Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ο Πειραιάς ανακηρύχθηκε το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι του πλανήτη το 2013


Engineer

Recommended Posts

Υψηλότερη των εκτιμήσεων ήταν τελικά η αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά το 2013, καθώς η θυγατρική της Cosco που έχει τη διαχείριση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ διακίνησε 2,520 εκατομμύρια κοντέινερ (teu) έναντι εκτίμησης για 2,4 εκατ.

 

Εάν σε αυτό τον αριθμό προστεθούν και τα 644 χιλιάδες του προβλήτα Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ ο Πειραιάς έφτασε στα επίπεδα των 3,163 εκατ. teu και καθίσταται έτσι το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου πραγματοποιώντας αλματώδη ανάπτυξη μέσα σε τρία μόλις χρόνια και υπερδιπλασίασε από το 2011 τα μεγέθη του.

 

Κίνηση

 

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές από το Ικόνιο όπου και οι τερματικοί σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων ΙΙ και ΙΙΙ της θυγατρικής της Cosco Pacific, Piraeus Container Terminal, το 2013 έκλεισε με αύξηση της τάξης του 20%, Και αυτό μετά παρά την κατά 77% άνοδό του το 2012 στα 2,1 εκατομμύρια teu.

 

Ανοδο που τον ανέδειξε μαζί με αυτή στον προβλήτα Ι στο ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι του πλανήτη το προηγούμενο έτος, καθώς αναπτύχθηκε συνολικά (και οι τρεις προβλήτες) κατά 63,4% στα 2,75 εκατ. teu.

Η άνοδος της κίνησης στους ντόκους της Cosco πέρυσι δεν πέρασε πάντως και σε αυτόν του ΟΛΠ. Στον Προβλήτα Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ η διακίνηση εμπορευματοκιβώτιων το 2013 σημείωσε οριακή μόλις άνοδο και συγκεκριμένα στα 644.055 teu έναντι 625.914 το 2012.

 

Posted Image

 

Εφόσον υλοποιηθεί η νέα επένδυση της Cosco στη δυτική πλευρά του προβλήτα ΙΙΙ, η δυναμικότητα ολόκληρου του λιμανιού θα αυξηθεί στα 6,2 εκατ. teu από 4,2 εκατομμύρια τώρα και οι ειδικοί εκτιμούν πως έως το 2016 ο Πειραιάς μπορεί να έχει καταστεί το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Μεσογείου. Τα μεγέθη στη Μεσόγειο (στοιχεία 2012) έδειχναν τον Πειραιά 4ο, πρώτο το λιμάνι της Βαλένθια στην Ισπανία με 4,46 εκατ. teu, δεύτερο της Αλγκεσίρας επίσης στην Ισπανία με 4,1 εκατ. teu και τρίτο το Αμπαρλί της Τουρκίας με 3,09 εκατ. teu. Την ίδια ώρα τα τρία μεγαλύτερα λιμάνια της βόρειας Ευρώπης, το Ρότερνταμ, το Αμβούργο και η Αμβέρσα (8,63 εκατ. teu) βλέπουν την διακίνηση στους προβλήτες τους να μειώνεται.

 

Η εγγύτητα του Πειραιά με το Σουέζ, που αποτελεί το σημείο εισόδου των ασιατικών εισαγωγών στην Ευρώπη, και η σιδηροδρομική του διασύνδεση με το εθνικό και ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο εξοικονομεί περί τις 6 ημέρες στα εμπορεύματα που κατευθύνονται στην κεντρική Ευρώπη. Τον καθιστά έτσι την προτιμώμενη «πύλη» της Ευρώπης για το ασιατικό εμπόριο.

 

Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

 

Δεύτερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Πειραιά ελκυστικό είναι το car terminal που γνωρίζει ήδη μεγάλη ανάπτυξη. Η Μεσόγειος αποτελεί τη διαδρομή διέλευσης των εισαγωγών οχημάτων από την Ιαπωνία (27,5%), την Κορέα (14%) και την Ινδία (6,5%), προς τη Μεσογειακή και Βόρεια Ευρώπη. Ο Πειραιάς, αποτελεί έτσι διαμετακομιστικό κέντρο πρώτης επιλογής και για τα αυτοκίνητα και συγκεντρώνει τις εισαγωγές της Ε.Ε. από την Ιαπωνία που βαίνουν αυξανόμενες προς την Αν. Μεσόγειο και τον Εύξεινο Πόντο. Στην περίοδο μετά το 2010, ο Πειραιάς έχει καταφέρει να καταγράψει θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης στα αυτοκίνητα εν μέσω κρίσης, ενώ σημαντικά ανταγωνιστικά τερματικά στην Ιταλία είτε σταμάτησαν τη λειτουργία τους (Gioia Tauro), είτε εμφανίζουν πτωτικούς ρυθμούς (Livorno). Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2012 ο Τομέας Διακίνησης Αυτοκινήτων στο Car Terminal του ΟΛΠ παρουσίασε αύξηση 9,8% έναντι του 2011 και κατά 66% έναντι του 2009.

 

Πηγή: http://www.kathimeri...planhth-to-2013

 

Click here to view the είδηση

Link to comment
Share on other sites

Που είναι αυτοί που φώναζαν γιά την ιδιωτικοποίηση ?

 

 

Οι ιδιοι που φωναζαν για την ιδιωτικοποιηση του ΟΤΕ ειναι. Βρισκονται εκει εξω και λενε οχι σε οποιαδηποτε νεα

ιδιωτικοποιηση. Οχι οτι η ιδιωτικοποιησεις ειναι πανακεια αλλα σε ορισμενες περιπτωσεις οπως αυτη δειχνει οτι

βοηθαει την οικονομια.

 

Κέρδη ποιοί βγάζουν ;

 

 

Ο ιδιωτης και οσο περισσοτερα τα κερδη τοσο μεγαλυτερη φορολογια πληρωνει στο κρατος. Επισης υπαρχει ζητηση

για περισσοτερους εργαζομενους ωστε να ανταπεξελθουν σε αυτη την αυξηση.

  • Upvote 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Γι' αυτό άλλωστε πέφτει και χρήμα-ή καλύτερα υπάρχει πίεση για να πέσει χρήμα-στους αυτοκινητόδρουμους στην Ελλάδα. Για να μεταφέρουν οι ευρωπαίοι με μεγαλύτερη οικονομία, ασφάλεια και ταχύτητα τα προιόντα τους (που συνεχώς αυξάνονται λόγω του πειραιά). Κι όχι φυσικά για να πάμε στα χωριά μας με άνεση.

 

Το κρίμα είναι ότι τους πληρώνουμε από τη τσέπη μας με υψηλού κόστους διόδια  και εξωφρενικές συμβάσεις...

Link to comment
Share on other sites

Μόνο που τα προιόντα συμφέρει να πάνε και θα πηγαίνουν με το τρένο :mrgreen:

 

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B106/382/2534,9829/

Edited by vk2626
Link to comment
Share on other sites

ΕΓΩ το μοαδικο που λεω ειναι οτι οι γερμανοι πετυχαν με την ΕΕ χαρη στους ντοπιους συνεργατες του οτι δεν πετυχαν με 2 παγκοσμιους

 

η ΕΕ εριξε ΜΑΥΡΟ στη συμφωνια ΟΛΠ-COSCO  ΓΙΑΤΙ βαση αυτης η ΑΜΒΕΡΣΑ και το ΑΜΒΟΥΡΓΟ και το ΡΟΤΕΡΝΤΑΜ θα εχαναν το 20% της κινησης τους

 

 

αυτα να βλεπουμε που απο την μια ζητανε μνημονια αλλα απο την αλλη δεν μας αφηνουν να παρουμε ουτε αναπνοη....

Link to comment
Share on other sites

Που είναι αυτοί που φώναζαν γιά την ιδιωτικοποίηση ?

εδω

 

"«Η μοναδική προβλήτα στην Ευρώπη που δεν αναγνωρίζονται συνδικαλιστικά δικαιώματα, καθώς και δυνατότητα σύναψης συλλογικής σύμβασης εργασίας είναι η προβλήτα II, που είναι υπό τη διαχείριση της COSCO», τονίζουν σε ανοιχτή κοινή επιστολή τους προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜ.Υ.Λ.Ε.) και οι ενώσεις εργαζομένων, του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.

 

Η ΟΜΥΛΕ αλλά και οι ενώσεις εργαζομένων του ΟΛΠ, τονίζουν ότι το γεγονός αυτό έχει αποτελέσει αντικείμενο επανειλημμένων καταγγελιών του Ευρωπαϊκού Τμήματος του Διεθνούς Δικτύου Εργαζομένων στα Λιμάνια (International Dockworkers Council) ενώ αναφερόμενοι στην πρόσφατη επίσκεψη του προέδρου της Δημοκρατίας στην προβλήτα ΙΙ της COSCO (ΣΕΠ) τονίζουν ότι δεν είναι επένδυση της κινεζικής εταιρείας αλλά έχει κατασκευαστεί από τον Δημόσιο ΟΛΠ και η σημερινή αξία της ανέρχεται στα 300 εκ. ευρώ.

 

Επίσης σημειώνουν ότι ο Κάρολος Παπούλιας παρέλειψε να επισκεφθεί την Προβλήτα Ι, την οποία διαχειρίζεται ο ΟΛΠ και η οποία κατασκευάστηκε το 2010 με κεφάλαια του ΟΛΠ, αξίας 190 εκ. ευρώ.

 

Η επένδυση αυτή προέκυψε ως ανάγκη, εξαιτίας της παραχώρησης της μεγάλης προβλήτας ΙΙ στην COSCO με αποτέλεσμα να χαθούν 450 θέσεις εργασίας στον ΟΛΠ τονίζεται στην επιστολή και καλούν τον Κάρολο Παπούλια, να επισκεφθεί την προβλήτα Ι και να συζητήσει με τους εργαζόμενους."

 

 

μου κάνει τρομερή εντύπωση που χαίρονται κάποιοι για τον εργασιακό μεσαίωνα που επικρατεί στον ΟΛΠ και το φωνάζουν κιόλας.Να γίνουμε Μπαγκλαντες μετα με 1€ ημερομίσθιο να πανηγυρίζετε για τα υπερκέρδη.

 

ή γιατί όχι να απαγορευθούν τα ιδιωτικά γραφεία των μηχανικών και να επιτρέπετε να δουλεύουν μονο πολυεθνικες όπου θα πηγαίνετε για δουλειά με αντιστοιχες εργασιακές συνθήκες με της COSCO. Δεν πιστεύω να μην σας αρέσει.

 

 

υ.γ ρωτήστε και κανεναν απο μεσα που δουλεύει εκεί πριν πανηγυρίσετε το ΑΠΟΛΥΤΟ ΜΗΔΕΝ

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.