ikaros13 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 17 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 17 , 2014 atsalovergas πολύ καλή και κατατοπιστική ανάλυση. Ενα σημείο μόνο. Αν με τα ΚΑΤΕΕ ήταν σαφής ο διαχωρισμός, ή αλλιώς οι αρμοδιότητες, από το 80 που λες με την μετάλλαξη σε ΤΕΙ και μέχρι το 94, αν κατάλαβα καλά, δεν υπάρχαν καν ΕΔ.... Δηλαδή για 14 χρόνια λειτουργούσαν σαν σχολές φαντάσματα και οι τότε φοιτητές τσάμπα πήγαιναν. Γιατί άραγε? Μήπως στο μέλλον αποκτήσουν ΕΔ? Δεν το ήξεραν? Ετσι τους έλεγαν? Γιατί αν είναι έτσι μιλάμε για τεράστια προδοσία του κράτους απέναντι σε μία μεγάλη μερίδα κόσμου... Ελά όμως που από την άλλη όμως λες ότι μέχρι το 94 συνέχιζαν με τα δικαιώματα που είχαν τα πρώην ΚΑΤΕΕ.... Φαντάζομαι αυτό θα το ήξεραν και ίσως γι'αυτό συνέχιζαν να φοιτούν.... Μέχρι εκεί καλά.. Μετά το 94 τι έγινε και φτάσαμε να μιλάμε ξανά για ΕΔ, κτλ? Εκεί το έχασα κάπως...... Με λίγα λόγια αν και σήμερα είχαμε ΚΑΤΕΕ και δεν γινόταν ποτέ η αλλαγή θα υπήρχε πρόβλημα? koulosb Συγνώμη αλλά δεν γνωρίζω πολύ καλά τους διαχωρισμούς στον τομέα του ΠΜ. Οπότε αν κατάλαβα καλά ένας Δομικών έργων επιθυμεί το απεριόριστο στα οικοδομικά και τίποτε άλλο? Αντίστοιχα ένας των Υποδομών? Επίσης υπάρχει πρόβλημα και στα ΕΔ των διπλωματούχων (είπαμε να τα λέμε όλα). Δεν μπορεί εγώ πχ σαν μηχανολόγος να έχω απεριόριστο στα ηλεκτρολογικά με 2 μαθήματα και ένας ηλεκτρολόγος ΤΕΙ να έχει περιορισμό σε αυτά... Και όχι γιατί υπάρχει ηλεκτρολόγος ΤΕΙ, αλλά γιατί δεν στέκει....Ούτε στέκει διπλωματούχος ηλεκτρολόγος να έχει σχέση πχ με κλιματισμό. Το γνωστό....Κάποτε ήταν μία η σχολή και για να βολευτεί ο διαχωρισμός πήραν όλοι όλα...Δεν πάει έτσι όμως... Το ίδιο από ότι γνωρίζω ισχύει και μεταξύ άλλων ειδικοτήτων διπλωματούχων....Ούτε μπορεί ένας διπλωματούχος ΠΜ να έχει σχέση με όλα επειδή έτσι γινόταν πριν από 80 χρόνια.... 1
stayros Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 17 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 17 , 2014 Να διορθώσω κάτι. Από το 1983 που ιδρύθηκαν τα ΤΕΙ δεν υπάρχουν επαγγελματικά δικαιώματα. Εθιμοτυπικά χρησιμοποιούμε ακόμα και σήμερα αυτά των ΚΑΤΕΕ! Δεν υπάρχει κάποιος νόμος η ΠΔ αντιστοίχησης. Αυτό είναι διαπιστωμένο και από το ΝΣΚ. Βέβαια τώρα αμφισβητούνται και τα επαγγελματικά δικαιώματα των ΚΑΤΕΕ πχ μέχρι προ ολίγου όλοι οι μηχανικοί δομικής κατευθυνσης υπέγραφαν τοπογραφικά χωρίς πρόβλημα, αλλά το ΤΕΕ πατώντας στην έλλειψη επαγγελματικών δικαιωμάτων τους αποκλείει από όπου μπορεί πχ αυθαίρετα. Για αυτό έγινε ο κακός χαμός όταν προσπάθησε ο Χρυσοχοΐδης να μας βάλει το ΤΕΕ να μας διαφεντεύει με το έτσι θέλω. 30 χρόνια λοιπόν χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα και όχι 14. Και ναι οι γενιες σήμερα είναι αδικαιολόγητες που το δέχονται. Αλλά πολλοί από εμάς φοιτούσαμε πρωτού υπάρξει το internet, τότε που η μόνη πληροφόρηση ήταν το ΣΕΠ που εκεί φυσικά και δεν έλεγε τίποτα. Και ούτε είχαμε όλοι ένα μηχανικό μπάρμπα να μας εξηγήσει τι θα πει ΤΕΕ και τι επαγγελματικά δικαιώματα.
atsalovergas Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 17 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 17 , 2014 (edited) Ίκαρε τα ΚΑΤΕΕ είχαν σαφή ρόλο και επαγγελματικά δικαιώματα. (Για την ιστορία το 1981 βγαίνει το ΠΑΣΟΚ,το 1982 γίνεται η μεταρρύθμιση του νόμου 1268/1982 και στο πολυτεχνείο και δημιουργούνται 9 τμήματα,το 1983 ιδρύονται τα ΤΕΙ με τον νόμο 1404/83 ). Προσωπικά δεν ξέρω τι στο δι@ολο σκεφτόντουσαν όταν δημιούργησαν τα ΤΕΙ το 1983. Σίγουρα ο ρόλος τους θα ήταν διαφορετικός από τα ΚΑΤΕΕ,διαφορετικά θα τα άφηναν ως έχουν. Κανείς δεν έμαθε ποτέ. Ο λόγος οτι κανείς δεν έμαθε,είναι πως ο ιδρυτικός νόμος λειτουργίας έλεγε πως μεχρι να βγούνε οι πρώτοι απόφοιτοι θα έχει βγεί προεδρικό διάταγμα που θα απόσαφηνίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα των ΤΕΙ. Κατι τέτοιο δεν έγινε ποτέ και έκτοτε,καταχρηστικά, οι πρώτοι απόφοιτοι συνέχισαν να εργάζονται με τα επαγγ.δικαιώματα των ΚΑΤΕΕ και όλοι έκαναν τα στραβά μάτια. Όπου το 94 αφαιρέθηκαν ουσιαστικά όλα τα δικαιώματα των ΚΑΤΕΕ (άρθρο 2) και έμεινε ένα άρθρο σε ισχύ που είναι τόσο γενικό και αόριστο,όπου έγκειται στις διαθέσεις της εκάστοτε πολεοδομίας (στο παρελθόν) να το ερμηνεύσει όπως γουστάρει. Δίνω λινκ http://www.kkengineering.gr/legislation/dikaiomataMixanikon/PD-318-94-FEKA167-7.10.94.txt. Σήμερα ισχύουν μόνο τα παρακάτω γενικόλογα.... 1. Οι Πτυχιούχοι Μηχανικοί Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, των Τμημάτων Πολιτικών Δομικών 'Εργων, Πολιτικών 'Εργων Υποδομής και Τοπογραφίας, της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, με βάση τις εξειδικευμένες επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις τους, ασχολούνται είτε αυτοδύναμα, είτε σε συνεργασία με άλλους επιστήμονες, στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα με τη μελέτη, έρευνα και εφαρμογή της τεχνολογίας πάνω σε σύγχρονους και ειδικούς τομείς έργων και εργασιών της ειδικότητάς τους. Οπότε ναι απο το 94 ή πιο σωστά από το 83 και μετά είναι σχολές φάντασμα όπως λες. Μιλάμε για απάτη. Θα μου πεις δεν ήξερες? Δέν ρώτησες? Ο 18χρονος δεν ξέρει να διαβάζει ΦΕΚ ή τουλάχιστον είναι πολύ σπάνιο. Το πολύ πολύ να μπεί στο site της σχολής που τον ενδιαφέρει και να διαβάσει το παρακάτω. Άντε να ρωτήσει κανά μπάρμπα απόφοιτο που δουλεύει και να του πει γενικά ένα "καλά είναι" (άλλες εποχές τότε)...Που να φανταστεί οτι το ίδιο το κράτος διατηρεί σχολές ουσιαστικά άνευ αντικειμένου (με νομικό κενό).Δες μόνο τι λέει το site της σχολής του ΤΕΙ Πειραιά σήμερα... http://www.teipir.gr/index.php/el/departments-3/stef/pde Καταλαβαίνεις σε τι κράτος μπανάνα ζούμε??... Edited Ιανουάριος 17 , 2014 by atsalovergas 1
elektra Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 17 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 17 , 2014 (edited) Προσωπικά δεν ξέρω τι στο δι@ολο σκεφτόντουσαν όταν δημιούργησαν τα ΤΕΙ το 1983. Σίγουρα ο ρόλος τους θα ήταν διαφορετικός από τα ΚΑΤΕΕ,διαφορετικά θα τα άφηναν ως έχουν. Κανείς δεν έμαθε ποτέ. Απάντηση: Ψηφαλάκια! Edited Ιανουάριος 17 , 2014 by elektra
atsalovergas Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 17 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 17 , 2014 Απάντηση: Ψηφαλάκια! Απαπαπαπα Ηλέκτρα..Τι ¨πονηράδες¨ είναι αυτές?...
elektra Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 17 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 17 , 2014 Είδες άμα είσαι κακός άνθρωπος, τι σκέφτεσαι! Πάντως το όλο θέμα έχει κακοφορμίσει πλέον πάρα πολύ άσχημα για να υπάρξει λογική και δίκαιη λύση. Δε φτάνει που με τον ιδρυτικό νόμο τα ΤΕΙ δεν είχαν ΕΔ, άνοιξαν και τόσα παραρτήματα – υποκαταστήματα που χάνεις το μυαλό σου. Άσε που πήραν και «γραμμή» από τα ΕΔ των Πολυτεχνείων με νόμους του 1930, όπου κι εκεί γίνεται της μουρλής και διεκδικούν τα ίδια. Δεν το βρίσκω λογικό, κάτι πολύ άσχημο να επεκταθεί. Το λογικό είναι, πρώτα να καθοριστούν σωστά τα ΕΔ στα Πολυτεχνεία, στη συνέχεια να καθορισθεί με σαφήνεια ο ρόλος των ΤΕΙ και μετά να δοθούν τα ΕΔ που αναλογούν. Σε καμία περίπτωση, δε νομίζω ότι ΠΕ και ΤΕ μπορούν να έχουν τα ίδια. Αλλά δεν πρόκειται να γίνει. Όλα στη χώρα αυτή είναι συγκεχυμένα για να κάνουν κάποιοι ότι θέλουν. Δεν ξέρω, αν δυσαρεστώ κάποιους και θα διαφωνήσουν μαζί μου…
ikaros13 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 17 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 17 , 2014 Είπε και ο Σταύρος κάτι πολύ σωστό. Την εποχή εκείνη δεν υπήρχε η πληροφόρηση που υπάρχει σήμερα. Δεν υπήρχε ίντερνετ, (εγώ το γνώρισα στα 22 μου περίπου με 56Κ), φόρουμ κτλ....Οτι μάθαινες από τον διπλανό σου. Και όταν βλέπεις στο μηχανογραφικό σχολές δεν μπορεί λές κάτι θα γίνομαι και από αυτές. Αλλωστε μιλάμε για σχολές μηχανικών. Για μένα είναι μία καλοστημένη απάτη με σκοπό όχι την μόρφωση αλλά στο να εξυπηρετούνται άλλα συμφέροντα. Δεν το λέω προσβλητικά αυτό για τους συναδέλφους, (το αν απόκτησαν γνώσεις το βλέπουμε έξω) αλλά στον τρόπο σκέψης ίδρυσης, λειτουργίας,μετέπειτα λειτουργίας κτλ... Πάντως το έγραψα και σε προηγούμενο μήνυμα, είμαστε ο μοναδικός κλάδος στην Ελλάδα που έχουμε μπλέξει τα μπούτια μας όσον αφορά τα ΕΔ τόσο σε επίπεδο ΤΕΙ όσο και σε ΑΕΙ.
stayros Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 17 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 17 , 2014 Σε καμία περίπτωση, δε νομίζω ότι ΠΕ και ΤΕ μπορούν να έχουν τα ίδια. Εμείς ζητάμε το πτυχίο μας που είναι BSc να αναγνωρίζεται και ως BSc. Όχι να βολεύουμε τα κολέγια και τους απόφοιτους Βουλγαρίας και να αφήνουμε τους έλληνες απόφοιτους ΑΕΙ να νιώθουν λαθρομετανάστες στην ίδια τους τη χώρα. 1
BAS Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 18 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 18 , 2014 Επειδή τα παλιά δεν τα ξέρετε καθόλου καλά , ας σαν ενημερώσω λίγο . Οι σχολές μηχανικών ΤΕ με διάφορες μορφές και ονομασίες υπάρχουν 100 χρόνια . Η λογική ήταν να υπάρχουν μηχανικοί συντομότερου κύκλου γιά να τρέχουν τις συνήθεις δουλειές σε κάθε εποχή . Αν πάμε στην περίοδο 1950-1983 θα διαπιστώσουμε τα εξής . Το να τελειώσεις το εξατάξιο γυμνάσιο το 50 ήταν εκείνη την εποχή σαν να είχες μάστερ σήμερα . Φτώχεια έλλειψη υποδομών , σχολεία μακρυά από το χωριό που είχες μεγαλώσει , 70-90 παιδιά στην τάξη . Οταν τελείωνες το γυμνάσιο , μέχρι το 1964 που έγιναν οι πανελλήνιες εξετάσεις , εισαγωγικές τις λέγανε τότε , έδινες εξετάσεις σε κάθε σχολή που ήθελες σε συγκεκριμμένα μαθήματα και βέβαια ο αριθμός εισακτέων ήταν πολύ μικρός . Σιγά - σιγά γίνανε τα περιφερειακά ιδρύματα και φτάνουμε στην δεκαετία του 70 που έχω προσωπική άποψη . Τι γινόταν τότε . Είχαμε τα πολυτεχνεία με 5 χρόνια και τις 2 σχολές Υπομηχανικών με 4 χρόνια . Στους πολιτικούς είχαμε και στις δύο περιπτώσεις Δομικούς , Ε.Υ. και Τοπογράφους σε ενιαίο πτυχίο , Νομίζω ότι έτσι ήταν και οι Μ-Η σε ενιαία σχολή . Το θέμα είναι ότι τότε το να εισαχθείς σε οποιαδήποτε σχολή ήταν δύσκολο γιατί οι θέσεις ήταν πολύ λίγες . Ο νόμος που ουσιαστικά ισχύει μέχρι σήμερα είναι Βασιλικά Διατάγματα του 1972 που έδιναν στους Υπομηχανικούς δικαιώματα που εξυπηρετούσαν τους σκοπούς της εποχής . Ποιοί ήταν οι σκοποί της εποχής ? Τότε οι ελάχιστοι μηχανικοί που τελείωναν τα 1-2 πολυτεχνεία της χώρας , δεν επαρκούσαν γιά τις ανάγκες της χώρας . Ουσιαστικά δούλευαν στα μεγάλα έργα στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη και στην υπόλοιπη χώρα υπήρχε έλλειψη μηχανικών . Αυτό λύθηκε με τις σχολές υπομηχανικών που με ένα συντομότερο και λιγότερο θεωρητικό κύκλο σπουδών , είχαν την δυνατότητα να ασκήσουν το επάγγελμα του μηχανικού στις μικρότερες πόλεις και κωμοπόλεις που είχαν σχέδιο πόλης και έτσι μπορούσαν αυτόνομα να μελετήσουν και να επιβλέψουν όλα τα ιδιωτικά έργα , συνήθως διόροφα και προσθήκες σε ισόγειο η διόροφο , Στα χωριά που συνήθως είχαμε μονόρωφα παραδοσιακά σπίτια , το κράτος είχε δώσει δικαιώματα γιά ισόγεια κτίρια σε κάποιους εργοδηγούς μέσων τεχνικών σχολών . Φτάνουμε στο 1972 . Τότε η δικτατορία , η οποία είχε ακολουθήσει την λογική της ίδρυσης νέων σχολών , σε συνεργασία με την Διεθνή Τράπεζα , αποφασίζει να ιδρύσει σχολές ανώτερων στελεχών σε όλους τους τομείς . Ετσι ιδρύει τα ΚΑΤΕ και δημιουργεί τα 6 πρώτα σε Αθήνα , Πειραιά , Θεσσαλονίκη , Πάτρα , Λάρισα και Ηράκλειο . Σε αυτά πήγαν καθηγητές διαφόρων επιπέδων . Υπήρχαν κολλητοί καταστάσεων που βολέυτηκαν ενώ δεν έπρεπε , αλλά και πολλοί που δεν μπορούσαν να πάνε σε πανεπιστήμια , επειδή δεν είχαν την κατάλληλη επαφή με τους καθηγητές των εδρών , αν και είχαν μεταπτυχιακά και δικτατορικά και πολλά προσόντα . Στους ωρομίσθιους υπήρχαν επίσης από όλα τα είδη . Στην Λάρισα που ήμουν εγώ , οι μη μηχανικοί καθηγητές , είχαν όλοι μεταπτυχιακά και διδακτορικά . Οι μηχανικοί είχαν άλλοι απλό δίπλωμα , άλλοι μεταπτυχιακό και άλλοι διδακτορικό . Η δικτατορία , αποφασίζει να αλλάξει μορφή στα ΚΑΤΕ , διότι πλέον ο αριθμός των διπλωματούχων μεγάλωνε και άρχισαν και αρκετοί να πηγαίνουν στο εξωτερικό γιά να σπουδάσουν . Ετσι το 1973 εκδίδει επαγγελματικά δικαιώματα γιά τους μηχανικούς των ΚΑΤΕ , τους οποίους από την αρχή ονόμαζε Τεχνολόγους Μηχανικούς και όχι Υπομηχανικούς , στα οποία τους αφαιρεί εντελώς το δικαίωμα της αυτοδύναμης μελέτης , παρά μόνο της συμμετοχής σε μελέτη κάτω από Διπλωματούχο Μηχανικό , αλλά αντίθετα τους δίνει ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΟ δικαίωμα επίβλεψης σε ΚΑΘΕ ιδιωτικό τεχνικό έργο της ειδικότητας του και μεγάλα δικαιώματα επίβλεψης στον δημόσιο τομέα . Προωθεί λοιπόν τις σχολές αυτές στο να βγάζουν Επιβλέποντες , Εργοταξιάρχες και ΕΔΕ . Τον επόμενο χρόνο είχαμε την μεταπολίτευση . Με διάφορες προσφυγές του ΤΕΕ και άλλων , αλλά και της τότε ΠΕΠΥ , καταργήθηκαν τα διατάγματα του 1973 και επανήλθαμε στα του 1972 των υπομηχανικών , τα οποία σε γενικές γραμμές παραμένουν χαριστικώς γιά το παράνομο κράτος μέχρι σήμερα . Οπως είπα και πριν , μέχρι τις αρχές του 80 , οι εισακτέοι παρέμεναν λίγοι . 15000 στα πανεπιστήμια . 5000 στα ΚΑΤΕΕ και 2000 σε παιδαγωγικές και γυμναστικές ακαδημίες , όταν στις εισαγωγικές έδιναν 120-130000 . Πολύ μεγάλος ανταγωνισμός . Οι αλλαγές υπήρξαν μετά το 80 . Τριπλασιασμός των εισακτέων , σχολές παντού και όσοι ήθελαν είχαν και φτηνό εξωτερικό . Το κράτος όμως πιστό στην λογική του Μην θίγεται τα κακώς κείμενα , δεν έκανε καμμία προσπάθεια να δώσει λύση στο πρόβλημα αυτό 30 χρόνια μετά . Εδωσε ακαδημαική ανέλιξη στα ΤΕΙ αλλά δεν ξεκαθάρισε τα ΕΔ . Τα παιδιά που έδιναν εξετάσεις το 70 , είχαν την εικόνα του μηχανικού που μπορούσε να μελετήσει αυτοδύναμα το 90 % των ιδιωτικών έργων και τις μικρές πολυκατοικίες . Τα παιδιά του 80 , είχαν την ίδια εικόνα , αλλά και την λεκτική αναβάθμιση στα ΤΕΙ από Ανώτερες σχολές σε Τριτοβάθμια και την νομική επιταγή του 1984 γιά την έκδοση νέων ευρύτερων δικαιωμάτων . Τα παιδιά του 90 , είχαν την λογική να μπούμε και βλέπουμε , ενώ ταυτόχρονα οι αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο και η εξέλιξη της τεχνολογίας δημιουργούσαν προβλήματα στα δικαιώματα γιατί δεν επικαιροποιούνταν . Από το 90 και μετά είχαμε την δημιουργία πολλών σχολών και τότε άρχισαν να πέφτουν οι βάσεις και να αυξάνονται οι εισακτέοι και ανάλογα άρχισε να πέφτει το γενικό επίπεδο , αφού το εξωτερικό με τα σίγουρα δικαιώματα έγινε πολύ φτηνό . Το πρόβλημα που υπάρχει στα τει τα τελευταία 20 χρόνια είναι ότι περνάνε πολλοί , τα παρατάνε αρκετοί γιατί πάνε αλλού η στο εξωτερικό και το επίπεδο πέφτει και είναι θέμα πλέον κάθε φοιτητή αν θέλει να μάθει η όχι . Προφανώς δεν μπορούμε να συγκρίνουμε διαχρονικά γιατί είναι άλλες εποχές . Τι θα έπρεπε να γίνει τώρα ? Λογικά να γίνει το 3+2 και να ενοποιηθούν . Ακόμα πιό πρωτοποριακό γιά να μειωθούν και οι εισακτέοι , είναι σαν μιά μεταβατική περίοδο 5-10 χρόνων , τα πρώτα 3 χρόνια να γίνονται στις εγκαταστάσεις των τει και μεταπτυχιακά και διδακτορικά στα πολυτεχνεία , ώστε να γίνεται χρήση των υπαρχόντων υποδομών και καθηγητών και κατόπιν να δούν τι θα κάνουν με αυτές , μετατρέποντας τις περιφερειακές σχολές σε ΙΕΚ και 2ετή Κολλέγια . Υπάρχει θέμα βέβαια με τα κεντρικά ιδρύματα και γενικά θέλουμε ΣΟΒΑΡΕΣ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ . 2
Alsterwasser Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 19 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 19 , 2014 Σωστός ο BAS....πάντως πρέπει να παρθούν άμεσα αποφάσεις και να λήξει αυτή η κοροιδία....όπως και να χει ετσι που τα κατάφερε το κράτος, συμφέροντα και δικαιώματα θα θιχτούν,αλλά στο τέλος θα επικρατήσει ο ορθολογισμός. Προτείνω σε γενικές γραμμές τα παρακάτω: Κατάργηση τμημάτων μηχανικών των ΤΕΙ,συγχώνευση με Πολυτεχνεία με υποχρέωση παρακολούθησης + 2 ετών των πτυχιούχων ΤΕΙ με καθιέρωση μεταβατικής περιόδου 5 ετών όπου οι σημερινοί πτυχιούχοι θα μπορούν να εργάζονται με τα τωρινά δεδομένα και ΕΔ. Μετά το πέρας των 5 ετών καθιέρωση εξετάσεων ανα 5ετιά και ανα τομέα με θέματα τόσο σε τεχνολογίες αιχμής όσο και σε νορμάλ θέματα, ενώ παράλληλα να δίνεται η δυνατότητα να επιλέγεις να εξεταστείς πχ και σε άλλο τομέα αν επιθυμείς να λάβεις ΕΔ και εκεί, Πλήρη αναθεώρηση όλων των ΕΔ όλων των σχολών με έμφαση στην εξειδίκευση.δλδ κάποιος που επέλεξε γεωτεχνικό τομέα να απασχολείται αποκλειστικά με αυτά και οχι με κτιριακά ή λιμενικά κτλ,κοινώς ακόμα και η επιλογή τομέα να δίνει συγκεκριμένα ΕΔ. με δυνατότητα μετά απο εξετάσεις να μπορείς να λάβεις ΕΔ και σε άλλους τομείς. Θεσμοθέτηση πρακτικής άσκησης σε ΟΛΟΥΣ ανεξαιρέτως 6 μήνες σε εργασίες γραφείου κ 6 μήνες σε εργοτάξιο με σαφή απαγόρευση απασχόλησης σε δημόσιο φορέα ή σε μη τεχνική εταιρία πχ τράπεζα. (Γερμανία για να πάρεις προδίπλωμα στα 2 χρόνια,πρέπει να εργαστείς σαν εργάτης σε εταιρία για 6 μήνες!Έτσι μαθαίνεις να κοιτάς κ την άλλη πλευρά). Παράλληλα να δίνεται αναβάθμιση ΕΔ με βάση την εμπειρία σε ενα γνωστικό αντικείμενο.....Κάθε τομέας να έχει 5 επίπεδα ΕΔ που να χωρίζονται βάσει προυπολογισμού κατασκευής (?) Σε κάθε περίπτωση να μη μπορεί κάποιος έστω και διπλωματούχος που μόλις πήρε πτυχίο να μελετάει μόνος του 5όροφη οικοδομή ή κάποιο τεχνικό έργο με σημαντική δυσκολία,αλλά μόνο σε συνεργασία με γραφείο ή μηχανικό με την ανάλογη εμπειρία. Αυτά μέσες άκρες και τα παραπάνω μπορούν κάλλιστα να εμπλουτιστούν ή να αποτελέσουν τροφή για σκέψη ώστε να δουλψουμε σε κάτι αντίστοιχο. Σε βάθος χρόνου θα αρχίσουν να επιλύονται τα όποια προβλήματα αν ξεκινήσουμε....χθές. Αυτά για τους μηχανικούς, Για τους τεχνίτες και εργάτες θετικό αυτό που καθιερώνεται,αλλά πολύ φοβάμαι οτι θα καταντήσει κουρελόχαρτο.....παλι για γερμανία θα πω οτι για να γίνει κάποιος αρχιμάστορας,σπουδάζει 2-3 χρόνια με θεωρητικά κ πρακτικά μαθήματα, με αποτέλεσμα να γίνεται κ αυτός ενας μικρός μηχανικός με βασικές γνώσεις. Να ισχύσει κ αυτό σε όλα τα τεχνικά επαγγέλματα κ να αποκλειστούν οι εμπειροτέχνες ή οι ανειδίκευτοι εργάτες που απασχολούνται σαν τεχνίτες. Σημαντικό να μάθουν επιτέλους να χρησιμοποιούν τα ΜΑΠ στις κατασκευές!!!! Τέλος κατάργηση της αυτεπιστασίας, Καθιέρωση ΜΗΚΙΕ και διαχωρισμός των μηχανικών σε μελετητές και κατασκευαστές ακ'ομα και στα ιδιωτικά έργα. Έτσι και αλλιώς οδηγούμαστε στην εποχή της εξειδίκευσης και απ`οτι φαίνεται στο τέλος εποχής για μικρά τεχνικά γραφεία με δημιουγία συνεργασιών και σχηματισμό εταιριών,οπότε τα παραπάνω νομίζω είναι μονόδρομος. Πρέπει να αλλάξουν ΤΑ ΠΑΝΤΑ!!!
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα