Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Ανατροπές σε περισσότερα από 80 επαγγέλματα, 1.103.500 εργαζόμενους και σε εκατομμύρια καταναλωτών, ντόπιων και τουριστών, αναμένεται να φέρουν οι αλλαγές σε τέσσερις βασικούς κλάδους της οικονομίας (τουρισμός, λιανικό εμπόριο, οικοδομικά υλικά και τρόφιμα) με βάση τις 329 στοχευμένες συστάσεις του ΟΟΣΑ για την άρση ελληνικών νόμων που εμποδίζουν τον ανταγωνισμό.

 

Από τις αλλαγές, οι οποίες μπορεί να ωφελήσουν τη συνολική οικονομία και τους καταναλωτές κατά τουλάχιστον 5,2 δισ. ευρώ ή 2,5% του ΑΕΠ, θίγονται συγκεκριμένες ομάδες συμφερόντων, όπως, για παράδειγμα, μεγάλες και ισχυρές βιομηχανίες στο κλάδα παραγωγής γάλακτος, τσιμέντων μέχρι απλοί και αδύναμοι εργαζόμενοι στους χώρους του εμπορίου, των οικοδομικών υλικών, της επεξεργασίας και παραγωγής αλεύρων, στα μέσα μαζικής ενημέρωσης (τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες). Επίσης θίγονται αρκετοί δημόσιοι υπάλληλοι, που έχουν τώρα αρμοδιότητες που μάλλον καταργούνται ή απλοποιούνται.

 

Στόχος των αλλαγών είναι να καταστεί ο ιδιωτικός τομέας ανταγωνιστικός, να αυξηθεί ο τζίρος της οικονομίας, να γίνουν επενδύσεις και να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας. Το κατά πόσον αυτό θα συμβεί εξαρτάται από το χρόνο και το βαθμό υλοποίησης. Εν τούτοις, σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί το αποτέλεσμα να είναι το αντίθετο από την περαιτέρω ισχυροποίηση μεγάλων εταιρειών, τη δημιουργία καρτέλ που θα κυριαρχήσουν στον ανταγωνισμό.

 

Ωστόσο, μιλώντας για ανταγωνισμό και για καλύτερες τιμές προϊόντων, δεν έχει ανοίξει καμία κουβέντα για τον κλάδο ενέργειας και καυσίμων, στον οποίο κυριαρχούν ελάχιστες εταιρείες και επηρεάζει την ανταγωνιστικότητα συνολικά της οικονομίας. Στη θεωρητική ερώτηση εάν στον κλάδο της ενέργειας λειτουργεί σωστά ο αντανωνισμός, η κυβέρνηση δεν απαντά, αν και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μόλις προχθές έδωσε στοιχεία για τα περιθώρια κέρδους των διυλιστηρίων, τα οποία στην Ελλάδα δεν είναι από τα μικρότερα στην Ευρώπη.

Tις προτάσεις του ΟΟΣΑ για τους τέσσερις μόνο κλάδους της οικονομίας παρουσίασαν χθες σε συνέντευξη τύπου ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κωστής Χατζηδάκης και ο γενικός γραμματέας του ΟΟΣΑ Angel Guria, δίνοντας στη δημοσιότητα τη σχετική μελέτη που συνέταξε ο Οργανισμός για λογαριασμό του υπουργείου Ανάπτυξης (κόστος περίπου 900.000 ευρώ, αλλά, όπως είπε ο κ. Guria, ο ΟΟΣΑ δεν κάνει μελέτες για να βγάζει κέρδος, αλλά για να βοηθά τις χώρες-μέλη του).

 

Ο ΟΟΣΑ μελέτησε και αξιολόγησε 1.053 νομικά κείμενα (νόμους και διατάξεις) που ρυθμίζουν τη λειτουργία των παραπάνω κλάδων στην Ελλάδα, εντοπίζοντας συνολικά 555 κανονιστικούς περιορισμούς και κατέληξε στη διατύπωση 329 συστάσεων για τη βελτίωση του ανταγωνισμού.

 

Πράξη το 80%

 

Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης, από το σύνολο των συστάσεων αναμένεται να υιοθετηθεί άμεσα τουλάχιστον το 80% αυτών, ενώ οι νομοθετικές ρυθμίσεις θα ξεκινήσουν σε χρονικό διάστημα εντός δύο μηνών και θα αφορούν: α) κατάργηση φόρων-τελών υπέρ τρίτων, β) άρση εμποδίων αδειοδοτήσεων, γ) περιορισμό διοικητικών ρυθμίσεων και δ) κατάργηση παρωχημένης νομοθεσίας.

Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι επιχειρούμε να αλλάξουμε οριστικά το προηγούμενο καθεστώς της προστασίας ορισμένων ομάδων και της εχθρικής αντιμετώπισης των επενδύσεων, αδιαφορώντας για το πολιτικό κόστος και πρόσθεσε ότι «το συμφέρον όλης της κοινωνίας είναι σημαντικότερο από το συμφέρον οποιασδήποτε κοινωνικής ομάδας».

 

Ο κ. Guria από την πλευρά του, αφού εξήρε το πάθος και την αφοσίωση της ελληνικής κυβέρνησης για αλλαγές, ανέφερε ότι «τώρα μπορεί κάποιος να έρθει πλέον και να δημιουργήσει μια επιχείρηση στην Ελλάδα» επισημαίνοντας ότι η άρση αυτή των εμποδίων δημιουργεί ευκαιρίες.

 

Ενδεικτικές παρεμβάσεις

 

- Αλλαγή του χρονικού ορίου κυκλοφορίας στην αγορά του φρέσκου παστεριωμένου γάλακτος

Το φρέσκο παστεριωμένο γάλα στην Ελλάδα είναι ακριβότερο έως και 34% από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι στη χώρα μας ως φρέσκο παστεριωμένο θεωρείται μόνο το γάλα που έχει χρόνο ζωής έως 5 ημέρες. Αντίθετα, στην Ευρώπη, ανάλογα με τη μέθοδο παστερίωσης, υπάρχει πλήθος προϊόντων τύπου «φρέσκο γάλα ημέρας» ή π.χ. «8ήμερης διάρκειας» -με ειδική σήμανση με αποτέλεσμα τα νοικοκυριά να έχουν πολλές επιλογές και οι τιμές να είναι χαμηλότερες.

 

- Αλλαγή στον τρόπο έγκρισης των προς κυκλοφορία απορρυπαντικών

Στην Ελλάδα τα απορρυπαντικά για να κυκλοφορήσουν στην αγορά υπόκεινται σε χρονοβόρα και δαπανηρή διαδικασία ελέγχου μέσω του Γενικού Χημείου του Κράτους, με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται οι τιμές. Αντίθετα, σε άλλες χώρες, π.χ. στη Γερμανία, δεν υπάρχει τέτοιος έλεγχος

 

- Εμπόριο ελιάς

Δεν επιτρέπεται στην Ελλάδα η πώληση ελαιών αναμεμειγμένων με παρθένα έλαια άλλων λαχανικών, ενώ επιτρέπεται να πωλούνται στο εξωτερικό.

 

- Στο εμπόριο ρούχων και παπουτσιών υπάρχουν περιορισμοί που κατά την έκθεση καταλήγουν σε βάρος του καταναλωτή, όπως η απαγόρευση εκπτώσεων σε καταστήματα στοκ και outlet, αλλά και η απαγόρευση διαφημίσεων προσφορών.

 

- Πιθανό άνοιγμα φαρμακείων εντός σουπκρμάρκετ

 

- Αλλαγή στον τρόπο πώλησης του ψωμιού

Το ψωμί δεν ζυγίζεται όταν πωλείται στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα πολλές φορές μία φραντζόλα 350 γραμμαρίων να πωλείται σαν φραντζόλα 500 γραμμαρίων. Ετσι οι καταναλωτές πληρώνουν ακριβότερα αυτό που αγοράζουν

 

- Κλάδος οικοδομικών υλικών

H πολιτεία απαιτεί από τις Βιομηχανίες τσιμέντου αυξημένες και δαπανηρές υποδομές. Για παράδειγμα, τα σιλό που αποθηκεύεται το τσιμέντο πρέπει να έχουν χωρητικότητα τουλάχιστον 500 τόνων χωρίς να υπάρχει συγκεκριμένος λόγος. Επίσης, για να πάρεις άδεια εμπορίας ασφάλτου, απαιτείται να έχεις ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο 500.000 ευρώ και αποθηκευτικούς χώρους με ελάχιστο όγκο 2.000 κυβικών μέτρων. Αυτό τελικά σημαίνει πως λόγω κόστους της επένδυσης, περιορίζεται ο ανταγωνισμός και ανεβαίνουν οι τιμές για τον καταναλωτή.

 

- Στην κρουαζιέρα

Τα ελληνικά κρουαζιερόπλοια είναι σε μειονεκτική θέση, γιατί κάθε κρουαζιέρα που ξεκινάει από έναν ελληνικό λιμένα πρέπει να επιστρέφει στον ίδιο ελληνικό λιμένα ενώ τα ξένα δεν έχουν περιορισμούς.

 

Φόροι-τέλη υπέρ τρίτων

 

Στην Ελλάδα σε διάφορους τομείς υπάρχουν εισφορές τρίτων για υλικά ή υπηρεσίες, τα οποία στη συνέχεια χρησιμοποιούνται κυρίως για τη χρηματοδότηση των συντάξεων ειδικών ομάδων. Για παράδειγμα, υπάρχει επιβολή φόρου (αγγελιόσημο) 20% για διαφήμιση σε εφημερίδες και 21,5% για διαφήμιση στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο, που καταβάλλεται από τον διαφημιζόμενο για τη χρηματοδότηση του ΤΣΠΕΑΘ.

 

Παρόμοια εισφορά υπάρχει στο αλεύρι (16 ευρώ ανά τόνο υπέρ του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης των Αρτοποιών, και στο τσιμέντο (2% επί της τιμής πώλησης, είτε παράγονται ή εισάγονται, υπέρ ταυ Επικουρικού Ταμείου Συντάξεων Υπαλλήλων).

ΟΟΣΑ: Στο 157% του ΑΕΠ το χρέος το 2020

 

Συγχαρητήρια στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά για τις προσπαθειες της χώρας μας η οποία πέτυχε να ανέλθει στην πρώτη θέση παγκοσμίως στις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις έδωσε χθες ο γενικός γραμματέας του ΟΟΣΑ Ανχελ Γκουρία με την παράδοση της έκθεσης του οργανισμού για την Ελλάδα.

 

Μετά τη συνάντησή τους στο μέγαρο Μαξίμου ο κ. Γκουρία συναντήθηκε και με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Εξωτερικών Ευάγγελο Βενιζέλο για να δηλώσει αμέσως μετά ότι η Ελλάδα υλοποιεί «το πιο εντυπωσιακό πρόγραμμα προσαρμογής που έχει ποτέ αναληφθεί» τονίζοντας τη «θεαματική αντιστροφή του ισοζυγίου πληρωμών, της δημοσιονομικής κατάστασης και του πρωτογενούς πλεονάσματος».

 

Τα καλά αυτά λόγια του κ. Γκουρία φαίνεται ενθάρρυναν τον κ. Βενιζέλο να προχωρήσει περισσότερο λέγοντας πως από την έκθεση του ΟΟΣΑ προκύπτει πως το χρέος της Ελλάδας είναι βιώσιμο και οι δυνατότητες αποκλιμάκωσής του είναι πολύ πιο δυνατές από ό,τι φαίνονται διά γυμνού οφθαλμού! Μόνο που αν έκανε ο κ. Βενιζέλος μία απλή ανάγνωση των πρώτων 11 σελίδων της έκθεσης, θα διαπίστωνε «διά γυμνού οφθαλμού» πως ο ΟΟΣΑ προβάλλει ένα δικό του πιο απαισιόδοξο σενάριο βάσει του οποίου αποδεικνύεται η μη βιωσιμότητα του χρέους καθώς εκτιμάται πως το 2020 θα βρίσκεται στο 157% του ΑΕΠ αντί του 124% που προβλέπει η τρόικα.

 

Πηγή: http://www.enet.gr/?...itikh&id=401134

 

Click here to view the είδηση

Δημοσιεύτηκε

ευτυχώς που θα γίνουν όλα αυτά και θα αλλάξει η κοινωνία προς το καλύτερο...success story

Δημοσιεύτηκε
.....

Ενδεικτικές παρεμβάσεις

.....

 

 

Θα είχε ενδιαφέρον αν δεν δημοσίευαν μόνο τις ενδεικτικές παρεμβάσεις αλλά να είχαμε ολόκληρο το κείμενο κι όχι επιλεγμένα αποσπάσματα προς τα ΜΜΕ.

Στα ντεσού συνήθως είναι όλη η ουσία …

 

Στην τελική ως φορολογούμενοι, από εμάς πληρώθηκαν τα 900.000 ευρώ στον ΟΟΣΑ για αυτό το κείμενο και μάλιστα δεν επιζητά το κέρδος παρά μόνο την βοήθεια.

Δημοσιεύτηκε

Εδώ είναι 328 σελίδες....

http://www.oecd.org/newsroom/greece-structural-reforms-under-way-but-more-progress-needed-in-boosting-market-dynamism.htm

 

Λέει και για μηχανικούς

 

Ministerial DecisoinΔ14/19164/1997
Approval of
Regulation on
concrete technology
Art. 12.1.1.3 Concrete

The person responsible in the factory producing ready-
mixed concrete for the quality of concrete must be a
certified engineer, with proven experience in the
production and technology of concrete. If the factory has
more than 1 production unit per Prefecture, an extra
head technician with proven experience in the
production and technology of concrete is required for
every unit. If there are more than 3 production units per
Prefecture, for every three units there should be a
second engineer, responsible for the quality of concrete.

 

 

Extra cost

It was not possible to identify the objective of the provision.
However, it is our understanding that the objective is the
better control of the concrete and the safety of the buildings.
The provision may raise the cost of operation (labour cost). Since
it is the company's responsibility to safeguard the quality of the
product and the safety of the construction, it should be company's
decision on the number of people to hire in order to ensure the
quality of the product.

Abolish.

  • Upvote 3
Δημοσιεύτηκε

Δεν ξέρω αν είμαι εγώ ο παράξενος αλλά με 900.000 ευρουδάκια μια μετάφραση (επίσημη) στα ελληνικά θα πρέπει να υπαρχει.

Δημοσιεύτηκε (edited)

+1 τουλάχιστον για το ψάξιμο

ερώτηση

εγώ βρήκα από το λινκ μια έκθεση 157 σελίδων

http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/economics/oecd-economic-surveys-greece-2013_eco_surveys-grc-2013-en%20#page1

 

σε ποιες 328 αναφέρεσαι;

(το λινκ βγάζει σε μια κεντρική σελίδα)

 

εντιτ

άστο το βρήκα

http://www.oecd.org/daf/competition/Greece-Competition-Assessment-2013.pdf

 

@ didonis

α. πολλά ζητας... :sad:

β. είναι "προκαταρκτικό" (preliminary report)

Edited by imhotep

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.