isobitis Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 29 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 29 , 2014 (edited) Μεταφορά μηνυμάτων από άλλο topic - miltos Καλησπέρα στους συναδέλφους, να καταθέσω και εγώ την πικρή μου μαρτυρία. Σε στέγη έχω τοποθετήσει 9KW από 36 Renesola 250W Virtus I με SolarEdge εδώ και περίπου ένα χρόνο. Από τα μέσα καλοκαιριού παρατηρήθηκε σημαντική πτώση της απόδοσης ορισμένων πλαισίων. Αν και ο SolarEdge δίνει γραφήματα για κάθε πλαίσιο ξεχωριστά, έκανα και δικές μου μετρήσεις Voc και Isc. Τα πάνελ με πρόβλημα ήταν "μαζεμένα" στον αρνητικό πόλο του ενός και μοναδικού string πράγμα που με οδήγησε κατευθείαν σε φαινόμενο PID. Έχω από τον Οκτώβριο που τραβιέμαι με τον προμηθευτή από Ελλάδα που τα πήρα, ο οποίος μιλάει με το Γερμανό που τα έφερε και οι οποίοι μιλάνε με τους Κινέζους. Οι άνθρωποι δεν παίζονται!!!! Το τι δικαιολογίες και ανοησίες έχουμε ακούσει με κάνουν και απορώ για τον ανύπαρκτο επαγγελματισμό τους. Για παράδειγμα, από τις πρώτες δικαιολογίες ήταν "Πες του ηλεκτρολόγου σου να τσεκάρει την εγκατάσταση γιατί έχει βάλει πάνω από 25 πλαίσια σε σειρά και ξεπερνάει την τάση των 1000V που δέχονται ως μέγιστη τάση τα πλαίσια". Αυτό δεν το έβγαλα από το μυαλό μου. Το έγραψαν οι Κινέζοι και μου το προώθησαν. Με έχει κουράσει πάρα πολύ αυτή η ιστορία και δυστυχώς εκτίθεμαι και εγώ στον πελάτη μου ο οποίος έχει απηυδήσει και με το δίκιο του. Μας έχουν μουρλάνει στην καθυστέρηση. Κάθε mail που στέλνουμε παίρνουμε απάντηση μετά από 2-3 βδομάδες και η απάντηση είναι για .... κλάματα. Λες και είναι παντελώς άσχετοι. Δεν υπάρχει φορέας που μπορούμε να απευθυνθούμε; Εδώ υπάρχει κοροϊδία και αθέτηση εγγύησης! Λόγω Solaredge είναι ξεκάθαρο ποια πάνελ έχουν πρόβλημα και θα έπρεπε να τα έχουν αλλάξει χωρίς δεύτερη σκέψη. Νομικά πώς κατοχυρωνόμαστε; Αυτοί δε λένε για τα προϊόντα τους ότι έχουν 25 έτη εγγύηση; Πώς διεκδικούμε το δίκιο μας; Έχει απευθυνθεί κανένας σε συνήγορο του πολίτη ή κάτι τέτοιο; Μου φαίνεται τραγική όλη αυτή η αντιμετώπιση. Εδώ και κάποιο διάστημα έχουν πει πως θα μου αλλάξουν 8 πλαίσια (σε τόσα είχε εμφανιστεί το πρόβλημα) και ακόμα δεν μπορούν να συνεννοηθούν να τα φέρουν. Αν κάποιος το έχει προχωρήσει σε άλλο επίπεδο το θέμα θα ήταν ενδιαφέρον να ακούσουμε και τη νομική πλευρά του θέματος. Edited Ιανουάριος 30 , 2014 by miltos
pv-t solar Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 30 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 30 , 2014 Λυπάμαι ειλικρινά αλλά δε θα βγάλεις καμία άκρη νομικά. Έτσι είναι όμως φίλε μηχανικέ όταν εμπιστεύεσαι για τον εξοπλισμό σου σε ΦΒ έργο σε έναν έμπορο μαύρου χάλυβα. Κομήτης ήταν για να αρπάξει ότι μπορεί. Τώρα το after sales είναι λέξη άγνωστη. 1
isobitis Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 30 , 2014 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 30 , 2014 Έμπορος μαύρου χάλυβα φαντάζομαι εννοείς ότι ήταν η Renesola προτού ασχοληθεί με Φ/Β? Δεν το γνώριζα, αλλά δεν θεωρώ ότι αυτό που έκανε κάποιος πριν οπωσδήποτε επηρεάζει αυτό που κάνει σήμερα. Θέλω να πω ότι ελάχιστες εταιρείες από τις εκατοντάδες που ασχολήθηκαν ξαφνικά με φωτοβολταϊκά είχαν στο παρελθόν "εμπειρία" με φωτοβολταϊκά στοιχεία. Δε νομίζω ότι όλοι είναι απατεώνες.Πάντως παραμένει θλιβερό να μην μπορείς να διεκδικήσεις το δίκιο σου με κάποιο τρόπο, όταν όλοι οι κατασκευαστές σου δίνουν εγγυήσεις για την απόδοση των πλαισίων τους, που τελικά αποδυκνείονται λευκά χαρτιά. Όχι ότι δεν το ψιλοπεριμέναμε δηλαδή, αλλά που είναι τώρα η Ε.Ε.; Πού είναι το θεσμικό πλαίσιο να προστατεύσει τον κάθε καταναλωτή;
astrah Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 30 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 30 , 2014 Λυπάμαι ειλικρινά αλλά δε θα βγάλεις καμία άκρη νομικά. Τώρα το after sales είναι λέξη άγνωστη. Μάλλον κάνεις λάθος.... Αλλά δεν μπορεί η κάθε εταιρία, χωρίς αποδεικτικά από την μεριά του "πελάτη" να κάνει αλλαγή στα πάνελ, και γενικότερα στον εξοπλισμό... Αλήθεια, pv-t solar, μιας και τώρα ασχολείσαι με Α/Θ (από ό,τι έχω καταλάβει από άλλα ποστ - θέματα) θα άλλαζες μια Α/Θ με καινούργια, επειδή ο πελάτης διαμαρτύρεται περί της απόδοσής της, χωρίς να κάνεις έλεγχο εσύ ή άλλος πιστοποιημένος ελεγκτής-επισκευαστής-φορέας???? Έμπορος μαύρου χάλυβα φαντάζομαι εννοείς ότι ήταν η Renesola προτού ασχοληθεί με Φ/Β? όχι δεν εννοεί την Renesola.... εννοεί τον εισαγωγέα στην Ελλάδα..... Δε νομίζω ότι όλοι είναι απατεώνες. Προφανώς και δεν είναι.... το γεγονός όμως ότι "κόπηκαν", με τον τρόπο που "κόπηκαν" οι νέες εγκαταστάσεις ήταν ΑΠΟΛΥΤΩΣ αναμενόμενο να υπάρχει θέμα.... Πάντως παραμένει θλιβερό να μην μπορείς να διεκδικήσεις το δίκιο σου με κάποιο τρόπο Λύση υπάρχει...
balafutis Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 30 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 30 , 2014 Συναδελφοι θα ηθελα να συμπληρωσω τα εξης. Και γω ενημερωθηκα για την διαδικασια που απαιτειται για την τεκμηριωση του PID (μετρησεις, συμπληρωση εντυπων, αιτημα κλπ) για τα 5-6 πανελ, σε καθε μια απο τις δυο στεγες, ιδιοκτησιας μου. Μιλαω για S-ENERGY με SOLAREDGE. Εχοντας συμπληρωσει 30 χρονια μηχανικος, συνηθιζω να ολοκληρωνω το PLAN B πριν το PLAN A. Και εξηγουμαι. Αν μου αλλαξουν τα 5 πανελ με τα αλλα 36 τι θα γινει? που θεωρω 101% βεβαιο οτι το φαινομενο θα συνεχισει να εξελισεται το προσεχες διαστημα. Οποτε κατεληξα και εχω παραγγειλει 2 SMA PV OFFSET BOXES εκδοση pvo-11, συνολικου κοστους 376 ευρω και τα δυο, με ΦΠΑ μεταφορα και εξοδα εμβασματος, γιατι δυστυχως η SOLAREDGE προς το παρον εχει εγκρινει μονο αυτο το μοντελο.
miltos Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 30 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 30 , 2014 Συνάδελφοι, ας προσπαθούμε να μην αναφέρουμε τις ακριβείς τιμές αγοράς. Είναι πολύ προτιμότερο να αναφέρουμε μια ενδεικτική τιμή.
isobitis Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 30 , 2014 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 30 , 2014 Μάλλον κάνεις λάθος.... Αλλά δεν μπορεί η κάθε εταιρία, χωρίς αποδεικτικά από την μεριά του "πελάτη" να κάνει αλλαγή στα πάνελ, και γενικότερα στον εξοπλισμό... Δεν είπα να τα αλλάξει χωρίς αποδεικτικά στοιχεία. Μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση που έχει solaredge, βγάζει μάτι η μείωση της απόδοσης ορισμένων πλαισίων από τα διαγράμματα και τις μετρήσεις του ίδιου inverter. Ποιός θα είναι ο φορέας εκείνος που θα έρθει να μετρήσει τα πάνελ στη δική μου εγκατάσταση και το βασικότερο ποιός θα τον πληρώσει;;; Λύση υπάρχει... Θες να τη μοιραστείς μαζί μας; Ή έστω ένα pm αν δε θες δημόσια..
astrah Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 30 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 30 , 2014 (edited) Δεν είπα να τα αλλάξει χωρίς αποδεικτικά στοιχεία. Μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν, Προφανώς, αντιλαμβάνεσαι ότι δεν αναφέρομουν προσωπικά σε εσένα..... Ήταν γενικότερη παρατήρηση.... Επίσης, οι μετρήσεις από τον ινβέρτερ έστω και αν είναι SOLAREDGE -αντικειμενικά- δεν αποτελούν απόδειξη-πιστοποίηση περί μειωμένης απόδοσης των πάνελ, γιατί πολύ απλά δεν μπορεί να πιστοποιηθεί το serial number του/των πάνελ, όπως επίσης και η ένταση της προσπίπτουσας ακτινοβολίας, η θερμοκρασία της κυψέλης, ο άνεμος, η τάση και η ένταση. Εν ολίγοις για να είναι αποδεκτές οι μετρήσεις πρέπει να γίνουν βάσει του προτύπου ΕΝ60891. Σε έκθεση που είχα παρεβρεθεί στην Γερμανία, είχα δει ότι υπάρχει κινητό εργαστήριο ελέγχου φ/β πλαισίων, το οποίο εκτός από μετρήσεις ισχύος κάνει έλεγχο στις κυψέλες των πάνελ με την μέθοδο της ηλεκτροφωταύγειας και της θερμογραφίας για κρακ - hot spot κτλ..... Edited Ιανουάριος 30 , 2014 by astrah
isobitis Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 30 , 2014 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 30 , 2014 Συμφωνώ γενικά με όσα λες. Οκ. Επομένως στη θεωρία πρέπει να είσαι διαπιστευμένο ερευνητικό κέντρο για να κάνεις αποδεκτές μετρήσεις. Στην πράξη όμως τελικά τι γίνεται και τι πρέπει να γίνεται; Διότι, αν με αναγκάσει ο x κατασκευαστής φωτοβολταϊκών να πληρώσω κάποιες εκατοντάδες ή και χιλιάδες ευρώ για να πάρω "αποδεκτές" μετρήσεις, τότε αν έχω δίκιο να τα πληρώσει αυτός. Και αν έχω άδικο αναλαμβάνω εγώ το κόστος. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που δεν μας πρότειναν κάτι τέτοιο, ούτε αμφισβήτησαν τις μετρήσεις μας. Και αυτό γίνεται γιατί καπνός χωρίς φωτιά δε βγαίνει. Δεν έχω καμία όρεξη να ζητάω αντικατάσταση αν δεν υπάρχει σοβαρός λόγος. Και να τραβιέμαι μήνες τώρα με τον κάθε τυχάρπαστο στην άλλη άκρη του κόσμου. Και αυτοί το γνωρίζουν αυτό. Προσωπικά θεωρώ ότι είναι μια τακτική προκειμένου να απογοητεύεσαι και να το σκέφτεσαι πολύ καλά προτού ζητήσεις αλλαγή και στην τελική να κάνεις ότι έκανε και ο συνάδελφος πιο πάνω. Να βρεις λύση μόνος σου διότι ο χρόνος είναι χρήμα. Για αυτό και κάνω αυτή την κουβέντα σήμερα, στιλιτεύοντας το ανύπαρκτο θεσμικό και νομικό πλαίσιο όλων αυτών των "εγγυήσεων". Και για να λέμε και του στραβού το δίκιο, δεν είναι και καινούρια τακτική. Σχεδόν όλες οι ασφαλιστικές με αυτό τον τρόπο δουλεύουν.
astrah Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 30 , 2014 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 30 , 2014 επί του πρακτέου.... εγώ θα ενημέρωνα τον Έλληνα εισαγωγέα (ή αντίστοιχα αυτόν που τα αγόρασα) πως πρόκειται να προβώ σε μετρήσεις των πάνελ από "τρίτο" ανεξάρτητο πιστοποιημένο εργαστήριο βάσει του ΕΝ60891, και αν πράγματι τα πάνελ είναι ελλαττωματικά, θα κινήσω νομική διαδικασία απαιτώντας αντικατάσταση των πάνελ, αποζημίωση τόσο για το κόστος των μετρήσεων όσο και για τα διαφυγώντα κέρδη, εντόκως φυσικά!!!! με άλλα λόγια "στριμώχνοντάς" τους με στοιχεία-αποδείξεις, θεωρώ ότι είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα αντιδράσουν διαφορετικά......
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα