Leonidas Yiann Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 24 , 2013 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 24 , 2013 (edited) Παιδιά έχω ένα πρόβλημα-απορία σε ένα θέμα που έχει προκύψει στην δουλειά μου(πρακτική) κ προσπαθώ να το λύσω,, Έχω λοιπόν δύο περιστρεφόμενους ενδοενωτικούς άξονες με ίδιο μήκος αλλά διαφορετικό πάχος.. Σε πάχος η διαφορά είναι σχεδόν η διπλάσια.. Ο μεν πρώτος(ο παχύς) έχει 2 ρουλεμάν(πίσω-μπρός) και παίρνει κίνηση από γρανάζι,αποδίδει 42cv Ιπποδύναμη/1000rpm. Ο δεύτερος(ο λεπτός) έχει 1 ρουλεμάν(πίσω) και αποδίδει ΚΑΙ αυτός 42cv Ιπποδύναμη/1000rpm. Πού οφείλεται αυτό;; Με πιό απλά λόγια πώς γίνεται να έχω ένα τζίπ και ένα μικρό αμάξι και σε μία ανηφόρα με την 1η ταχύτητα να αποδίδουν το ίδιο.?? Στην περίπτωση μου να σας πώ ότι δεν μιλάμε για ΙΧ αλλά για φορτηγά και ανατρεπόμενα οχήματα! ΥΣ: Συγχωρέστε με αν παραλείπω βασικές πληροφορίες αλλά είμαι νέος πολύ ακόμα Μηχανολόγος κ προσπαθώ να μάθω!! Πρόκειτε για μία απορία που ίσως χρειάζεται μελέτη, οπότε όποιος έχει όρεξη ή γνωρίζει κ θέλει να βοηθήσει τον ευχαριστώ εκ των προτέρων.. Έχω επισυνάψει μία φωτό με 2 παρόμοιους άξονες. Ο αριστερός είναι ο πιό λεπτός και ο δεξιός ο παχύτερος με τα 2 ρουλεμάν κ το γρανάζι..!! Edited Σεπτέμβριος 24 , 2013 by Leonidas Yiann Link to comment Share on other sites More sharing options...
Μαρκετάκης Ιωάννης Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 24 , 2013 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 24 , 2013 Καλησπέρα. Χωρίς να θέλω να κάνω τον έξυπνο ή να "πεταχτώ για να πω την σοφία μου" θεωρώ ότι όλο το μυστικό είναι στο γρανάζι. Ο μεν ένας, ο "χοντρός" φέρει γρανάζι, ευθύ ή ελικοειδές. Άρα έχει να αντιμετωπίσει μία δύναμη η οποία του δημιουργεί ροπή και τον περιστρέφει (άρα του δημιουργεί στρεπτική εντατική κατάσταση) και συνάμα τον κάμπτει ( άρα του δημιουργεί καμπτική ροπή με καμπτικές τάσεις, κτλ, κτλ) Επομένως το υλικό του θα πρέπει να ανταπεξέλθει στο διανυσματικό άθροισμα των δύο εντατικών καταστάσεων. Ο δεύτερος ο "λεπτός" μάλλον στο ένα του άκρο έχει "αρσενικό" πολύσφηνο, οπότε καταπονείται μόνο σε στρέψη, άρα θα πρέπει να αντέξει μόνο στην στρεπτική τάση αφού δεν υπάρχει δύναμη (μάλλον) για να τον κάμπτει. Επομένως είναι σαφώς πιό λεπτός από τον πρώτο. Ένα καλό βιβλίο για στοιχεία μηχανών (π.χ. Machine Design - Shigley) θα μπορούσε ίσως να σου δώσει περισσότερες εξηγήσεις για την καταπόνηση των αξόνων από τα γρανάζια. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dib Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 24 , 2013 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 24 , 2013 Συνάδελφε +1 Διαβάζοντας την άποψη σου και την ορολογία που χρησιμοποίησες, αισθάνθηκα οτι είμαι και έχω σπουδάσει μηχανολόγος μηχανικός, που όμως δεν έχω εφαρμόσει ποτέ αυτά που σπούδασα.. μπλέχτηκα με όλα τ΄άλλα (άδειες πολεοδομίας, ανάπτυξης, μεταφορών, πυρασφάλειες, κλπ) και δεν εφάρμοσα μέχρι τώρα (εκτός ειδικών περιπτώσεων σε κάποιες δικές μου κατασκευές στο σπίτι) αυτά που διδάχτηκα στο πολυτεχνείο. Νάσαι καλά... μου έφτιαξες τη διάθεση και τη ψυχολογία Link to comment Share on other sites More sharing options...
mixmentzos Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 24 , 2013 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 24 , 2013 +1 Επομένως το υλικό του θα πρέπει να ανταπεξέλθει στο διανυσματικό άθροισμα των δύο εντατικών καταστάσεων. Νομίζω όμως ότι δεν είμαι διανυσματικό το άθροισμα (κάμψης και στρέψης) της καταπόνησης του άξονα. Απλά προκύπτει μία ισοδύναμη ροπή σύμφωνα με εξίσωση... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Μαρκετάκης Ιωάννης Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 25 , 2013 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 25 , 2013 +1 Νομίζω όμως ότι δεν είμαι διανυσματικό το άθροισμα (κάμψης και στρέψης) της καταπόνησης του άξονα. Απλά προκύπτει μία ισοδύναμη ροπή σύμφωνα με εξίσωση... Ναι έχεις απόλυτο δίκιο, δεν είναι διανυσματικό το άθροισμα των τάσεων αφού οι τάσεις δεν είναι διανύσματα αλλά κατανομές δυνάμεων πάνω σε επιφάνειες. Η λέξη "διανυσματικό" έπρεπε να μπει σε εισαγωγικά. Το άθροισμά τους προκύπτει από τις θεωρήσεις "Von Mishes" η "More" αν τα λέω καλά και τα θυμάμαι σωστά. Το σχετικό τυπολόγιο και τα κριτήρια"Von Mishes" & "More" υπάρχουν στην σχετική βιβλιογραφία που ανέφερα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonidas Yiann Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 1 , 2013 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 1 , 2013 Σας ευχαριστώ πολύ ολόψυχα για την απάντηση σας κ την συμμετοχή σας στο θέμα που άνοιξα.. Να είστε καλά..! Η βοήθεια ήταν αρκετά κατατοπιστική!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
OTTO_engine Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 17 , 2013 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 17 , 2013 (edited) με εκανες να θυμηθω την μεταφορα ισχυος στους οδοντωτους τροχους.... Edited Οκτώβριος 17 , 2013 by OTTO_engine Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα