sdim Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 11 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 11 , 2014 (edited) Οι αμοιβές είναι μεγάλη πληγή. Υπάρχουν πολλοί λόγοι που οδήγησαν εκεί. 1. Μόνο επιστημονική και όχι επιχειρηματική παιδεία από το σχολείο και τα ΑΕΙ/ΤΕΙ 2. Ο νόμος επιτρέπει να υπάρχουν κατασκευαστικές από μη-μηχανικούς. Όταν κάποιοι επιχειρηματίες φτιάξανε κατασκευαστικές σταματήσανε να ψάχνουνε για την ποιότητα επειδή δεν έχουν ιδέα του τι σημαίνει ποιότητα στα τεχνικά έργα. Μόνο την αρχιτεκτονική εκτιμάνε και αυτή μόνο σε επίπεδο εμφάνισης (για εργονομία δεν το συζητάμε καν). Οπότε μη έχοντας γνώσεις για την ποιότητα ψάχνανε μόνο για χαμηλότερη τιμή και άρχισε από εκεί η κατρακύλα. 3. Όταν ακόμα ήταν μεγάλες οι αμοιβές ήδη κάνανε πολλοί έκπτωση κάτω από το τραπέζι, επειδή ακριβώς υπήρχε μεγάλο περιθώριο κέρδους. Τώρα με τις ίδιες αμοιβές που καθιέρωσαν το κέρδος είναι αμελητέο λόγω φορολογίας και λοιπών εξόδων. 4. Ο κόσμος δεν έχει χρήμα και όταν ο άνθρωπος πεινάει δεν σκέπτεται. Πολλοί δεν συνειδητοποιούν καν πως περισσότερο θα τους κοστίσει να πάρουν μια δουλειά παρά αυτά που θα βγάλουν. 5. Για επικοινωνιακούς/πολιτικούς λόγους αυξήσανε ανεξέλεγκτα τους εισακτέους σε πολυτεχνικές σχολές. Πλέον η αναλογία μηχανικών/πληθυσμού είναι πολύ μεγάλη. Υπάρχει ο νόμος προσφορά-ζήτηση. 6. Η έλλειψη ελέγχων από το κράτος. Κάποιοι "συνάδελφοι" ρίξανε απαράδεκτα χαμηλά το επίπεδο της δουλειάς. Π.χ. παίρνουν εργολαβίες σε χωριά κυρίως χωρίς να βγάλουν τις απαραίτητες άδειες ώστε να κρατήσουν χαμηλά το κόστος. Παλιότερα κάποιοι καταθέτανε μελέτες "φασόν" για τις οικοδομικές άδειες και μετά κατασκευάζανε ότι θέλανε. Άντε να τους ανταγωνιστεί στην τιμή κάποιος που θέλει εξ'αρχής να κάνει σχέδια εφαρμογής για να καταθέσει σε υπηρεσία. 7. Παλιότερα δεν στήριζε ο γονιός το παιδί. Όχι γιατί δεν ήθελε αλλά γιατί δεν είχε. Όποιος άρχιζε να δουλεύει ήθελε δεν ήθελε έπρεπε να ζητάει αρκετά από τους πελάτες ώστε να επιβιώνει αλλά και για να επενδύει στην δουλειά του. Τώρα ένα μεγάλο ποσοστό μηχανικών συντηρείται από τους συνταξιούχους γονείς και παίρνει δουλειές σε τιμές κάτω του κόστους για να φτιάξει "πελατεία". ... Edited Ιανουάριος 11 , 2014 by sdim 1
ikaros13 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 11 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 11 , 2014 (edited) 1. Δεν είναι δουλειά του πολυτεχνείου να σου μαθαίνει να διαπραγματεύεσαι τις αμοιβές σου, που κάθε φορά μπαίνουν στη μέση αστάθμητοι παράγοντες. Πουθενά σε αντίστοιχες σχολές στο εξωτερικό δεν γίνεται κάτι τέτοιο. 2. Αν κάποιος έχει το κεφάλαιο και απασχολεί μηχανικούς, έχει το στοιχείο του μάναντζερ μέσα του, γιατί να μην το κάνει? Δεν είναι παράνομο.... 3. Σωστό, έχει να κάνει με προσφορά και ζήτηση. Αν κάτι παγιώνεται δύσκολα αλλάζει 4. Πολύ σωστό. Σε ειδικές ανάγκες δεν μπορείς να κατηγορήσεις κανέναν, ακόμη και αν παίρνει λάθος αποφάσεις. Το ένστικτο της επιβίωσης δεν έχει σχέση με τη λογική. 5. Σωστό. Οι λόγοι βλέπε πολιτικό κόστος, νέα μέλη για εισφορές κτλ.....Κάποιοι ζουν από τους φοιτητές και τους αποφοίτους. Οσο περισσότεροι τόσο καλύτερα γι'αυτούς δυστυχώς.... 6. Επίσης σωστό. Ειδικά στην επαρχία γίνεται το έλα να δεις...Χρειάζεται οργάνωση και "κόστος", που δεν βλέπω να μπορεί να εφαρμοστεί στην χώρα μας. 7. Οταν ο γονιός γίνεται εργοδότης και πληρώνει τις εισφορές του παιδιού, μην πάνε χαμένα τα χρόνια σπουδών, πτυχία κτλ αυτό συμβαίνει. Οτι βγάζει το παιδί μένει χατζιλίκι, αλλά έχει να κάνει και με την Ελληνική νοοτροπία να βοηθάνε οι γονείς μέχρι τα 40 του παιδιού τους. Στο εξωτερικό, μπορείς να κάνεις κάτι μετά τις σπουδές σου καλώς....δεν μπορείς, βρες κάτι άλλο να κάνεις να ζήσεις όχι απαραίτητα αυτό που σπούδασες....δεν το έχεις.... Edited Ιανουάριος 11 , 2014 by ikaros13
sdim Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 11 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 11 , 2014 (edited) 1. Όντως δεν είναι δουλειά του πολυτεχνείου αλλά θα έπρεπε οι καθηγητές ώς συνάδελφοι, καθώς αρεκτοί είχαν εργαστεί ή ακόμα εργάζοναι και εκτός εκπαιδευτικού έργου, να δίνουν τα φώτα τους και στους νέους. Σε πολλές χώρες του εξωτερικού δεν υπάρχει ελεύθερος επαγγελματίας μηχανικός και κατασκευαστής. Φίλη σπούδασε Αρχιτεκτονική στην Αυστρία και όταν έμαθαν οι συμφοιτητές της πως θα ανοίξει τεχνικό γραφείο στην Ελλάδα και θα παίρνει και εργολαβίες την κοίταζαν λες και ήταν ο Ωνάσης και θα άνοιγε την Apple ή την IBM! Στην Ελλάδα όμως είναι δεδομένο πως ένα σημαντικό ποσοστό των μηχανικών ανοίγουν δικό τους γραφείο έστω και με έδρα στο σπίτι τους. 2. Δεν είπα πως είναι παράνομο. Απλά ο μάνατζερ ξέρει μόνο από νούμερα και από εκεί και πέρα πιστεύει ότι του λένε. Είτε κάνεις άριστη δουλειά είτε την ελλάχιστα αποδεκτή δεν μπορεί να το καταλάβει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιων κατασκευαστών είναι άνθρωποι της πιάτσας που δεν είχαν τελειώσει καν το λύκειο. Προχώρησαν επαγγελματικά επειδή ήταν εργατικοί και πιθανόν και "ευέλικτοι" λογιστικά και επαγγελματικά (από μανάβηδες έως χασισέμποροι), ωστώσο δεν έχουν τις τεχνικές γνώσεις για να καταλάβουν την διαφορά των 8Φ12 από τα 4Φ10. Όσο λιγότερα σίδερα μπαίνανε τόσο "καλύτερος" ήταν γι'αυτούς ο μηχανικός. Και να πεις πως πληρώνανε καλά θα έλεγα πως ο στατικός στρώθηκε μερικά μερόνυχτα και υπολόγισε όντως τον ελάχιστο οπλισμό, επειδή όμως πηγαίνανε για το χαμηλότερο κόστος και αμοιβή μάλλον ο μηχανικός που έκανε τα στατικά δεν θα το έψαξε και τόσο . Edited Ιανουάριος 11 , 2014 by sdim
ikaros13 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 11 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 11 , 2014 Φίλε τι μου θύμισες......Στο μεταπτυχιακό στην Αγγλία, ήμασταν 3 Ελληνες σε τμήμα περίπου 20.... Κάποια στιγμή ενδιάμεσα σε ένα μάθημα ρωτούσε ο καθηγητής τον καθένα που θα επιθυμούσε να δουλέψει....Ολοι οι υπόλοιποι μηχανολόγοι ανέφεραν κάποιο πόστο!! σε βιομηχανία!!! Ο πρώτος Ελληνας απάντησε ότι θα ανοίξει τεχνικό γραφείο. Οι υπόλοιποι κοιτούσαν περίεργα και ο καθηγητής του λέει "είναι θετικό να υπάρχουν υψηλοί στόχοι"!! Ο επόμενος και εγώ είπαμε....βιομηχανία..
akot Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 11 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 11 , 2014 ότι θα ανοίξει τεχνικό γραφείο Ε, και αυτος.. . έπρεπε να τους πει freelancer βρε παιδι μου να μπουν στο νόημα. 1
OTTO_engine Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 11 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 11 , 2014 (edited) 1. Όντως δεν είναι δουλειά του πολυτεχνείου αλλά θα έπρεπε οι καθηγητές ώς συνάδελφοι, καθώς αρεκτοί είχαν εργαστεί ή ακόμα εργάζοναι και εκτός εκπαιδευτικού έργου, να δίνουν τα φώτα τους και στους νέους. στο πολυτεχνειο αν θυμαμαι καλα υπηρχε ενα μαθημα σχετικο με νομοθεσιες επιλογης ομως μπορεις να μου πεις ποσοστο φοιτητων που το διαλεγει?? Edited Ιανουάριος 11 , 2014 by OTTO_engine
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα