antloukidis Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 2 , 2015 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 2 , 2015 (edited) Aν και η εμπειρία μου από το ΕΜΠ είναι αρκετά "αρχαία" (μπήκα το 1975) νομίζω δεν έχουν αλλάξει πολλά μέχρι σήμερα. Οι γνώσεις που προσφέρονται είναι τελείως θεωρητικές και αποκομένες από εφαρμογές στην πράξη, που κάνουν ένα απόφοιτο τελείως ανίκανο να επιβλέψει και πολύ περισσότερο να κατευθύνει ένα υδραυλικό ή ηλεκτρολόγο (τεχνίτη) στις πιό κοινές εγκαταστάσεις π.χ. ύδρευσης, θέρμανσης και κλιματισμού. Φυσικά πολύ εξειδικευμένα αντικείμενα, που θα απαιτούν σεμινάρια, εξειδικευμένα βιβλία, εκπαίδευση σε software κλπ, πάντα θα υπάρχουν και είναι απόλυτα λογικό. Δεν είναι λογικό όμως να μην υπάρχει καμμία επαφή με τα πολύ συνηθισμένα, καθημερινά "πρακτικά", δηλαδή να μην έχει δεί και "ψηλαφήσει" ο απόφοιτος π.χ. ένα καλώδιο 3x2.5 ή μία χαλκοσωλήνα Φ15 με τα εξαρτήματά της, και να μη έχει δει από κοντά ένα υδραυλικό και ένα ηλεκτρολόγο εν "δράσει". Υ.Γ. δεν συμφωνώ ότι φοιτητές πολύ συνεπείς και με πολύ μεγάλους βαθμούς, είναι καλύτερα καταρτισμένοι στα ανωτέρω. Μάλλον είναι ακόμα πιό αποκομένοι από αυτά. Edited Οκτώβριος 2 , 2015 by antloukidis
georgios_m Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 2 , 2015 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 2 , 2015 Υ.Γ. δεν συμφωνώ ότι φοιτητές πολύ συνεπείς και με πολύ μεγάλους βαθμούς, είναι καλύτερα καταρτισμένοι στα ανωτέρω. Μάλλον είναι ακόμα πιό αποκομένοι από αυτά. Αυτός που το έγραψε αναφερόταν σε μια πολύ ειδική κατηγορία φοιτητών που είναι και αριστούχοι, διαβάζουν και εξωσχολική τεχνική ύλη και βρίσκονται και κοντά σε κάποιο επαγγελματία που τους μαθαίνει τη δουλειά. Είναι λίγο απίθανος συνδυασμός αλλά σε κάθε έτος θα υπάρχουν και 1 - 2 τέτοια άτομα.. Για τα ελληνικά πολυτεχνεία πιστεύω ότι είναι σαφώς και συνειδητά αποστασιοποιημένα από την επαγγελματική κατάρτιση διότι μάλλον έχουν χάσει την τεχνολογική μάχη. Δηλαδή όχι μόνο δεν είναι αυτά που παράγουν την τεχνογνωσία αλλά ούτε καν την αντιγράφουν. Ασχολούνται με οτιδήποτε δεν έχει εμπορευσιμότητα, ακριβώς γιατί εκεί δεν υπάρχει ανταγωνισμός. Οπότε περιορίζονται στο να βγάζουν καλά καταρτισμένο ερευνητικό προσωπικό (που να ξέρει υπολογιστή, ξένες γλώσσες και να χειρίζεται μερικές εργαστηριακές συσκευές) και που μόνο στο δικό τους χώρο θα μπορεί να εργαστεί.
antloukidis Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 2 , 2015 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 2 , 2015 που μόνο στο δικό τους χώρο θα μπορεί να εργαστεί. Τότε μήπως να μην έχουμε και ΕΔ μελέτης και επίβλεψης οτιδήποτε "εμπορικού"
stat Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 2 , 2015 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 2 , 2015 Aν και η εμπειρία μου από το ΕΜΠ είναι αρκετά "αρχαία" (μπήκα το 1975) νομίζω δεν έχουν αλλάξει πολλά μέχρι σήμερα. Οι γνώσεις που προσφέρονται είναι τελείως θεωρητικές και αποκομένες από εφαρμογές στην πράξη, που κάνουν ένα απόφοιτο τελείως ανίκανο να επιβλέψει και πολύ περισσότερο να κατευθύνει ένα υδραυλικό ή ηλεκτρολόγο (τεχνίτη) στις πιό κοινές εγκαταστάσεις π.χ. ύδρευσης, θέρμανσης και κλιματισμού. Φυσικά πολύ εξειδικευμένα αντικείμενα, που θα απαιτούν σεμινάρια, εξειδικευμένα βιβλία, εκπαίδευση σε software κλπ, πάντα θα υπάρχουν και είναι απόλυτα λογικό. Δεν είναι λογικό όμως να μην υπάρχει καμμία επαφή με τα πολύ συνηθισμένα, καθημερινά "πρακτικά", δηλαδή να μην έχει δεί και "ψηλαφήσει" ο απόφοιτος π.χ. ένα καλώδιο 3x2.5 ή μία χαλκοσωλήνα Φ15 με τα εξαρτήματά της, και να μη έχει δει από κοντά ένα υδραυλικό και ένα ηλεκτρολόγο εν "δράσει". Υ.Γ. δεν συμφωνώ ότι φοιτητές πολύ συνεπείς και με πολύ μεγάλους βαθμούς, είναι καλύτερα καταρτισμένοι στα ανωτέρω. Μάλλον είναι ακόμα πιό αποκομένοι από αυτά. Είναι πολύ εύκολο για τον καθένα - άρα και για τον απόφοιτο Πολυτεχνείου - να δουλέψει 1 χρόνο σε εργοτάξια υπό τις οδηγίες κάποιου εμπειρότερου και να αποκτήσει αυτή την 'επαφή με τα πολύ συνηθισμένα'. Για να κάνεις όμως μελέτες (και όχι 'ρετσέτες'), για να μπορείς να διοικήσεις ένα έργο με πολλές διαφορετικές πτυχές, για να δίνεις ασφαλείς λύσεις επί τόπου και άμεσα στο εργοτάξιο όταν κάτι δεν πάει as planned, τότε χρειάζεσαι τις θεωρητικές γνώσεις, τη νοοτροπία του problem solving (που σου καλλιεργήθηκε στα 5 χρόνια σπουδών), και την ευρύτητα πνεύματος που μόνο ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών μηχανικού μπορεί να παρέχει.
antloukidis Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 2 , 2015 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 2 , 2015 (edited) Σύμφωνοι, κάτι όμως δεν πάει καλά. Όταν ένας νέος μηχανικός, έχοντας το δικαίωμα να τα κάνει όλα (μελέτες, επιβλέψεις κλπ), αρχίζει να τα κάνει χωρίς το ενδιάμεσο στάδιο του εργοταξίου που αναφέρεις, αφού άλλωστε δεν τον υποχρεώνει κανείς? Μήπως θα έπρεπε να υπάρχει κάποια υποχρέωση, όπως το "αγροτικό" των γιατρών? Πιστεύω ότι όταν γίνεται αυτό που λέω παραπάνω από τους νέους μηχανικούς, γίνεται (έχει ήδη γίνει) πολύ μεγάλο κακό για την αξιοπιστία των μηχανικών. Μου έχει τύχει σε κάποια συνάντηση, να τεθεί ένα "μηχανολογικό" ερώτημα, που έτυχε να γνωρίζω την απάντηση (όχι από το ΕΜΠ), αλλά πριν προλάβω να απαντήσω, κάποιος πετάχτηκε και είπε "αυτά δεν τα ξέρουν οι μηχανικοί, ας ρωτήσουμε κανένα υδραυλικό καλύτερα" Edited Οκτώβριος 2 , 2015 by antloukidis
georgios_m Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 2 , 2015 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 2 , 2015 Καλά, μη το έχουμε και τόσο σίγουρο ότι είναι "πολύ εύκολο για έναν απόφοιτο να δουλέψει 1 χρόνο σε εργοτάξιο". Οι εταιρείες είναι απόλυτα οικογενειοκρατούμενες και δεν υπάρχει χώρος για "αγνώστους" που θέλουν να μάθουν κι αυτοί τη δουλειά για να σταδιοδρομήσουν. Ειδικά όταν δεν υπάρχει ανοικοδόμηση και ανάγκη για φτηνά εργατικά χέρια. Και δε ξέρω κατά πόσον θα είναι πρόθυμες να συνεργαστούν με τη δημόσια παιδεία στην κατάρτιση ανθρώπων που έρχονται για να τους ανταγωνιστούν. Ο θεσμός του αγροτικού ιατρού είναι θεσμός του δημοσίου τομέα ο οποίος κυριαρχεί στο χώρο της περίθαλψης. Η αντίστοιχη πρακτική άσκηση των μηχανικών θα γινόταν στις σχετικές δημόσιες υπηρεσίες, άρα πάλι μακριά από τον πραγματικό ανταγωνισμό. Ακόμα και οι θεωρητικές γνώσεις, η νοοτροπία του problem solving και η ευρύτητα του πνεύματος δεν προσφέρονται στο επίπεδο που απαιτεί η σημερινή αγορά εργασίας. Χρειάζονται δηλαδή κι αυτές αναβάθμιση.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα