Engineer Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 15 , 2013 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 15 , 2013 Μεταξύ 2000 και 2013, η ΕΕ έχει διαθέσει περί τα 65 δισεκατομμύρια ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και το Ταμείο Συνοχής για τη συγχρηματοδότηση της κατασκευής και της ανακαίνισης οδικών δικτύων. Στο πλαίσιο αυτό η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε σε έλεγχο 24 επενδυτικά έργα οδοποιίας, συνολικής αξίας 3 δισ. ευρώ, σε Γερμανία, Ελλάδα, Πολωνία και Ισπανία (οι τέσσερις χώρες απορρόφησαν το 62% των κοινοτικών κονδυλίων) με σκοπό να διαπιστώσει, εάν οι στόχοι των έργων επιτεύχθηκαν με εύλογο κόστος. Όπως σημειώνεται σε σχετική έρευνα, τα έργα στη Γερμανία παρουσιάζουν το χαμηλότερο συνολικό κόστος (287 χιλιάδες ευρώ), κόστος κατασκευής και κόστος οδοστρώματος ανά 1.000 τ.μ. Ακολουθεί η Ελλάδα με μέσο συνολικό κόστος ύψους 357.051 ευρώ, τρίτη κατατάσσεται η Πολωνία και Τέταρτη η Ισπανία (496,2 χιλιάδες ευρώ). Οι ελεγκτές εξέτασαν, εάν ο τύπος οδού που επιλέχθηκε ήταν ο κατάλληλος για την αντίστοιχη κυκλοφορία. Εάν δηλαδή, επιλέχθηκε οδός ταχείας κυκλοφορίας που ενδείκνυται για υψηλούς κυκλοφοριακούς όγκους ή αυτοκινητόδρομος. Ωστόσο, στην πλειονότητα των έργων που υποβλήθηκαν σε έλεγχο, οι προβλέψεις κυκλοφορίας ήταν ανακριβείς, τέθηκαν εκτός προβλέψεων και ως αποτέλεσμα, ο τύπος οδού που επιλέχθηκε συχνά δεν ήταν ο πλέον κατάλληλος για την αντίστοιχη κυκλοφορία. Προτιμήθηκε δηλαδή, η κατασκευή αυτοκινητόδρομων αντί οδών ταχείας κυκλοφορίας και στις τέσσερις χώρες. Οι αυτοκινητόδρομοι, οι οποίοι είναι μακράν δαπανηρότεροι από τις οδούς ταχείας κυκλοφορίας (το μέσο συνολικό κόστος ανά χιλιόμετρο ανέρχεται σε περίπου 11 εκατομμύρια ευρώ για τους αυτοκινητόδρομους και σε 6,2 εκατομμύρια ευρώ, ήτοι 43 % φθηνότερα, για τις οδούς ταχείας κυκλοφορίας), ήταν η προτιμώμενη επιλογή, ακόμα και για τμήματα στα οποία οι κυκλοφοριακές ανάγκες θα μπορούσαν να καλυφθούν με οδούς ταχείας κυκλοφορίας. Πηγή:www.capital.gr Click here to view the είδηση
jedi.Yannis Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 16 , 2013 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 16 , 2013 Η σύγκριση δεν ευσταθεί καθόλου, καθώς δεν μπορεί να συγκρίνει κανείς ένα δρόμο όπου κόβεις βουνά και κάνεις γέφυρες για να τον φτιάξεις με έναν σε κάμπο, καθώς και δρόμους με καλές ή κακές προδιαγραφές. Επίσης το κόστος των δρόμων της Ελλάδας έχει και μεγάλο κόστος συντήρησης, λόγω της πολιτικής που ακολουθούμε να φτιάχονυμε τους δρόμους πριν τα δίκτυα που τοποθετούμε από κάτω τους.
sdim Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 16 , 2013 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 16 , 2013 Το πραγματικό πάχος του οδοστρώματος στις υπόλοιπες χώρες είναι το ίδιο με της Ελλάδας; Το κόστος ανά χιλιόμετρο από μόνο του δεν μου λέει τίποτα. Για παράδειγμα στον δρόμο Πύργου-Πατρών, υπάρχουν εκατοντάδες αυθαίρετες κυκλοφοριακές συνδέσεις στην "Εθνική Οδό Πατρών-Πύργου". Αν πληρούσαν οι κόμβοι τις νόμιμες προϋποθέσεις θα κόστιζε η Εθνική οδός το δεκαπλάσιο. Επίσης έχουν βάλει φανάρια σε καμια δεκαριά διασταυρώσεις. Δεν θα έπρεπε να γίνουν ανισόπεδοι κόμβοι; Έχει άλλη χώρα φανάρια σε Εθνική οδό; Σε κάποια σημεία φαίνονται φρεναρίσματα από φορτηγά και έχει φύγει στρώση από την άσφαλτο. Είναι ειδικής τεχνολογίας και συμβαίνει αυτό;
ΙΑΣΟΝΑΣ Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 16 , 2013 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 16 , 2013 Δεν μας λένε και πόσα διόδια (και με τι κόστος) έχει ο καθένας από αυτούς σε κάθε χώρα;;;;
akius Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 16 , 2013 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 16 , 2013 τα νουμερα ειναι ΚΟΥΚΟΥΡΟΥΚΟΥ..... μιλανε για απολυτους αριθμους.... ας κανουμε συγκριση κλασματων βαση μεσου μισου γερμανιας και μεσου μισθου ελλαδας.... αναλογα το κοστος απαλλοτριωσεων..... κοστος υλικων .... πεταμε νουμερα και χαιρομαστε.....ειναι τετοια η μασαμπουκα που και ασχετος με τον χωρο νασαι αν μπορεις να παρεις εργο ΠΑΡΤΟ.... πως λεγανε αντιστοιχα στα ιδιωτικα...με την κτηματαγορα ΟΛΟ να ανεβαινει ακι ηλιθιος να εισαι ΑΝΤΙΠΑΡΟΧΗ δεν βαζεις μεσα!!! εκει που εχουν παει οι μισθοι σε λιγο θα συμφερει να βαζεις μηχανικους να σκαβουν χαντακια αντι να φερνεις εκσκαφεα!!!
BAS Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 17 , 2013 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 17 , 2013 Πάντως είναι αλήθεια ότι στην Ελλάδα κάναμε αυτοκινητόδρομους , εκεί που έφτανε η οδός ταχείας κυκλοφορίας . Αυτοκινητόδρομοι πρέπει να είναι μόνο ΠΑΘΕ , Εγνατία και Κόρινθος - Τρίπολη και Ιόνια . Οι κάθετοι της Εγνατίας εκτός των Ευζώνων και του Προμαχώνα , μπορούσαν να είναι ταχείας κυκλοφορίας , όπως και ο Ε-65 και τα τμήματα Τρίπολη -Καλαμάτα και Σπάρτη , ο Αμφιλοχία-Βόνιτσα , ο ΒΟΑΚ και να γίνουν και άλλοι που χρειάζονται όπως οι δύο άξονες της Εύβοιας , ο Λάρισα -Κοζάνη κλπ Αλλά ήταν πολλά τα λεφτά γιά τους εργολάβους και επίσης νομίζω ο ταχείας κυκλοφορίας δεν δικαιολογεί διόδια , αφού δεν έχει SR και επίσης μπορεί να έχει και ισόπεδους κόμβους , κυρίως κυκλικής μορφής . 2
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα