Μετάβαση στο περιεχόμενο

Φουσκωμα δοχείο διαστολής θέρμανσης υπό πίεση


Dinos1974

Recommended Posts

Πρώτο, γενικό σχόλιο:

 

Το δοχείο διαστολής δεν είναι συσκευή ασφαλείας και εφόσον ξεχαστεί κλειστή η βάνα απομόνωσης του δεν δημιουργείται θέμα ασφαλείας για το δίκτυο.

Επίσης, δύο είναι οι πιθανές συνέπειες της κλειστής βάνας: Απώλεια νερού από το ασφαλιστικό πίεσης και αέρας στα σώματα. Και οι δύο είναι άμεσα ελέγξιμες, και οι δύο έχουν σαν πρώτο σημείο ελέγχου το δοχείο διαστολής.

 

Επομένως, κανείς λόγος δεν υπάρχει για να "απαγορεύεται" η βάνα στο δοχείο διαστολής.

 

Εξάλλου, με το σκεπτικό αυτής της απαγόρευσης, θα έπρεπε να απαγορεύεται και η βάνα στον κυκλοφορητή...

Το μόνο εξάρτημα όπου έχει νόημα τέτοια απαγόρευση για λόγους ασφαλείας είναι η βαλβίδα ασφαλείας.

 

Τέλος, αυτά τα πράγματα δεν λύνονται με απαγορεύσεις, αλλά με εκπαίδευση. Μαθαίνεις στους συντηρητές ότι πριν εγκαταλείψουν το λεβητοστάσιο πρέπει να ελέγχουν τις θέσεις των βανών, τις ενδείξεις των υδροστατών και τις ενδείξεις των μανομέτρων και καθαρίζεις.

 

 

Δεύτερο σχόλιο, ειδικό:

antloukidis, πρόλαβες κι έκανες edit, οπότε δεν το γράφω... :)

Link to comment
Share on other sites

Τόσο μεγάλο θέμα.... (τρία edit έκανα) και ίσως χρειάζεται και άλλα :smile: .

Αλέξη δεν συμφωνώ με τη βάνα στο ΔΔ γιατί πολλές φορές τα ασφαλιστικά κολάνε από την σκουριά και δεν ανοίγουν όταν χρειαστεί.

Γιαυτό άλλωστε τα μεγάλα ασφαλιστικά έχουν και μοχλό χειροκίνητου ανοίγματος για να ελέγχονται και να ξεκολάνε.

 

Υ.Γ Συγχαρητήρια πάντως Αλέξη που αν και ΠΜ μπλέκεσαι στα χωράφια μας σε τόσο εξειδικευμένα θέματα και πολλές φορές μας "βάζεις τα γυαλιά". (Εμένα αρκετές φορές :smile: ) 8-)

Edited by antloukidis
Link to comment
Share on other sites

Μα, τι θα κάνει το ΔΔ αν κολλήσει το ασφαλιστικό πίεσης; Αν υπάρξει ατμοποίηση, πόσον ατμό θα χωρέσει το ΔΔ;

 

Κι εμπάση περιπτώσει, δεν μπορεί να απαγορεύεται η βάνα στο ΔΔ επειδή... αν κολλήσει ο υδροστάτης, κι αν δεν δουλέψει το θερμικό, κι αν υπάρξει ατμοποίηση, κι αν δεν δουλέψει το ασφαλιστικό πίεσης, κι αν έχει ξεχαστεί κλειστή η βάνα του ΔΔ, θα σκάσει ο λέβητας μερικά μιλισεκοντ νωρίτερα...

 

Δεν μπορεί να είναι αυτό επιχείρημα.

 

Τα ασφαλιστικά πρέπει να ελέγχονται περιοδικά και να αντικαθίστανται όταν υπάρχουν υπόνοιες ότι δεν κάνουν καλά την δουλειά τους.

 

Το αν θα έχει βάνα το ΔΔ δεν έχει να κάνει με θέματα ασφαλείας.

Link to comment
Share on other sites

Δεμ μιλάμε για ατμοποίηση (Τότε κλαψε με μάνα κλάψε με....)

Με κολημένο ασφαλιστικό και κλειστή βάνα του ΔΔ, θα έχουμε καταστροφή (άνοιγμα) κάποιου σημείου του δικτύου, μόλις συμβεί ελάχιστη άνοδος θερμοκρασίας και διαστολή του νερού ( το νερό είναι ασυμπίεστο και το δίκτυο αντέχει ελάχιστη διαστολή, όση η ελαστικότητά του).

Δηλαδή ίσως μόλις το νερό θερμανθεί από τους 20 στους 30 οC.

 

Υ.Γ. Ίσως αυτοί που έγραψαν την απαγόρευση της βάνας, να είχαν στο μυαλό τους και το νόμο του Μέρφυ :smile:

Edited by antloukidis
Link to comment
Share on other sites

Η πίεση λειτουργίας στους λέβητες είναι από 3 bar και πάνω, και η πίεση ελέγχου έχει συντελεστή ασφαλείας συνήθως 3... άρα, οι λέβητες είναι δοκιμασμένοι  συνήθως για 9 bar +. Άρα, να σκάσει λόγω αύξησης της πίεσης από πρόβλημα σε ασφαλιστικά, δοχεία διαστολής κτλ είναι απίθανο. Το πιο πιθανό είναι να σκάσει κόλληση ή εξάρτημα (σάπιο)... και ο κίνδυνος είναι να βρίσκεται άνθρωπος κοντά....

Link to comment
Share on other sites

Το πιο πιθανό είναι να σκάσει κόλληση ή εξάρτημα (σάπιο)... και ο κίνδυνος είναι να βρίσκεται άνθρωπος κοντά....

 

Ή θερμαντικό σώμα....

Link to comment
Share on other sites

Βρε που δεν μπορεί να κάνει κανείς ένα σχήμα λόγου... :smile:

Προσωπικά τρία λεβητοστάσια είδα να κάνουν ατμοποίηση, και στις τρεις περιπτώσεις έσκασαν τα πολυαιθυλένια...

(παλιές εγκαταστάσεις, χωρίς δικτύωση...)

 

Το θέμα είναι άλλο:

Δεν υπάρχει λόγος να απαγορεύεται η βάνα στο ΔΔ.

Link to comment
Share on other sites

Αμα είναι να βάλεις διπλές βάνες φίλε antloukidis γιατί δεν βάζεις τον ταχυσυνδεσμο να γλιτώσεις το έστω και λίγο άδειασμα....

Γιατι το πρόβλημα δεν είναι το λίγο νερό αλλά ο αέρας και οι εξαερώσεις που πρέπει να γίνουν μετά...

 

 

AlexisPap Προσωπικά τρία λεβητοστάσια είδα να κάνουν ατμοποίηση, και στις τρεις περιπτώσεις έσκασαν τα πολυαιθυλένια

 

Αμ αυτά παθαίνετε εσείς εκεί πάνω με τα πλαστικά.... :smile:

Edited by aithilenio
Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω για ποιόν ταχυσύνδεσμο μιλάς.

Είμαι σίγουρος ότι κάτι έχεις στο, ομολογουμένως, θαυμάσιο αρχείο σου, να μας δείξεις.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.