ΙΑΣΟΝΑΣ Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 10 , 2013 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 10 , 2013 (edited) Μελετώντας την απόφαση του ΣΤΕ σχετικά με την αντισυνταγματικότητα του Ν.4014 προβληματίστηκα ειδικά με την τελευταία "παράγραφο". Δηλαδή, με την "κατάθεση" των θέσεων - απόψεων του ΣΤΕ σχετικά με το πως πρέπει να είναι ένας νόμος, μέσω του οποίου η Πολιτεία θα επιδιώξει να λύσει "...μια και καλή" το θέμα της αυθαίρετης δόμησης στη χώρα μας. Με άλλα λόγια είναι, σαν να συμβουλεύει το ίδιο το ΣΤΕ την πολιτεία, πως θα φτιάξει και πως θα είναι η γενική φιλοσοφία ενός τέτοιου νόμου. Έχει τεράστια αξία αυτή η "συμβουλή" του ΣΤΕ!!!! Συγκρίνοντας λοιπόν αυτά που λέει το ΣΤΕ, με αυτά που αφενός μεν έχω μέχρι σήμερα ..."εμπεδώσει" από αυτά που λέει ο Ν.4178/2013 και βεβαίως η εγκύκλιος 3, που δίδει τις αναγκαίες οδηγίες - διευκρινίσεις αυτού, που και στις δύο περιπτώσεις μάλλον βιάστηκε να βγάλει η πολιτεία, θεωρώ ότι, έχουμε (επίτηδες αναφέρομαι με πρώτο πληθυντικό πρόσωπο) πολύ μεγάλο πρόβλημα άπαντες!!! Μήπως, λέω μήπως, πρέπει όλοι μας να λάβουμε σοβαρά υπόψην μας τις συμβουλές του ΣΤΕ και να συμβάλλουμε (ναι σωστά διαβάσατε, να συμβάλλουμε) ο καθένας όπως μπορεί και προς κάθε κατεύθυνση προς την ορθή αντιμετώπιση "...περίεργων μελλοντικών καταστάσεων", στις οποίες αναπόφευκτα θα συμμετάσχουμε;;;; Θεωρώ υποχρέωση να μεταφέρω και το κατάλληλο εδάφιο εδώ. Διαβάστε το με προσοχή. Κι ό,τι "...φωτίσει" τον καθένα μας ο Θεός! Παράθεση εδαφίου απόφασης ΣΤΕ: "........18. Επειδή, με τις ρυθμίσεις του άρθρου 24 του ν. 4014/2011, ανεξαρτήτως αν αναφέρονται σε αναστολή επιβολής των κυρώσεων που προβλέπονται από τις παγίως ισχύουσες γενικές διατάξεις για την αυθαίρετη δόμηση και όχι σε νομιμοποίηση ή σε εξαίρεση από την κατεδάφιση, επιτρέπεται κατ’ [/size]ουσίαν[/size] η επί μακρόν διατήρηση κατασκευών και χρήσεων που παραβιάζουν τις εκάστοτε ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις, η αναστολή δε αυτή έχει εφαρμογή και σε κατασκευές μεταγενέστερες του ν. 1337/1983, με τον οποίο αναμορφώθηκε το σύστημα πολεοδομικού σχεδιασμού σε εκτέλεση της επιταγής του άρθρου 24 του Συντάγματος και στο πλαίσιο του εισαγόμενου νέου αυτού συστήματος,[/size] [/size]θεσπίστηκε η διάκριση των αυθαίρετων κατασκευών σε παλαιές και νέες και [/size]επιτρεπτώς[/size] χορηγήθηκε η δυνατότητα εξαίρεσης από την κατεδάφιση των παλαιών, με τις οριζόμενες στις σχετικές διατάξεις προϋποθέσεις, σε αντίθεση προς τις νέες, για τις οποίες επέβαλε την κατεδάφιση, ώστε να αποτραπεί η συνέχιση της νόθευσης και ανατροπής του πολεοδομικού σχεδιασμού υπό το καθεστώς της ανωτέρω συνταγματικής διατάξεως και των εκτελεστικών της νόμων. [/size] Οι ως άνω ρυθμίσεις του άρθρου 24 του ν. 4014/2011 έχουν ως συνέπεια να ανατρέπεται, και σε κάθε περίπτωση να νοθεύεται, ο επιβαλλόμενος από το άρθρο 24 του Συντάγματος ορθολογικός πολεοδομικός σχεδιασμός, και να επέρχεται αλλοίωση της λειτουργικότητας των οικισμών και επιδείνωση των όρων διαβιώσεως των κατοίκων, δεδομένου ότι η αναστολή αυτή επέρχεται με μόνη την υποβολή αίτησης του ενδιαφερομένου και των σχετικών δικαιολογητικών και την καταβολή του οριζόμενου στο νόμο ποσού ειδικού προστίμου, χωρίς την ειδική για κάθε αυθαίρετο κρίση αρμόδιου οργάνου της διοίκησης, ύστερα από εκτίμηση πολεοδομικών και κτιριολογικών κριτηρίων, που εξαρτώνται από το μέγεθος, τη χρήση, το είδος και τη σημασία της αυθαίρετης κατασκευής, καθώς και από τις επιπτώσεις της στο χώρο που την περιβάλλει, τη συνολική δηλαδή επιβάρυνση της περιοχής. [/size] Και ναι μεν, σύμφωνα με το άρθρο 24 παρ. 1, σε συνδυασμό με το άρθρο 23 παρ. 3 του ανωτέρω νόμου, από το μέτρο της αναστολής επιβολής κυρώσεων εξαιρούνται αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις που βρίσκονται σε περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές, όπως οι εγκεκριμένοι κοινόχρηστοι χώροι, τα δάση και οι δασικές και αναδασωτέες εκτάσεις, ο αιγιαλός, οι αρχαιολογικοί χώροι, οι παραδοσιακοί οικισμοί, οι περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και τα ρέματα, με το άρθρο 27 του νόμου αυτού ορίζονται αυστηρά πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης αν δεν υποβληθεί η απαιτούμενη για την υπαγωγή στο μέτρο της αναστολής δήλωση ή δεν καταβληθεί το σχετικό ειδικό ενιαίο πρόστιμο και προβλέπεται ρητώς, αφενός η υποχρέωση αποστολής των εν λόγω προστίμων ανέγερσης και διατήρησης στην αρμόδια ΔΟΥ για τη βεβαίωση και είσπραξή τους και αφετέρου η πειθαρχική δίωξη για παράβαση της υποχρέωσης αυτής, καθώς και για παράλειψη του πειθαρχικώς προϊσταμένου να ασκήσει τη δίωξη και, τέλος, με το άρθρο 28 του ίδιου νόμου οι αρμοδιότητες της Ειδικής Υπηρεσίας Κατεδαφίσεων που είχε συσταθεί με το ν. 3818/2010, η οποία μετονομάζεται σε Ειδική Υπηρεσία Επιθεώρησης και Κατεδάφισης Αυθαιρέτων και ανασυγκροτείται, επεκτείνονται στις ανωτέρω αναφερόμενες περιβαλλοντικές ευαίσθητες περιοχές και διευρύνονται τα μέσα που έχει στη διάθεσή της η υπηρεσία αυτή για την κατεδάφιση των αυθαίρετων κατασκευών, με τις διατάξεις όμως αυτές, με τις οποίες επιδιώκεται η αποτελεσματική εφαρμογή των προβλεπόμενων κυρώσεων, δηλαδή της κατεδάφισης και των προστίμων, για τις μη υπαγόμενες στο μέτρο της αναστολής αυθαίρετες κατασκευές, δεν αίρονται, οι δυσμενείς συνέπειες στο περιβάλλον των περιοχών, όπου βρίσκονται οι αυθαίρετες κατασκευές, για τις οποίες, κατ’ εφαρμογή του προαναφερόμενου άρθρου 24 του ν. 4014/2011, αναστέλλεται η κατεδάφιση χωρίς εκτίμηση των συνεπειών στην εφαρμογή του πολεοδομικού σχεδιασμού και στους όρους διαβίωσης και στην ποιότητα ζωής στις περιοχές αυτές, παρά το ότι ο ορθολογικός σχεδιασμός με βάση χωροταξικά και πολεοδομικά κριτήρια αναγόμενα στη φυσιογνωμία και στις ανάγκες κάθε περιοχής, η εξασφάλιση της λειτουργικότητας των οικισμών και, γενικότερα, η προστασία του φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος αποτελεί συνταγματική επιταγή για όλους τους οικισμούς και περιοχές της Χώρας.[/size] [/size] Εξάλλου, οι ανωτέρω δυσμενείς περιβαλλοντικές συνέπειες δεν αναιρούνται από την πρόβλεψη ότι το ειδικό πρόστιμο, του οποίου η καταβολή επιβάλλεται για την υπαγωγή των αυθαίρετων κατασκευών στις επίμαχες διατάξεις περιέρχεται στο Πράσινο Ταμείο και διατίθεται για τη λήψη μέτρων που αποβλέπουν στη διασφάλιση περιβαλλοντικού ισοζυγίου, όπως η εξισορρόπηση του ελλείμματος γης, η αύξηση των κοινόχρηστων και ελεύθερων χώρων και ο καθορισμός «ζωνών πολεοδομικής εξισορρόπησης» κατά την αναθεώρηση Γ.Π.Σ. ή Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π., δεδομένου ότι, πάντως, στο μέτρο της αναστολής κατεδάφισης υπάγεται οποιαδήποτε αυθαίρετη κατασκευή, για την οποία υποβάλλονται τα οριζόμενα στις επίμαχες διατάξεις στοιχεία, εκτός εκείνων που βρίσκονται στις προβλεπόμενες στο νόμο περιοχές, η αναστολή δε επέρχεται με μόνη την υποβολή των στοιχείων αυτών και δεν εξαρτάται από εκτίμηση των συνεπειών της διατήρησης αυθαίρετης κατασκευής σε συσχέτιση με συγκεκριμένα μέτρα που λαμβάνονται ή με δράσεις που αναλαμβάνονται με επιβάρυνση του σχετικού κονδυλίου του Πράσινου Ταμείου, ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι με μεταγενέστερες διατάξεις προβλέπεται ότι, κατά τη διάρκεια εφαρμογής του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής, μόνο ποσοστό 2,5% των πόρων του Πράσινου Ταμείου διατίθεται αποκλειστικά για τις λειτουργικές του δαπάνες και την εκπλήρωση των σκοπών του, και δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη άλλων αναγκών, για δε το υπόλοιπο παρέχεται η δυνατότητα να οριστεί, με κοινή υπουργική απόφαση, ότι περιέρχεται στον Κρατικό[/size] [/size]Προϋπολογισμό, προδήλως ενόψει της οικονομικής κρίσης της χώρας. Άλλωστε, εισπρακτικοί και μόνον σκοποί δεν θα ήταν δυνατό να θεμελιώσουν λόγο δημοσίου συμφέροντος που θα δικαιολογούσε τη θέσπιση ρυθμίσεων με ευρύτατες συνέπειες σε βάρος του περιβάλλοντος, όπως οι ρυθμίσεις των επίμαχων διατάξεων. [/size] Κατά συνέπεια, οι ρυθμίσεις αυτές, για την εφαρμογή των οποίων εκδόθηκαν οι προσβαλλόμενες αποφάσεις και οι οποίες τροποποιήθηκαν, μάλιστα, στη συνέχεια με τις μνημονευόμενες σε προηγούμενες σκέψεις διατάξεις, με σκοπό να καθίσταται ευχερέστερη, από άποψη διαδικασίας και αποδεικτικών μέσων, η υπαγωγή αυθαίρετων κατασκευών στο επίμαχο μέτρο της αναστολής κατεδάφισης, έρχονται σε αντίθεση με τις επιταγές που απορρέουν από το άρθρο 24 του Συντάγματος. Ο Αντιπρόεδρος [/size]Αθ[/size]. [/size]Ράντος[/size] και οι Σύμβουλοι Δ. [/size]Μαρινάκης[/size], Α.-Γ. Βώρος, Κ. [/size]Κουσούλης[/size] και Κ. Φιλοπούλου διατύπωσαν την εξής ειδικότερη γνώμη : Πράγματι, όπως άλλωστε έχει παγίως κριθεί, η αθρόα νομιμοποίηση των αυθαιρέτων κατασκευών παραβιάζει, κατ’ αρχήν, τους ορισμούς του άρθρου 24 του Συντάγματος. Οι ορισμοί, όμως, αυτοί, και ειδικότερα εκείνοι που αφορούν την ανάπτυξη των οικισμών κατά τους κανόνες της [/size]πoλεοδομικής [/size]επιστήμης, ασφαλώς παραβιάζονται και με την ανοχή του νομοθέτη στη διατήρηση της εν τοις [/size]πράγμασι[/size] υφιστάμενης στην Χώρα καταστάσεως των οικιστικών περιοχών, αλλά και πολλών εκτός σχεδίου περιοχών, στις οποίες έχουν ανεγερθεί και διατηρούνται αυθαίρετες, εν [/size]όλω[/size] ή εν μέρει, κατασκευές. [/size] Η κατάσταση αυτή άρχισε να δημιουργείται πολύ πριν από την θέση σε ισχύ του Συντάγματος 1975, έκτοτε δε επιδεινώθηκε ραγδαία, παρά την ψήφιση και αναθεώρηση των σχετικών συνταγματικών διατάξεων, αλλεπαλλήλων σχετικών νομοθετημάτων, που είχαν ως σκοπό να θέσουν τέλος στην δημιουργία «νέων γενεών» αυθαιρέτων, αλλά και παρά την έκδοση σχετικών δικαστικών αποφάσεων από όλα τα δικαστήρια, οι οποίες παραμένουν σχεδόν πλήρως ανεκτέλεστες, είτε αφορούν την εν γένει πολεοδομική [/size]κατάσταση[/size] και την ρύθμιση του ζητήματος των αυθαιρέτων είτε αφορούν την τύχη επί μέρους κατασκευών. Κατά τα προκύπτοντα δε από τις εισηγητικές εκθέσεις των σχετικών νομοθετημάτων, η κατάσταση αυτή, λόγω του τεραστίου αριθμού αυθαιρέτων κατασκευών κάθε είδους, λόγω της παρόδου ενίοτε πολύ μεγάλου χρονικού διαστήματος από την ανέγερση ή τη δημιουργία κάθε αυθαίρετης κατασκευής, αλλά και λόγω της παντελούς αδυναμίας του κράτους να επιβάλει τη νομιμότητα, οφειλόμενης, εν πολλοίς, και στη δημιουργία και διατήρηση κοινωνικής συνειδήσεως αντίθετης στην επιβολή της νομιμότητας με τη χρήση του μόνου προσήκοντος μέσου της κατεδαφίσεως, είναι, πλέον, μη αναστρέψιμη. Συνέπεια τούτου είναι να εξακολουθήσει παραβιαζόμενο το Σύνταγμα με την διατήρηση της υφισταμένης καταστάσεως, να μην μπορεί να αποτραπεί λυσιτελώς η δημιουργία και άλλων αυθαιρέτων, αλλά και να στερείται η Πολιτεία πόρων αναγκαίων για την προσήκουσα πολεοδομική οργάνωση της Χώρας. Τούτο δε ανεξάρτητα από το γεγονός ότι η έκδοση ατελέσφορων δικαστικών αποφάσεων, που περιέχουν ορθές μεν, κατ’ αρχήν, κρίσεις αλλά είναι εξ ορισμού προορισμένες, όπως αποδεικνύει και η μέχρι τώρα πρακτική, να παραμείνουν ανεκτέλεστες, υποβαθμίζει το κύρος των δικαστηρίων που τις εκδίδουν αλλά και, κυρίως, αδυνατίζει στην αντίληψη των πολιτών την, αναγκαία εν τούτοις, αίσθηση [/size]δεσμευτικότητος[/size] των δικαστικών αποφάσεων, επί [/size]προφανεί[/size] βλάβη της λειτουργίας και των αναγκαίων ισορροπιών του δημοκρατικού πολιτεύματος. [/size] Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι, κατά την ορθή ερμηνεία των εν λόγω συνταγματικών διατάξεων, είναι ανεκτή η εφάπαξ ρύθμιση του ζητήματος, με την ψήφιση νομοθετήματος, το οποίο θα προβλέπει ακόμη και αθρόα νομιμοποίηση αυθαιρέτων κατασκευών, με την εξαίρεση, βεβαίως, εκείνων που, κατά την υποκείμενη σε οριακό δικαστικό έλεγχο εκτίμηση του νομοθέτη, πλήττουν σε τέτοιο βαθμό το οικιστικό, φυσικό ή πολιτιστικό περιβάλλον, ώστε να μην είναι επιτρεπτή η διατήρησή τους. [/size] Για να είναι, όμως, λυσιτελής, και επομένως κατ’ εξαίρεση ανεκτή συνταγματικώς, μία νομοθετική ρύθμιση με παρόμοιο περιεχόμενο πρέπει να θεσπισθεί με τις εξής προϋποθέσεις : [/size] α) Να προβλέπεται η, σε γενικευμένη κλίμακα, άμεση κατεδάφιση όσων υφισταμένων κατασκευών κριθεί από τον νομοθέτη, κατά τα ανωτέρω, ότι δεν μπορεί να υπαχθούν στην ευεργετική ρύθμιση. Η πρόβλεψη αυτή είναι απολύτως αναγκαία για πολλούς λόγους. Πρώτον, διότι θα στοιχεί με την ήδη εκ νέου [/size]εξαγγελόμενη[/size] κρίση του νομοθέτη ότι η διατήρησή τους δεν είναι, κατά το Σύνταγμα, ανεκτή. Δεύτερον, διότι είναι ο μόνος τρόπος να καταστεί εφεξής σαφές σε όλους, Πολιτεία και πολίτες, ότι η κατάσταση αλλάζει άρδην και ότι, πλέον, και το είδος αυτό ευθείας και απροσχημάτιστης παραβιάσεως του νόμου θα έχει την αυτή αντιμετώπιση με τα λοιπά είδη παρανομιών. Τρίτον, διότι είναι ο μόνος τρόπος ανασχέσεως της τάσεως δημιουργίας «νέας γενεάς» αυθαιρέτων. [/size] β) Να προβλέπεται, σε συνάρτηση με τα προηγούμενα, η χωρίς πολύπλοκες διαδικασίες και με δικαστικό έλεγχο ενός βαθμού, άμεση κατεδάφιση όλων των εφεξής αυθαιρέτων, με παράλληλη πρόβλεψη και οργάνωση αποτελεσματικού συστήματος ελέγχων, με χρήση και σύγχρονης τεχνολογίας. [/size] γ) Να προβλέπονται, για την υπαγωγή κατασκευών στην ευεργετική ρύθμιση, πρόστιμα σχετικώς υψηλά, ανάλογα του χρόνου και της αξίας της κατασκευής, αλλά και της απαξίας της πράξεως για τον χώρο και το κοινωνικό σύνολο. Χαμηλού ύψους πρόστιμα, [/size]αναντίστοιχα[/size] με την αξία της κατασκευής, την αντλούμενη από αυτήν ωφέλεια του παραβάτη και την βλάβη του κοινωνικού συνόλου, δεν έχουν αποτρεπτικό αποτέλεσμα, δεν βοηθούν στην δημιουργία πόρων, αναγκαίων για την ανόρθωση της βλάβης και απλώς ενθαρρύνουν την συνέχιση και διαιώνιση της υφισταμένης καταστάσεως, εκτρέφοντας αντίστοιχες προσδοκίες για το μέλλον. [/size] δ) Να προβλέπεται ότι όσες αυθαίρετες κατασκευές δεν υπαχθούν, με αίτηση των ιδιοκτητών, στην εφάπαξ ρύθμιση παρά τη συνδρομή των σχετικών προϋποθέσεων, κατεδαφίζονται υποχρεωτικά και άμεσα, [/size] ε) Να προβλέπεται ότι το χρηματικό προϊόν της ευεργετικής ρυθμίσεως θα διατίθεται αποκλειστικά, ή, έστω, κατά το μεγαλύτερο τμήμα του, για τις ανάγκες εφαρμογής της πολεοδομικής νομοθεσίας (δημιουργία κοινοχρήστων χώρων, αποζημιώσεις [/size]ρυμοτομουμένων[/size] ιδιοκτησιών, κατεδαφίσεις κ.λπ.), με συνέπεια, άλλωστε, να ελαφρύνεται ο προϋπολογισμός του αντιστοίχου Υπουργείου και [/size] στ) Να περιέχονται ρυθμίσεις προστασίας του χώρου από την μη οργανωμένη, κατά το Σύνταγμα, δόμηση, όπως ρυθμίσεις για τον περιορισμό της εκτός σχεδίου δομήσεως, γενικώς ή σε συγκεκριμένες περιοχές. [/size] Με τις προϋποθέσεις αυτές, η μεταστροφή της μέχρι τώρα νομολογίας του Δικαστηρίου θα εξυπηρετήσει καλύτερα τους θαλπόμενους από το άρθρο 24 του Συντάγματος σκοπούς και θα βοηθήσει στην εν γένει εμπέδωση του Κράτους δικαίου. Συνεπώς, κατά την γνώμη αυτή, η επίμαχη διάταξη δεν αντιβαίνει στις συνταγματικές διατάξεις διότι προβαίνει σε αθρόα νομιμοποίηση των αυθαιρέτων αλλά διότι, προβαίνοντας στη νομιμοποίηση αυτή, δεν την συνοδεύει με τα ανωτέρω υποδεικνυόμενα μέτρα και ρυθμίσεις. [/size] Εξάλλου, κατά την ειδικότερη γνώμη των Συμβούλων Χ. [/size]Ράμμου[/size], Μ. [/size]Καραμανώφ[/size], Κ.[/size]Σακελλαροπούλου[/size], Ε. Νίκα, Γ. [/size]Τσιμέκα[/size], Σπ. [/size]Μαρκάτη[/size], Φ. [/size]Ντζίμα[/size], Β. Καλαντζή, Μ. Παπαδοπούλου, Θ. [/size]Αραβάνη[/size], Α. [/size]Χλαμπέα[/size], Τ. Κόμβου και των Παρέδρων Ο. Παπαδοπούλου και Ι. [/size]Σύμπλη[/size], οι επίμαχες ρυθμίσεις πέραν της αντίθεσής τους στο άρθρο 24 του Συντάγματος, σύμφωνα με όσα έχουν ήδη εκτεθεί, αντίκεινται [/size]προεχόντως[/size] στις συνταγματικές αρχές του Κράτους δικαίου (άρθρο 25 παρ. 1) και της ισότητας (άρθρο 4 παρ. 1). [/size] Ειδικότερα, αντιβαίνουν στη συνταγματική αρχή του Κράτους δικαίου, θεμελιώδης επιδίωξη της οποίας είναι η πραγμάτωση του Δικαίου στην Πολιτεία, που πρωτίστως επιτυγχάνεται με τη διαφύλαξη του κύρους του νόμου. Η επιδίωξη αυτή επιτελείται, μεταξύ άλλων, με τη θέσπιση πάγιων διατάξεων που ρυθμίζουν την ατομική και κοινωνική δραστηριότητα των πολιτών, οι οποίοι βάσει των κανόνων αυτών και μέσα στα πλαίσια των ρυθμίσεών τους, ασκούν τα συνταγματικώς κατοχυρωμένα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματά της και μετέχουν της οικονομικής και κοινωνικής ζωής της χώρας. [/size] Στη δε συνταγματική αρχή της ισότητας αντιβαίνουν, διότι θέτουν σε μειονεκτική μοίρα, έναντι εκείνων των οποίων οι ανεγερθείσες ή διαρρυθμισθείσες οικοδομές είναι αυθαίρετες λόγω παραβιάσεων των ισχυόντων όρων δομήσεως και χρήσεων γης αλλά εν τούτοις εξαιρούνται από την κατεδάφιση, τους νομοταγείς πολίτες που έχουν ιδιοκτησία στην ίδια περιοχή και οι οποίοι, μολονότι ενήργησαν κατά την ανέγερση ή διαρρύθμιση της οικοδομής τους μέσα στα πλαίσια των δυνατοτήτων τις οποίες παρείχαν οι νόμοι, θα υφίστανται του λοιπού εις το διηνεκές τις δυσμενείς πολεοδομικές συνέπειες των αυθαίρετων κατασκευών των γειτόνων τους, οι οποίες, αν και επιβαρύνουν τους όρους διαβιώσεως, διαφεύγουν την κατεδάφισή τους ([/size]πρβλ[/size]. [/size]ΣτΕ[/size] [/size]Ολομ[/size]. 3921/2010, 3500/2009).....".[/size] Επαφίεται στην κρίση όλων μας..... Edited Οκτώβριος 10 , 2013 by yian
BAS Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 10 , 2013 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 10 , 2013 Χρήσεις γης παντού . Δόμηση με βάση τον όγκο και όχι τον ΣΔ . Κατάργηση των πολεοδομιών και έκδοση των αδειών με ευθύνη των μελετητών . Ελεγκτές δόμησης . Ενταξη όλης της χώρας στο σχέδιο πόλης κατ' αναλογία με τις χρήσεις γης . Μετά όλοι αυτοί οι νόμοι θα είναι άνευ ουσίας . 3 1
dimitris GM Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 27 , 2014 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 27 , 2014 στις 9 Μαιου στο ΣτΕ συζητειται ο 4178 http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=11883
ΙΑΣΟΝΑΣ Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 28 , 2014 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 28 , 2014 Το πιθανότερο είναι να μην συζητηθεί και να πάρει αναβολή για τις 7.2.2015 (σημαδιακή ημερομηνία).....
yo4 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2014 Απορρίφθηκε προσφυγή στο ΣΤΕ: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231337639 Δεν είμαι σίγουρος αν περιμένουμε κι άλλες αποφάσεις από άλλες προσφυγές
dimitris GM Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2014 (edited) απορριφθηκε απο την Επιτροπή Αναστολων διοτι κριθηκε οτι, -δεν ταυτιζονται οι διαταξεις του 4178 με του 4014 - δεν ειναι το ίδιο νομικο ζητημα -δεν απεδειξαν προσβολη ιδιου εννομου συμφεροντος οι αιτουντες...ή οτι θα υποστουν ευθεως και αμέσως ανεπανορθωτη ζημια... Οπως φαινεται, οι αιτουντες, στην κριθεισα αιτηση τους βασιστηκαν στους ιδιους νομικους ισχυρισμους με τους οποίους αντιμετωπισθηκε με την προηγουμενη αποφαση του ΣτΕ ο 4014.. Καπου εδω, όμως,η Επιτροπή Αναστολών "διεκρινε" μια διαφοροποίηση μεταξυ των διαταξεων του 4014 και του 4178 Και απερριψε την αιτηση Φυσικα η "κυρια προσφυγή" εκκρεμει... Στις επομενες μερες θα διαβασουμε αναλυτικα την αποφαση και θα εχουμε μια πιο ολοκληρωμενη εικονα της υποθεσης αυτης Edited Ιούλιος 29 , 2014 by dimitris GM
martha1 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2014 μηπως εχει κανεις συναδερφος το μειλ της Λεμπεση?
dimitris GM Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 , 2014 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 , 2014 αυριο κρινεται ο 4178 στο ΣτΕ http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=13362 καποια πληροφόρηση??? καποιος???
ΙΑΣΟΝΑΣ Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 , 2014 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 , 2014 Οψόμεθα!!!!! Το πιθανότερο είναι τα ....."βρουν"!!!!
dimitris GM Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 10 , 2014 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 10 , 2014 (edited) τελευταιες εξελιξεις Αλλαγές στο καθεστώς των αυθαιρέτων προωθεί η κυβέρνησηΠρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 10 Οκτωβρίου 2014, 18:44 1 Ακριβώς τη στιγμή που το θέμα της νομιμοποίησης αυθαιρέτων βρίσκεται στο Συμβούλιο της Επικρατείας η κυβέρνηση προτίθεται να προχωρήσει σε τροποποίηση του νέου νομοθετικού καθεστώτος εξαιρώντας συγκεκριμένα ακίνητα.Όπως τόνισε το πρωί η εκπρόσωπος του Δημοσίου κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου που θα κρίνει τη συνταγματικότητα του νόμου 4178/2013, προωθείται ήδη τροπολογία με την οποία θα εξαιρούνται από τις ευνοϊκές διατάξεις του νόμου περί νομιμοποίησης αυθαιρέτων, συγκεκριμένα ακίνητα. Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο θα κρίνει ουσιαστικά αν κινείται σε συνταγματικά πλαίσια η διατήρηση επί μακρόν των αυθαιρέτων και η εξαίρεση τους από την κατεδάφιση ως στοιχεία του νέου νόμου 4178/13. Αυτό που θα κριθεί εν προκειμένω είναι η συνταγματικότητα ή μη του νέου νόμου για τη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων και αν αυτός θα έχει την τύχη του ν. 4014/11, που ακυρώθηκε πέρυσι από το δικαστήριο.Στη συζήτηση της προσφυγής τριών κατοίκων του Αμαρουσίου κατά της συνταγματικότητας του νόμου, τρία στοιχεία προκάλεσαν αίσθηση:- Η ανακοίνωση της συνηγόρου του Δημοσίου πως το Υπουργείο Περιβάλλοντος προώθησε ήδη τροπολογία που βρίσκεται στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, με την οποία εξαιρούνται των ευνοϊκών διατάξεων τα αυθαίρετα που είχαν κατασκευαστεί πριν την 28/7/2011 και έχει ανακληθεί ή ακυρωθεί η άδειά τους με αμετάκλητη τελεσίδικη δικαστική απόφαση. Με αυτόν τον τρόπο η διοίκηση επιχειρεί να αφοπλίσει ένα βασικό επιχείρημα των αιτούντων πως η προηγούμενη πρόβλεψη υπαγωγής των συγκεκριμένων κτισμάτων στο νόμο ήταν αντίθετη στη συνταγματική αρχή της διάκρισης των εξουσιών, αφού εμφανίζεται δια νόμου να καταργούνται δικαστικές αποφάσεις.- Η τοποθέτηση του προέδρου του Ανωτάτου Δικαστηρίου , Σωτ. Ρίζου, ο οποίος κατά τη διάρκεια της τοποθέτησης του εκπροσώπου των προσθέτων παρεμβαινόντων υπέρ της προσφυγής, και όταν εκείνος είπε πως στα ευρωπαϊκά κράτη ( Γερμανία Γαλλία κλπ) η αυθαίρετη δόμηση αντιμετωπίστηκε μέσω του πολεοδομικού σχεδιασμού, έδειξε την έντονη ενόχλησή του: «Δεν υπάρχει αυθαίρετη δόμηση στα πολιτισμένα κράτη. Οι πόλεις αυτές, οι ευρωπαϊκές, που δημιουργήθηκαν στη μοναρχική περίοδο εμπεριέχουν ήδη τον πολεοδομικό σχεδιασμό με τρόπο που δεν μπορεί να φανταστεί ο νομοθέτης»!- Η απάντηση της διοίκησης στα πυρά περί αντισυνταγματικότητας, μ’ ένα πρόσθετο επιχείρημα πως ήδη στο πράσινο ταμείο που συγκεντρώνονται τα χρήματα από τα πρόστιμα τα οποία έχουν ήδη πληρώσει οι πολίτες για νομιμοποίηση αυθαίρετων κατασκευών, «υπάρχουν 2,31 δισ. ευρώ». Μάλιστα, απαντώντας στο επιχείρημα ότι αυτά τα χρήματα θα πάνε για να κλείσουν τρύπες στο δημόσιο ταμείο και όχι περιβαλλοντικούς σκοπούς, ισχυρίστηκαν πως «πράγματι προβλέπεται αυτή η δυνατότητα, αλλά ούτε έχει γίνει χρήση ούτε θα γίνει». Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 10 Οκτωβρίου 2014, 18:50 Edited Οκτώβριος 10 , 2014 by dimitris GM
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα