Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε (edited)

Έχω περίπτωση σύνταξης τοπογραφικού δ/τος για συμβόλαιο και υπάρχει πρόβλημα...

Το αρχικό εμβαδόν του γηπέδου ήταν περίπου 4.100τ.μ. και κρίνεται ότι ήταν άρτιο ώς προ του 2003 (υπάρχει τίτλος του 1980, αλλά δυστυχώς λέει περίπου 4 στρέμματα χωρις τη ύπαρξη τοπογραφικού!), είχε δε πρόσωπο σε μικρό αγροτικό χωματόδρομο πλάτους 2,50μ. ο οποίος υπήρχε προ αμνημονεύτων ετών... (διαυκρινίζω ότι ο χωματόδρομος δεν ήταν και δεν είναι ούτε επαρχιακός, ούτε εθνικός, ούτε κύριος δημοτικός, ούτε αναγνωρισμένος προ του 1923).

Περίπου το 1990 υπήρξε "κατάληψη" (δεν λέω απαλλοτρίωση και εξηγώ παρακάτω...) λωρίδας του γηπέδου πλάτους περίπου 2,50μ., παράλληλα με την υφιστάμενη αγροτική οδό (μάλιστα προέκυψε διπλάτυνση αυτής) με σκοπό την τοποθέτηση σωλήνων άρδευσης από τον Τοπικό Οργανισμό Διαχείρησης Υδάτων (χωρίς να υπάρχουν μελέτες, πίνακες ιδιοκτησιών κλπ).

Το αποτέλεσμα ήταν να απομειωθεί το γήπεδο καθ' όλο το μήκος της εν λόγω πλευράς του παλιού χωματόδρομου όπως και του εμβαδού του, αφού σήμερα μετράται περίπου στα 3.700τ.μ.

Η έγγραφη απάντηση του Τοπικού Οργανισμού Διαχειρησης Υδάτων σε ερώτημα που κατατέθηκε ήταν επι λέξη ότι : "πράγματι καταλήψαμε λωρίδα του ακινήτου σας πλάτους περίπου 2,50μ. με την συναίνεσή σας, για την εκρίζωση των ελαιόδεντρων σας αποδώσαμε αντίτιμο 25.000δρχ με το πρωτόκολο ζημιών κλπ κλπ...." . 

Τα ερώτηματα είναι :

α) Μπορώ να συμπεριλάβω τα "καταληφθέντα" τ.μ. από την σωλήνα άρδευσης (τα οποία σήμερα πρακτικά αποτελούν τμήμα της αγροτικής οδού) στο εμβαδόν του σημερινού μου ακινήτου, ώστε να διατηρήσω την οικοδομήσιμότητά που ήδη είχα πριν την κατάληψη??

β) Αν η απάντηση είναι θετική, πώς νομίζετε πώς θα πρέπει να αποδώσω το Τοπογρ.Διάγραμμα  στο συγκεκριμένο σημείο?? Να διαχωρίσω κατ' εκτίμηση

& εμβαδομετρήσω την καταληφθείσα λωρίδα?? ώς δουλεία διέλευσης μήπως??? Αν το κάνω αυτό θα υπάρχει όμως πρόβλημα με τον Δήμο διότι :

γ) σε προφορική ερώτηση στην Τεχνική Υπηρεσία (του οικείου Δήμου), απάντησαν προφορικά ότι δεν μπορώ να συμπεριλάβω τα τ.μ. στο σημερινό εμβαδόν του γηπέδου διότι έχει προκύψει ΣΧΟΟΑΠ (2009) και ο αγροτικός δρόμος έχει καταχωρηθεί πλέον ώς περιουσία του Δήμου από το 2009 και ώς δημοτική οδός πλάτους 5μ. Βέβαια με προέτρεψαν (φιλικά και ώς αυθεντίες...) ότι μπορώ να αναφέρω ότι το γήπεδο είναι άρτιο κατα παρέκκλιση αλλά δεν θυμούνται με ποιό άρθρο ή εγκύκλιο...!!! (μέσα μου γελούσα).

Μήπως λοιπόν εσείς γνωρίζετε κάποιο άρθρο ή εγκύκλιο η οποία να με καλύπτει στην διατήρηση της αρτιότητας υπο τα παραπάνω δεδομένα????

 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις σας.

Edited by kontegr
Δημοσιεύτηκε

Ο αγωγός θεωρείται ως "δουλεία διέλευσης"  .

Για την απάντηση της Τεχνικής Υπηρεσίας δεν σχολιάζω .

Απομείωση εμβαδού με νόμιμο τρόπο δεν εντοπίζω , άρα εξαντλείς τα όρια σου στην αποτύπωση και υπολογίζεις το εμβαδόν .

Εάν βγεί > 4.000 τ.μ. καλώς 

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Ειπα να μην σχολιάσω την απάντηση της Τεχνικής Υπηρεσίας , γιατί 

 

α)Πρέπει να έπεσε στο "ζόνγκ" του Δήμου 

 

β) ή πρέπει να έχει πράγματι αυστηρούς περιορισμούς το ΣΧΟΟΑΠ , αλλά και πάλι κάτι δεν μου ταιριάζει στα γραφόμενα του συναδέλφου ..

 

Μήπως πρέπει να μας παραθέσει περισσότερα στοιχεία ?

Δημοσιεύτηκε
Kakos_lykos

Συνάδελφε, ευχαριστώ για τις απαντήσεις, αλλά δεν μπορώ να σκεφτώ τί είδους περισσότερα στοιχεία θα μπορούσα ν'αναφέρω επί του ερωτήματός μου... ίσως θα μπορούσαμε να διερευνήσουμε το θέμα της υπόστασης που λαμβάνουν οι αγροτικοί δρόμοι όταν εντάσσονται στα ΣΧΟΟΑΠ, αλλά αυτό μάλλον θέλει βαθύτατες και πληρέστατες γνώσεις νόμων, εγκυκλίων και διαταγμάτων μπορεί και 90 ετών...

Όποια γνώμη καλοδεχούμενη πάντως...

Δημοσιεύτηκε (edited)

Το ΣΧΟΟΑΠ είναι ένα σχετικά καινούργιο εργαλείο, αλλά πάλι, δεν έχω δει ΣΧΟΟΑΠ μέχρι τώρα το οποίο να "κηρύσσει" αγροτικούς δρόμους πλάτους 5μ. Ακόμα και αν το κάνει, μάλλον το κάνει ως "πρόταση" προς τον Δήμο, δηλαδή να προχωρήσει σε πράξεις αναλογισμού για τους συγκεκριμένους δρόμους.

 

Καλό θα ήταν να δεις τι ακριβώς λέει το κείμενο του ΣΧΟΟΑΠ (έτσι και αλλιώς θα είναι χρήσιμο, ως προς χρήσεις, όρους δόμησης, κλπ).

 

Πως ο συγκεκριμένος αγροτικός δρόμος έχει καταχωρηθεί ως περιουσία του δημοσίου σε πλάτος 5μ; (κτηματολόγιο, υποθηκοφυλακείο, κλπ).

 

Επίσης, γίνεται αναφορά σε συναίνεση (προφορική, γραπτή, αφορά γη εκτός από ελαιόδεντρα; ) και πρωτόκολλο ζημιών (τι ακριβώς αφορούν οι 50,000δρχ; )

 

Γνώμη μου: αν στο κτηματολόγιο/υποθηκοφυλάκειο δεν υπάρχει αλλαγή στο συγκεκριμένο ακίνητο από το 1990 και μετά (αλλαγή που να "ταιριάζει" σε αφαίρεση λωρίδας), δεν υπάρχει αλλαγή ιδιοκτησίας. Ειδάλλως, πρέπει να αποζημιωθείς τόσο για τα τετραγωνικά όσο και για την απώλειας οικοδομησιμότητας.

 

Γνώμη μου, 2: στο τοπογραφικό να φαίνεται και η θέση του αγωγού.

Edited by dsworks
Δημοσιεύτηκε (edited)

dsworks

μάλλον το κάνει ως "πρόταση" προς τον Δήμο

Στο ίδιο συμπέρασμα έχω καταλήξει κι εγώ, όταν λέμε ΣΧΟΟΑΠ σημαίνει προτεινόμενες χρήσεις, τροποποιήσεις, επεμβάσεις κλπ κλπ, άρα όπως το λές...

Πως ο συγκεκριμένος αγροτικός δρόμος έχει καταχωρηθεί ως περιουσία του δημοσίου σε πλάτος 5μ;

Δεν έχει καταχωρηθεί επίσημα σε κανένα υποθηκοφυλάκειο (κτηματολόγιο δεν υπάρχει), απλά ο χάρτης στον οποίο επισημαίνεται είναι αναπόσπαστο μέρος τους ΦΕΚ που αφορά το ΣΧΟΟΑΠ, δηλαδή κατοχύρωση με πλάγιο τρόπο ή "κατοχύρωση από τη σημαία"...

Επίσης, γίνεται αναφορά σε συναίνεση (προφορική, γραπτή, αφορά γη εκτός από ελαιόδεντρα; ) και πρωτόκολλο ζημιών (τι ακριβώς αφορούν οι 50,000δρχ; )

Η συναίνεση του ιδιοκτήτη ήταν άτυπη και αφορούσε την διέλευση του αγωγού άρδευσης και την εκρίζωση των ελαιοδέντρων, η αποζημίωση των 25.000δρχ στο απαντητικό έγγραφο αναφέρεται ξεκάθαρα ότι αφορά τα ελαιόδεντρα και όχι τη γή.

Γνώμη μου: αν στο κτηματολόγιο/υποθηκοφυλάκειο δεν υπάρχει αλλαγή στο συγκεκριμένο ακίνητο από το 1990 και μετά (αλλαγή που να "ταιριάζει" σε αφαίρεση λωρίδας), δεν υπάρχει αλλαγή ιδιοκτησίας. Ειδάλλως, πρέπει να αποζημιωθείς τόσο για τα τετραγωνικά όσο και για την απώλειας οικοδομησιμότητας.

Η περιοχή δυστυχως (ή ευτυχώς...) δεν έχει κτηματολόγιο και στο υποθ/κειο δεν υπάρχει παραχωρητήριο ή κάτι αντίστοιχο μεταγγεγραμμένο, βέβαια ο άνθρωπος επιθυμεί την οικοδομησιμότητα του ακινήτου του και όχι την αποζημίωση της καταληφθείσας λωρίδας για διάφορους λόγους...

Γνώμη μου, 2: στο τοπογραφικό να φαίνεται και η θέση του αγωγού.

Έχω καταλήξει ότι θα συμπεριλάβω στην εμβαδομέτρησή μου το καταληφθέν τμήμα (λωρίδα) του γηπέδου, με την επισήμανση "δουλεία διέλευσης υπόγειου αγωγού άρδευσης" και ότι ήθελε προκύψει... Πιστέυω ότι τυπικά τουλάχιστον η ιδιοκτησία είναι κατοχυρωμένη, πρακτικά βέβαια υπάρχει "θέμα", αλλά ώς μηχανικοί εξετάζουμε πρωτίστως το τυπικό του πράγματος.

 

Κάθε διαφορετική άποψη ευπρόσδεκτη.

Edited by kontegr
Δημοσιεύτηκε

Θεωρώ κι εγώ πως εάν είχε γίνει κάτι το οποίο να είχε επιφέρει απομείωση του εμβαδού της ιδιοκτησίας, θα είχε μεταγραφεί στο υποθηκοφυλάκειο είτε ως απαλλοτρίωση είτε ως συμβόλαιο παραχώρησης/αγοραπωλησίας. 

Οπότε από την στιγμή που δεν έχει γίνει κάτι τέτοιο, η ιδιοκτησία παραμένει ως έχει ανεξαρτήτως της αποζημίωσης που δόθηκε για τα δένδρα..

Τώρα, για να αναφερθεί ως δουλεία η διέλευση του αγωγού, δεν θα έπρεπε αυτό να φαίνεται και να χαρακτηρίζεται έτσι σε κάποιο έγγραφο ή κάτι τέτοιο? 

Η θεωρούμε πως από την στιγμή που με πρωτοβουλία του ΟΤΑ πέρασε ένας αγωγός, αυτομάτως αυτό αποτελεί δουλεία??

Δημοσιεύτηκε

Πώς αλλιώς θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί η υπόγεια αυτή κατάληψη άνεϋ άλλων επίσημων εγγράφων???

Το μόνο που μου 'ρχεται στο μυαλό είναι να την χαρακτηρίσω "άτυπη δουλεία διελέυσεως ύπερ .... κλπκλπ", όπως ακριβώς αν ήταν υπέργεια δουλεία διέλευσης άνεϋ συμβολαιογραφιλής επικύρωσης, για παράδειγμα υπέρ ενός όμορου ιδιοκτήτη που είχε τυφλό οικόπεδο και εξυπηρετούνταν πάππου-προπάππου από το ακίνητό μου (οι συμβολαιογράφοι αυτό το δέχονται κανονικότατα).

Δημοσιεύτηκε

Ηταν ερώτηση γενικότερη αν θες και από μέρους μου, κατά πόσο μπορούν να χαρακτηριστούν ως δουλείες τέτοιες περιπτώσεις χωρίς αυτό να επισημαίνεται κάπου συγκεκριμένα. 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.