ΚΑΝΑ Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 27 , 2015 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 27 , 2015 (edited) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΧΩΔΕ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 12 Δ/ΝΣΗ Ο.Κ.Κ./δ Αθήνα 5.3.1990 Αρ. Πρωτ. Οικ. 17414 ΘΕΜΑ: Αποδοχή της με αριθμ. 24/1990 γνωμοδότησης της Νομικής Δ/νσης με την οποία παρέχονται οδηγίες για αλλαγή χρήσης. Σας κοινοποιούμε για εφαρμογή τη με αριθμ. 24/1990 γνωμοδότηση της Νομικής Δ/νσης του ΥΠΕΧΩΔΕ την οποία αποδεχόμαστε. Με την παραπάνω γνωμοδότηση, γίνεται δεκτό, ότι για αλλαγές χρήσης, που έγιναν προ της εφαρμογής του ΓΟΚ/1985, σε επιτρεπόμενη στην περιοχή χρήση και εφ' όσον δεν παραβιάζουν τις πολεοδομικές διατάξεις, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 15 του Ν. 1337/83 περί υποβολής δηλώσεων και καταβολής της προβλεπόμενης ειδικής εισφοράς. Τα παραπάνω ισχύουν, εφ' όσον πρόκειται μόνο για αλλαγή χρήσης χωρίς να έχουν γίνει συγχρόνως και οικοδομικές εργασίες, για τις οποίες χρειαζόταν οικοδομική άδεια. Αυτονόητο είναι ότι έαν, η κατά τα παραπάνω αλλαγή χρήσης συνοδευόταν και από εκτέλεση οικοδομικών εργασιών, για τις οποίες απαιτείτο οικοδομική άδεια, τότε οι διατάξεις του άρθρου 15 του Ν. 1337/83 (με τις προύποθέσεις που αναφέρονται σ' αυτό) είχαν εφαρμογή μόνο για τις υπόψη οικοδομικές εργασίες. Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ Κ. Ι. ΛΙΑΣΚΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ Αριθμ. Γνωμ. 24 ΝΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Αθήνα 12.1.1990 Αρ. Πρωτ. 1953 Επί του αριθ. πρωτ. 70022/14.11.1989 ερωτήματός σας σχετικά με την υποχρέωση δήλωσης κατά τον ν. 1337/1983 αυθαίρετης αλλαγής χρήσης κτισμάτων και την επιβολή της ειδικής εισφοράς, παρατηρούμε τα ακόλουθα: Ι. Κατά την ερμηνεία των διατάξεων του ν.δ. 8/1973 έχει γίνει δεκτό από την νομολογία ότι η περί αυθαιρέτων κατασκευών διαδικασία αφορούσε σε παράνομες κατασκευές, όχι δε και σε αυθαίρετες αλλαγές χρήσεως (Σ.τ.Ε. 2942/1989, 494/1979, 4371/1980). Θα μπορούσε βέβαια και γι' αυτές να κινηθεί η διαδικασία περί αυθαιρέτων, εφόσον βέβαια συνεπεία της αυθαίρετης αλλαγής χρήσεως παραβιάζεται πολεοδομική διάταξη. Όπως π.χ. ως έχει γίνει δεκτό (Σ.τ.Ε. 158/1989) όταν επί αυθαιρέτου μετατροπής βοηθητικής χρήσεως χώρου σε χώρο κυρίας χρήσεως, διαπιστώνεται υπέρβαση του συντελεστή δομήσεως. Υπό το καθεστώς του νέου Γ.Ο.Κ/1985 και συγκεκριμένα των διατάξεων των άρθρων 5 και 22 παρ. 4 που εφαρμόζονται όπως έχει γίνει δεκτό (Σ.τ.Ε. 2942/1989) για μεταβολές χρήσεως που έγιναν από την έναρξη ισχύος του, θεωρούνται αυθαίρετες οι μεταβολές αυτές χρήσεως, εφόσον έγιναν χωρίς την ήδη απαιτούμενη άδεια και επί πλέον θίγουν τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις τόσον κατά τον χρόνο που επήλθαν όσον κατά τον χρόνο που διαπιστώθηκαν, εφαρμόζονται δε γι' αυτές τα οριζόμενα στην προαναφερόμενη παρ. 4 του άρθρου 22 του Γ.Ο.