του επιπέδου.

H συνταξη των μελετών για την εκδοση αδειας π.χ. αρχιτεκτονικα, στατικα κτλ ειναι ευθυνη του αναδοχου ? ο οποιος σημειωτεον δεν εχει μελετητικο πτυχιο αλλα κατασκευαστικο πτυχιο.

 

Η Τεχνικη Υπηρεσια εχει την απαιτηση να συνταξει ο αναδοχος τις μελετες για την οικοδομικη αδεια και να τις παραδωσει στην Τεχνικη Υπηρεσια για να τις υποβαλλουν στην Πολεοδομια.

Δημοσιεύτηκε (edited)

Εφόσον πρόκειται για νομιμοποίηση δημόσιου κτιρίου, δεν έχει καμία σχέση ο 4014. Η νομιμοποίηση θα γίνει μόνο με το άρθρο 4 του ΝΟΚ, χωρίς την καταβολή προστίμου - το δημόσιο δεν οφείλει πρόστιμο ανέγερσης και διατήρησης αλλά μόνη ποινή είναι η κατεδάφιση (εγκ-28/86).

 

Εάν πάλι δεν πρόκειται να γίνει νομιμοποίηση αλλά ρύθμιση, τότε και πάλι δεν υπάρχει πρόβλημα αφού μετά τις τροποποιήσεις της η παρ.20 του άρθρου 24 του 4014 έχει ως εξής:

Νομιζω οτι κανουν πρωτα ρυθμιση στο 4014, αλλα δεν με απασχολει ιδιαιτερα, η συνταξη του φακελου για την αδεια ειναι αυτο που περιμενουν απο εμας.

 

Στην αρχη πηγαν να μας φορτωσουν και την τακτοποιηση στον 4014.

 

"Ναι, θα υποβαλλεις το κτιριο στο συστημα των αυθαιρετων με τον δικο σου κωδικο, σαν να ηταν κτριο καποιου ιδιωτη", ετσι μου ειχαν πει!

 

"Μα δεν εχω υπογραψει συμφωνητικο για τακτοποιηση με 4014, οπως απαιτει ο νομος.

Και αμα το υποβαλλω με τον δικο μου κωδικο θα πρεπει να βγαλω και κωδικο εργου στις αμοιβες του ΤΕΕ.

Θα πρεπει να κοψω ΑΠΥ για ολα αυτα και να φορολογηθω χωρις ομως να πληρωθω απο τον Δημο! ( ο αναδοχος θα πληρωθει μεσω απολογιστικων και οχι ο ιδιωτης μηχανικος που κανει τις μελετες)

και επιπλεον ΔΕΝ εχω μελετητικο πτυχιο για να συντασσω μελετες για το δημοσιο"

Edited by Paul_Mix
Δημοσιεύτηκε

Φίλε Paul_Mix διευκρίνισε ποιο είναι το ζητούμενο.

 

Αν θέλεις να ακυρώσεις την σύμβαση, θα κινηθείς αλλιώς.

Αν θέλεις να γίνει το έργο κι απλώς ζητάς να ρεφάρεις τη ζημιά από τις καθυστερήσεις θα κάνεις σε κάποια πράγματα την πάπια.

 

Να το πω στα ίσια, ο ανάδοχος κερδίζει με αυτή την -παράνομη- διαδικασία.

Κανείς δεν έχει λόγο να τον στηρίξει, τη στιγμή που θα έπρεπε τις μελέτες αυτές να τις κάνει ένας μελετητής...

 

Χώρια από αυτό, υπάρχουν ένα σωρό ανάδοχοι που τα βρίσκουν μπαστούνια με τις εγγυητικές επειδή η δημόσια αρχή δεν παραλαμβάνει το έργο. Δεν είναι τόσο φοβερό θέμα μία δίμηνη καθυστέρηση σε μία διαδικασία που είναι ούτως ή άλλως παράνομη!

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

 
σε παρομοια περιπτωση η καθυστερηση ειναι ηδη 10 μηνες και συνεχιζεται. Οι εργασιες δεν εχουν ακομα αρχισει, ο αναδοχος ζηταει παρατασεις και πληρωνει προμηθεια στην τραπεζα για την εγγυητικη καλης εκτελεσης και προσθετης εγγυησης.
 
Το ζητουμενο ειναι να καταφερει να καθυστερησει την υπογραφη συμφωνητικου, για να μην υποχρεωθει να προσκομισει την εγγυητικη καλης εκτελεσης και προσθετης εγγυησης. Οταν η προσφορα που εχει γινει ειναι πολυ υψηλη, τα ποσα των εγγυητικων ειναι μεγαλα.
 
Να κανει αιτηση προς την Υπηρεσια, για μη υπογραφη συμφωνητικου μεχρι να γινει νομιμοποιηση του κτιριου ωστε να μπορουν να ξεκινησουν μετα οι εργασιες?



Μην κάνετε άσκοπη παράθεση ολόκληρου του αμέσως προηγούμενου μηνύματος, για λόγους οικονομίας του Φόρουμ.
Παρακαλώ διαβάστε τους Κανόνες Συμμετοχής
Γιάννης

Edited by Γιάννης
Δημοσιεύτηκε

Απο τη στιγμη που κακως ή καλως η τακτοποιηση του αυθαιρετου ειναι μεσα στη συμβαση και εσυ δεν εχεις προσβαλει τη διακηρυξη δεν μπορεις να καθυστερησεις την υπογραφη του  συμφωνητικου.

Απο εκει και περα ειναι θεμα ερμηνειας και εφαρμογης της συμβασης (υπερημεριες κ.λ.π)

Δημοσιεύτηκε

Παρ 5 Αρθρο 35 περί εγγυήσεων καλής εκτέλεσης... είναι πολύ απλό αυτό που μπορείτε να κάνετε-διαβάστε τον νόμο!

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.