sdim Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 4 , 2013 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 4 , 2013 Τα τεκμήρια θα καταργηθούν από 1-1-14 και θα αντικατασταθούν με ένα άλλο σύστημα που θα υπολογίζει και όλα τα έξοδα του ΕΕ (ενοίκια, τηλεφωνία, οικογενειακές δαπάνες κτλ. αλλά και περιουσία). Τουλάχιστον αυτό είπε ο Στουρνάρας. Ίσως να είναι πιο "δίκαιο" αλλά και πιο ασαφές και πολύπλοκο. Αυτό το σύστημα θα πιάνει όσους έχουν δυο ευρώ στην άκρη και πληρώνουν ακόμα στην ώρα τους τις υποχρεώσεις τους. Αν πιάνουν στα έξοδα και το ΤΣΜΕΔΕ, τέλος επιτηδεύματος, εισφορά αλληλεγύης, λογαριασμοί, κτλ, τότε σίγουρα θα υπάρχει πρόβλημα. Και εντάξει όσοι είμαστε τυχεροί και έχουμε ιδιόκτητο χώρο. Όσοι έχουν ενοίκιο θα φορολογούνται και γι'αυτό; Το ενοίκιο για γραφείο στην Αθήνα σε καλό σημείο άνετα περνάει τα 500€ τον μήνα. Για αυτά και μόνο τα 6.000€ το 26% είναι 1560€! Πάντως κατά περιόδους έχω δει και καλές κινήσεις, θέλω να πιστεύω πως ο νομοθέτης θα βγάλει κατηγορίες εξόδων τα οποία δεν θα λαμβάνονται υπ'όψιν για την φορολόγιση.
george68 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 7 , 2013 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 7 , 2013 (edited) επανέρχομαι για τα ΙΧ επαγγελματικα .... ψάχνω να βρω την φορολογική νομοθεσία ή κατι σχετικό που να αναφέρει ακριβως τι θα ισχύει... http://www.minfin.gr/content-api/f/binaryChannel/minfin/datastore/f1/f2/6d/f1f26db17674a6e676b8c7aba607015fe24bf928/application/pdf/%CE%9D%CE%A3_%CE%9A%CE%A6%CE%95_%CE%9F%CE%A1%CE%98%CE%9F.pdf βρήκα όμως αυτο... κατα ποσον είναι σωστό δεν ξέρω... Του Σπύρου Δημητρέλη Ένα γενναίο μπόνους στο χειμαζόμενο κλάδο αυτοκινήτου δίνει ο νέος Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος. Με διατάξεις του αίρονται μια σειρά από περιορισμοί στην έκπτωση δαπάνης χρήσης αυτοκινήτου από επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες και καθίσταται πλέον πιο συμφέρουσα η απόκτηση ή ενοικίαση ΙΧ για επαγγελματική χρήση. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά. Ο νέος Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος (ΚΦΕ) προβλέπει την απόσβεση υπό προϋποθέσεις της απόκτησης, μεταξύ άλλων, και οχημάτων μεταφοράς ατόμων χωρίς να τίθενται περιορισμοί όσον αφορά τον κυβισμό τους. Ο ετήσιος συντελεστής απόσβεσης ανέρχεται για τα οχήματα στο 16% της αξίας κτήσης τους. Από τη διάταξη λείπουν περιορισμοί όσον αφορά τον κυβισμό των οχημάτων που αποκτά ή μισθώνει με σχήμα χρηματοοικονομικής μίσθωσης μια επιχείρηση ή ένας ελεύθερος επαγγελματίας. Στον υφιστάμενο Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος υπάρχει ο περιορισμός για έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα του 70% των δαπανών για αυτοκίνητο εφόσον αυτό είναι έως 1.600 κυβικά και 35% για οχήματα μεγαλύτερου κυβισμού. Με βάση τη νέα διάταξη του ΚΦΕ δεν υπάρχουν περιορισμοί της έκπτωσης των δαπανών για τη χρήση και τη συντήρηση ενός ΙΧ από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης ή του επαγγελματία. Ακόμη μεγαλύτερο είναι το όφελος, σύμφωνα με ειδικευμένους φοροτεχνικούς, από την αντιμετώπιση που επιφυλάσσει ο νέος ΚΦΕ στη βραχυχρόνια ή μακροχρόνια μίσθωση οχημάτων. Ο νέος ΚΦΕ προβλέπει συγκεκριμένα κριτήρια για τις αποσβέσεις οχημάτων που αποκτώνται με leasing ενώ δεν προβλέπει περιορισμούς ή κριτήρια για την απλή μίσθωση (ενοικίαση) οχημάτων. Όπως σημειώνουν έμπειροι φοροτεχνικοί το μηνιαίο μίσθωμα που καταβάλλεται για την ενοικίαση οχημάτων, χωρίς κανέναν περιορισμό σε κυβισμό ή αξία οχήματος, εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης ή του επαγγελματία. Ωστόσο, θα πρέπει να εκπληρώνεται η προϋπόθεση της γενικής διάταξης του νέου ΚΦΕ για την αναγνώριση των δαπανών, δηλαδή η δαπάνη να πραγματοποιείται προς το συμφέρον της επιχείρησης. Με άλλα λόγια θα έχει λόγο και ο φορολογικός ελεγκτής για το αν μια δαπάνη για την ενοικίαση ενός, για παράδειγμα, πανάκριβου ΙΧ γίνεται προς το συμφέρον της επιχείρησης ή καλύπτει άλλες ανάγκες του επιχειρηματία (π.χ. οικογενειακές μετακινήσεις). Μεγάλο όφελος προκύπτει για τον κλάδο αυτοκινήτου και από τη σημαντική μείωση του τεκμαρτού εισοδήματος που προστίθεται σε εργαζόμενους που λαμβάνουν ως παροχή εταιρικό αυτοκίνητο. Με βάση τον υφιστάμενο ΚΦΕ οριζόταν ότι το ετήσιο τεκμαρτό εισόδημα υπολογιζόταν ως ποσοστό επί της εργοστασιακής αξίας του οχήματος. Για παράδειγμα, για ένα ΙΧ εργοστασιακής αξίας 35.000 ευρώ το τεκμαρτό εισόδημα που «χρεωνόταν» στον εργαζόμενο της επιχείρησης (π.χ. διευθύνοντα σύμβουλο) που το λάμβανε για χρήση ως παροχή από την εταιρεία ανερχόταν στο 30% της εργοστασιακής αξίας, δηλαδή 10.500 ευρώ. Με άλλα λόγια το συγκεκριμένο στέλεχος επιχείρησης φορολογούνταν επιπλέον, ως μισθωτός, για 10.500 ευρώ πέραν των μισθών που λάμβανε. Με τον νέο ΚΦΕ ορίζεται ότι το εισόδημα για την παροχή ΙΧ που χρεώνεται στον εργαζόμενο ανέρχεται στο 30% της ετήσιας δαπάνης απόσβεσης, μίσθωσης, εξόδων χρήσης και συντήρησης. Στο παραπάνω παράδειγμα, αν το ετήσιο κόστος για το παραπάνω ΙΧ είναι 10.000 ευρώ το επιπλέον εισόδημα που προστίθεται σε αυτόν που το χρησιμοποιεί ανέρχεται σε 3.000 ευρώ, δηλαδή 7.500 ευρώ λιγότερα σε σχέση με το σημερινό καθεστώς. Όσον αφορά, ωστόσο, το τεκμήριο διαβίωσης δεν επέρχονται αλλαγές με τον νέο ΚΦΕ. Το τεκμήριο διαβίωσης που αναλογεί στα ΙΧ τα οποία είναι ιδιοκτησίας ή κατέχονται από επιχειρήσεις βαρύνει τους εταίρους, διαχειριστές, διοικητές, προέδρους του ΔΣ, ανάλογα με τη νομική μορφή της εταιρείας. Πηγή:www.capital.gr Edited Νοέμβριος 7 , 2013 by george68
stat Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 3 , 2013 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 3 , 2013 Αν το εισόδημά σου προέρχεται κατά 75% τουλάχιστον από έως 3 εργοδότες τότε θεωρείσαι μισθωτός, ακόμα και με μπλοκάκι και ΤΣΜΕΔΕ, οπότε ναι μεν δεν πληρώνεις τέλος επιτηδεύματος αλλά δεν μπορείς να περάσεις τίποτα στα έξοδα ως ελεύθερος επαγγελματίας.... Αυτό πού είναι γραμμένο; Θα ισχύσει για τη χρήση 2013; Υπενθυμίζω ότι για τη χρήση 2012, εάν πήγαινες ως μισθωτός πάλι πλήρωνες τέλος επιτηδεύματος, απλώς ήταν μειωμένο (500€ αντί για 650€). @george68: Η έκπτωση του 70% των δαπανών για αυτοκίνητο εφόσον αυτό είναι έως 1.600 κυβικά και 35% για οχήματα μεγαλύτερου κυβισμού, περιλαμβάνεται στο άρθρο 31 του ΚΦΕ (Ν.2238/1994), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Σε ποιο άρθρο ποιου νόμου καταργείται αυτό;
SOTHRIS Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 3 , 2013 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 3 , 2013 Η έκπτωση του 70% των δαπανών για αυτοκίνητο εφόσον αυτό είναι έως 1.600 κυβικά και 35% για οχήματα μεγαλύτερου κυβισμού, περιλαμβάνεται στο άρθρο 31 του ΚΦΕ (Ν.2238/1994), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Σε ποιο άρθρο ποιου νόμου καταργείται αυτό; Αυτό το άρθρο 31 εχει ισχύ για χρήσεις που κλέινουν εως την 31-12-2013. Από 01-01-2014 εχει ισχύ ο ν 4172/2013 και συγκεκριμένα τα άρθρα 22,23 και 24 .
zio7 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 4 , 2013 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 4 , 2013 SOTHRIS τι αλλάζει με τον νόμο 4172/2013 όσον αφορά την έκπτωση των δαπανών για αυτοκίνητο? Αν το τεκμαρτό εισόδημα είναι μεγαλύτερο από το πραγματικό φορολογούμαστε με 26% σε όλο το τεκμαρτό ή στο "καθαρό" που προκύπτει αφαιρώντας ασφαλιστικές συνδρομές, έξοδα γραφείου κλπ? Και μια τελευταία ερώτηση που βρίσκουμε τι ισχύει με το τεκμαρτό εισόδημα? Ένα αυτοκίνητο 1400 και ενοίκιο για σπίτι τι τεκμαρτό έχει? Ευχαριστώ
stat Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 5 , 2013 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 5 , 2013 Αυτό το άρθρο 31 εχει ισχύ για χρήσεις που κλέινουν εως την 31-12-2013. Από 01-01-2014 εχει ισχύ ο ν 4172/2013 και συγκεκριμένα τα άρθρα 22,23 και 24 . κ. SOTHRIS, αρχικά αυτό που λέτε κατάλαβα και εγώ διαβάζοντας τον Ν.4172/2013. Αλλά στη συνέχεια, αδυνατώντας να βρω ποιο άρθρο του 4172 (ή άλλου νόμου) καταργεί το άρθρο 31 ΚΦΕ, μου δημιουργήθηκαν αμφιβολίες. Μπορείτε να μου υποδείξετε ποια διάταξη νόμου καταργεί το άρθρο 31 ΚΦΕ;
sdim Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 5 , 2013 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 5 , 2013 Αυτό πού είναι γραμμένο; Θα ισχύσει για τη χρήση 2013; Καλά που ρώτησες και ξαναδιάβασα τον νόμο. . Πρόκειται για τον Ν. 4110/2013, παραθέτω το συγκεκριμένο τμήμα. Το σωστό είναι «Επίσης, ως εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες, αφαιρουμένων των ασφαλιστικών εισφορών, θεωρείται το εισόδημα από ατομική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ή ελευθέριο επάγγελμα, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις: αα) Έχουν έγγραφη σύμβαση με τα φυσικά ή/και νομικά πρόσωπα τα οποία λαμβάνουν τις υπηρεσίες τους, ββ) Τα φυσικά ή/και νομικά πρόσωπα τα οποία λαμβάνουν τις υπηρεσίες δεν υπερβαίνουν τα τρία (3), ή εφόσον υπερβαίνουν τον αριθμό αυτόν, ποσοστό εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) των ακαθαρίστων εσόδων του εισοδήματος από ατομική επιχείρηση ή ελευθέριο επάγγελμα προέρχεται από ένα (1) από τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που λαμβάνουν τις υπηρεσίες αυτές. Είχα μια συζήτηση με έναν συνάδελφο και μου είχε δημιουργήσει λάθως εικόνα καθώς η βασική του δουλειά ήταν σε βιομηχανία με σύμβαση και από εκεί είχε πάνω από το 75% των εσόδων του. Στις υπόλοιπες δουλειές ίσως να μην έκοβε ολόκληρες αποδείξεις και γι'αυτό του βγαίνανε <25%. Υ.Γ. Ευτυχώς στο forum όπως είναι γνωστό δίνουμε συμβουλές σε φιλικό επίπεδο και όχι υπεύθυνες επαγγελματικές συμβουλές (αν και προσπαθούμε να είμαστε ακριβείς και σωστοί). Ο καθένας είναι υπεύθυνος να επαληθεύσει ότι διαβάζει, δεν έχουμε καμία ευθύνη όπως αναγράφεται και στους κανόνες του forum. Όπως δεν αντικαθιστούμε τους μηχανικούς έτσι δεν αντικαθιστούμε και τους λογιστές. Καλό είναι να συμβουλευτείτε και έναν λογιστή της εμπιστοσύνης σας για να κοιμόσαστε ήσυχοι.
sdim Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 8 , 2013 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 8 , 2013 Να συμπληρώσω και με την ΠΟΛ 1149/2013 Τελικά πληρώνουν τέλος αλληλεγγύης αλλά όχι προσαυξημένο, δηλαδή πληρώνουν το τέλος που ίσχυε το 2012.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα