Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

στο άρθρο 64 γράφει για την Αποζημίωση... αλλά δεν αναφέρει ποιά ακριβώς είναι η διαδικασία.

 

Οι εργασίες δεν έχουν ξεκινήσει στο έργο, διότι το κτίριο δεν έχει νόμιμο περίγραμμα και δεν μπορεί να βγει η άδεια για τις εργασίες. Ο ανάδοχος είχε ζητήσει παράταση, αλλά τελικά η Πολεοδομία δεν εκδίδει την άδεια.

 

Εχουν περάσει παραπάνω από 3 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης (9 μήνες) και δεν έχουν ξεκινήσει οι εργασίες.

 

Ο ανάδοχος θα ζητήσει διάλυση της σύμβασης, και η αποζημίωση θα καθοριστεί από την επίτροπη παραλαβής?

πρέπει ο ανάδοχος να κάνει κάποια διαδικασία για να ζητήσει την αποζημίωση?

 

σε κάποιο έργο που εγινε διάλυση από την μεριά του Κύριου του έργου, δεν δόθηκε αποζημίωση.

Μπορούν να "αγνοήσουν" την αποζημίωση και να μην την καταβάλλουν στον ανάδοχο? Πώς μπορεί ο ανάδοχος να κατοχυρωθεί ότι θα του καταβληθεί η αποζημίωση?

Δημοσιεύτηκε

Μετα την αποφαση διαλυσης συστηνεται επιτροπη παραλαβης του εργου (και ας μην εχει εκτελεστει φυσικο αντικειμενο)

Η αποζημιωση  προτεινεται απο την επιτροπη παραλαβης και αποφασιζεται απο την προισταμενη αρχη (εννοειται οτι με την αιτηση που θα υποβαλεις για να γινει παραλαβη θα εχεις και πληρως τεκμεριωμενη εκθεση με τα αιτηματα σου).

Το δυσκολοτερο σε αυτην την περιπτωση ειναι η αποζημιωση για το τεκμαιρομενο οφελος (εως 5%).Το προτεινει και αυτο η επιτροπη παραλαβης και για να γινει δεκτο εστω και σε ενα μικροτερο ποσοστο πρεπει να ειναι επαρκως αιτιολογημενο απο τον αναδοχο στην προταση του .Στις περισσοτερες περιπτωσεις τη λυση δινει το δικαστηριο(εχω δει προταση επιτροπης και 1%).Η οροι για την τεκμηριωση της αποζημιωσης ,οπως προβλεπονται απο το νομο , ειναι πολυ ασαφης και γενικολογοι.Εδω θελεις οπωσδηποτε δικηγορο ειδικο σε θεματα Αστικου Κωδικα.

Επισης θελει αναφορα στα πραγματικα στοιχεια με βαση τα οποια θα προσδιοριζεται το αιτουμενο τεκμαιρομενο οφελος (διαφυγον κερδος) και με πληρη τεχνικοοικονομικη εκθεση.

 

Τωρα οσο αφορα τον τροπο πληρωμης

 

Συμφωνα με την βιβλιογραφια (π.χ Β.Κωτσοβινος "Κωδικας δημοσιων εργων 2012" ) πρεπει να συνταχθει ΑΠΕ οπου θα περιληφθει η αποζημιωση που θα εγκριθει λογω διαλυσης και μετα η αποζημιωση να μπει σε λογαριασμο.Ετσι βοηθιεται ο λογιστικος ελεγχος και το κλεισιμο του εργου.

Στη νομοθεσια δεν προβλεπεται κατι γιαυτο.

 

Και ενα τελευταιο για να δεις το πνευμα των δικαστηριων επι του τεκμαιρομενου οφελους

Εφ.Αθ.424/97

"Δεδομενου του γεγονοτος οτι δεν ξεκινησαν τα εργα ,καθως και οτι δεν δημιουργηθηκε εργοταξιο ουτε ενεργοποιηθηκαν οι συνακολουθες χρηματοδοτικες ενεργειες και υποχρεωσεις του αναδοχου,νομιμα και σωστα αιτιολογειται απο την Π.Α ο καθορισμος του τεκμαιρομενου οφελους στο 2% ,το οποιο κατα την κριση του Δικαστηριου δεν κρινεται ως χαμηλο ,εν οψει των ενδικων περιστασεων.Δεν οφειλεται επισης ΓΕ και ΟΕ επι του τεκμαιρομενου οφελους"

Η υποθεση οπως καταλαβαινεις εχει πολλες δυσκολιες.

Δημοσιεύτηκε

Δυο περιπτώσεις που ξέρω η επιτροπή παραλαβής το καθόρισε στο 2%

Και σε ένα μικρό έργο που είχα και τελικά δεν υπέγραψα σύμβαση μου ρώτησαν αν έχω απαιτήσεις που δεν θα υπογράψω και όταν τους ρώτησα πόσο είναι το ποσό που θα μπορούσα να διεκδικήσω που είπαν όχι μεγαλύτερο από το 2% όποτε έκανα έγγραφο ότι δεν ισχύει πλέον η προσφορά μου γιατί το πόσο που έβγαινε δεν άξιζε τον κόπο για όλη την διαδικασία 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.