Κ./1985. ΙΙ. Κατά το δεδομένο ιστορικό του ερωτήματος δημιουργήθηκε το πρόβλημα αν ενέπιπτε στην υποχρέωση υποβολής δηλώσεως κατά το άρθρο 15 του ν. 1337 που παρείχε την δυνατότητα αναστολής κατεδάφισης αυθαιρέτων, και για αλλαγές χρήσεως κτίσματος επιτρεπόμενης. Συγκεκριμένα σε ανεγερθείσα με δύο οικοδομικές άδειες διόροφη αποθήκη έγινε αυθαίρετη αλλαγή χρήσεως σε ξενοδοχείο. Η αρμόδια Πολεοδομική Υπηρεσία κατόπιν υποβολής σχετικής δηλώσεως από τον ενδιαφερόμενο επέβαλε και την από το Π.Δ. της 3.9.1983 (Φ.Ε.Κ. 393 Δ) προβλεπόμενη ειδική εισφορά για την αλλαγή της χρήσεως μολονότι η νέα χρήση (του ξενοδοχείου) επιτρεπόταν στην περιοχή. Η Δ/νση Ο.Κ.Κ. του Υπουργείου με έγγραφά της (αριθ. 74514/14444/27.11.87, 61015/9386/15.9.88) είχε διευκρινήσει ότι δήλωση με το ν. 1337 θα είχε νόημα μόνο αν επρόκειτο για αλλαγή χρήσεως σε μη επιτρεπόμενη στην περιοχή. ΙΙΙ. Από τα πιο πάνω γενόμενα δεκτά συνάγεται ότι για αλλαγές χρήσεως κτίσματος που έγιναν πριν από την ισχύ του νέου Γ.Ο.Κ./1985 σε επιτρεπόμενη στην περιοχή εφόσον δεν παραβιάζουν πολεοδομική διάταξη δεν κινείται η διαδικασία κηρύξεως αυθαιρέτου και επομένως δεν εμπίπτουν τέτοιες αλλαγές χρήσεως στα αυθαίρετα κτίσματα του άρθρου 15 του ν. 1337 για τα οποία υπάρχει υποχρέωση υποβολής δηλώσεως και επιβολής της προβλεπόμενης από το π.δ. 3.9.83 ειδικής εισφοράς. Συνεπώς η άποψή μας επί του τεθέντος ερωτήματος είναι ότι για αλλαγές χρήσεως κτίσματος που έγιναν υπό το καθεστώς του Γ.Ο.Κ./1973 σε επιτρεπόμενες στις περιοχές και δεν παραβιάζουν πολεοδομικές διατάξεις δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 15 του ν. 1337/1983 περί υποβολής δηλώσεως και καταβολής της προβλεπόμενης ειδικής εισφοράς. Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΣ ΣΠΥΡΟΣ ΣΚΟΥΤΕΡΗΣ Edited Φεβρουάριος 27 , 2015 by ΚΑΝΑ 1
apier Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 27 , 2015 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 27 , 2015 και πάλι σωστός ο ΚΑΝΑ. Αυτό που ξέραμε και λέγαμε "διαισθητικά" (χωρίς παραπομπή), το βλέπουμε τώρα γραμμένο και επισήμως. Και με την απαραίτητη διευκρίνηση, επιτρέψτε μου να συμπληρώσω, ότι η αλλαγή χρήσης ΔΕΝ είναι συνυφασμένη με τις εργασίες που την ακολουθούν ή προϋποτίθενται. Άλλο αν χρειάζεται άδεια για την αλλαγή χρήσης καθεαυτή, κι άλλο αν χρειάζεται άδεια για τις εργασίες. Βέβαια, στις περισσότερες περιπτώσεις, η αλλαγή χρήσης χρειάζεται άδεια, αφού χρειάζονται οι εργασίες.
joanne Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 27 , 2015 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 27 , 2015 Με έχεις αφήσει άφωνη ΚΑΝΑ Να ενημερώσω κι εγώ με τη σειρά μου, πως σήμερα το πρωί επισκέφτηκα την πολεοδομία και μου είπανε ακριβώς αυτό. Ότι από τη στιγμή που υπάρχει νόμιμη άδεια και υπάρχει βεβαίωση του ΕΟΤ (επίσημος κρατικός φορέας) ότι ο χώρος λειτουργεί σαν ξενοδοχείο από το '71, δεν υπάρχει λόγος αλλαγής χρήσης. Η χρήση θεωρείται νόμιμη. ΥΣ: ποιος είναι ο "μοναδικός αρσενικός νομός"?
ΚΑΝΑ Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 27 , 2015 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 27 , 2015 "Έβρος" αλλά έτσι για να ευθυμήσουμε και λίγο μερικοί λένε λένε ότι υπάρχει και ο "Βόλος" αλλά κάνουν λάθος! γιατί αφ' ενός δεν είναι Βόλος αλλά Μαγνησίας και αφ' ετέρου εκείνος την έχει "κατεβασμένη" ενώ ο Νομός Έβρου "ανεβασμένη"
sdimog Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 6 , 2015 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 6 , 2015 (edited) Συνάδελφοι έχω την εξής περίπτωση:Σε κτίσμα παραδοσιακού οικισμού έγινε αλλαγή χρήσης από κλειστό χώρο στάθμευσης σε κατοικία που δηλώθηκε με το Ν.4014 και παρέμεινε σε προσωρινή υπαγωγή. Ο χώρος στάθμευσης μετρούσε στο ΣΔ και αποτελεί βοηθητική χρήση επομένως σύμφωνα με το Ν. 4178 πρόκειται για αλλαγή χρήσης από βοηθητική χρήση σε κύρια χωρίς υπέρβαση του ΣΔ . σε αυτή την περίπτωση πώς υπολογίζεται το πρόστιμο? Μπορώ να βασιστώ στην παράγραφο 5β του άρθρου 18 β. Στον ανωτέρω τρόπο υπολογισμού της παρ.5α του ενιαίου ειδικού προστίμου υπάγονται επίσης αυθαίρε− τοι ημιϋπαίθριοι χώροι, στέγαστρα, κιόσκια, καθώς και αυθαίρετες αλλαγές χρήσεις από βοηθητική χρήση σε βοηθητική και από κύρια χρήση σε κύρια που έχουν πραγματοποιηθεί χωρίς την έκδοση σχετικής οικοδο− μικής άδειας, εντός νομίμου περιγράμματος κτιρίου και υπό την προϋπόθεση ότι δεν επέρχεται υπέρβαση δό− μησης λόγω της αυθαίρετης αλλαγής χρήσης κατά την παρ.5 του άρθρου 19 του παρόντος σε συνδυασμό με τη διευκρίνηση 35 της Εγκυκλιου 4 (παρ 5β) που λέει ότι για αλλαγή χρήσης από βοηθητική σε βοηθητική και από κυρια σε κύρια χωρις να έχουν εκτελεστεί εργασίες που να επιτρέπουν τη σύνταξη αναλυτικού, καταβαλλεται παράβολο 500 ευρω? Το ξέρω ότι δεν αναφέρεται ακριβώς η περίπτωσή μου αλλά νομίζω ότι δεν υπάρχει κάτι πιο κοντά σε αυτό. Edited Μάρτιος 6 , 2015 by sdimog
apier Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 6 , 2015 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 6 , 2015 νομίζω ότι το πρόστιμο είναι με αναλυτικό / 500άρικο σε κάθε περίπτωση, αφού είχε μετρήσει στον συντελεστή. Αν μπορείς να κάνεις αυτή την αλλαγή σε παραδοσιακό χωρίς κάποια έγκριση είναι η απορία μου (γιατί δεν έχω κάνει κανένα τέτοιο και δεν το ξέρω το θέμα)
sdimog Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 6 , 2015 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 6 , 2015 Όχι απαιτείται έγκριση της επιτροπής του άρθρου 12. Απλά η ερώτησή μου αφορά τον υπολογισμό του προστίμου σε περίπτωση που δοθεί η έγκριση...
ΜΙΧΑΛΗΣ01 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 6 , 2015 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 6 , 2015 Συνάδελφοι έχω την εξής περίπτωση:Σε κτίσμα παραδοσιακού οικισμού έγινε αλλαγή χρήσης από κλειστό χώρο στάθμευσης σε κατοικία που δηλώθηκε με το Ν.4014 και παρέμεινε σε προσωρινή υπαγωγή. Ο χώρος στάθμευσης μετρούσε στο ΣΔ και αποτελεί βοηθητική χρήση επομένως σύμφωνα με το Ν. 4178 πρόκειται για αλλαγή χρήσης από βοηθητική χρήση σε κύρια χωρίς υπέρβαση του ΣΔ . σε αυτή την περίπτωση πώς υπολογίζεται το πρόστιμο? Μπορώ να βασιστώ στην παράγραφο 5β του άρθρου 18 β. Στον ανωτέρω τρόπο υπολογισμού της παρ.5α του ενιαίου ειδικού προστίμου υπάγονται επίσης αυθαίρε− τοι ημιϋπαίθριοι χώροι, στέγαστρα, κιόσκια, καθώς και αυθαίρετες αλλαγές χρήσεις από βοηθητική χρήση σε βοηθητική και από κύρια χρήση σε κύρια που έχουν πραγματοποιηθεί χωρίς την έκδοση σχετικής οικοδο− μικής άδειας, εντός νομίμου περιγράμματος κτιρίου και υπό την προϋπόθεση ότι δεν επέρχεται υπέρβαση δό− μησης λόγω της αυθαίρετης αλλαγής χρήσης κατά την παρ.5 του άρθρου 19 του παρόντος σε συνδυασμό με τη διευκρίνηση 35 της Εγκυκλιου 4 (παρ 5β) που λέει ότι για αλλαγή χρήσης από βοηθητική σε βοηθητική και από κυρια σε κύρια χωρις να έχουν εκτελεστεί εργασίες που να επιτρέπουν τη σύνταξη αναλυτικού, καταβαλλεται παράβολο 500 ευρω? Το ξέρω ότι δεν αναφέρεται ακριβώς η περίπτωσή μου αλλά νομίζω ότι δεν υπάρχει κάτι πιο κοντά σε αυτό. Αυτήν την περίοδο αντιμετωπίζω παρόμοια περίπτωση: Αλλαγή χρήσης από ισόγεια αποθήκη προ του 1955 σε γραφείο και έχω αποφασίσει να το πάω με 1 ΛΠΠ όπως ισχυρίζεται και ο apier. Πράγματι ο νόμος δεν μας το λέει ξεκάθαρα στο 5β του άρθρου 18. Όμως αυτό σε συνδυασμό με τα εδάφια 35 και 38 της Εγκυκλίου 4/13 και λίγο από το ένστικτο που οι περισσότεροι έχουμε αποκτίσει με οδηγεί προς αυτήν την κατεύθυνση..
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα